![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Voor heel wat mensen kan gedeeltelijk thuiswerk ook al een alternatieve oplossing zijn. Een administratief personeelslid kan evengoed thuis vanachter zijn schempje zijn opdrachten uitvoeren. Uiteraard lenen niet alle beroepsgroepen zich even goed voor gedeeltelijk thuiswerk. De lopende band zal nog altijd draaiende gehouden moeten worden en ook verpleegsters kunnen moeilijk de zieken vanop afstand verzorgen. |
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had het over dames met een rollator die ik nog niet gezien heb op een bus. Uw bakkes dus met madammen met ne wandelstok. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
is er nu niemand die die straat opgezocht heeft en bemerkt dat huisnummer 1 daar 't hofke van Cleve is ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Misschien een goed voornemen voor 2016 ... On topic: ik heb hier al degelijk madammen met rollators gezien die op de bus stappen. Zelfs mensen in een rolstoel, maar dat is bij De Lijn een heel gedoe en je moet dat in principe op voorhand verwittigen. Als er zo'n oude boechtbus of antieke tram voor het museum komt afgereden, dan geraak je daar met de beste wil van de wereld niet op. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
misschien de wet veranderen, kledij is niet meer aftrekbaar ?
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Minister
|
Citaat:
Zowal de NMBS als de Lijn horen een pak kosten-efficiënter te worden, om niet te zeggen zelfbedruipend. Dat doe je niet als het geld via ramen en deuren naar buiten smijt op overbodige verbindingen. En je haalt het pijnpunt trouwens zelf al aan: subsidies. Zij die moord en brand schreeuwen dat deze of gene bus/trein-verbinding moet verdwijnen, zijn typisch de laatsten die bereid zouden zijn om de reële kost van hun "eis" te betalen. "Ahja, dat moet een ander maar bijdragen! Ik wil die bus/trein-verbinding, en als dat niet lukt wil ik een ander alternatief, en een ander moet daarvoor betalen!" 't Is blijkbaar een terugkerend onderwerp voor je, niet? Anderen die moeten betalen voor jouw wensen... |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
On topic zou zijn mee te denken over efficiëntere alternatieven voor die lege en dure bussen. Gij met uw rollators. Toen ik jouw eerste bericht op dit forum las, dacht ik begod dat jij een rollator waart. En 'k peins nog altijd dat ik juist ben. .
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#170 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Simpel: we betalen belastingen. Het is de bedoeling dat de overheid dit geld investeert in zaken die algemeen en openbaar nut hebben. Onderhoud van autowegen hoort daarbij, daar maak ik ook geen probleem van. Zolang jij er dan maar geen probleem van maakt dat ik gebruik kan maken van betaalbaar openbaar vervoer. Trouwens, ik ben ook van het 'heilige' principe dat ook de zwakkeren in onze samenleving recht hebben op een goede en betaalbare basismobiliteit. Daar moet de overheid voor zorgen, zij het in eigen naam, zij het met privé-uitbaters, maar dan wel met subsidies. Voor die zaken betaal ik gaarne mijn belastingen. Liever dan voor de aftrek van het lidmaatschap van de golfclub van een omhooggevallen zelfstandige of al die milieuvervuilende salariswagens die ons verkeersnet doen dichtslibben ! |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
U moet beseffen dat het mobiliteitsmodel van de jaren zestig zo stilaan voorbij is. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het staat je altijd vrij enkele alternatieven op te sommen voor die mensen die straks niet meer op hun bestemming geraken door de asopolitiek van deze Vlaamsche bestuursbende (want een 'ploeg' kan ik dat bezwaarlijk nog noemen, eerder een zootje ongeregeld die regelmatig een holdup doen op de portemonnee van de doorsnee Vlaming). |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Meer betalen voor slechtere openbare dienstverlening! |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Minister-President
|
Het proefsysteem voor personenvervoer zoals het nu voorligt zal, vrees ik, vooral de 'armere' eigen autobezitters treffen. Mensen die geen bedrijfswagen onder hun gat geschoven krijgen en die dus geen onderhandelingsmarge met hun baas hebben, waardoor die laatste het rekeningrijden voor zich zal nemen.
|
|
|
|
|
|
#177 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het niet meer dan normaal dat lijnen die onderbezet zijn, vervangen worden door belbussen. Anders moet men voor die lijnen de ticketprijs maar aanpassen. Auto's die minder efficiënt zijn worden ook extra belast.
|
|
|
|
#178 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lege bussen rond laten rijden, dat is heel duur en helpt niemand. Betaalbare mobliteit ? Als gij een kaartje van De Lijn koopt, hoeveel kost dat dan, en hoeveel moet de belastingbetaler dan bijleggen om tot een vergoeding van die rit te komen ? .
|
|
|
|