Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2015, 17:47   #161
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Sorry dat ik zo grof overkom maar dit deze reactie neigt naar achterlijkheid.
Er zijn plaatsen die gewoon onbereikbaar zijn zonder auto.
U bent inderdaad grof en vertelt bovendien larie.
Wie een auto nodig heeft om naar zijn werk te gaan, dat dermate laag betaald zodat men er geen geld meer aan overhoudt om de benzine te betalen, zoekt beter snel werk dichter bij huis met fiets of brommer bereikbaar.
Dit komt niet alleen het milieu maar ook de gezondheid van betrokkene ten goede.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 7 december 2015 om 17:50.
Anselmo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 17:49   #162
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Verplichte verzekering afschaffen. Is voor niks goed.
Hoe komt U daarbij ?
Oud 7 december 2015, 17:55   #163
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wie een auto nodig heeft om naar zijn werk te gaan, dat dermate laag betaald zodat men er geen geld meer aan overhoudt om de benzine te betalen, zoekt beter snel werk dichter bij huis met fiets of brommer bereikbaar.
U heeft niet te kiezen. Indien U een vdab-jobaanbod weigert (tot 60 km van uw woonplaats bent U verplicht die aan te nemen) wordt U levenslang geschorst!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 17:57   #164
dpg
Banneling

Standaard

Kerktoren op caravan monteren en dichterbij het werk gaan wonen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 17:57   #165
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U zegt het zelf!
Wat recenter materiaal.

http://www.pv.be/-/rijden-zonder-ver...e-kerncijfers-
Oud 7 december 2015, 20:28   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van nummerplaatherkenning?
Ge rijdt in België geen 2 uur rond zonder verzekering!
Behalve die honderdduizend dan, die het wel doen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:09   #167
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Behalve die honderdduizend dan, die het wel doen.
100.000 op 5.5 miljoen wagens!
Dat zijn mensen die zich nergens niks van aantrekken. Die werken niet meer of alleen in het zwart en of inkomsten uit criminaliteit. Die zijn niet sociaal verzekerd en met niks in orde. Criminelen, illegalen, geschorste werklozen, motobendemensen, zigeuners etc.
Bij die mensen zult ge nooit 1 Eurocent in beslag nemen.

Laatst gewijzigd door demonen : 7 december 2015 om 21:10.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 21:47   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Het probleem in Vlaanderen is eigenlijk veel te veel mensen in het verkeer , vooral auto's en dat is omdat ons openbaar vervoer jammerlijk faalt. Zelf woon ik een paar kilometer van een stad en als een van onze kinderen naar daar wil voor een uitstap is het met de fiets te ver en te gevaarlijk en voor een bus is het lang wachten , in de vakantieperiode tot een uur wachten!
Dus met de auto dan maar weer.

Plus buiten de spitsuren zijn de grote bussen praktisch leeg omdat de meesten liever per fiets of auto zich verplaatsen dan te moeten lang wachten en tijdens de spitsuren zijn de bussen propvol.

Een idee. Zou het niet beter zijn dat er kleinere bussen rondrijden buiten de drukke uren die om de 10 a 15 min passeren aan een bushalte, zelfs op den buiten? Als mensen weten dat ze daar kunnen op rekenen zouden er veel meer de bus nemen.
De kost is niet de bus, maar wel de personeelskost. Je vangt dat dus niet op door met kleinere bussen te rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 22:55   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de autobezitter door de overheid als een melkkoe wordt behandeld is al zeer lang het geval en dateert niet van gisteren.
Maar als je vaststelt hoeveel geld er bij de aankoop van een doorsnee auto gespendeerd wordt en bovendien bijkomend aan meestal overbodige opties ( automatisch inparkeren) dan kan dat extra geld voor een betere en veiligere opleiding toch echt niet onoverkomelijk zijn.
Dat hij anders naar Nederland verhuist. Dan zal hij snel weten wat auto rijden kost en wat het daar kost om eender welke cursus te gaan volgen, zelfs nog maar gewoon zwemlessen of muzieklessen volgen.

Het is gewoon angst die hem overvalt om niet te slagen in de rijproef. Zij die rijervaring genoeg hebben hoeven helemaal geen schrik te hebben om dergelijke proef af te leggen maar natuurlijk, gasten zoals onze verkeersdeskundige, dat soort dat 's morgens met zijn fiets onder de arm de trap af komt, vervolgens daar mee naar het station rijd, daar de trein neemt naar Brussel om eens daar aangekomen nog tien minuten te wandelen tot aan hun kantoor en om 17,00 h het zelfde scenario in omgekeerde richting, en dan Zaterdag, mits het niet regent, met het vrouwtje inkopen gaan doen met de auto waar ze dan met veel moeite tussen de 5 �* 10 Km afleggen, ja...., die zullen zich waarschijnlijk er niet zo goed bij voelen.

Wat mij betreft, voor iedereen minstens één keer om de 5 jaar, proef rijvaardigheid afleggen, en zij die een caravan trekken met hun wagen, tevens een rijproef afleggen met de caravan of paardentrailer, om het even wat ze met hun wagen trekken. Ik zelf heb vele jaren een paardentrailer getrokken en ook nu trek ik nog regelmatig een caravan van 2000 Kg leeg 9 Meter Lang en 2,50 Meter Breed. Van mij mogen ze onmiddellijk zo een proef afnemen, niet het minste bezwaar tegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2015 om 23:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 23:06   #170
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verplichte verzekering afschaffen. Is voor niks goed.
Tot als u overhoop wordt gereden door een onvermogende in een onverzekerde auto.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 23:33   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK had mijn rijbewijs direct zonder veel tralala In 1981 , toen koste het alleen mijn wettelijke rijschool lessen , ik denk dat ze heden daags alles echt misbruiken om dikker munt uit te kloppen bij de r overheid, trouwens het auto rijden zelf is echt gemakkelijk maar ze blazen het op als dat het moeilijk is , , je moet alleen alert zijn wat er rond u gebeurd en leren rekening houden met anderen chauffeurs en zelf zekers zijn , meer is het niet. auto rijden is kinderspel.
Gewoon rijden wel ja. Maar inderdaad, de laatste jaren is het halen van een rijbewijs een bagatel. Zelfs parkeren moet ge totaal niet meer kunnen, gewoon langs de kant stoppen achter een geparkeerd staand voertuig. Wat voor zin heeft dat. En dan moet ge kunnen aantonen waar de remolie in moet en dat voor soort onzin, waar de benzine in moet moest ge niet weten. Stel je voor dat ze iedere vrouw zouden eisen dat ze weet waar en welke pomp er in haar wasmachine zit alvorens er mee te mogen wassen.

Maar een slipcursus volgen, dat kan wel interessant zijn.

Als ex rally rijder heb ik daar geen problemen mee en veel jaren geleden is me dat ooit zeer van nut geweest. Ik reed op besneeuwd wegdek op een baan met een S bocht met een oud VW busje. Vlak na het eerste gedeelte van de S bocht stond er een wagen stil in de midden van het rijvak met de linker deur wagenwijd open. Bestuurster was uitgestapt en stond aan de overkant te speken met een voetganger.

Stoppen was onder die omstandigheid niet meer mogelijk. Ik heb toen heel handig het busje doen schuiven rond de openstaande deur van die wagen en het tweede gedeelte van de S bocht laten doorkomen zonder één borduur geraakt te hebben en zonder het stilstaande voertuig geraakt te hebben. Maar die koe die daar haar voertuig in die omstandigheden verlaten had, dat soort koeien mogen ze van mij onmiddellijk hun rijbewijs intrekken.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2015 om 23:35.
Oud 7 december 2015, 23:40   #172
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Tot als u overhoop wordt gereden door een onvermogende in een onverzekerde auto.
Straks is hij de zoveelste die rondtuft in een aixam. Zelfs zo een Benidorm Bastards karretje moet verzekerd zijn hoewel de meerderheid daar geen weet van heeft denk ik.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 december 2015 om 23:44.
Oud 7 december 2015, 23:57   #173
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

Kerktoren op caravan monteren en dichterbij het werk gaan wonen.
Dat is nu het allerlaatste wat ik zou doen, mijn woonplaats laten afhangen van mijn werk. Niets garandeert u dat u binnen een half jaar nog op de zelfde firma actief zult zijn en zelfs dan, of ge nog in de zelfde vestiging actief zult zijn.

Dan lijkt het me interessanter van ander werk te zoeken dichter bij uw woonplaats.

En eigenlijk mag dat ook geen probleem meer zijn, zelfs niet al zou je voor de overheid werken. Alles gecentraliseerd in Brussel is ridicuul. We leven in een computertijdperk. Vroegen had centraliseren enig nut vanwege de bode die tussen de verschillende diensten met briefjes moest rond dweilen. Vandaag kan dat met één druk op de knop. Dus dat alle ministeries nog langer in Brussel gevestigd zijn is crimineel. Spreid dat over gans het land in functie van de werkloosheidsgraad in de verschillende regio's.
Oud 8 december 2015, 00:02   #174
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Nu nog een regelmatige terugkeerdag voor BMW bestuurders, ze gaan dan misschien hun richtingaanwijzers weten staan
Bij BMW is dat een optie, hé, en het moet zijn dat het een dure optie is die kennelijk niet veel genomen wordt.
Oud 8 december 2015, 08:10   #175
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gewoon rijden wel ja. Maar inderdaad, de laatste jaren is het halen van een rijbewijs een bagatel. Zelfs parkeren moet ge totaal niet meer kunnen, gewoon langs de kant stoppen achter een geparkeerd staand voertuig. Wat voor zin heeft dat. En dan moet ge kunnen aantonen waar de remolie in moet en dat voor soort onzin, waar de benzine in moet moest ge niet weten. Stel je voor dat ze iedere vrouw zouden eisen dat ze weet waar en welke pomp er in haar wasmachine zit alvorens er mee te mogen wassen.

Maar een slipcursus volgen, dat kan wel interessant zijn.

Als ex rally rijder heb ik daar geen problemen mee en veel jaren geleden is me dat ooit zeer van nut geweest. Ik reed op besneeuwd wegdek op een baan met een S bocht met een oud VW busje. Vlak na het eerste gedeelte van de S bocht stond er een wagen stil in de midden van het rijvak met de linker deur wagenwijd open. Bestuurster was uitgestapt en stond aan de overkant te speken met een voetganger.

Stoppen was onder die omstandigheid niet meer mogelijk. Ik heb toen heel handig het busje doen schuiven rond de openstaande deur van die wagen en het tweede gedeelte van de S bocht laten doorkomen zonder één borduur geraakt te hebben en zonder het stilstaande voertuig geraakt te hebben. Maar die koe die daar haar voertuig in die omstandigheden verlaten had, dat soort koeien mogen ze van mij onmiddellijk hun rijbewijs intrekken.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 08:15   #176
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Als het erg sneeuwt ga ik de baan niet op ...beetje bang
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 08:22   #177
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit gehoord van nummerplaatherkenning?
Ge rijdt in België geen 2 uur rond zonder verzekering!
En toch lees ik heel confronterende cijfers:

Citaat:
Tussen 50.000 en 100.000

Dit is het geschatte aantal voertuigen die rijden zonder verzekering in België.

- See more at: http://www.pv.be/-/rijden-zonder-ver....1dZesdth.dpuf
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 08:30   #178
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem me een job waar je enkel ter plaatse raakt met een vliegtuig...
Dagelijks pendelen met TBM900 tussen Ft Lauderdale & Nassau.
Oud 8 december 2015, 09:24   #179
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U bent inderdaad grof en vertelt bovendien larie.
Je vergeet blijkbaar één ding.
Je bent verplicht werk aan te nemen binnen een straal van 60km rond je woonplaats of je wordt beschouwd als werkweigeraar met alle gevolgen van dien. Dus de keuze ligt niet bij die laaggeschoolde. Gesnapt?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2015, 09:25   #180
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Hoe komt U daarbij ?
Als je beloofd om niet te gaan lopen als je geen gelijk krijgt wil ik hier wel een draad over opstarten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be