Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2004, 22:07   #161
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat heeft dat daar nu mee te maken? Niet onnozel doen, hè.
Alles, het standpunt van een voorzitter is bepalend voor een partij.
De stommiteiten die aanhangers van het vijfde knoopgat spuien niet.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 22:18   #162
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=stab]
Citaat:
Fieseler, Fieseler, Fieseler!
Wat is er aan de hand ?
Faalangst? Of ergens de idee dat ge mss toch werkelijk niet beantwoordt aan uw eigen zelfbeeld - zoals ieder normaal mens dat doet.
Mijn reactie op uw publiek uitgesproken adulatie van "super"staaf"je":
"Blijkbaar is een VLAAMS kinderhandje snel gevuld - ook intellectueel."
Neem de sofistische onzin , het steriel - conservatief gelul , gooi het in het toilet en LEES. Wat houdt je over: knappe stijl, mooie verwoordingen - bijna onnavolgbaar, sympathiek ....
En Belgisch!
Beste Stab:
Echt gebeurd hé dit verhaal:
Bij de 18-daagse veldtocht was er op een bepaald ogenblik een Fieseler die op verkenning was en over de eigen stoottroepen vloog toen er een zwerm Spitfires overgevlogen kwam.
Een van die Spitfires (een onervaren piloot) dacht dat de Fieseler een gemakkelijke prooi was en keerde om de Fi 156 neer te halen.
Op het ogenblik dat de Spit zijn aanvalsduikvlucht inzette trok de ervaren Storchpiloot hard aan de stuurknuppel en ging de Fi gewoon even aan zijn vleugels hangen en dit net voor een rij kanadapopulieren.
Door deze bruuske rembeweging kwam de Spit in stoll en ging neer, zonder echter de piloot dodelijk te verwonden.
De Fi-piloot landde, zoals dat in die tijd gewoonte was, stapte rustig uit en hielp de lichtgewonde spitpiloot uit zijn toestel.
Ze rookten samen een engelse sigaret en praatten over vliegtuigen en dergelijke in een sfeer van broederlijkheid, zonder enige vijandschap, tot de verkenners arriveerden om de piloot in gevangenschap mee te nemen.

Welnu: dit voorval getuigt van een soort ridderlijkheid dat blijkbaar volledig verdwenen is.
Ik hou eraan om dit soort gentlemensgedrag terug te promoten.

Staafje heeft een mooie voorzet in die richting gegeven en ik wil hem daarvoor op gepaste wijze het genoegen terugschenken.

[quote] zo komen we er niet.[/QUOTE

En nog iets Stab: Volgens mij komen we er zo wél, en kunnen we bovendien nog meer fier zijn op wie we zijn en wat we bereikt hebben.
Weet je hoe ze dit noemen mijn hoogstgewaardeerde Stab?

[font=Arial Black][size=4]Vlaams Nationalisme! [/size][/font]
[font=Arial Black][size=4][/size][/font]
[font=Arial Black][size=4][/size][/font]
[font=Arial Black][size=1][font=Verdana]Het is nu net d�*t dat ons onderscheidt van het perfide bekrompen blubbergezwets[/font][/size][/font]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 oktober 2004 om 22:29.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2004, 23:25   #163
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Welnu: dit voorval getuigt van een soort ridderlijkheid dat blijkbaar volledig verdwenen is.
Ik hou eraan om dit soort gentlemensgedrag terug te promoten.
De moraal van het verhaal bevalt me hogelijk.

Maar vertel eens eerlijk...........
Werd die SSpitfi®e door die Fieseler zo makkelijk in de doeken gedraaid en neergehaald?
Was die Fieseler écht de winnaar van het luchtgevecht?

Niet dat het me zwaar verontrust, maar........... trek die analogie niet té snel door hee..............

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 17 oktober 2004 om 23:26.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 10:18   #164
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De moraal van het verhaal bevalt me hogelijk.

Maar vertel eens eerlijk...........
Werd die SSpitfi®e door die Fieseler zo makkelijk in de doeken gedraaid en neergehaald?
Was die Fieseler écht de winnaar van het luchtgevecht?

Niet dat het me zwaar verontrust, maar........... trek die analogie niet té snel door hee..............
Awel ik ben het eens gaan opzoeken zie.
Het echte verhaal, verteld door Janusz Piekalkiewitz in zijn boek "Der Fieseler Fi156 >>Storch<< im Zweiten Weltkrieg" is toch ietwat anders dan ik het daar uit mijn passief geheugen heb opgediept.
De Spit is niet "abgesturzt" door stoll, maar door het feit de de Fi156 hem meelokte over de oprukkende stoottroepen. De Fi kon tegen 35km/h vliegen van haag tot haag en de Spit moest G's trekken tegen 400km/h.
De Spitfire waarvan sprake was er eentje van helemaal in 't begin van de oorlog en nog niet zo gepanserd als later het geval was en werd de brandstoftoevoer doorschoten waardoor hij gecrashed is.

Desalnietemin:Der Englländer kam freundlich lächelnd auf mich zu und beglückwünschte mich; offenbar hielt er mich für seinen Bezwinger. Zein Deutsch entsprach ungefähr meinem Schulenglisch, und so klappte die Verständigung ganz gut. Wir boten uns gegenzeitig Zigaretten an und besahen uns den Schaden an seiner Maschine....

De uitkomst echter (moraal van het verhaal) blijft hetzelfde hoor.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 18 oktober 2004 om 10:19.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 10:30   #165
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel ik ben het eens gaan opzoeken zie.
Het echte verhaal, verteld door Janusz Piekalkiewitz in zijn boek "Der Fieseler Fi156 >>Storch<< im Zweiten Weltkrieg" is toch ietwat anders dan ik het daar uit mijn passief geheugen heb opgediept.
De Spit is niet "abgesturzt" door stoll, maar door het feit de de Fi156 hem meelokte over de oprukkende stoottroepen. De Fi kon tegen 35km/h vliegen van haag tot haag en de Spit moest G's trekken tegen 400km/h.
De Spitfire waarvan sprake was er eentje van helemaal in 't begin van de oorlog en nog niet zo gepanserd als later het geval was en werd de brandstoftoevoer doorschoten waardoor hij gecrashed is.

Desalnietemin:Der Englländer kam freundlich lächelnd auf mich zu und beglückwünschte mich; offenbar hielt er mich für seinen Bezwinger. Zein Deutsch entsprach ungefähr meinem Schulenglisch, und so klappte die Verständigung ganz gut. Wir boten uns gegenzeitig Zigaretten an und besahen uns den Schaden an seiner Maschine....

De uitkomst echter (moraal van het verhaal) blijft hetzelfde hoor.
Bedankt voor de moeite!

Vanwege die SSpitfi®e piloot duidelijk een geval van hubris, het niet correct inschatten van de gegeven situatie, en niet tijdig (letterlijk) het roer omgooien......

Ik zal dit 'omen' niet in de wind slaan, en proberen in het achterhoofd houden, wanneer de flaminganten ogenschijnlijk de rol lossen, en de Belgicisten met vleierij in slaap proberen te wiegen........
8)
Oud 18 oktober 2004, 16:36   #166
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Bedankt voor de moeite!

Vanwege die SSpitfi®e piloot duidelijk een geval van hubris, het niet correct inschatten van de gegeven situatie, en niet tijdig (letterlijk) het roer omgooien......

Ik zal dit 'omen' niet in de wind slaan, en proberen in het achterhoofd houden, wanneer de flaminganten ogenschijnlijk de rol lossen, en de Belgicisten met vleierij in slaap proberen te wiegen........
Het verhaal vermelde wel degelijk dat het om een onervaren piloot ging.
Met de bubbels zou dat wellicht lukken maar niet met een oude vos van uw kaliber.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:01   #167
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Die gedachten worden bij mijn weten slechts door een minieme minderheid van de BUB vertolkt. En dat is spijtig, inderdaad.
Als dat zo zou zijn, dan is het wel héél jammer dat die minieme minderheid overal de online discussiefora mag verzieken en daarmee de 'reputatie' van de BUB totaal naar de haaien sturen. Hoog tijd voor enkele stevige, gepeperde replieken vanwege het BUB-bestuur tegen de belgo-bruxellofiele nestbevuilers!

Laatst gewijzigd door Rudi Dierick : 18 oktober 2004 om 18:01.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:04   #168
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Toch raar dat je altijd zo stil bent als wij in discussie treden met Vlaams Blokkers, hè. Zwijgen is dikwijls toestemmen. Dat weet je toch of niet?
Amaai zeg, zo'n kinderachtige onnozale opmerking. Op internet wordt er héél veel afgezwamd en gezeverd. Ook de BUB reageert lang niet altijd en overal. Moeten we dan maar zegen dat de BUB doo te zwijgen instemt met alle bruine geraaskal? Zouden ze bij de BUB bijvoorbeeld eens niet héél dringend moeten optreden tegen diegenen die beweren in haar naam te spreken?
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:11   #169
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door deze bruuske rembeweging kwam de Spit in stoll en ging neer, zonder echter de piloot dodelijk te verwonden.
Je kent niets van luchtvaart.

Een stol = short take off and landing (waar de Fieseler bekend voor stond)

Een stoll bestaat niet.

Wat jij bedoelde noemt men een Stall.

Mooi verhaaltje. Waarom gebruik je niet de spitfire als nick en avatar?

Laatst gewijzigd door Yann : 18 oktober 2004 om 18:12.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:19   #170
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Omdat hij de Fieseler een mooier vliegtuig vindt misschien? Persoonlijk vind ik de ME-262 het mooiste vliegtuig ooit... En face it, het duits oorlogsmateriaal was door de band genomen waaaaaay cooler dan dat van de geallieerden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 18:44   #171
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Omdat hij de Fieseler een mooier vliegtuig vindt misschien? Persoonlijk vind ik de ME-262 het mooiste vliegtuig ooit... En face it, het duits oorlogsmateriaal was door de band genomen waaaaaay cooler dan dat van de geallieerden.
Smaken verschillen.

SPITFIRE:

FIESELER:

Oud 18 oktober 2004, 20:41   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:
Je kent niets van luchtvaart.
Ik durf er anders heel mijn eigendom op verwedden dat 'Fieseler' veel meer over een Fieseler weet dat de BUB over Belgique.

Citaat:
Een stol = short take off and landing (waar de Fieseler bekend voor stond)

Een stoll bestaat niet.

Wat jij bedoelde noemt men een Stall.
Yes indeed. How do you pronounce 'Stall' ?

Citaat:
Waarom zou Fieseler?
Omdat Yann's voorkeur naar de spitfire gaat?
Waarom gebruik je de spitfire dan niet zelf als avatar?
Oud 18 oktober 2004, 21:08   #173
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

[quote=Knuppel]
Citaat:

Ik durf er anders heel mijn eigendom op verwedden dat 'Fieseler' veel meer over een Fieseler weet dat de BUB over Belgique.
Veel zal dat toch niet zijn, dus dat is de moeite niet.

Citaat:
Yes indeed. How do you pronounce 'Stall' ?
How do you write "stall"?

Citaat:
Waarom zou Fieseler?
Omdat Yann's voorkeur naar de spitfire gaat?
Waarom gebruik je de spitfire dan niet zelf als avatar?
Omdat ik het partijlogo beter acht dan een vliegtuig uit WOII.
Oud 18 oktober 2004, 21:10   #174
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
En face it, het duits oorlogsmateriaal was door de band genomen waaaaaay cooler dan dat van de geallieerden.
En dan? Waarom zouden wij daar fier op moeten zijn? Wat hebben wij, Belgen, met de Duitsers anno '40 te maken?
Oud 18 oktober 2004, 22:12   #175
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Waarom zouden wij daar fier op moeten zijn? Wat hebben wij, Belgen, met de Duitsers anno '40 te maken?
Jouw koningshuis zal voor altijd van Duitse oorsprong blijven, Yann.

Jij weet overigens NIETS over Knuppel, noch over Fieseler, noch over eender wie. Je zou je voortdurende slagen in het luchtledige dus beter voor jezelf houden als je je niet grandioos belachelijk wilt maken.

Je zou er echter versteld van staan wat Knuppel allemaal weet dat jij niet weet.
Oud 19 oktober 2004, 08:40   #176
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Jouw koningshuis zal voor altijd van Duitse oorsprong blijven, Yann.

Jij weet overigens NIETS over Knuppel, noch over Fieseler, noch over eender wie. Je zou je voortdurende slagen in het luchtledige dus beter voor jezelf houden als je je niet grandioos belachelijk wilt maken.

Je zou er echter versteld van staan wat Knuppel allemaal weet dat jij niet weet.
Meer dan je zou denken...
Oud 19 oktober 2004, 15:24   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 19 oktober 2004, 17:25   #178
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

een te verwachten reactie.
Oud 23 oktober 2004, 20:00   #179
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Smaken verschillen.

SPITFIRE:

FIESELER:

ME-262

Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 22:21   #180
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inhoudelijk sterke reactie, Knuppel. Proficiat !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be