![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetenschap is er toch wel over eens dat homoseksualiteit nog in de baarmoeder wordt bepaald. Het is alleen nog de vraag of het genetisch of vooral epigenetisch is. Let op: het praktiseren van je gevoelens is per definitie een keuze, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://archpsyc.jamanetwork.com/arti...&resultclick=1 Enkel iets wat de linkse kerk lang genoeg herhaald heeft zodat genoeg mensen het zijn gaan geloven. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat homoseksualiteit volledig of zelfs zeer sterk genetisch bepaald zou zijn. BTW, 52% concordantie, nog wel de hoogste schatting bij mijn weten, tussen monozygotische tweelingen voor homoseksualiteit, dat is vrijwel hetzelfde als voor IQ.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 januari 2016 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je seksuele voorkeur is niet iets wat je op een zondagochtend even kiest. |
|
![]() |
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Speculatie. Concordantie kan daar namelijk weinig over zeggen.
Dat beweer ik dan weer niet en dat doet er ook niet toe.
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vond atmosphere's extremisme (ofwel genetisch ofwel een keuze) van weinig realiteit getuigen. Homoseksualiteit is naar alle huidige data, niet volledig, of zelfs niet zeer sterk, genetisch bepaald. En een "keuze" heeft geen plaats in de biologie. Omgeving en epigenetica wel.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 januari 2016 om 23:05. |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn verschillende theorieën en misschien ook wel verschillende oorzaken. Interessant: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9549243 |
|
![]() |
![]() |
#168 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 22 januari 2016 om 23:19. |
||
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat onderzoekjes: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10743878 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11053694 http://www.pnas.org/content/103/28/10771.full Wel is het zo dat er waarschijnlijk een een zeker genetische aanleg is voor homoseksualiteit. Verder is het van belang dat je je beseft dat een genetische component van een complexe fenotypische uiting als seksualiteit niet volledig wordt bepaald door een enkele allele. |
|
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder vind het gebruik van definities als 'normaal' of 'abnormaal' een beetje onzinnig. Ik constateer slechts dat ik van mening ben dat het normaliseren van allerlei zaken een slechte zaak vind.
Hier in Nederland hebben wij een programma waarin transgenders hun verhaal doen en hun gevoel vertellen als 'de operatie' eraan zitten te komen. Allemaal goed en wel, en van mij mag zo'n programma er ook best zijn. Maar ik mag deze mensen dan toch ook gewoon nog freaks vinden? ik hoef ze toch niet als een soort aanvulling van onze 'diverse' samenleving te zien? Rot eens op, zeg. |
![]() |
![]() |
#171 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde vind ik het bijzonder kleingeestig dat mensen de normen en waarden voor een ander gaan bepalen op het moment dat deze nog geen afbreuk doen aan de eigen levenssfeer. Wanneer aan dat laatste getornd word kan je spreken over zelfbehoud. Mij interesseert het niet of homofilie al dan niet normaal is, zolang er geen sprake is van slachtoffers doet een ander wat hij wilt....Wie ben ik om een ander de les te spellen. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oprotten, ik vind het freaks. |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De normalisering van die 'freaks' (hoewel ik daar niet zo van overtuigd ben dat dit in onze maatschappij het geval is) is juist bedoeld om discriminatie tegen te gaan en dat lijkt mij een goede zaak. Begrijp me niet verkeerd, ik vind bv transgenders bijzonder vreemd, maar vind ze tegelijk een rijke aanvulling op onze diverse samenleving. Het contrast tegenover een orthodoxe jood of fundamentalistische moslim is zo mooi...vind je niet? |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De normalisering van die 'freaks' (hoewel ik daar niet zo van overtuigd ben dat dit in onze maatschappij het geval is) is juist bedoeld om discriminatie tegen te gaan en dat lijkt mij een goede zaak. Begrijp me niet verkeerd, ik vind bv transgenders bijzonder vreemd, maar vind ze tegelijk een rijke aanvulling op onze diverse samenleving. Het contrast tegenover een orthodoxe jood of fundamentalistische moslim is zo mooi...vind je niet? |
|
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#176 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Spijtig maar daar heb ik alle respect voor, hoewel ik van mening ben dat ik het meest kan leren van iemand met een compleet andere mening. Heb mij er al vaak over verbaasd hoe ik mij in sommige zienswijzen volslagen heb gemist. Diversiteit werk dit allemaal in de hand... Toegegeven soms gaat alles wat snel om te slikken, maar tegelijkertijd biedt het een waaier aan opportuniteiten om bij te leren.
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu gaan wij het dus ook met transgenders doen. Maar goed, wij laten het hierbij. |
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor homo's was die normalisering een zegen, wat de fuck man! U een beetje moeten wegsteken omdat een 'ander' dat niet netjes vind en je vervolgens wat in elkaar rammen zonder enig gevolg. Welk persoonlijk nadeel heeft u al aan de gehele normalisering ondervonden? Het effect op u of mij is nihil, maar voor elke homo of transgender betekend het een wereld van verschil. |
|
![]() |