Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2015, 13:01   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Fout. Het reeds gevoerde beleid, en de uiteindelijk bereikte politieke evenwichten tonen heel mooi aan waar de regering naar toe wil. En dat is zeker NIET een decimering van de SZ. Op basis van hun huidige track record ben ik daar bijzonder gerust in. Alle retoriek over het aantal ambtenaren, en de kost van de werklozen is kort na de verkiezingen stilgevallen.
Deze regering? Gaat die aan de macht blijven?

Je bent zelf alle dagen in de weer om er voor te zorgen dat de N-VA volgende kiezing een decimering ondergaat, soms denk ik dat die decimering zelfs het doel van de N-VA zelf is.
Oud 25 juli 2015, 13:01   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Denk zelf eens na.
Ik ben er zeker van dat je met je hoogbegaafdheid zelf het antwoord kan vinden.
Ik had dus gelijk, het is de zoveelste variant op 'wees bang en onderdanig domme Vlaming.'
Oud 25 juli 2015, 13:03   #163
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik had dus gelijk, het is de zoveelste variant op 'wees bang en onderdanig domme Vlaming.'
Word jij bang en onderdanig wanneer je moet nadenken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:04   #164
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Jambon zei dat IEDEREEN die 100 Euro opslag zou krijgen maar dat was gelogen.

Wie meer dan 2.400 euro bruto verdient, komt niet in aanmerking voor de 100 euro per maand extra die de regering aan de lage en middeninkomens wil geven. Dat zegt premier Charles Michel (MR) in een interview met onze krant. 'Dat is een politieke keuze.'
Er zitten nog veel vaagheden in het politieke akkoord rond de taxshift, maar over een ding is Charles Michel al duidelijk. Vanaf januari wil de regering de laagste en middeninkomens een koopkrachtverbetering van 100 euro per maand geven. Maar die is enkel bestemd voor wie minder dan 2.400 euro bruto verdient, zo verduidelijkt de premier.

‘Volgens de minister van Financiën Johan Van Overtveldt gaat het om een bedrag tussen de 2.000 en de 2.400 euro bruto per maand', zegt hij. Wie meer verdient, mag die extra dertiende maand dus vergeten.

'Dat is een keuze, j’assume', legt hij uit. 'Ik werk ook voor die mensen, door hun jobs te behouden en te werken aan de welvaart en de solidariteit. Maar we kunnen niet alles doen. De laagste en de middeninkomens krijgen de prioriteit.'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150...c-6350f2dd35f3

Wanneer opent die ammoniakfabriek waarmee N-VA met veel poeha uitpakte?
Iemand?
Dus als ik het goed begrijp, krijgen wij als "veelverdieners" de BTW-verhogingen zuiver op ons bord, zonder compensatie op onze PB?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:06   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk zelf eens na.
Ik ben er zeker van dat je met je hoogbegaafdheid zelf het antwoord kan vinden.
Citaat:
De macht van het ACW zou in een zelfstandig Vlaanderen nochtans alleen maar toenemen...
Het is uw stelling, geef jij er dus maar wat meer duiding bij.
Oud 25 juli 2015, 13:13   #166
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is uw stelling, geef jij er dus maar wat meer duiding bij.
Neen, je moet 100 keer raden en dan ontwijkt hij heel de tijd totdat je zoiets hebt van laat maar zo tenzij je heel nieuwsgierig van aard bent.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:13   #167
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. excuuseer ? dan moet u sebiet maar het excuus interview in DM met kris peeters gaan lezen .. de vlaems nazionaaltjes legden het onderwerp van de kapitaaltoets voor werklozen op de onderhandelingstafel ..
Mooi zo.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:15   #168
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat mij opviel was hoeveel geld die accijnsverhoging op tabak nog opbrengt. Ik had geen idee dat er in België nog zoveel miljarden naar tabakswaren gaan jaarlijks.
Oud 25 juli 2015, 13:17   #169
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat mij opviel was hoeveel geld die accijnsverhoging op tabak nog opbrengt. Ik had geen idee dat er in België nog zoveel miljarden naar tabakswaren gaan jaarlijks.
Mja kan je net zo goed voor de beurs doen is ook een "luxeproduct" net zoiets als poker of andere gokautomaten. Accijnzen van 80% op je meerwaarde.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:21   #170
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Even samenvatten wat voor mij persoonlijk Michel I betekent:

positief:
- hogere aftrek forfaitaire beroepsonkosten

negatief:
- hogere BTW op zowat alles
- meer accijnzen op diesel (wat kan tellen met 2 diesels)
- geen indexverhoging
- minder pensioen

Dit alles terwijl de schuld blijft stijgen en voor de vage belofte dat er jobs zullen komen...

Ik ben echt niet onder de indruk.
Klopt. Boerenbedrog dus.

Toch is er veel gejuig omdat de regering maatregelen durft te nemen en de schuld terugdringt ... terwijl de rekening niet klopt!

Bovendien stel ik weer vast dat ik enkel kan bijbetalen en de lagere inkomens een kletske bijkrijgen en de werkgevers een deftig cadeau. Ook het feit dat ze zich nu verder kunnen verrijken door vastgoed te kopen en later te verkopen (!!) stoot me tegen de borst (dat is geen jaloezie, dat is gewoon niet rechtvaardig)
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:29   #171
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Klopt. Boerenbedrog dus.

Toch is er veel gejuig omdat de regering maatregelen durft te nemen en de schuld terugdringt ... terwijl de rekening niet klopt!

Bovendien stel ik weer vast dat ik enkel kan bijbetalen en de lagere inkomens een kletske bijkrijgen en de werkgevers een deftig cadeau. Ook het feit dat ze zich nu verder kunnen verrijken door vastgoed te kopen en later te verkopen (!!) stoot me tegen de borst (dat is geen jaloezie, dat is gewoon niet rechtvaardig)
De schuld terugdringen?
Sinds wanneer dat?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:35   #172
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Mja kan je net zo goed voor de beurs doen is ook een "luxeproduct" net zoiets als poker of andere gokautomaten. Accijnzen van 80% op je meerwaarde.
Door sigaretten drank te kopen stijgt je kapitaal niet eh
Oud 25 juli 2015, 13:45   #173
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp, krijgen wij als "veelverdieners" de BTW-verhogingen zuiver op ons bord, zonder compensatie op onze PB?
In ruil mag ik wel de bedrijfswagen houden. Jij niet?
Oud 25 juli 2015, 13:49   #174
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
In ruil mag ik wel de bedrijfswagen houden. Jij niet?
Magere troost.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 13:52   #175
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Iedereen en alles die niet werkt de ravijn in, gratis bestaat niet.
Nochtans is er in de liberale en neoliberale Vlaamse steden, Mechelen, Kortrijk en Antwerpen GRATIS wifi !
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 14:08   #176
Manus
Burger

Standaard

Iemand al de berekening gevonden hoe men komt aan die loonsverhoging van 100 euro net?
Kan me moeilijk voorstellen dat men tot vast bedrag X, 100 euro premie bijstort ongeacht de hoogte van uw inkomen, gezinssituatie etc.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 14:16   #177
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Iemand al de berekening gevonden hoe men komt aan die loonsverhoging van 100 euro net?
Kan me moeilijk voorstellen dat men tot vast bedrag X, 100 euro premie bijstort ongeacht de hoogte van uw inkomen, gezinssituatie etc.
Die berekening staat in het gele boekje van dewever. Daar staat ook iets in over een ammoniakfabriek.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 14:23   #178
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Knuppel, ik ben NVA'er.

Laat het duidelijk zijn: 2400 euro bruto, dat zijn geen middenverdieners!

Nog niet zo lang geleden werd in de media naar voor gebracht wat de gemiddelde Belg verdiende.

Dat was gedverdikke heel wat meer dan 2400 euro bruto.

Ze hebben in deze gelogen, ik geef het grif toe.
Het misverstand zit hem in het woord "bruto".

Ik vind dit als nettobedrag véél. Maar ik ben dan ook nooit gewend geweest aan het inkomen dat door de media naar voor wordt gebracht als het inkomen van de gemiddelde Belg.

De roverheid, waar de N-VA vandaag deel van uitmaakt, roomt van de brutolonen ongeveer de helft af. Dat geld komt niet uit de lucht gevallen maar wordt opgehoest door grote bedrijven en kleine zelfstandigen die werknemers in dienst hebben.

Ondanks de torenhoge loonkost en allerhande andere hoge belastingen redt Belgique het al j�*ren niet meer. En het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije, of zelfs verre toekomst zal veranderen. De productieve populatie is nu eenmaal véél kleiner dan die van de uitkeringstrekkers. En die wanverhouding zal alleen maar vergroten. Met alle gevolgen vandien.

Deze toestand werd niet veroorzaakt of in de hand gewerkt door de N-VA. De partij desalniettemin voortdurend verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van het in het verleden gevoerde belgische beleid is intellectueel oneerlijk. De N-VA is wél medeverantwoordelijk voor het huidige beleid, maar ook dat is een gevolg van niet of verkeerd genomen maatregelen in het verleden.

Mocht de regering Michel haar beleid op dezelfde leest blijven schoeien als ze dat heeft gedaan met de PS, dan ging Belgique binnen de kortste keren Griekenland achterna.
Oud 25 juli 2015, 14:43   #179
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Ik vind dit als nettobedrag véél. Maar ik ben dan ook nooit gewend geweest aan het inkomen dat door de media naar voor wordt gebracht als het inkomen van de gemiddelde Belg.

De roverheid, waar de N-VA vandaag deel van uitmaakt, roomt van de brutolonen ongeveer de helft af. Dat geld komt niet uit de lucht gevallen maar wordt opgehoest door grote bedrijven en kleine zelfstandigen die werknemers in dienst hebben.

Ondanks de torenhoge loonkost en allerhande andere hoge belastingen redt Belgique het al j�*ren niet meer. En het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije, of zelfs verre toekomst zal veranderen. De productieve populatie is nu eenmaal véél kleiner dan die van de uitkeringstrekkers. En die wanverhouding zal alleen maar vergroten. Met alle gevolgen vandien.

Deze toestand werd niet veroorzaakt of in de hand gewerkt door de N-VA. De partij desalniettemin voortdurend verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van het in het verleden gevoerde belgische beleid is intellectueel oneerlijk. De N-VA is wél medeverantwoordelijk voor het huidige beleid, maar ook dat is een gevolg van niet of verkeerd genomen maatregelen in het verleden.

Mocht de regering Michel haar beleid op dezelfde leest blijven schoeien als ze dat heeft gedaan met de PS, dan ging Belgique binnen de kortste keren Griekenland achterna.
Knuppel, is het niet de normaalste zaak van de wereld dat de productieve populatie kleiner is dan de uitkeringstrekker !
Want IEDEREEN, ook jij zal ooit uitkeringtrekker worden, want ook het pensioen is een uitkering.
Als je weet dat Vlaanderen zeer sterk aan het vergrijzen is, en de jongeren moeilijk tot zeer moeilijk aan een job geraken, hoe kan je dit dan in evenwicht houden ?
Neem daarbij de automatisatie en de concurrentie uit lage kroonlanden en je kijkt tegen een onoverkomelijke muur.
Hierover hoor je geen enkele politicus praten, ook het Vlaamse wonder niet.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2015, 14:44   #180
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

.. laat ik maar voor een keer meegaan in de sotternij van de dag .. geld komt niet uit de lucht gevallen .. maar komt van grote ondernemingen en kleine zelfstandigen .. vertel mij eens wijsneus .. waar halen die grote ondernemingen en kleine zelfstandigen die duiten vandaan ?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 25 juli 2015 om 14:44.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be