![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp er niets van... Probeer nog eens opnieuw, maar let op uw grammatica. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als finaal argument, de Vlamingen steeds maar de collaboratie van sommige Vlamingen in WOII blijven verwijten , terwijl er in Wallonië en Frankrijk minsten evenveel gecollaboreerd werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk atheïst. Ik heb geen ingebeeld opperwezen nodig, geen ideologie, en ook geen (volks) identiteit om mij aan vast te klampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben niet begonnen over de nazi's. Als ge dat dan toch doet, begint niet te jammeren dat ge het terug in uw gezicht krijgt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent gewoon aan het trollen, stop toch met zo te zeveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het u al opgevallen is, maar ik verschuil me nooit achter Wikipedia. Maar ik moedig het toch aan in uw geval. Zeker nadat u eens beweerde dat de Eburonen Germanen waren ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoewel de Eburonen als "Oude Belgen" beschouwd worden, die overwegend uit Keltische stammen bestonden, rekent Caesar hen tot de zogenaamde Germani cisrhenani, Germaanse stammen die ten westen van de Rijn woonden. ![]() Caes., D.B.G. II 4.10, VI 32.1. Suetonius (Divus Iulius 25.4) volgt hem hierin wanneer hij zegt dat de afslachting van Sabinus en Cotta plaatsvond in het gebied van de Germanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Tussen Ceasar en het jaar 2016 ligt meer dan 2000 jaar wetenschappelijk historisch onderzoek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch straf voor Vlamingen ![]() Als zelfs Caesar zegt dat de Eburonen ,Germanen waren , is dit voor mij een geloofwaardiger argument . Caesar was geen domoor en hij had overal zijn spionnen , die hem correcte informatie verschaften . " En de Belgae waren volgens Caesar van Germaanse afkomst, maar behoorden tot de Galliërs. Ook volgens dezelfde bron waren Eburonen, ![]() Condrusi, Caerosi en Paemani eigenlijk Germaanse stammen, ![]() die deel uitmaakten van een Belgische alliantie. Tacitus merkte op dat Nerviërs en Trevieren zichzelf eerder tot de Germanen rekenden, dan tot de Galliërs. " https://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1...rs-of-Romeinen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ze winnen zijn het Belgen , als ze iets mispeuteren zijn het Vlamingen. Wuyts speelt met vuur , de Rode Belgicistische bonzen zijn stilletjes aan aan het verdwijnen uit de VRT-directie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarin speelt hij met vuur? Hij moet neutraal blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Franstalig België spreekt men zowiezo nog altijd in termen van "Belgique", "Belges". Het Franstalig equivalent van de VRT is trouwens nog steeds de RTBF : Radio-Télévision Belge Francophone. Niet nodig te vertalen, alles is gezegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |||
|
![]() Citaat:
![]() >Wat een domme onzin gij durft schrijven! Citaat:
Of is dat iets dat ge zelf verzint? ![]() Uit niets blijkt dat Caesar een onderscheid maakte tussen Kelten en Germanen op basis van taal. En dat 'uw spionnen' geinteresseerd waren in het taalgebruik van de stammen die ze bestreden. Citaat:
Maar ik maak me geen illusies ... Parels en zwijnen en dergelijke .... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Schijnt dat die Eberonen zo'n beetje waren gelijk West-Vlamingen die na hun studies in Gent blijven plakken.
Zeer ambigu !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |