Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2015, 21:09   #161
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dit is ook een mooie:

Dat wordt leuk, een samenwerking van alle Männerfreundschaften van Poetin: Berlusconi, Schröder, Chirac, de Verhofstadt van tijdens de pralinetop, Nigel Farage, ... met vadermoordenares Marine Le Pen in de rol van de tournante misschien?

Enfin, dat soort onzin heeft allemaal weinig te maken met de kern van de zaak, nl. dat deze deal officieel alleen maar winnaars heeft:
- de mollahs hebben iets opgegeven wat ze sowieso nooit echt van plan waren om te bouwen en in ruil krijgen ze Amerikaanse legitimatie voor hun dictatuur en hun controle over de petrodollars, mét toegang tot alle internationale markten;
- de VS kan het kostenplaatje van haar interventies in het Midden-Oosten gevoelig verlagen door de extra opties die ze nu hebben in hun offshore balancing tussen Israël, Saoedi-Arabië, Turkije, Iran en Egypte;
- de antisemieten zijn tevreden omdat zij in hun idiotie denken dat dit akkoord nadelig is voor "de Joden", terwijl het Joodse volk, net als maar misschien meer nog dan alle andere volkeren, juist alle belang heeft bij vrede en stabiliteit
- Israël is, op Netanyahu na, tevreden, omdat de Iraans-Amerikaanse alliantie het gevaar van een oorlog met Iran, als dat ooit al bestond, volledig heeft geneutraliseerd (Netanyahu staat met de billen bloot omdat zal blijken dat Israël na het akkoord veiliger is en zijn doemvoorspellingen niet uitkomen; nu is hij zo'n politieke (leugen)machine dat hij dat wel zal overleven)

In heel deze euforiestemming vergeet iedereen alras de befaamde zegswijze: "Of olifanten nu oorlog voeren of de liefde bedrijven, het is altijd het gras eronder dat vertrappeld wordt." Het gras dat vertrappeld wordt, dat is de arbeidersklasse in de VS, Palestina of Iran. Zij zouden de eerste slachtoffers geweest zijn van een oorlog, maar de huidige deal zal hun uitbuiting niet opheffen. Rafsanjani en de mollahs zullen zich blijven verrijken, net als de Clintons en de Cheneys van deze wereld of de Poetins en de hem getrouwe Russische oligarchen. En de arbeiders zullen uitgebuit worden.

Het feit dat zowel Poetin, de mollahs als In God We Trust, Inc. God voor hun persoonlijke verrijkingscampagne misbruiken, maakt de zaak alleen maar erger. Maar wie zijn wij in Europa om lessen te geven, wanneer wij het hebben over "eerbied voor de menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en eerbiediging van de mensenrechten, waaronder de rechten van personen die tot minderheden behoren" en over "pluralisme, non-discriminatie, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, solidariteit en gelijkheid van mannen en vrouwen", ja zelfs over "eenheid in verscheidenheid" en in de praktijk alleen maar het "zieilige egoïsme der volkeren" laten zien waar Nietzsche over sprak?

Wat is dit Europa van islamofobie, afrofobie, antisemitisme en anti-Roma haat en racisme? Een Europa waar iedereen terugplooit op de enggeestige nationale belangen, waar iedereen het normaal vindt dat er honderden miljarden naar privé-banken als Hypo Real Estate vloeien, maar er geen kleine fractie van af kan voor het gewone volk, b.v. in Griekenland? Een Europa dat zich niet eens akkoord kan verklaren over het opnemen van 60.000 vluchtelingen, terwijl een klein, arm landje als Libanon alleen er al miljoenen opvangt?

Matteo Renzi zei terecht 'als dit jullie Europa is, laat het dan maar', maar hij vergeet dat hij zelf een deel van het probleem is.
Kijk, dit kun je dus ook. Die kinderachtige discussie-technieken heb je toch helemaal niet nodig man.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2015, 21:12   #162
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Weeral de insinuatie naar het nazisme die een volwassen discussie onmogelijk maakt. En weeral met een bocht rond het eigen extremisme heen.
Wat ik mij soms afvraag is of je met een moslim wel kunt discussiëren over de islam zonder acuut ontploffingsgevaar uit te lokken.
Oud 23 juli 2015, 21:21   #163
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iedereen uit het NPT en atoomwapens maken?
Dat is de enige logische consequentie van het pleidooi van sommigen in deze discussie. "De veiligheid van de ene is even belangrijk als de veiligheid van de andere", zou de basisredenering kunnen zijn, maar dat is ze niet. Het nucleaire debat is een afleidingsmanoeuver.
Oud 23 juli 2015, 21:25   #164
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat ik mij soms afvraag is of je met een moslim wel kunt discussiëren over de islam zonder acuut ontploffingsgevaar uit te lokken.
Onmogelijke vraag, om dat deftig te kunnen beantwoorden moet je deze discussie hebben gehad met zo,n 1,6 miljard mensen..
Oud 24 juli 2015, 00:56   #165
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Onmogelijke vraag, om dat deftig te kunnen beantwoorden moet je deze discussie hebben gehad met zo,n 1,6 miljard mensen..
Er is nog zoiets als statistiek.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2015, 01:11   #166
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is nog zoiets als statistiek.
Er zijn statistieken over de vraag of men op een deftige manier kan discussiëren met moslims over dit desbetreffende onderwerp, ja?
Oud 24 juli 2015, 05:56   #167
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn statistieken over de vraag of men op een deftige manier kan discussiëren met moslims over dit desbetreffende onderwerp, ja?
Alles kan gemeten worden.
Oud 24 juli 2015, 14:10   #168
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat sommige uitspraken die de mensen doen statistisch dienen geïnterpreteerd te worden. Men kan bijvoorbeeld zeggen dat bepaalde hondenrassen gevaarlijk zijn, maar daarom is het exemplaar dat u heeft nog niet gevaarlijk.

Website
Oud 24 juli 2015, 14:34   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles kan gemeten worden.
Ik vraag of het er is, niet of het gemeten kan worden.
Oud 24 juli 2015, 14:35   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat sommige uitspraken die de mensen doen statistisch dienen geïnterpreteerd te worden. Men kan bijvoorbeeld zeggen dat bepaalde hondenrassen gevaarlijk zijn, maar daarom is het exemplaar dat u heeft nog niet gevaarlijk.
Dat is een ongefundeerde uitspraak als je het niet kan staven met een betrouwbare bron (statistiek over bijv bijtincidenten).
Oud 24 juli 2015, 20:13   #171
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een ongefundeerde uitspraak als je het niet kan staven met een betrouwbare bron (statistiek over bijv bijtincidenten).
Als de uitspraak gebaseerd is op bepaalde correlaties kan de uitspraak relevant zijn.
Oud 24 juli 2015, 20:25   #172
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de uitspraak gebaseerd is op bepaalde correlaties kan de uitspraak relevant zijn.
Dan moet die correlatie wel eerst aangetoond worden.
Oud 24 juli 2015, 21:34   #173
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet die correlatie wel eerst aangetoond worden.
Sommigen zouden verwijzen naar terroristische aanslagen als voorbeeld van bijtincidenten. Maar daar hebben westerse legers ook wel een handje van weg. Het is iets onderzoekbaars. Daarvoor hoef je dus niet elke moslim te gaan bestuderen.

Ik vind het in ieder geval geen prettig besef dat zelfs een eerder gematigde en intelligente moslim als Kallikles inderdaad vrij agressief wordt indien men niet de prioriteit van de religie op mensenrechten wil aanvaarden. Men laat graag enkel de schone kant van de religie zien. Er wordt daarbij veel bewust verborgen gehouden. Mijn indruk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juli 2015 om 21:44.
Oud 25 juli 2015, 05:54   #174
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt daarbij veel bewust verborgen gehouden. Mijn indruk.
Zeker. Dat hun voorvaderen christenen waren, dat zijn ze ook vergeten. Noord-Afrika, daar leefden sedentaire volkeren in vruchtbare landbouwgemeenschappen. De rondtrekkende Arabische nomaden sloegen aan het moorden en plunderen en onderwierpen de landbouwers. Ze maakten hele stroken land onvruchtbaar met hun kudden. Ze onderwierpen de christelijke voorvaderen van Kallikles op een zeer agressieve wijze.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 juli 2015 om 05:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 06:03   #175
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De grote Kerkvader Augustinus van Hippo was een Berber uit Algerije. De betekenis van Augustinus voor het christendom is onnoemelijk groot.
Oud 27 juli 2015, 14:24   #176
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grote Kerkvader Augustinus van Hippo was een Berber uit Algerije. De betekenis van Augustinus voor het christendom is onnoemelijk groot.
Inderdaad. Maar dat hoort de burgemeester zonder cultuur niet graag, dat zijn hele "Vlaemsche cultuur" eigenlijk gebaseerd is op de ideeën van twee Berbers uit de Late Oudheid...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2015, 14:24   #177
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar dat hoort de burgemeester zonder cultuur niet graag, dat zijn hele "Vlaemsche cultuur" eigenlijk gebaseerd is op de ideeën van twee Berbers uit de Late Oudheid...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 27 juli 2015, 14:36   #178
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat echter een onbetwistbaar feit is, is dat het onmogelijk om als land het Westerse imperialisme in vraag te stellen zonder gebombardeerd en uitgemoord te worden, met miljoenen doden tot gevolg. De Vietnamezen, Irakezen, Algerijnen, Afghanen, Libiërs, ... kunnen erover meespreken.

De slachtoffers van het imperialisme als daders voorstellen, je moet maar durven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juli 2015 om 14:37.
Oud 27 juli 2015, 14:45   #179
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is ook wel grappig hoe extreem-rechtse islamofoben hier de loftrompet steken voor het fundamentalistische regime van de mollahs. Een ander goed voorbeeld hiervan is dat marginaal groepje van de N-SA. Extremisten van beide zijden, ze kunnen het best met elkaar vinden in het neo-tribalistisch splitsen en discrimineren van de mensheid volgens criteria van ras, religie en natie.

De mensheid verdient beter dan dat soort onzin. ¡No pasarán!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 juli 2015 om 14:46.
Oud 27 juli 2015, 14:47   #180
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen zouden verwijzen naar terroristische aanslagen als voorbeeld van bijtincidenten. Maar daar hebben westerse legers ook wel een handje van weg. Het is iets onderzoekbaars. Daarvoor hoef je dus niet elke moslim te gaan bestuderen.

Ik vind het in ieder geval geen prettig besef dat zelfs een eerder gematigde en intelligente moslim als Kallikles inderdaad vrij agressief wordt indien men niet de prioriteit van de religie op mensenrechten wil aanvaarden. Men laat graag enkel de schone kant van de religie zien. Er wordt daarbij veel bewust verborgen gehouden. Mijn indruk.
Dat is helaas het nadeel van religie. Je vervalt 9 van de 10 keer in dogmatisch-denken, wat erg spijtig is als het gaat om "intellectuele"" mensen.

Geloof is mooi, aangezien het een antwoord kan geven op allerlei levensvragen, alleen een religie stopt vaak het denken. Je klampt je vast aan bepaalde leefregels, en dat is dan je comfortabele leefwereldje.

Let op: ik zeg hiermee niet dat de religie per definitie de oorzaak is. Zeker de islam roept juist op om te onderzoeken, alleen veel moslims hebben hier geen boodschap aan. Groeperingen als IS zien historische gebeurtenissen als een oproep en verkrachten vrouwelijke-slaven (want ja, Mohammed had in zijn tijd ook slaven ! ).

Het is gewoonweg hallucinant om te zien hoeveel moslims groeperingen als IS, al Nusra, IF "steunen"".

Religie veroorzaakt DEELS dogmatisch-denken, zelfs al roept de religie juist op om te onderzoeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be