Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 13:55   #161
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik heb het reeds in een andere topic gevraagd, al was dat toen off-topic, maar wat is dat, de 'Westerse levenstijl'?

Liefst met toch een paar concrete voorbelden, uiteraard... Al verwacht ik eigenlijk geen antwoord.
Ook ik heb hen reeds gevraagd of ik als traditioneel katholiek wel sta voor die "westerse levenstijl". Daar is nooit een antwoord opgekomen. Het is ook logisch, daar ze uitgaan van "la pensée unique". Afwijkingen kunnen dan ook niet getolereerd worden, waardoor ze hier de hele tijd al hebben gepleit voor een overheid die ingrijpt op het denken van iedere burger. De volledige negatie van de democratische rechtstaat dus.

Eigenlijk beseft een aantal dat wel. Daarom proberen ze dit element onder de mat te vegen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 19:09   #162
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Je klinkt zo waar als een moslim!
Waren de Europeanen van voor de jaren zestig van vorige eeuw ook moslims?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 19:13   #163
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Voor een stuk klopt dit. Maar dat ligt niet aan Westerse waarden zoals het homohuwelijk, of transgendertoiletten, wat enkel illustreert dat we een erg tolerante en open samenleving zijn.
Vroeger waren we (naar huidige normen) geen erg tolerante en open samenleving.
We hadden toen ook veel minder last van moslims die hier hun wetten kwamen stellen.
Misschien is er een verband?
Oud 29 augustus 2016, 21:15   #164
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Vroeger waren we (naar huidige normen) geen erg tolerante en open samenleving.
We hadden toen ook veel minder last van moslims die hier hun wetten kwamen stellen.
Misschien is er een verband?
Ik vind dat eigenlijk vreemd. Moslims die hun wetten komen stellen? Wel, dat kan alleen als onze westerse beschaving zwak is of als we door een merkwaardige omkering onze eigen wetgeving schijnbaar niet willen toepassen.
Oud 30 augustus 2016, 01:02   #165
Thuleander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hoeft er consensus te zijn? In de tijd van onze grootouders was er een opgelegde consensus. En ze vertelden me dat we blij mogen zijn dat we daar vanaf zijn.

Ik heb er geen moeite mee dat er uiteenlopende opvattingen en leefgewoonten zijn. Met dien verstande dat een grens is dat niets de ander mag schaden of hinderen in zijn vrijheid.
Tolerantie is geen 'waarde'. Tolerantie is leeg nihilisme.
Daarom voelt niemand zich geroepen om te vechten voor 'tolerantie'.
Instinctief voelt elk mens dat dat niet de moeite waard is.
Oud 30 augustus 2016, 07:16   #166
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Waren de Europeanen van voor de jaren zestig van vorige eeuw ook moslims?
Sommigen wel, ja.
Uiteraard.
Oud 30 augustus 2016, 10:20   #167
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sommigen wel, ja.
Uiteraard.
Ja 1 op 1000 niet moslims. Nu zitten we in de overheersing ervan.... en doen we niks laat me niet lachen onze De Wever was grappig op het TV nieuw met zijn uitspraak ,, slappe kost van NVA ze kunnen niks keren in de draaien.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 23:10   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja 1 op 1000 niet moslims. Nu zitten we in de overheersing ervan.... en doen we niks laat me niet lachen onze De Wever was grappig op het TV nieuw met zijn uitspraak ,, slappe kost van NVA ze kunnen niks keren in de draaien.
U brult hier maar iets, maar als ik u vraag naar de concrete elementen van die zogezegde overheersing zwijgt u in alle talen.
Oud 31 augustus 2016, 02:43   #169
Carmagnole
Banneling

Standaard

Hehe, zotte pilaarbijter Jakke Berg heeft door dat hij met de moslims betere geallieerden heeft dan met de atheisten.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 07:23   #170
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat:
Ook ik heb hen reeds gevraagd of ik als traditioneel katholiek wel sta voor die "westerse levenstijl". Daar is nooit een antwoord opgekomen
. Het is ook logisch, daar ze uitgaan van "la pensée unique". Afwijkingen kunnen dan ook niet getolereerd worden, waardoor ze hier de hele tijd al hebben gepleit voor een overheid die ingrijpt op het denken van iedere burger. De volledige negatie van de democratische rechtstaat dus.

Eigenlijk beseft een aantal dat wel. Daarom proberen ze dit element onder de mat te vegen.
Mag eens antwoorden? ne mens is ook nog bezig met een leven buiten het forum en kan niet 24 OP 24 op het forum zitten hé ...en er zijn meerdere discussies hé Jantje ,, ja de vraag ; als jullie nog niet eens weten wat een Westerse levensstijl is dan is het echt erger dan ik dacht in onze maatschappij ..........en dan zijn jullie bereid en volledig akkoord om over te gaan naar de Islamisering en in een Islamitische staat te gaan leven ,laat ons zeggen alles op zijn plooi tegen dat de 30 ers van nu 50 zijn. Dan gaan vrouwen gestenigd worden op de grote markt in de plaats van een kiekenkraam aan het spit en nog veel méér uiteraard ,maar zou dat nu de grote verandering zijn waar BDW altijd van stond te roepen???

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 31 augustus 2016 om 07:26.
Oud 31 augustus 2016, 07:35   #171
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
U brult hier maar iets, maar als ik u vraag naar de concrete elementen van die zogezegde overheersing zwijgt u in alle talen.
Zo Jantje ik ga nu eens de les spellen ,1e schooljaar ; neem uw boekje op pagina 1 ;De overheersing van het Westen is sluipend en van onderaan nu nog lichtjes onopgemerkt ingang gezet door de Islam . Jantje lees dat eens luidop vooraan in de klas .
Oud 31 augustus 2016, 07:40   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag eens antwoorden? ne mens is ook nog bezig met een leven buiten het forum en kan niet 24 OP 24 op het forum zitten hé ...en er zijn meerdere discussies hé Jantje ,, ja de vraag ; als jullie nog niet eens weten wat een Westerse levensstijl is dan is het echt erger dan ik dacht in onze maatschappij ..........en dan zijn jullie bereid en volledig akkoord om over te gaan naar de Islamisering en in een Islamitische staat te gaan leven ,laat ons zeggen alles op zijn plooi tegen dat de 30 ers van nu 50 zijn. Dan gaan vrouwen gestenigd worden op de grote markt in de plaats van een kiekenkraam aan het spit en nog veel méér uiteraard ,maar zou dat nu de grote verandering zijn waar BDW altijd van stond te roepen???
Ook u kunt blijkbaar niet ingaan op de vraag. Behoort het traditioneel katholicisme tot die "westerse levensstijl"? Ja of neen?
Oud 31 augustus 2016, 07:40   #173
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat eigenlijk vreemd.
Citaat:
Citaat:
Moslims die hun wetten komen stellen? Wel, dat kan alleen als onze westerse beschaving zwak is
of als we door een merkwaardige omkering onze eigen wetgeving schijnbaar niet willen toepassen.
Ik lees van onder naar boven en wat zie ik dat Jantje toch ergens weet wat een Westerse levensstijl zou kunnen zijn
Oud 31 augustus 2016, 07:45   #174
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook u kunt blijkbaar niet ingaan op de vraag. Behoort het traditioneel katholicisme tot die "westerse levensstijl"? Ja of neen?
Jantje toch hoeveel zijn er nog zo devoot als U ? het winkelcentrum en de PC .be .com heeft al lang de plaats van de kerk ingenomen maar ja als U dat perse wilt natuurlijk heeft katholiek nog ergens een plaats het was 50 jaar geleden de hoofdplaats uiteraard ... hopend dat Jantje "nu tevreden gaat zijn?
Oud 31 augustus 2016, 07:49   #175
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jantje toch hoeveel zijn er nog zo devoot als U ? het winkelcentrum en de PC .be .com heeft al lang de plaats van de kerk ingenomen maar ja als U dat perse wilt natuurlijk heeft katholiek nog ergens een plaats het was 50 jaar geleden de hoofdplaats uiteraard ... hopend dat Jantje "nu tevreden gaat zijn?
'Ja' of 'neen' antwoorden is toch niet zoooo ingewikkeld, hé?

Kijk, een ander voorbeeltje: niet geloven, maakt dat deel uit van de Westerse levensstijl?
Oud 31 augustus 2016, 07:52   #176
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op de vraag. Ik weet waarom, hoor. Omdat jullie argument over die zogenaamde "westerse levensstijl" dan in elkaar stort. Als je erkent dat er binnen onze samenleving diversiteit mogelijk is (bijvoorbeeld traditioneel katholieken naast vrijzinnigen), dan kan je niet zomaar beweren dat onze samenleving monolithisch is.
Oud 31 augustus 2016, 08:03   #177
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
U antwoordt niet op de vraag. Ik weet waarom, hoor. Omdat jullie argument over die zogenaamde "westerse levensstijl" dan in elkaar stort. Als je erkent dat er binnen onze samenleving diversiteit mogelijk is (bijvoorbeeld traditioneel katholieken naast vrijzinnigen), dan kan je niet zomaar beweren dat onze samenleving monolithisch is.
IK heb rijkelijk geantwoord ,maar jullie beiden verstaan zelfs nog geen Vlaams dus het zal hopeloos blijven voor jullie 2tjes ik zou aanraden om een cursus Arabisch te gaan volgen ,ze gaan jullie met open armen ontvangen daar in Brussel was het hé .. (ik ga nu weer naar de bewoonde wereld voor een paar uurkes salukes hé Jantje en pietje )
Oud 31 augustus 2016, 08:05   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK heb rijkelijk geantwoord , ...
Ja, maar niet op de vraag. Woordensoep die totaal voorbijging aan de vraagstelling. U kunt het niet, juist omwille van de reden die ik eerder aangaf.
Oud 31 augustus 2016, 10:27   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook ik heb hen reeds gevraagd of ik als traditioneel katholiek wel sta voor die "westerse levenstijl". Daar is nooit een antwoord opgekomen. Het is ook logisch, daar ze uitgaan van "la pensée unique". Afwijkingen kunnen dan ook niet getolereerd worden, waardoor ze hier de hele tijd al hebben gepleit voor een overheid die ingrijpt op het denken van iedere burger. De volledige negatie van de democratische rechtstaat dus.

Ik heb geen probleem om te antwoorden.

Een traditioneel katholiek gelijk ik vermoed dat Jan er een is, behoort tot de uiterste rand van onze Westerse levensstijl.
Het kan nog net getolereerd worden, maar wordt best goed in het oog gehouden.

Zo wordt het tijd om wat meer scheiding van staat en kerk te voorzien;
ook om hun m/v discriminatie eens aan te pakken (ambten die met belastingsgeld betaald worden moeten gelijk open staan voor m en v)
ook wat beter in het oog te houden dat er niet te straf opgelicht wordt (gelden innen, via donaties of erfenis, om voor iets te bidden voor een effect, vb. in de hemel komen, of vergiffenis krijgen voor je zonden ... )
ook mensen in de val lokken door ze te doen beloven celibatair te blijven, maar hun hormonen blijven wel spelen ... met gevaar voor onze kinderen
ook pubers leren dat masturberen fout is en zelfs medisch gevaarlijk
ook hun eigen dochters anticonceptie niet gunnen, en als ze zich dan eens laten gaan, zitten ze met een pakje
ook houding tegenover homo's
ook enz. enz.
enz. enz.

Dat is allemaal niet meer behorend tot onze actuele Westerse cultuur, maar kan nog net getolereerd worden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2016, 10:36   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een traditioneel katholiek gelijk ik vermoed dat Jan er een is, behoort tot de uiterste rand van onze Westerse levensstijl.
Het kan nog net getolereerd worden, maar wordt best goed in het oog gehouden.
Waar spreekt de wet dan wel over "tolereren"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be