Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2016, 21:42   #161
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het gaat er soms nogal wansmakelijk aan toe in de Aziatische keuken moet ik zeggen. Natuurlijk zijn die Chinezen met zoveel dat ze ook ratten, honden, katten en wat nog niet allemaal in hun rijst draaien.... Of is dat een cliché?
Net nog 't Yulin festival in China, waar 100duizenden honden levend gevild worden.
Hoeveel moet 'n dier eigenlijk gemarteld worden om te voldoen aan de fijnzinnige smaak van de beschaafde mens?

Eens met Marie; barbaren, bah!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 21:42   #162
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Sadist
X2
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2016, 23:39   #163
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Stilaan ook een vergeten klassieker...
Alleen overtroffen door rundstong in Madeirasaus
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 03:35   #164
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Verdomme... mijn herinnering uit 2014 aan De Refter in Bruhhe! Was top.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20141009_133151.jpg‎
Bekeken: 41
Grootte:  575,7 KB
ID: 103049  

Oud 23 juni 2016, 08:56   #165
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kikkerbilletjes met look misschien? Smaakt als kip.

Neen, dank u.
Oud 23 juni 2016, 08:56   #166
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent de oplossing: laat die verfoeilijke Vlaamsgezindheid varen, en je kan hier moeiteloos alles posten wat je wil.
In deze draad wordt alles daarover opgehelderd door Maria Daemen.
Tja, zot zijn doet geen zeer ...
Oud 23 juni 2016, 14:16   #167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kikkerbilletjes met look misschien? Smaakt als kip.

Buitengewoon lekker ! Bakken in echte boter, peper, zout en veel look. Mjam-mjam
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 14:28   #168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tja, zot zijn doet geen zeer ...
Zeg het haar zelf.
Ik ben van nature geen scheldorgel.
Oud 23 juni 2016, 16:17   #169
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Net nog 't Yulin festival in China, waar 100duizenden honden levend gevild worden.
Hoeveel moet 'n dier eigenlijk gemarteld worden om te voldoen aan de fijnzinnige smaak van de beschaafde mens?

Eens met Marie; barbaren, bah!
Dat is de reden waarom ik Japan zo veel hoger acht dan China. Alleen reeds als je ziet wat voor stropers-ravage de Chinese traditionele, zogezegde "geneeskunde" veroorzaakt onder de populatie van olifanten, neushoorns, tijgers, beren en andere wilde dieren in Afrika en Azië. Ook op zee gebeuren vreselijke dingen: Chinese vissersboten maken jacht op haaien, trekken ze op het dek, snijden de vinnen (het enige wat voor hen telt) van het beest af en kieperen het dier dan terug de zee in. Er zou een hard bijtend handelsembargo tegen China moeten afgekondigd worden totdat deze ongemeen brutale slachtpartij ophoudt.

Laatst gewijzigd door quercus : 23 juni 2016 om 16:17.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 17:25   #170
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten er geen of/of verhaal van maken als het ook en/en kan zijn!
Als hapjes de krabben
Als entrée de kikkerbillen.
Als hoofdschotel de tong
Als dessert eerst krepsuzet en dan damblaansj

Ziedaar een zeer klassieke doch heerlijke Belgische dinnee!
Oud 23 juni 2016, 17:43   #171
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is de reden waarom ik Japan zo veel hoger acht dan China. Alleen reeds als je ziet wat voor stropers-ravage de Chinese traditionele, zogezegde "geneeskunde" veroorzaakt onder de populatie van olifanten, neushoorns, tijgers, beren en andere wilde dieren in Afrika en Azië. Ook op zee gebeuren vreselijke dingen: Chinese vissersboten maken jacht op haaien, trekken ze op het dek, snijden de vinnen (het enige wat voor hen telt) van het beest af en kieperen het dier dan terug de zee in. Er zou een hard bijtend handelsembargo tegen China moeten afgekondigd worden totdat deze ongemeen brutale slachtpartij ophoudt.
Japan zoveel hoger dan China, een grap zeker? Tijdens de oorlog in amper zes weken hebben de smerige Jappen één van de gruwelijkste genocides aangericht alleen al in de martelaar stad Nanjing. Driehonderdduizend mensen gedood op de meest gruwelijke manieren. Hoofden afgehakt, méér dan 60.000 meisjes en vrouwen verkracht en daarna opengereten met de sabel of de bajonet. Ondenkbare massacre tussen mannen, vrouwen, kinderen. Dat hebben ze overal in China en Azie gedaan maar nergens op een schaal zoals Nanjing. Ze moesten godverdomme tientallen atoombommen op Japan gekregen hebben.

Uw Japan dat u veel hoger acht dat onder de mom van research walvissen dood tegen alle wetten in.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 18:00   #172
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Japan zoveel hoger dan China, een grap zeker? Tijdens de oorlog in amper zes weken hebben de smerige Jappen één van de gruwelijkste genocides aangericht alleen al in de martelaar stad Nanjing. Driehonderdduizend mensen gedood op de meest gruwelijke manieren. Hoofden afgehakt, méér dan 60.000 meisjes en vrouwen verkracht en daarna opengereten met de sabel of de bajonet. Ondenkbare massacre tussen mannen, vrouwen, kinderen. Dat hebben ze overal in China en Azie gedaan maar nergens op een schaal zoals Nanjing. Ze moesten godverdomme tientallen atoombommen op Japan gekregen hebben.

Uw Japan dat u veel hoger acht dat onder de mom van research walvissen dood tegen alle wetten in.
Met alle respect voor uw Aziatische echtgenote. En ik begrijp daardoor uw (felle) reactie wel. Het klopt inderdaad dat de Japanse oorlogsmisdaden, in China in de jaren dertig en verder ook nog in andere Aziatische landen tijdens WO2, van een schokkend dimensie waren. Dat is een schandvlek waarvan Japan nooit meer zal af geraken, net zoals de Duitsers ook nooit meer het litteken van de Holocaust en de uitroeiingskampen zullen wegkrijgen. Geloof mij, ik ben me daarvan bewust.
Maar laten we nu terugkeren naar 2016. Geef toe dat de door China gedoogde trafiek van dierlijk materiaal met als eindbestemming hun "traditionele" apotheken of de min of meer occulte handel in bewerkt ivoor reeds enorme ravages heeft aangericht onder de populatie van Afrikaanse en Aziatische dieren. Daar moet een eind aangemaakt worden. een ander serieus probleem waar China tot op heden tot op heden nog geen poot heeft voor uitgestoken is de bij hen zéér uitgebreide namaakindustrie met zelfs gevaren voor de gezondheid (namaakmedicamenten).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2016, 19:21   #173
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met alle respect voor uw Aziatische echtgenote. En ik begrijp daardoor uw (felle) reactie wel. Het klopt inderdaad dat de Japanse oorlogsmisdaden, in China in de jaren dertig en verder ook nog in andere Aziatische landen tijdens WO2, van een schokkend dimensie waren. Dat is een schandvlek waarvan Japan nooit meer zal af geraken, net zoals de Duitsers ook nooit meer het litteken van de Holocaust en de uitroeiingskampen zullen wegkrijgen. Geloof mij, ik ben me daarvan bewust.
Maar laten we nu terugkeren naar 2016. Geef toe dat de door China gedoogde trafiek van dierlijk materiaal met als eindbestemming hun "traditionele" apotheken of de min of meer occulte handel in bewerkt ivoor reeds enorme ravages heeft aangericht onder de populatie van Afrikaanse en Aziatische dieren. Daar moet een eind aangemaakt worden. een ander serieus probleem waar China tot op heden tot op heden nog geen poot heeft voor uitgestoken is de bij hen zéér uitgebreide namaakindustrie met zelfs gevaren voor de gezondheid (namaakmedicamenten).
Mijn vrouw heeft toevallig de hoogste universitaire graad in Chinese Pharmacy (er zijn drie graden). Haar specialiteit zijn planten en kruiden en ook dierlijke producten maar geen exotische neushoorn of andere tijgerpenis.
Dat moet eerder gezocht worden in bepaalde pseudo apotheken. Vele van die preparaten zijn gebaseerd op millennia ervaring toen wij nog bij wijze van spreken in de spelonken woonden. Dagelijks wordt nog in de universiteiten in China (naast de westerse pharmacy) onderzoeken gedaan op planten etc. Dit soort trafiek komt daar niet aan de orde, ook al omdat het niet efficient is, idem wat namaak medicijnen betreft.
Oud 23 juni 2016, 19:59   #174
Wapper

Standaard

Citaat:
We moeten er geen of/of verhaal van maken als het ook en/en kan zijn!
Als hapjes de krabben
Als entrée de kikkerbillen.
Als hoofdschotel de tong
Als dessert eerst krepsuzet en dan damblaansj

Ziedaar een zeer klassieke doch heerlijke Belgische dinnee!
Top, maar gij krijgt mijn portie tong, dat is een van de heel zeldzame dingen die ik echt niet lust. Niet vanwege de smaak, maar door het mondgevoel bij het kauwen. Zelfs als ze mals is geeft dat zo'n akelig kraakbeenachtig gevoel.
Oud 23 juni 2016, 20:09   #175
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Top, maar gij krijgt mijn portie tong, dat is een van de heel zeldzame dingen die ik echt niet lust. Niet vanwege de smaak, maar door het mondgevoel bij het kauwen. Zelfs als ze mals is geeft dat zo'n akelig kraakbeenachtig gevoel.
Ik heb er begrip voor.
Ik deed er zelf ook een tijdje over om het te leren eten.
Maar met een goed recept en vooral een secuur opgekuiste tong (niet alleen vel, maar ook ongerechtigheden middenin de tong!) is ooit de klik gekomen.
Maar goed, als je niks wilt dat in een beest zijn mond gezeten heeft, dan zal ik u een eitje roeren...
Oud 23 juni 2016, 20:36   #176
Wapper

Standaard

Citaat:
Ik heb er begrip voor.
Ik deed er zelf ook een tijdje over om het te leren eten.
Maar met een goed recept en vooral een secuur opgekuiste tong (niet alleen vel, maar ook ongerechtigheden middenin de tong!) is ooit de klik gekomen.
Maar goed, als je niks wilt dat in een beest zijn mond gezeten heeft, dan zal ik u een eitje roeren...

Qua degoutante mondsensatie is Tripes �* la mode de Caen superieur!

Oud 23 juni 2016, 20:42   #177
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Qua degoutante mondsensatie is Tripes �* la mode de Caen superieur!

Ik pas.
Oud 23 juni 2016, 20:46   #178
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik pas.
Vermoedelijk draaien ze het op een andere manier in de cervela, frituur of Zwan worsten.
Oud 23 juni 2016, 20:49   #179
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk draaien ze het op een andere manier in de cervela, frituur of Zwan worsten.
Nope.
Zwan is gemalen aap, en frituurklodden zijn kippelelletjes en beendermeel met smaakversterkers.
Oud 23 juni 2016, 21:00   #180
Wapper

Standaard

Citaat:
Tripes zijn daar nog te goed voor!
Meestal draaien ze daar zgn. separatorvlees in, een omfloerste omschrijving voor de onder hoge druk van runds- varkens- en kippekarkassen verwijderde restjes vlees en bindweefsel.

Na filtering is de gelijkenis met marshmallows frappant. De rest is kleur- en smaakstoffen toevoegen.

Lekkere Gelderse worst bvb:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be