Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 18:44   #161
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Islam betekent onderwerping.
Aan wat of wie?
Allah?

Wat is 't nut van jezelf moslim te noemen en je onderwerpt je niet aan allah en zijn wetten, je gehoorzaamt niet aan allah of zijn wetten?

Ge kunt ook proberen logisch nadenken.

Ik onderwerp me niet aan islam of allah, ik gehoorzaam niet aan allah of zijn wetten; ik ben géén moslim.

Zo moeilijk is dat niet.
Is het echt zoveel gevraagd een linkje naar het werk dat de man geschreven heeft te geven? We zien hier enkel twee zinnetje die zogezegd uit dat werk komen. We kennen de context niet, we weten niet waar dat werk eigenlijk over ging, enz.

Simpel gezegd: als ik het volgende schrijf:

Citaat:
Wanneer iemand voor de derde keer veroordeeld wordt voot hetzelfde misdrijf, moet hij steeds een veel zwaardere straf krijgen
...geef ik dan mijn mening hierover, of beschrijf ik gewoon hoe de 'three strikes laws' in de V.S. werken?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 18:49   #162
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen enkele wat gevonden?

Mohamedanen die vredelievend zijn?
Neen, geen enkel voorbeeld van een geval waarbij consistent polariserende uitspraken door een toonaangevende figuur of instantie niet geleid hebben tot polarisering. Je weet wel, datgene waarvan ik je gevraagd had een voorbeeld te zoeken, maar waar jij van vond dat ik dat zelf maar moest doen?
Oud 3 augustus 2016, 18:49   #163
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Is het echt zoveel gevraagd een linkje naar het werk dat de man geschreven heeft te geven? We zien hier enkel twee zinnetje die zogezegd uit dat werk komen. We kennen de context niet, we weten niet waar dat werk eigenlijk over ging, enz.

Simpel gezegd: als ik het volgende schrijf:

...geef ik dan mijn mening hierover, of beschrijf ik gewoon hoe de 'three strikes laws' in de V.S. werken?
Helemaal niet . Zie #160
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 18:53   #164
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet . Zie #160
Hij wil de man het persoonlijk tegen hem horen zeggen.
Anders telt het niet !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 18:56   #165
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's één pagina (niet toevallig degene die ook de conspiracy-sites steeds linken), niet het hele werk. En ik ga echt niet betalen om dat ding helemaal te lezen.

We hebben dus geen enkele context. We weten dus niet of het citaat in kwestie de mening van Khan was, of dat hij gewoon uitlegde hoe de Sharia wordt toegepast in bepaalde Islamitische landen. Is het het eerste, dan hebben de Democraten een probleem. Is het het tweede, dan is er niks aan de hand.

De titel van het werk doet het tweede vermoeden. Alles wijst erop dat het hier om een wetenschappelijk werk gaat, niet over een opiniestuk. Wat dus zou betekenen dat de hele heisa zeer bewust in scène is gezet door de mongolen van shoebat. En dat laatste zou niemand met een IQ hoger dan zijn schoenmaat mogen verbazen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 3 augustus 2016 om 18:58.
Oud 3 augustus 2016, 18:58   #166
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, geen enkel voorbeeld van een geval waarbij consistent polariserende uitspraken door een toonaangevende figuur of instantie niet geleid hebben tot polarisering. Je weet wel, datgene waarvan ik je gevraagd had een voorbeeld te zoeken, maar waar jij van vond dat ik dat zelf maar moest doen?
Polariserende uitspraken die leiden tot polarisering?

Door wie?

Dacht je dat 't mij kan schelen dat polariserende uitspraken leiden tot polarisering? Ging 't daar dan over?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 19:05   #167
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's één pagina (niet toevallig degene die ook de conspiracy-sites steeds linken), niet het hele werk. En ik ga echt niet betalen om dat ding helemaal te lezen.

We hebben dus geen enkele context. We weten dus niet of het citaat in kwestie de mening van Khan was, of dat hij gewoon uitlegde hoe de Sharia wordt toegepast in bepaalde Islamitische landen. Is het het eerste, dan hebben de Democraten een probleem. Is het het tweede, dan is er niks aan de hand.

De titel van het werk doet het tweede vermoeden. Alles wijst erop dat het hier om een wetenschappelijk werk gaat, niet over een opiniestuk. Wat dus zou betekenendat de hele heisa zeer bewust in scène is gezet door de mongolen van shoebat. En dat laatste zou niemand met een IQ hoger dan zijn schoenmaat mogen verbazen.
U vroeg een link naar het werk. Ik gaf u de link. U bent aan het spartelen. Met andere woorden, u bent zich goed belachelijk aan het maken.

In ieder geval, Kizr Kahn is een persoon die de koran en de soenna beschouwt als een soort (islamitische) juridische 'grondwetten' voor de sharia. Hij schreef daar een werk over. Sharia die hij volledig onderschrijft. En nogmaals, het was zeer ongepast voor Kizr Kahn om te zwaaien met de Amerikaans grondwet waarin de Amerikaanse rechten en vrijheden worden gestipuleerd.

Amerikaanse vrijheden die zonder pardon worden afgeschaft moesten heerschappen zoals Kizr Kahn in de US aan de macht komen. Zoveel is zeker. Want individuen zoals Kahn erkennen geen 'wereldlijke grondwet', maar een 'goddelijke islamitische grondwet'. En wij weten wat dit betekent.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2016 om 19:26.
Oud 3 augustus 2016, 19:08   #168
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Polariserende uitspraken die leiden tot polarisering?

Door wie?

Dacht je dat 't mij kan schelen dat polariserende uitspraken leiden tot polarisering? Ging 't daar dan over?
Als je kon lezen wel ja.
Oud 3 augustus 2016, 19:18   #169
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
U vroeg een link naar het werk. Ik gaf u de link. U bent aan het spartelen. Met andere woorden, u bent zich goed belachelijk aan het maken.

In ieder geval Kizr Kahn is een persoon die de koran en de soenna beschouwt als 'grondwet' voor de sharia. Hij schreef dan ook een werk over. Sharia die hij volledig onderschrijft. En nogmaals, het was zeer ongepast voor Kizr Kahn om te zwaaien met de Amerikaans grondwet waarin de Amerikaanse rechten en vrijheden worden gestipuleerd.

Amerikaanse vrijheden die zonder pardon worden afgeschaft moesten heerschappen zoals Kizr Kahn in de US aan de macht komen. Zoveel is zeker. Want individuen zoals Kahn erkennen geen 'wereldlijke grondwet', maar een 'goddelijke islamitische grondwet'. En wij weten wat dit betekent.
Ik heb ondertussen dan maar zelf het HELE werk opgesnord:

https://www.scribd.com/document/3200...on-Islamic-Law

Het bewuste citaat staat op de derde pagina. Het gaat daarbij overduidelijk om een uitleg van hoe islamitische juristen een historische brief interpreteren, en hoe zij, in moslimlanden de sharia toepassen.

Ik heb het hele werk even vluchtig doorgenomen, en het gaat duidelijk over een historisch onderbouwde beschrijving van hoe de sharia tot stand is gekomen, hoe deze werkt en toegepast wordt in islamitische landen. Op geen enkel moment geeft de schrijver een persoonlijke mening over of hij voor of tegen de sharia is, omdat dat hier ook niet aan de orde is: het is een puur historisch-wetenschappelijk werk.

Dit afdoen als een steun aan de sharia, of beweren dat dit betekent dat de man de sharia beschouwt als superieur aan de Amerikaanse grondwet is even idioot als beweren dat een Duitse historicus die een geschiedkundig boek schrijft over de opkomst van Hitler daarom een Nazi is.

De zotten van shoebat waren er dus wel degelijk op los aan het lullen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 3 augustus 2016 om 19:21.
Oud 3 augustus 2016, 19:19   #170
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je kon lezen wel ja.
Dat hebt gij er van gemaakt.

't Ging over polariserende uitspraken die leiden tot radicaliseren en meer aanslagen plegen.
Daarover had parcifal 't en daar ben ik op ingegaan.

Uw vermeend gevoel van polarisering interesseert me geen fluit.

Iedereen kan zich ten allen tijde gepolariseerd voelen ... boeehooeeehooee huilie huilie...
Oud 3 augustus 2016, 19:23   #171
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat hebt gij er van gemaakt.

't Ging over polariserende uitspraken die leiden tot radicaliseren en meer aanslagen plegen.
Daarover had parcifal 't en daar ben ik op ingegaan.

Uw vermeend gevoel van polarisering interesseert me geen fluit.

Iedereen kan zich ten allen tijde gepolariseerd voelen ... boeehooeeehooee huilie huilie...
Bijzonder intelligente en volwassen reactie.
Oud 3 augustus 2016, 19:33   #172
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ondertussen dan maar zelf het HELE werk opgesnord:

https://www.scribd.com/document/3200...on-Islamic-Law

Het bewuste citaat staat op de derde pagina. Het gaat daarbij overduidelijk om een uitleg van hoe islamitische juristen een historische brief interpreteren, en hoe zij, in moslimlanden de sharia toepassen.

Ik heb het hele werk even vluchtig doorgenomen, en het gaat duidelijk over een historisch onderbouwde beschrijving van hoe de sharia tot stand is gekomen, hoe deze werkt en toegepast wordt in islamitische landen. Op geen enkel moment geeft de schrijver een persoonlijke mening over of hij voor of tegen de sharia is, omdat dat hier ook niet aan de orde is: het is een puur historisch-wetenschappelijk werk.

Dit afdoen als een steun aan de sharia, of beweren dat dit betekent dat de man de sharia beschouwt als superieur aan de Amerikaanse grondwet is even idioot als beweren dat een Duitse historicus die een geschiedkundig boek schrijft over de opkomst van Hitler daarom een Nazi is.

De zotten van shoebat waren er dus wel degelijk op los aan het lullen.
Niets van. Kahn neemt aan dat de koran en de soenna de basis zijn voor de sharia. En in deze sharia is er geen plaats voor vrijheden zoals wij die kennen en willen in het Westen. Kahn onderschrijft de sharia vermits hij moslim is. Kahn heeft dus niet te zwaaien met de Amerikaanse grondwet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 augustus 2016 om 19:35.
Oud 3 augustus 2016, 19:42   #173
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niets van. Kahn neemt aan dat de koran en de soenna de basis zijn voor de sharia. En in deze sharia is er geen plaats voor vrijheden zoals wij die kennen en willen in het Westen. Kahn onderschrijft de sharia vermits hij moslim is. Kahn heeft dus niet te zwaaien met de Amerikaanse grondwet.
Ben jij zo dom, of doe je nu alsof? Hij 'neemt aan dat de koran en de soenna de basis zijn voor de sharia'? Neen, hij beschrijft dat. Dat is namelijk gewoon zo.

Is iemand die zegt dat het geocentrisme gebaseerd was op de werken van Aristoteles en Ptolemaeus daarom zelf een geocentrist, Het Oosten? Want da's in principe wat jij beweert he.
Oud 3 augustus 2016, 19:45   #174
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.

Wat zou anders 't nut zijn moslim te wezen, anders dan zich onderwerpen/gehoorzamen aan allah en z'n wetten.
Dat is immers de essentie van moslim zijn.

Laatst gewijzigd door SDX : 3 augustus 2016 om 19:45.
Oud 3 augustus 2016, 19:48   #175
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijzonder intelligente en volwassen reactie.
Reactie is conform de vraagstelling.

Je kan niet gepolariseerd zijn niet aantonen.

Je kan je stelling niet aantonen, je komt met 't omgekeerde dat niet aangetoond kan worden.
Oud 3 augustus 2016, 19:50   #176
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij zo dom, of doe je nu alsof? Hij 'neemt aan dat de koran en de soenna de basis zijn voor de sharia'? Neen, hij beschrijft dat. Dat is namelijk gewoon zo.

Is iemand die zegt dat het geocentrisme gebaseerd was op de werken van Aristoteles en Ptolemaeus daarom zelf een geocentrist, Het Oosten? Want da's in principe wat jij beweert he.
Natuurlijk neemt hij dat aan. Kahn is moslim. Moslims horen hier niet thuis. Niet omdat het 'slechte' mensen zijn, maar omdat ze in essentie geen democraten zijn. Democratie en islam gaan niet samen. Tenzij de islam een geseculariseerde islam zou worden. Dat zie ik echter zo niet zitten omdat de koran nu eenmaal de woorden zijn van Allah en niet kan 'geseculariseerd' worden.
Oud 3 augustus 2016, 19:52   #177
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dat is niet wat hij beweert. Als 'n geocentrist 't geocentrisme beschrijft is hij wel 'n geocentrist ja.

Is de man moslim of is hij dat niet?
Oud 3 augustus 2016, 19:58   #178
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk neemt hij dat aan. Kahn is moslim.
Neem jij dat dan NIET aan, Het Oosten?
Oud 3 augustus 2016, 20:00   #179
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet wat hij beweert. Als 'n geocentrist 't geocentrisme beschrijft is hij wel 'n geocentrist ja.

Is de man moslim of is hij dat niet?
LOL! Kronkellogica 101.

Dus een katholiek die de inquisitie beschrijft is er voorstander van?
Oud 3 augustus 2016, 20:08   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen appelen met citroenen vergelijken.

Kent gij nog veel mensen die zich als "katholiek" profileren?
Ik niet, alleen JvdB hier, maar in 't echt?

Edit: en ik denk zelfs dat JvdB zich niet voorstelt aan iedereen; "Hallo goedemorgen, aangenaam kennis te maken, ik ben katholiek".
Dat illustreert wel degelijk heel goed wat ik bedoel.

Ik ben al in een flink aantal landen geweest die men moslim-landen kan noemen.
Geen enkele ober of kelnerin sprak me aan bij het overhandigen van mijn biertje of whatever, in de zin van "aub meneer, trouwens ik ben moslim".

Ik ontken niet dat de moslims meestal een nog achterlijke vorm van godsdienstbeleving hebben dan onze katholieken,
maar hen allemaal over die ene kam scheren, is zo dom als 't achterste van een varken.
Dan mogen er nog 1000 Vlaamse Blokkers op hun kop gaan staan en met hun tenen spelen: de waarheid is de waarheid.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be