![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nadeel is dan weer dat wij zelf niet met de trein op het werk raken . Alhoewel ik gratis in de hele BeNeLux mag rijden , moet ik toch een privéwagen hebben . Want bij pannes of noodgevallen zijn we niet veel met onze vrijpas hé . Er is een duidelijke breuklijn in die stakende vakbonden , ik zie ze , ziet u ze ook ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom geen systeem invoeren zoals in het VK? Je geraakt daar niet op het perron als je geen treinkaart hebt. Hierdoor kan je controleurs veel gerichter inzetten, daar ze toch geen basiscontrole meer moeten verrichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal meteen worden afgeschoten door de vakbonden, maar je hebt gelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een deel geeft overleg een kans , maar is verplicht (uit symphatie ?) een staking te steunen . Zo krijgt een uiterst links groepje de kans om het land plat te leggen . Ik wil geenszins het stakingsrecht aanvallen , maar er zijn vele werkwilligen tijdens een staking . Wie vertegenwoordigd die mensen ? Tussen collega's is er respect , wie wil staken staakt , wie wil werken werkt . Alléz , toch op mijn post , kampvuurtjes en toegangscontrole bestaat daar niet . Die kampvuurtjes lijken mij eerder een intimidatie tegenover werkwilligen . En dat is nu net geen teken van respect . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...Fontinoy.dhtml
NMBS zet het mes in 14-koppige staf van voorzitter Fontinoy BEWAAR ARTIKEL REACTIES39 JC 12/06/15 - 07u34 Bron: De Tijd Jean-Claude Fontinoy, voorzitter van de raad van bestuur van de NMBS. © photo news. NMBS De NMBS gaat snoeien in de omvangrijke staf van voorzitter Jean-Claude Fontinoy. Dat meldt De Tijd. In april bleek uit een onderzoek op vraag van minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) nog dat het 14-koppige team de staatskas een miljoen euro per jaar kost. De raad van bestuur van de NMBS heeft beslist dat de voorzitter een van zijn twee chauffeurs en twee adviseurs zal moeten inleveren. Om besparingsredenen, zo luidt de officiële verklaring. Tegen het einde van de legislatuur moeten de NMBS en Infrabel immers 663 miljoen euro besparen. Dat in de hofhouding van Fontinoy heel wat te besparen valt, bleek eerder dit jaar. Minister Galant had einde maart van de NMBS een analyse gevraagd van de werking van Fontinoys diensten. Haar vraag was een direct gevolg van de openlijke strijd die al een hele tijd woedde tussen NMBS-topman Jo Cornu en Fontinoy. Begin maart gaf Cornu uiting aan zijn frustraties in een brief aan Fontinoy. Hij beschuldigde de voorzitter van bemoeienissen in vastgoeddossiers van het overheidsbedrijf. Lees ook NMBS-voorzitter heeft staf die 1 miljoen euro per jaar kost Cannes Uit dat onderzoek bleek dat de voorzitter zich laat omringen door een 14-koppige staf, onder wie twee adviseurs, een expert, een secretaris en twee chauffeurs. Dat kost de Belgische staatskas een miljoen euro per jaar. Vorige week kwam Fontinoy nogmaals in opspraak, toen een audit van Ernst & Young wantoestanden met offertes, onkosten en kredietkaarten vaststelde bij de vastgoeddochters van de NMBS. Ook Fontinoy werd genoemd: op kosten van Eurostation verbleef hij voor 2.000 euro per nacht op hotel in Cannes, waar hij een vastgoedbeurs bezocht. Hoe gemotiveerd ga je werken als deze heer de leidinggevende is ? Je mag gerust zijn , hij is niet de enige . |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik begrijp dit allemaal goed maar jullie moeten toch ook snappen dat als er maar één loketbediende aanwezig is in een station er geen tweede loket kan geopend worden. Ik kan dat loket niet opendoen, ik weet niet waaraan te beginnen.
Je kunt een tweede loketbediende opstellen maar dan is jullie antwoord weeral dat er teveel personeel aanwezig is. Je kunt toch ook een loketbediende niet vragen om een locomotief of rijtuig te koppelen of ontkoppelen, die kent dat ook niet. Met koppelen of ontkoppelen van een locomotief hoort ook een veiligheidsprocedure. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 13 juni 2015 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal afdanken, volledig privatiseren, gedaan met dat gezever. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ² |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En zelfs al weet je het niet, een beetje degelijk werknemer die ziet dat de rij lang is en dat er geen twee persoon beschikbaar is, die laat dat geen tweede keer gebeuren door zelf om opleiding te vragen. Maar goed, liever lui dan moe is zowat het credo binnen de NMBS zo blijkt. Niet verwonderlijk dat het zo'n geldverslindende machine is. En dan vraag jij je nog af waarom jouw "nog meer volk" niet als oplossing wordt gezien. Citaat:
Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 13 juni 2015 om 12:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen ontbreekt die wil in een overheidsonderneming die stijf staat van de reglementen en gegijzeld wordt door een hele hoop vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer zo eens te werken binnen een gewone onderneming... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie snappen het echt niet. Ik weet niet hoeveel en wat soorten ticketten er bestaan en daar is een opleiding voor nodig. Als ik aan de loketten(hoe moeilijk kan het zijn iets in te tikken en af te rekenen) met geld werkt en op het einde van de schift heb ik geld tekort, wie gaat dat bijpassen. Jullie?
Zo kan ik toch ook zeggen tegen jullie: ga een opleiding volgen en ga auto's repareren. En jullie moeten niet kwaad worden op mij, word kwaad op de verantwoordelijke van de NMBS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bent u echt dan zo lui? Als klant van de NMBS en lid van de Gezinsbond ken ik bijna alle formules die de NMBS voor binnenlands vervoer aanbiedt. En ik heb geen opleiding genoten. Gewoon de tijd genomen om regelmatig de brochuurtjes van de NMBS te lezen.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 13 juni 2015 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Mijn opmerking ging niet over het loket, maar over een herorganisatie van de assistentie aan personen met vermindere mobiliteit. Dat was voor jou een van de voornaamste argumenten om tegen de loketsluitingen te zijn. Ik zeg dat die vlieger niet moet opgaan.
En pas op, je kan misschien geen loket openen, maar je kan wel mensen helpen bij het aankopen van een kaartje aan de automaat. Veel mensen weten al welk kaartje of abonnement ze nodig hebben, en hebben slechts koudwatervrees om zo'n machine te gebruiken. Help hen daarmee, en de file aan het loket zal er ook door verminderen. Ook dat is pro-actief handelen. Overigens, op plaatsen waar er grote files zijn aan het loket zal het niet snel afgeschaft worden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De klant moet echter wel zijn plan trekken. Of heeft die wel een opleiding genoten? |
|
![]() |
![]() |