Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2016, 12:41   #161
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Waren moslims aan het dansen in Brussel om de aanslagen op de luchthaven en de metro te vieren? Binnenlandminister Jan Jambon (N-VA) zegt van wel en verwijst naar 'alarmerende berichten' vanuit de politie. De bewijzen ogen mager.
Als simpele burger krijg ik geen berichten van de politie, maar ik probeer de actualiteit zo'n beetje te volgen en die is toch wel alarmerend:

----------

02/02/2015

Het percentage rotte appels in de mand van het Atheneum in Anderlecht is blijkbaar significant genoeg om petities te laten rondgaan tegen een leraar die moslimterreur veroordeelt en om die ene leerling in elkaar te kloppen die die leraar steunt:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-b...rlie-a2202866/

Citaat:
"Van de 20 klasgenoten zetten er 18 hun handtekening onder de petitie", doet Amadou het verhaal.
~~~~~~~~~~

26/3/2015

Hoogleraar sociologie Ruud Koopmans van het Berlijnse Centrum voor sociaal-wetenschappelijk onderzoek WZB doet onderzoek naar fundamentalisme:

http://www.parool.nl/kunst-en-media/...isme~a3927647/

Citaat:
'Als tolerante Nederlanders zijn we geneigd te denken dat de sluier een onschuldig lapje stof is. Dat klopt niet. 55 procent van de stellen waarvan de vrouw een hoofddoek draagt, is fundamentalistisch,' aldus Koopmans.
Significant? Tel maar na op straat ...

~~~~~~~~~~

10/4/2016

Oud-voorzitter van de Britse tegenhanger van ons CGKR/Unia trekt bleek weg bij de resultaten van een opiniepeiling bij moslims:

http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/wa...oslims-nu-echt

Citaat:
Enkele opmerkelijke cijfers uit het ICM-onderzoek:

- 39 % van de ondervraagden denkt dat een vrouw altijd moet gehoorzamen aan haar man

- 31 % vindt het aanvaardbaar dat een Britse moslim meer dan één vrouw heeft, al druist dat in tegen de Britse wetgeving

- 23 % wil de Britse wetten vervangen door de sharia

- 52 % is van oordeel dat homoseksualiteit moet verboden worden

Zelfs voor Trevor Phillips kwamen die cijfers als een verrassing. ‘Ik heb lange tijd geloofd dat moslims, zoals eerdere migranten, geleidelijk hun voorouderlijke gewoonten zouden opgeven, hun culturele en religieuze bagage zouden uitdunnen, en opgaan in het diverse Britse landschap. Ik had beter moeten weten. [...] Sommige van mijn vrienden-journalisten beelden zich in dat, na verloop, moslims dit alles zullen ontgroeien. Dat zullen ze niet'
~~~~~~~~~~

12/04/2016

De kabinetschef van de Brusselse minister-president Rudi Vervoort ziet ook een significante tendens:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160412_02232760

Citaat:
“Vrienden van de kabinetschef die lesgeven in het middelbaar onderwijs in Molenbeek en Schaarbeek vertelden hem dat 90 procent van hun zeventien-, achttienjarige moslimleerlingen hen ophemelen als helden”, schrijft The New York Times.
----------

Jouw gespeelde belangstelling over hoeveel moslims hebben "gedanst", waar dat gebeurde en of daar "bewijzen" voor zijn is maar een rookgordijn om het niet over de kern van het probleem te moeten hebben.

Dus "Vrijzinnige" slaap maar lekker verder en laat niemand uw multiculti droom verstoren.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 12:43   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja als je als minister/ informaticus het verschil tussen "significant" en "te verwaarlozen" niet kent.
in deze redenering

is de uitspraak van de Brusselse burgemeester indertijd toen met Kalasjnikovs op politie geschoten werd, en hij dit af deed als een 'faits divers' ook gewoon terecht, want helemaal insignificant in het geheel van de criminaliteit.

en kunnen we meteen ook alle veiligheidsmaatregelen schrappen en een stevige besparing realiseren ... tegenover het IS geweld blijkt immers elke beveiliging insignificant ... Parijs liep al maanden militair bewapend en beveiligd voor Bataclan ... zie wat het geholpen heeft ...

insignificant allemaal ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 12:50   #163
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in deze redenering

is de uitspraak van de Brusselse burgemeester indertijd toen met Kalasjnikovs op politie geschoten werd, en hij dit af deed als een 'faits divers' ook gewoon terecht, want helemaal insignificant in het geheel van de criminaliteit.

en kunnen we meteen ook alle veiligheidsmaatregelen schrappen en een stevige besparing realiseren ... tegenover het IS geweld blijkt immers elke beveiliging insignificant ... Parijs liep al maanden militair bewapend en beveiligd voor Bataclan ... zie wat het geholpen heeft ...

insignificant allemaal ...
Significant wil zeggen een redelijk groot en relevant deel.
Als hij de betekenis van dat woord niet kent, moet hij het niet gebruiken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 12:55   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dat woord betekent ook gewoon 'betekenisvol'

een binnenlandse veiligheid minister die zelfs maar een 'fractie van de zogezegde fractie' IS aanhangers niet betekenisvol zou vinden of verwaarloosbaar zou vinden, en dat zou durven zeggen ... lijkt me een pak gevaarlijker ... politiek gemakkelijker en voor tegenpartijen en oppositie wenselijker, dat wel.
Oud 18 april 2016, 12:58   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind uw standpunt in deze, geheel los van ideologie, maar Machiavellistisch en taktisch rekbaar ongelooflijk benijdenswaardig. ik wenste dat ik mijn eigen politieke naiviteit zo ver opzij kon schuiven. dat meen ik zonder sneer of cynisme overigens!

doet me denken dan SMF incidentje en de spelers daarachter ook.
Oud 18 april 2016, 13:06   #166
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Natuurlijk. Mayeur sprak over Vlamingen.. niet eens over een significant deel.

Edit: en dan zweeg hij nog eens over de groep Walen, die evenzeer mee manifesteerden. Als dat niet stigmatiserend is.

En als men zou stellen dat een significant deel van de Belgische bevolking pedofiel is, wel, dan voel ik mij niet aangesproken.. zelfs niet beledigd. Ik voel me dan wel ongelukkig over het feit dat er mensen onder ons toeven, die pedofiel zijn. Helemaal te gek wordt het als die mensen nog enige bescherming genieten.. om explosief van te worden.. Stel dat men stelt dat Belgen pedofiel zijn, wel ja, dan verwacht ik ook excuses. Maar goed.. dat hoort niet in deze draad.
Maar op andere momenten kan diamant Jambon dan weer niet snel genoeg zijn met excuses. De ene uitschuiver na de andere.

Jambon haalt met vergelijking van joden en moslimterroristen de Israëlische krant Haaretz
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:08   #167
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind uw standpunt in deze, geheel los van ideologie, maar Machiavellistisch en taktisch rekbaar ongelooflijk benijdenswaardig. ik wenste dat ik mijn eigen politieke naiviteit zo ver opzij kon schuiven. dat meen ik zonder sneer of cynisme overigens!

doet me denken dan SMF incidentje en de spelers daarachter ook.
Minder dan een paar honderd op 800.000 moslims is significant of zoals je wil betekenisvol volgens u ?
Ik zou dat woord dan toch niet gebruiken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:17   #168
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder dan een paar honderd op 800.000 moslims is significant of zoals je wil betekenisvol volgens u ?
Uit welke feiten haalt u dat er maar een paar honderd mensen deze aanvallen zouden steunen?

Volgens mij is het significantieniveau van uw peiling verkeerd.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:19   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
al zaten er nog maar 6 terroristen in die 1.800.000 moslims, zou jij ze insignificant durven noemen als je verantwoordelijk was voor de inlandse veiligheid ??

800.000 komaan !?! jij bekijkt ook wel eens cijfers v onderwijs en grootstedelijk beleid toch hé
Oud 18 april 2016, 13:19   #170
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in feite betekent dit woord in statistische context dat er een duidelijke bewezen meerderheid bestaat. Nu inderdaad heeft Jambon geen statistisch onderzoek gedaan, en is zijn woordje wetenschappelijk niet correct
Dat betekent helemaal geen meerderheid in de statistiek. Het verwijst naar de (on)betrouwbaarheid van een meting.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:20   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar Geens is ACW'er, hij liegt dus per definitie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:22   #172
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar Geens is ACW'er, hij liegt dus per definitie.
niet alleen dat, hij is daarbovenop ook nog eens advocaat ... wat wil zeggen dat hij zijn eigen leugens ook nog eens gelooft.
Oud 18 april 2016, 13:24   #173
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ook niet, ik zou andere woorden gebruiken voor al dat schorremorrie, maar hey, ik ben dan ook geen politicus.
Oud 18 april 2016, 13:28   #174
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Als simpele burger krijg ik geen berichten van de politie, maar ik probeer de actualiteit zo'n beetje te volgen en die is toch wel alarmerend:

(...)

Jouw gespeelde belangstelling over hoeveel moslims hebben "gedanst", waar dat gebeurde en of daar "bewijzen" voor zijn is maar een rookgordijn om het niet over de kern van het probleem te moeten hebben.

Dus "Vrijzinnige" slaap maar lekker verder en laat niemand uw multiculti droom verstoren.
Jups. De voortdurende uitingen van disrespect voor en het afwijzen van ongelovigen en hun cultuur en het opdringen van de eigen cultuur, wel, ze lijken me niet geuit te worden door slechts een handjevol. De afkeer van vele (niet alle) gelovigen, voor ongelovigen, is groot net zoals het superieure waanbeeld. Dat we -voor die groep- te min zijn om volwaardig behandeld te worden, is me al vaak duidelijk gemaakt. Hell, 't staat zo zelfs in de koran.

En dus heb ik ook de indruk dat er verschillende tekenen aan de wand zijn; het 'dansen' is er één van, stenen gooien een ander, ook onderdak verlenen aan, etc ... maar blijkbaar zijn ze nooit voldoende significant.

't Zal te wijten zijn aan mijn onkunde de actualiteit te interpreteren..

De hele hetze rond deze uitspraak is blijkbaar weer voldoende om diverse feiten niet als geheel te zien. En ja, Islam is vrede, op voorwaarde dat ieder dezelfde Islam belijdt.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:37   #175
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Als er honderden naar Syrië vertrekken is het toch aannemelijk dat er veel blij zijn?
Oud 18 april 2016, 13:39   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Als er honderden naar Syrië vertrekken is het toch aannemelijk dat er veel blij zijn?
objection, assumption your Honor !
Oud 18 april 2016, 13:46   #177
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er 450 naar Syrie vertrokken. Die zullen (voor zover ze nog kunnen) wel gedanst hebben.
Ik schat dat er toch wel duizenden syphatisanten (en potentiele dansers) in België rondlopen.

Alleen was het natuurlijk niet slim van Jambon om zo te spreken als hij dat niet zwart op wit kan aantonen.

Maar hij zal het wel leren, Francken heeft trouwens ook zoiets voorgehad dacht ik. Jeugdzonden
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:53   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Er zijn er 450 naar Syrie vertrokken. Die zullen (voor zover ze nog kunnen) wel gedanst hebben.
Ik schat dat er toch wel duizenden syphatisanten (en potentiele dansers) in België rondlopen.

Alleen was het natuurlijk niet slim van Jambon om zo te spreken als hij dat niet zwart op wit kan aantonen.

Maar hij zal het wel leren, Francken heeft trouwens ook zoiets voorgehad dacht ik. Jeugdzonden
De uitspraak was geen voorbeeld van nuancering... Maar de show die de oppositie er nu rond voert is ook maar zuivere politique politicienne hoor...
De premier heeft hier volgens mij de juiste toon aangeslagen in zijn antwoord. Tijd dat men het misschien terug over echt belangrijke zaken zou hebben ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 13:56   #179
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De uitspraak was geen voorbeeld van nuancering... Maar de show die de oppositie er nu rond voert is ook maar zuivere politique politicienne hoor...
De premier heeft hier volgens mij de juiste toon aangeslagen in zijn antwoord. Tijd dat men het misschien terug over echt belangrijke zaken zou hebben ?
Ja maar dat is nu eenmaal het spel van de oppositie, die liggen te wachten op zoiets. De NVA zou natuurlijk net hetzelfde gedaan hebben moesten zij in de oppositie zitten.

Het is daarom dat ik zeg dat een minister 3 keer zijn tong moet omdraaien voordat hij iets zegt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 14:04   #180
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is nu eenmaal het spel van de oppositie, die liggen te wachten op zoiets. De NVA zou natuurlijk net hetzelfde gedaan hebben moesten zij in de oppositie zitten.

Het is daarom dat ik zeg dat een minister 3 keer zijn tong moet omdraaien voordat hij iets zegt.
nee, je zal merken dat Jambon net tot op t randje ging, de oppositie, aangevuurd door de het schuimbekkend gezelschap in De Morgen, een kans rook en er voluit voor ging, maar zich net als het schuimbekkend gezelschap ... compleet vergaloppeerde.

en zo is politiek dan ook weer hé, uit een afgeslagen aanval kom je sterker uit ... en Geens, Peters en Decroo zullen heel dus stillekes mogen zijn op de volgende ministerraad ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be