Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2016, 19:58   #161
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb heimwee naar grote Vlaams nationalistische leiders als Staf Declercq. Deze man verenigde de Vlaamse Beweging en sloot geen compromissen met het Belgische regime. Na de inval van de Duitsers werd consequent en terecht gekozen tegen de Belgische staat.
Declercq sloot inderdaad liever compromissen met nazi's. Als het maar niet Belgisch is. Dat die man en zijn aanhangers er persoonlijk voor gezorgd hebben dat de Vlaamse verzuchtingen voor jaren in de koelkast gingen, dat deert u niet? (Los van de overduidelijk immorele keuze om met nazi's te collaboreren.)

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:06   #162
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb heimwee naar grote Vlaams nationalistische leiders als Staf Declercq. Deze man verenigde de Vlaamse Beweging en sloot geen compromissen met het Belgische regime. Na de inval van de Duitsers werd consequent en terecht gekozen tegen de Belgische staat.
Maar o zoveel compromissen met de Duitse invaller sloot als het kruiperig kleinburgerlijk en slaafs Vlaams-nationalistisch vazalletje van niemandal waar de Duitse bezetter (achter zijn rug) meewarig mee lachte.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2016 om 20:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:07   #163
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zoiets moet gewoon op een volwassen manier binnen de partij besproken worden. Ik kan de kritiek van Vuye en Wouters zeker begrijpen, maar de manier waarop dit gecommuniceerd werd was gewoon niet correct, punt.
Was hetgeen Dewever eerst aankondigde ook intern in de partij besproken ? Een doorstart van de huidige regering zonder staatshervorming in 2019 ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:09   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Declercq sloot inderdaad liever compromissen met nazi's. Als het maar niet Belgisch is. Dat die man en zijn aanhangers er persoonlijk voor gezorgd hebben dat de Vlaamse verzuchtingen voor jaren in de koelkast gingen, dat deert u niet? (Los van de overduidelijk immorele keuze om met nazi's te collaboreren.)
De Vlaamse verzuchtingen zaten al honderd jaar voor WWII in de koelkast, dus daar moesten ze het niet voor laten.

Laat dus die 'Vlaamse verzuchtingen' komedie maar achterwege.
Oud 19 september 2016, 20:12   #165
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was hetgeen Dewever eerst aankondigde ook intern in de partij besproken ? Een doorstart van de huidige regering zonder staatshervorming in 2019 ?
.. als zelfs het Pohlmannetje het al weet : stront aan de knikkereuh ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 september 2016 om 20:12.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:15   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Jaren geleden heb ik hier nog gezegd, Bewijs dat je het kunt Bartje, dan krijg je volgende keer misschien mijn stem.

ik begrijp wel dat je je gezag niet kunt laten ondermijnen, ik zou dergelijk gedrag ook niet dulden van mijn troepen. Als je de week daarvoor iedereen duidelijk maakt dat ze hun bakkes moeten houden buiten de partij , dan moeten ze dat ook doen. Tot zover 100 % gelijk.

Natuurlijk moet je ook weten, dat een heleboel van uw stemmers, en pottentiele stemmers, (want ik hield de boot af, tot je werkelijke zou bewezen hebben dat je geen belgicistische jaknikker zou worden van zodra je van de macht had geproefd. ) nu in een lastig parket brengt.

Ik als Vlaams Nationalist en Seperatist, ben niet bekeerd geworden maar ge hebt veel andere wel verleid.

Denk goed na over uw volgende stappen, want als ge niet met keiharde garanties gaat komen dan gaat het bij deze ene keer aan de macht blijven.

En dat zou vooral jammer zijn voor Jambon en Franken.
Keiharde garanties volstaan niet meer.
Geen woorden maar daden begot!
Oud 19 september 2016, 20:17   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een vette vis in de pan, voor minder doen we het niet...
Oud 19 september 2016, 20:17   #168
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Eerlijk gezegd vind ik dit erger dan wat Leterme in de tijd heeft gedaan en die was overduidelijk geen Vlaams nationalist.

Leterme stapte in de regering met het doel om een staatshervorming te realiseren, Dewever zou 2x !!! in een regering stappen waarin het zelfs verboden is om over het communautaire te praten. Ook is er geen enkele garantie dat grondswetsartikelen voor herziening vatbaar worden gesteld voor de verkiezingen.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 19 september 2016 om 20:21.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:18   #169
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Pecunia vol vet

Oud 19 september 2016, 20:27   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Vuye is stichter van de nva. Gewoon schandalig. Als lid van nva ga ik toch is een mail sturen naar Bart.
BdW heeft opgehouden rekening te houden met zijn leden en vooral die leden die Vlaamsgezind zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 20:35   #171
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
BdW heeft opgehouden rekening te houden met zijn leden en vooral die leden die Vlaamsgezind zijn.
.. el berbero soigneert wel deze leden ..

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 19 september 2016 om 20:36.
Oud 19 september 2016, 20:51   #172
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De Vlaamse verzuchtingen zaten al honderd jaar voor WWII in de koelkast, dus daar moesten ze het niet voor laten.

Laat dus die 'Vlaamse verzuchtingen' komedie maar achterwege.
Gaat u nu beweren dat de Vlaamse beweging geen negatieve invloed heeft ondervonden van de massale (ideologische) collaboratie met de Duitse bezetter?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 19 september 2016, 21:30   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat u nu beweren dat de Vlaamse beweging geen negatieve invloed heeft ondervonden van de massale (ideologische) collaboratie met de Duitse bezetter?
De Walen hebben evengoed gecollaboreerd met de moffen, maar durf jij beweren dat ze daar een negatieve invloed van ondervinden?
Worden zij, hun kinderen én kleinkinderen daarop aangekeken?

Wij krijgen om de haverklap één en dezelfde foto van De Wever met Le Pen door onze strot geduwd. Er bestaat blijkbaar niks beters, maar met foto's van Degrelle in moffenuniform worden we nooit rond onze oren gemept.

Onkelinks heeft ook familie in de collaboratiesector, maar wordt zij daarop aangekeken?
Kan jij mij dat verschil in handelswijze verklaren?

Hoe dan ook. Godwinnekes zijn uit de mode. Steek ze waar de zon nooit schijnt.
Oud 19 september 2016, 21:32   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u dan ooit nagedacht over de oorzaak van die, volgens u toch, "massale collaboratie"?
Oud 19 september 2016, 21:52   #175
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lap, we zijn weer 75 jaar achteruit...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:52   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neenee, wat ik beweer staat in de post waar je op reageerde.
Oud 19 september 2016, 22:22   #177
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hebt u dan ooit nagedacht over de oorzaak van die, volgens u toch, "massale collaboratie"?
Ja.

Ik stel enkel vast dat de tegenstanders van de Vlaamse zaak jarenlang de kans hebben gekregen om via het verwijzen naar WO II de rechtmatige standpunten van die Vlaamse zaak konden negeren, en dat die collaboratie aldus een zwaar negatieve invloed heeft gehad op de realisatie van die standpunten.

Opnieuw, los van de immorele keuze om met de nazi's samen te werken in bezet België. Voor Oostfronters ben ik minder hard, omdat de strijd tegen de Sovjet Unie van Stalin prioritair leek. Dat valt moreel te verdedigen. Het samenwerken met de nazi's om de Belgische staat te breken - een staat die de Nederlandstalige burgers overduidelijk als tweederangsburgers behandelde - niet.

U mag die aanhalingstekens gerust weglaten.

Oud 19 september 2016, 22:25   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Ik stel enkel vast dat de tegenstanders van de Vlaamse zaak jarenlang de kans hebben gekregen om via het verwijzen naar WO II de rechtmatige standpunten van die Vlaamse zaak konden negeren, en dat die collaboratie aldus een zwaar negatieve invloed heeft gehad op de realisatie van die standpunten.

Opnieuw, los van de immorele keuze om met de nazi's samen te werken in bezet België. Voor Oostfronters ben ik minder hard, omdat de strijd tegen de Sovjet Unie van Stalin prioritair leek. Dat valt moreel te verdedigen. Het samenwerken met de nazi's om de Belgische staat te breken - een staat die de Nederlandstalige burgers overduidelijk als tweederangsburgers behandelde - niet.

U mag die aanhalingstekens gerust weglaten.
Had u nagedacht, dan oordeelde u anders. Alvast niet in termen van "immoreel".

Met de capitulatie en de handtekening van het staatshoofd, de koning, had België immers de vijandelijkheden beëindigd. Collaboratie was dan ook niet immoreel.
Oud 19 september 2016, 22:34   #179
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij krijgen om de haverklap één en dezelfde foto van De Wever met Le Pen door onze strot geduwd. Er bestaat blijkbaar niks beters, maar met foto's van Degrelle in moffenuniform worden we nooit rond onze oren gemept.

Onkelinks heeft ook familie in de collaboratiesector, maar wordt zij daarop aangekeken?
Kan jij mij dat verschil in handelswijze verklaren?

Hoe dan ook. Godwinnekes zijn uit de mode. Steek ze waar de zon nooit schijnt.
Ik was een fan van Maurice De Wilde : zijn reeksen over het Belgische collaboratieverleden, De Tijd der Vergelding en De Nieuwe Orde boeiden mij ten zeerste. Daar heb ik voor het eerst gehoord over Degrelle. Op een dag verschoot ik mij rot want mijn buurman was centrale gast bij De Wilde.
Jazeker, moeilijke tijden die veel blijvende wonden hebben gemaakt en veel onrechtvaardigheid hebben teweeg gebracht.
Ik heb door naar die uitzendingen te kijken geleerd dat het leven niet simpel is en zeker niet in zwart-wit te verklaren is en dat het fout is om mensen (vals) te beschuldigen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 22:37   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik was een fan van Maurice De Wilde : zijn reeksen over het Belgische collaboratieverleden, De Tijd der Vergelding en De Nieuwe Orde boeiden mij ten zeerste. Daar heb ik voor het eerst gehoord over Degrelle. Op een dag verschoot ik mij rot want mijn buurman was centrale gast bij De Wilde.
Jazeker, moeilijke tijden die veel blijvende wonden hebben gemaakt en veel onrechtvaardigheid hebben teweeg gebracht.
Ik heb door naar die uitzendingen te kijken geleerd dat het leven niet simpel is en zeker niet in zwart-wit te verklaren is en dat het fout is om mensen (vals) te beschuldigen.
Het doet me plezier te ontdekken dat u een bericht kunt schrijven voorbij de sloganeske taal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be