![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stommiteiten die aanhangers van het vijfde knoopgat spuien niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=stab]
Citaat:
Echt gebeurd hé dit verhaal: Bij de 18-daagse veldtocht was er op een bepaald ogenblik een Fieseler die op verkenning was en over de eigen stoottroepen vloog toen er een zwerm Spitfires overgevlogen kwam. Een van die Spitfires (een onervaren piloot) dacht dat de Fieseler een gemakkelijke prooi was en keerde om de Fi 156 neer te halen. Op het ogenblik dat de Spit zijn aanvalsduikvlucht inzette trok de ervaren Storchpiloot hard aan de stuurknuppel en ging de Fi gewoon even aan zijn vleugels hangen en dit net voor een rij kanadapopulieren. Door deze bruuske rembeweging kwam de Spit in stoll en ging neer, zonder echter de piloot dodelijk te verwonden. De Fi-piloot landde, zoals dat in die tijd gewoonte was, stapte rustig uit en hielp de lichtgewonde spitpiloot uit zijn toestel. Ze rookten samen een engelse sigaret en praatten over vliegtuigen en dergelijke in een sfeer van broederlijkheid, zonder enige vijandschap, tot de verkenners arriveerden om de piloot in gevangenschap mee te nemen. Welnu: dit voorval getuigt van een soort ridderlijkheid dat blijkbaar volledig verdwenen is. Ik hou eraan om dit soort gentlemensgedrag terug te promoten. Staafje heeft een mooie voorzet in die richting gegeven en ik wil hem daarvoor op gepaste wijze het genoegen terugschenken. [quote] zo komen we er niet.[/QUOTE En nog iets Stab: Volgens mij komen we er zo wél, en kunnen we bovendien nog meer fier zijn op wie we zijn en wat we bereikt hebben. Weet je hoe ze dit noemen mijn hoogstgewaardeerde Stab? [font=Arial Black][size=4]Vlaams Nationalisme! [/size][/font] [font=Arial Black][size=4][/size][/font] [font=Arial Black][size=4][/size][/font] [font=Arial Black][size=1][font=Verdana]Het is nu net d�*t dat ons onderscheidt van het perfide bekrompen blubbergezwets[/font][/size][/font]
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 oktober 2004 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vertel eens eerlijk........... Werd die SSpitfi®e door die Fieseler zo makkelijk in de doeken gedraaid en neergehaald? Was die Fieseler écht de winnaar van het luchtgevecht? Niet dat het me zwaar verontrust, maar........... trek die analogie niet té snel door hee.............. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 oktober 2004 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het echte verhaal, verteld door Janusz Piekalkiewitz in zijn boek "Der Fieseler Fi156 >>Storch<< im Zweiten Weltkrieg" is toch ietwat anders dan ik het daar uit mijn passief geheugen heb opgediept. De Spit is niet "abgesturzt" door stoll, maar door het feit de de Fi156 hem meelokte over de oprukkende stoottroepen. De Fi kon tegen 35km/h vliegen van haag tot haag en de Spit moest G's trekken tegen 400km/h. De Spitfire waarvan sprake was er eentje van helemaal in 't begin van de oorlog en nog niet zo gepanserd als later het geval was en werd de brandstoftoevoer doorschoten waardoor hij gecrashed is. Desalnietemin:Der Englländer kam freundlich lächelnd auf mich zu und beglückwünschte mich; offenbar hielt er mich für seinen Bezwinger. Zein Deutsch entsprach ungefähr meinem Schulenglisch, und so klappte die Verständigung ganz gut. Wir boten uns gegenzeitig Zigaretten an und besahen uns den Schaden an seiner Maschine.... De uitkomst echter (moraal van het verhaal) blijft hetzelfde hoor. ![]()
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 oktober 2004 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanwege die SSpitfi®e piloot duidelijk een geval van hubris, het niet correct inschatten van de gegeven situatie, en niet tijdig (letterlijk) het roer omgooien...... Ik zal dit 'omen' niet in de wind slaan, en proberen in het achterhoofd houden, wanneer de flaminganten ogenschijnlijk de rol lossen, en de Belgicisten met vleierij in slaap proberen te wiegen........ 8)
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de bubbels zou dat wellicht lukken maar niet met een oude vos van uw kaliber. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudi Dierick : 18 oktober 2004 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een stol = short take off and landing (waar de Fieseler bekend voor stond) Een stoll bestaat niet. Wat jij bedoelde noemt men een Stall. Mooi verhaaltje. Waarom gebruik je niet de spitfire als nick en avatar?
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 18 oktober 2004 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
SPITFIRE: ![]() FIESELER: ![]()
![]() |
![]() |
#172 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat Yann's voorkeur naar de spitfire gaat? Waarom gebruik je de spitfire dan niet zelf als avatar?
![]() |
![]() |
#173 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Knuppel]
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Jij weet overigens NIETS over Knuppel, noch over Fieseler, noch over eender wie. Je zou je voortdurende slagen in het luchtledige dus beter voor jezelf houden als je je niet grandioos belachelijk wilt maken. Je zou er echter versteld van staan wat Knuppel allemaal weet dat jij niet weet. ![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]()