Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 15:41   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind vlaam-nationalisme een behoorlijk grappige politieke strekking. Er komt nogal wat mythevorming en dweperij bij te kijken en niemand voelt hinder bij de praktische kant van het verhaal.
En het Belgo-Fascisme, hoe grappig vindt je dat?

Nu, niemand voelt hinder? Is het daarom dat het Belgie dun door de broek loopt uit schrik van de verkiezingsresultaten de laatste dertig jaar?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 augustus 2016 om 15:43.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 15:45   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oei, bejaarden.

Kan de staatsveiligheid die mensen dan niet opsluiten?
Waarom zou men dat doen ? Omdat ze samen met andere bejaarden met de bus naar d' Yserwaecke gaan ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 15:48   #163
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat ze een Vlaamse staat willen en bejaard zijn, heb je Panda niet gelezen of wat?
Beter lezen Xenophon. Ze zijn bejaard, willen een vlaamse staat maar zijn politiek krachteloos en trouwens numeriek stellen ze niets voor.
Waarom zou iemand grappige oudjes omwille van hun ietwat speciale hobby in jail willen steken ?
Oud 29 augustus 2016, 15:53   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En het Belgo-Fascisme, hoe grappig vindt je dat?
Belgo-Fascisme ? Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen ?

Citaat:
Nu, niemand voelt hinder? Is het daarom dat het Belgie dun door de broek loopt uit schrik van de verkiezingsresultaten de laatste dertig jaar?
Merk jij schrik bij de politieke kaste ? Merk jij schrik bij de federale coalitie ? Hoe komt dat wij daar niets van merken ? Denk je dat Charles Michel onder de indruk is van die senioren daar in Steenstrate ?
Oud 29 augustus 2016, 15:55   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belgo-Fascisme ? Wat moet ik me daar nu weer bij voorstellen ?
...
Je moet voor mij dat theater niet spelen hoor.
Oud 29 augustus 2016, 15:57   #166
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet voor mij dat theater niet spelen hoor.
Allez, een kleine Brabançonne vlak voor u.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 16:01   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Allez, een kleine Brabançonne vlak voor u.
We gaan nog dikke vrienden worden wij.

Moet kunnen als Vlamingen onderling.
Oud 29 augustus 2016, 16:11   #168
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leefde je toen in Duitsland dat je zulke nare herinneringen hebt? Je bent dan ook één van die oudjes.
Je moet niet in die periode geleefd te hebben om te weten wat er gebeurd is. Er zijn honderden documentaires waar men ziet dat de Hitlerjugend op dezelfde manier vlaggen zwaait zoals deze extreem flaminganten. Heeft weinig te maken waarop gelukkige supporters de Belgische vlag doen wapperen.

Dit is een theatrale mise en scène waarin alleen nog de nazi kruisen ontbreken. Trouwens het embleem van de Hitlerjugend was ook geelzwart. Dat alleen nog oude melancholische bokken (en geiten) in een weide daar kunnen van genieten is feitelijk geruststellend. De jongeren haken af en hebben geen interesse. Jullie leven in het verleden en maken groot lawaai op forums en fantaseren dat de bevolking als één man achter jullie staan terwijl de afscheiding van Belgie geen kat meer interesseert.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 16:33   #169
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je moet niet in die periode geleefd te hebben om te weten wat er gebeurd is. Er zijn honderden documentaires waar men ziet dat de Hitlerjugend op dezelfde manier vlaggen zwaait zoals deze extreem flaminganten. Heeft weinig te maken waarop gelukkige supporters de Belgische vlag doen wapperen.

Dit is een theatrale mise en scène waarin alleen nog de nazi kruisen ontbreken. Trouwens het embleem van de Hitlerjugend was ook geelzwart. Dat alleen nog oude melancholische bokken (en geiten) in een weide daar kunnen van genieten is feitelijk geruststellend. De jongeren haken af en hebben geen interesse. Jullie leven in het verleden en maken groot lawaai op forums en fantaseren dat de bevolking als één man achter jullie staan terwijl de afscheiding van Belgie geen kat meer interesseert.
En Léon Degrelle, "ce bon Belge", waarmee zwaaide hij ??? Deze Begicist (zie de driekleur op zijn uniform) die was opgeklommen tot in de allerhoogste regionen vd Waffen SS en menige decoraties van Hitler mocht ontvangen.
(zie hieronder "Miltaire loopbaan" en "decoraties".

https://nl.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9on_Degrelle
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  degrelle.jpg‎
Bekeken: 306
Grootte:  55,0 KB
ID: 103633  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 16:35   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nochtans, je sprak over herinneringen, misschien begrijp je dan niet wat dit woord juist wil zeggen, zal misschien de ouderdom zijn, geen nood, kan bij iedereen gebeuren zeg maar.

En emblemen van de HJ, veel geel-zwart zit er niet bij.

We hebben in Vlaanderen wel geel-zwarte verkeerslichten, Hitlerjeugd-verkeerslichten volgens uw logica.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Hitlerjugend.svg.png‎
Bekeken: 68
Grootte:  217,8 KB
ID: 103634  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 29 augustus 2016, 16:40   #171
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En Léon Degrelle, "ce bon Belge", waarmee zwaaide hij ??? Deze Begicist (zie de driekleur op zijn uniform) die was opgeklommen tot in de allerhoogste regionen vd Waffen SS en menige decoraties van Hitler mocht ontvangen.

Heb ik ergens de Franstalige collaboratie verdedigd? Ik heb tijdens mijn legerdienst alle toenmalige West Duitse uitroeingskampen bezocht met de kolonel als chauffeur. Toen waren de kampen nog niet opgesmukt en was de oorlog amper 20 jaar gedaan. Hoe zou ik monsters als Degrelle bewonderen?
Oud 29 augustus 2016, 16:46   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens de Franstalige collaboratie verdedigd? Ik heb tijdens mijn legerdienst alle toenmalige West Duitse uitroeingskampen bezocht met de kolonel als chauffeur. Toen waren de kampen nog niet opgesmukt en was de oorlog amper 20 jaar gedaan. Hoe zou ik monsters als Degrelle bewonderen?
Knap, tenslotte had niet iedereen een kolonel als chauffeur.
Oud 29 augustus 2016, 16:52   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar ge hebt het wel altijd alleen over de Vlaamse collaboratie, terwijl Rex van Degrelle, zelfs sterker stond in het Parlement dan het VNV.

Citaat:
Oud 29 augustus 2016, 17:25   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feestdag blijkbaar voor al die kerels die sommigen hier omschrijven als "bewuste" vlamingen.
Met 3.650 van vlaendren's beste zonen zijn ze samen gekomen op een boerenveld om daar nostalgische speeches te aanhoren, naar een gebuisde vlaams blokker te luisteren en te mijmeren dat na de franstalige aanvallen op de vlaemsche identiteit we nu ook nog een mocro invasie moeten trotseren. Geen nood echter ! Gebuisde Bart wist zijn toehoorders te vertellen dat daar een goede oplossing voor was : het onafhankelijke vlaenderen !!! Waar wachten we eigenlijk nog op !
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/be...fhankelijkheid

Ik lig er niet wakker van.

Cela me fait ni chaud ni froid.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:30   #175
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is geen nieuwe oproep he. Dat is een oproep van de 3600 man tellende nucleus. Die doen dat elk jaar.
Tot ze uitgestorven zijn.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:35   #176
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij werd daarom geheel terecht zwaar veroordeeld, weliswaar bij verstek omdat hij naar het Spanje van Franco was kunnen vluchten. Je zal hard moeten zoeken naar een Waal die zijn collaboratie vergoelijkt.

Geheel anders dan de verhalen aan onze zijde van de taalgrens.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:00   #177
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Hij werd daarom geheel terecht zwaar veroordeeld, weliswaar bij verstek omdat hij naar het Spanje van Franco was kunnen vluchten. Je zal hard moeten zoeken naar een Waal die zijn collaboratie vergoelijkt.

Geheel anders dan de verhalen aan onze zijde van de taalgrens.
Die hebben na de oorlog gewoon direct terug "hun vest gedraaid", en Rex hield op te bestaan, want de leider had zijn aanhang in de steek gelaten.
Of dacht je dat Degrelle's aanhang geen Walen waren ??

Citaat:
Oud 29 augustus 2016, 18:07   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zie de tegenspraak niet ?
-hitler jugend was uitschot
-VNV en consoorten was uitschot
-Rex was uitschot

Je doet net alsof iemand suggereerde dat er enkel bij de vlamingen collaborateurs waren terwijl alle geschiedkundige werken over die periode met groot detail zowel de vlaamse als de waalse collaboratie beschreven hebben.
In elke maatschappij heb je verraders en varkens.
Oud 29 augustus 2016, 18:41   #179
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knap, tenslotte had niet iedereen een kolonel als chauffeur.
Mijn zinsbouw deugt weer niet en ik hier al slechter gezien.
In ieder geval dat zijn zaken die op het netvlies gebrand blijven. Zoals in Bergen Belsen waar nog tienduizenden lijken onder heuvels lagen honderden meter lang zoals een boer zijn rapen onder aarde bewaard. En op veel andere plaatsen waar de beenderen nog zichtbaar waren en soms de ovens nog met beenderen. Dan wordt je stil en ben je beschaamd dat je een mens bent.

Elke collaborateur is medeplichtig aan massamoord. Vlaming, Waal, Fransman, Hollander. Het zijn verenigingen zoals de Ijzerwake die decennia lang inspanningen hebben gedaan om de collaborateurs amnestie te doen verlenen.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 augustus 2016 om 18:43.
Oud 29 augustus 2016, 18:57   #180
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik lig er niet wakker van.

Cela me fait ni chaud ni froid.
Alz het zo doorgaat zullen ze binnenkort de mensen van de IJzerwake moeten optellen bij deze van de IJzerbedevaart om nog aan 1000 aanwezigen te komen.

Het is me wat. Zuriel Verschaeve draait zich om in zijn graf.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2016 om 19:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be