Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2015, 17:17   #161
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Misschien moet het voor jou wat duidelijker : het gaat jou, mij, ons allemaal geen zak aan welke taal burgers onderling gebruiken.
Daar heb ik het niet over gehad. Ik zeg gewoon dat het logisch is dat mensen zich aan de omgeving aanpassen waar ze terechtkomen. Is dat nu zo moeilijk om dat te doen? Of is het beter om dikkoppig jezelf als het centrum van het heelal te beschouwen?
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:18   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Daar heb ik het niet over gehad. Ik zeg gewoon dat het logisch is dat mensen zich aan de omgeving aanpassen waar ze terechtkomen. Is dat nu zo moeilijk om dat te doen? Of is het beter om dikkoppig jezelf als het centrum van het heelal te beschouwen?
Maak dat eens concreet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:23   #163
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maak dat eens concreet.
Ik reageer niet mer op je trolvragen, AJ.
Oud 2 september 2015, 17:24   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Niet willen, niet kunnen of niet durven, Si?
Oud 2 september 2015, 17:27   #165
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet willen, niet kunnen of niet durven, Si?
Lees gewoon het topic er eens op na, AJ! Je competenties stroken niet met je ambities, man.
Wel tof dat je erkent dat het trolvragen zijn. Wat juist is, moet erkend worden.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 2 september 2015 om 17:28.
Oud 2 september 2015, 17:30   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees gewoon het topic er eens op na, AJ! Je competenties stroken niet met je ambities, man.
Wel tof dat je erkent dat het trolvragen zijn. Wat juist is, moet erkend worden.
Niet durven.
Aangezien je mijn vraag beantwoordt, mogen we toch stellen dat het geen trolvraag was....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 september 2015 om 17:33.
Oud 2 september 2015, 17:37   #167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarnet was het nog van 'aanklagen', nu zwakt het al wat af naar 'het is toch logisch'. Mooi zo.
Nu nog de laatste stap : beseffen dat mensen vrij zijn te doen wat ze willen, binnen de perimeter van de wet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 17:39   #168
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarnet was het nog van 'aanklagen', nu zwakt het al wat af naar 'het is toch logisch'. Mooi zo.
Nu nog de laatste stap : beseffen dat mensen vrij zijn te doen wat ze willen, binnen de perimeter van de wet.
Niet zeveren, Panda. Ik had het erover dat ik jou dat niet zie aanklagen.
Oud 2 september 2015, 17:40   #169
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet durven.
Aangezien je mijn vraag beantwoordt, mogen we toch stellen dat het geen trolvraag was....
Ik kan dat ook, kijk: aangezien je het niet ontkent, bewijs je dat het een trolvragen was.
Leuk, he?
Oud 2 september 2015, 17:56   #170
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan dat ook, kijk: aangezien je het niet ontkent, bewijs je dat het een trolvragen was.
Leuk, he?
Maar jij kan veel, zeg.
Oud 2 september 2015, 18:06   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet zeveren, Panda. Ik had het erover dat ik jou dat niet zie aanklagen.
Evident : ik ga geen zaken aanklagen die behoren tot de persoonlijke vrijheid van andere burgers.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:26   #172
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Marie, zeg eens eerlijk : hoe dikwijls ben je dit jaar al in Brussel geweest?
Eén maal, met overnachting in een chick hotel waar men van het personeel niet verlangt dat het de Nederlandse taal machtig is; niet ver van de grote markt en van manneke pis. In de winkels en verbruikerszaken overal rondom hoor je geen woord Nederlands. Alle aankondigingen op de grote stadsgebouwen uitsluitend in het frans...
Ik ben er dagenlang ziek van geweest... Die vanzelfsprekendheid die heel de omgeving uitstraalde dat de Vlamingen daar niets, maar dan ook niets te zoeken hebben...
Brussel is van ons franstaligen...
Franstalige openheid wordt dat genoemd...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 september 2015 om 20:28.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 20:34   #173
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neutrale scholen ? Het zijn gewoon franstalige scholen, die dus franstalig onderwijs verstrekken. Wat dat te maken heeft met 'anti-vlaamse verspreidingshaarden...' is me niet duidelijk.

niemand zegt...
Wees logisch : iemand die naar het nederlandstalig onderwijs gaat leert nederlands en zal dat ook echt onder de knie hebben. En de vlaamse regering blijft nog steeds frans als verplichte tweede taal in het onderwijs opleggen. Dus kunnen leren die ook frans. Resultaat : tweetalig.
Als je het daar niet mee eens bent : contacteer MP Bourgeois en vraag hem om actie te ondernemen.

Vreemd hee ? Een belg die pleit voor meer nederlandstalig onderwijs in brussel, en die het aan de stok krijgt met een waalse huisvrouw die daar blijkbaar heel boos voor is.

Go figure that out...
Niet de boel omdraaien Pandabeer. Jij pleit voor meer Nederlandstalig onderwijs in Bruxelles en schuift de faktuur daarvoor zonder problemen door naar Vlaanderen. Vlaanderen dat al uitgeperst wordt door la Belgique en Bruxelles is dat nu juist niet dat rovershol dat alles wat maar naar Vlaams ruikt uit de hoofdstad ongenadig verwijdert en verbant en heel die boel als eensluitend en alleen franstalig voorschotelt?

Pronken met de veren en het zweet van een ander en blijven klagen dat het niet genoeg is en dat het nog meer moet zijn en elke aanklacht tegen hun zuiver anti-Vlaamse en racistische houding afdoen als een aanklacht tegen hun zogezegde francofone rechten terwijl zijzelf altijd en overal de Vlaamse rechten als kakpapier misbruiken???
Oud 2 september 2015, 20:50   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Niet de boel omdraaien Pandabeer. Jij pleit voor meer Nederlandstalig onderwijs in Bruxelles en schuift de faktuur daarvoor zonder problemen door naar Vlaanderen. Vlaanderen dat al uitgeperst wordt door la Belgique en Bruxelles is dat nu juist niet dat rovershol dat alles wat maar naar Vlaams ruikt uit de hoofdstad ongenadig verwijdert en verbant en heel die boel als eensluitend en alleen franstalig voorschotelt?

Pronken met de veren en het zweet van een ander en blijven klagen dat het niet genoeg is en dat het nog meer moet zijn en elke aanklacht tegen hun zuiver anti-Vlaamse en racistische houding afdoen als een aanklacht tegen hun zogezegde francofone rechten terwijl zijzelf altijd en overal de Vlaamse rechten als kakpapier misbruiken???
Dat is hier al meermaals uitgelegd dat de gemeenschappen en niet de gewesten bevoegd zijn voor onderwijs!

Moet iemand het komen zingen misschien?
Oud 2 september 2015, 20:54   #175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén maal, met overnachting in een chick hotel waar men van het personeel niet verlangt dat het de Nederlandse taal machtig is; niet ver van de grote markt en van manneke pis. In de winkels en verbruikerszaken overal rondom hoor je geen woord Nederlands. Alle aankondigingen op de grote stadsgebouwen uitsluitend in het frans...
Ik ben er dagenlang ziek van geweest... Die vanzelfsprekendheid die heel de omgeving uitstraalde dat de Vlamingen daar niets, maar dan ook niets te zoeken hebben...
Eénmaal in Brussel, in een chick hotel (no men allowed?)

Uw expertise inzake Bruxelles is nu wel echt bewezen...
Oud 2 september 2015, 21:16   #176
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom moet ik iemand 'aanklagen' voor iets wat hij/zij perfect mag doen ? Het gaat mij geen bal aan welke taal iemand spreekt. Enkel in de relatie overheid met burger zijn er strikte regels. En voor alle duidelijkheid : dat vind ik een heel goede zaak dat die er zijn. Maar als je echt denkt dat ik wil meestappen in de waanzin van mensen 'aan te klagen' omdat ze de taal spreken die zij verkiezen dan ben je dik mis.
Dit is Noord-Korea niet.
Dit is veel meer Noord-Korea dan jij denkt...
Oud 2 september 2015, 21:33   #177
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het kan veel erger. Elke donderdagavond, op het Luxemburgplein, word je geconfronteerd met een massa mensen die noch Nederlands, noch Frans, noch Duits kennen. Zet je maar eens goed vast, voor je ziek wordt, ze spreken Engels ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2015, 21:33   #178
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk jij dat het de zaak is van de vlaamse gemeenschap welke taal een bewoner van vlaanderen 'mag' of zelfs 'moet' spreken ? djeezes...

En waar steekt belgië zijn neus tussen ? Legt belgië op welke taal burgers in vlaanderen moeten/mogen spreken onderling ? Dat zou groot nieuws zijn... De taalwetgeving is al stabiel sinds haar ontstaan in 1963 dus in relatie tot de overheid kan het ook al niet zijn.

En wees nu eens voor één keer bijzonder precies, ik zou zeeer graag van jou vernemen welke elementaire mensenrechten er precies geschonden zijn en door wie. Geen algemene beschouwingen, gewoon opsommen.
Het is niet de zaak van de Vlaamse gemeenschap welke taal iemand spreekt; maar het is wel de zaak van de Vlaamse gemeenschap te zorgen dat het Vlaams karakter in Vlaanderen niet geschaad wordt door nieuwkomers die door hun komst en door hun eisen de autochtone bevolking verdringen en hun eigen mode en gewoontens opdringen...
En dat heeft de francofonie, 100% actief en passief en op alle mogelijke wijze gesteund door het Belgische établissement, wel degelijk gedaan; nl. zijn eigen waarden en gewoontens, zijn eigen taal opgedrongen aan de natives; hen zelfs uitgelachen en hun taal belachelijk gemaakt...

En toen Vlaanderen dan mondiger werd heeft la Belgique, steeds weer actief gesteund door heel de Belgische francofonie, elke poging van Vlaanderen om die franstalige opdringerigheid tegen te gaan en in te dijken afgedaan als racisme, bekrompenheid, schaden van de elementaire rechten van de franstaligen..., terwijl ze nooit of te nimmer ook maar eens is tussengekomen waar de francofonie zelf, vooral in Brussel en nu in de rand wel degelijk de Vlamingen uitsloot en kleineerden en hun elementaire rechten schond.
Ze heeft altijd de hele gemeenschap alleen maar éénzijdig en als enige juiste de francofone spiegel voorgehouden en ze heeft Vlaanderen en Vlaanderens wensen en rechten steeds verdonkermaand.

Een incident in Vlaanderen tegen de franstalige werd stees weer opgeschroefd en uitvergroot tot in het oneindige, de jaren dertig werden er steeds gul bijgehaald en waar de francofonie over de schreef ging, windstilte, geen woord en als Vlamingen er toch mee afkwamen dan waren het zogezegd maar toevallige kleine incidenten, waar men eens om kon lachen en moesten de Vlamingen ophouden met de callimero te spelen...

Maar ondertussen zijn de Vlamingen verbannen uit Brussel, is de Vlaamse rand in versneld tempo aan het verfransen en hebben ze hun pijlen al tot ver in Vlaams Brabant verschoven; geen gebenedijt woord dan dat de Vlamingen dagelijks verweten worden dat ze racistisch zijn, op hun centen zitten, egoïstisch zijn...

En volgens jou is dat allemaal normaal en heel goed uit te leggen en zoeken de Vlamingen spijkers op laag water...
En in Brussel moet iedere Vlaming maar op zijn achterste poten gaan staan, want Vlaanderen heeft het recht niet zijn eigen bevolking in zijn eigen hoofdstad bij te staan; dat recht is een alleenrecht van de francofonie...
Oud 2 september 2015, 21:36   #179
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen mij wilden de straatstenen en het beton nooit praten...
Weet ik ook wel dat de francofonie met zijn grootheidswaanzin niet de beste instelling is om de mensen hun natuurlijke fijngevoeligheid te leren ontdekken; afstomping is een eerder gevolg...
Maar ja, dat is mijn probleem niet en daarmee kan ik jou niet helpen...
Oud 2 september 2015, 21:40   #180
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat is waarschijnlijk omdat jij er Nederlands, en geen Frans, tegen spreekt.
Je begrijpt toch dat zij u als volleerde taalracisten straal negeren.
Je draait de zaken volledig om..., maar ik herhaal, niet iedereen is zo fijngevoelig; alhoewel diegene die het op die plaatsen niet opviel heeft geen enkel Vlaams eigengevoel meer...
Totale afstomping kan dat soms ook genoemd worden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be