Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2016, 10:18   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waar wachten ze op.
Eindelijk misschien wat echte macht dan.
Want met een VB aan 20 procent en een N-VA aan 20 procent en mits de communisten de kiesdrempel halen wordt Vlaaanderen wel heer moeilijk bestuurbaar en al helemaal als er dan op communautair vlak niets mag gebeuren.
De dag dat de communautaire Vlaamse partijen de meerderheid halen in Vlaanderen staan we voor andere feiten en dan zal het de meerderheid van de Vlamingen zelf zijn die eisen dat het communautaire wordt opengegooid en dan zal BDW zich daar met veel gemak en plezier aan aanpassen want dan heeft hij een mandaat van de meerderheid van de Vlaamse kiezers om dat te doen en dan kunnen de anti-Vlaamse overlopers heel wat minder stokken in de wielen steken, zoals ze nu wel nog kunnen en altijd doen...

Zo lang men echter die meerderheid niet heeft, ook al zou men er dichter en dichter bijkomen en men weet dat de Belgicistische partijen alle macht hebben om die grote Vlaamse wil te negeren, zo lang moet men roeien met de riemen die men heeft in het voordeel van de Vlaamse belangen en dat doet de NVa met BDW...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:22   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk allemaal tezamen inzetten op maximale N-VA schade, zelfs al moeten de pc correcten daarvoor het VB vanonder het stof halen.

mij niet gelaten, ik denk dat Panda èn de politicologen zich vergissen, want als ze zelf VB vanonder het stof halen, kan N-VA hen ook gebruiken
analyse van likmevestje...
Uiteraard is het nu puur plezier om N-VA maximaal te couilloneren, dat spreekt nogal voor zich... Wie doet dat niet met een politieke tegenstander die bezig is met een operatie zelfbeschadiging ?

Maar de link die robert legt om dat dan ten gunste van het blok te doen is van de pot gerukt. Dat is zo in het hoofd van mensen die geloven dat er enkel VB en N-VA bestaat op de wereld, gelukkig is dat niet zo.
Ik vind de gedachte dat iemand mij verdenkt van ten gunste van die drecksau van het blok te ageren onverdraaglijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:24   #163
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De dag dat de communautaire Vlaamse partijen de meerderheid halen in Vlaanderen staan we voor andere feiten en dan zal het de meerderheid van de Vlamingen zelf zijn die eisen dat het communautaire wordt opengegooid en dan zal BDW zich daar met veel gemak en plezier aan aanpassen want dan heeft hij een mandaat van de meerderheid van de Vlaamse kiezers om dat te doen en dan kunnen de anti-Vlaamse overlopers heel wat minder stokken in de wielen steken, zoals ze nu wel nog kunnen en altijd doen...

Zo lang men echter die meerderheid niet heeft, ook al zou men er dichter en dichter bijkomen en men weet dat de Belgicistische partijen alle macht hebben om die grote Vlaamse wil te negeren, zo lang moet men roeien met de riemen die men heeft in het voordeel van de Vlaamse belangen en dat doet de NVa met BDW...
Het CDH verliest dermate veel, dat een verder zetten van de Waalse coalitie PS-cdH onmogelijk is. Indien deze peiling wordt bevestigd door de verkiezingen, dan komt er in Wallonië een meerderheid PS-MR.

Een akkoord tussen PS en MR voor de Waalse regering en de regering van de Franse Gemeenschap, zal ongetwijfeld betekenen dat beide partijen ook samen naar de federale regering trekken. Dan duikt langs Vlaamse kant ongetwijfeld SP.A mee in het federale bed.

Het wij/zij-verhaal leidt niet naar confederalisme, maar naar Michel II met PS en SP.A, en zonder N-VA.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/co...on-757229.html
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:28   #164
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard is het nu puur plezier om N-VA maximaal te couilloneren, dat spreekt nogal voor zich... Wie doet dat niet met een politieke tegenstander die bezig is met een operatie zelfbeschadiging ?

Maar de link die robert legt om dat dan ten gunste van het blok te doen is van de pot gerukt. Dat is zo in het hoofd van mensen die geloven dat er enkel VB en N-VA bestaat op de wereld, gelukkig is dat niet zo.
Ik vind de gedachte dat iemand mij verdenkt van ten gunste van die drecksau van het blok te ageren onverdraaglijk.
Hij denkt enkel dat jij beinvloed werd door het discour van ons journaille heden ten dage en het hier doen voorkomen alsof dat journaille hier niet de loper opengooit voor het VB om gebruikt te worden door twijfelende NVa-adepten, dat is inderdaad van de pot gerukt...

Het journaille is tot alles in staat; zelfs het cordon op te heffen indien ze zo la Belgique met zijn Vlaamse overlopers met hun Belgische belangen en zuiver partijbelangen kunnen dienen...

Inderdaad over verraad gesproken... Voor al diegene die daar vroeger nog aan twijfelden, wordt het nu toch wel wat te grotesk...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:31   #165
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Wat maakt het dan uit voor wie dat je stemt?
Wij van het VB zijn op dat gebied super betrouwbaar, meer dan de N-VA.
Als de N-VA dan de kaarten op tafel smijt kan ze zonder enige twijfel op ons rekenen.
Maar als de N-VA zoals dstijds in Hoboken de communisten verkiest boven ons, dan stem je inderdaad ,voor de zekerheid, beter voor ons.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:33   #166
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de N-VA dan de kaarten op tafel smijt kan ze zonder enige twijfel op ons rekenen.
Maar als de N-VA zoals dstijds in Hoboken de communisten verkiest boven ons, dan stem je inderdaad ,voor de zekerheid, beter voor ons.
Marie woont in Durbuy, zij kan op de N-VA, noch op het VB stemmen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:36   #167
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar wachten ze op.
Eindelijk misschien wat echte macht dan.
Want met een VB aan 20 procent en een N-VA aan 20 procent en mits de communisten de kiesdrempel halen wordt Vlaaanderen wel heer moeilijk bestuurbaar en al helemaal als er dan op communautair vlak niets mag gebeuren.
ik zie daar niet per se een slechte zaak in hoor

als N-VA en VB een beetje leren om normaal met elkaar om te gaan, dan zorgen de VB stemmen ervoor dat N-VA recht blijft op het communautaire pad en omgekeerd.

uiteindelijk zal heel Belgique dan rekening moeten houden met het hele Vlaams Nationale stemmenaantal.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:38   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
zolang ik maar striemend kritisch over allebei mag blijven!
Oud 27 september 2016, 10:41   #169
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

als N-VA en VB een beetje leren om normaal met elkaar om te gaan, dan zorgen de VB stemmen ervoor dat N-VA recht blijft op het communautaire pad en omgekeerd.

uiteindelijk zal heel Belgique dan rekening moeten houden met het hele Vlaams Nationale stemmenaantal.
Percies, dat ben ik hier al jaren aan het verkondigen.
Het herstel van het VB is voor Vlaanderen niet per se een slechte zaak, integendeel, het geeft de N-VA extra slagkracht maar ook, aan de andere kant, de dwingende druk om iets te realiseren.
Oud 27 september 2016, 10:44   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kernzaak is natuurlijk dat het VB al een tijdje geleden de kar gekeerd heeft: de focus is/was helemaal verschoven van Vlaams Nationalisme naar anti-islam.

Het grappige is dat de NVA net dezelfde weg aan het opgaan is/was. Niet 'anti-islam' uiteraard, maar 'law and order'
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 10:49   #171
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De kernzaak is natuurlijk dat het VB al een tijdje geleden de kar gekeerd heeft: de focus is/was helemaal verschoven van Vlaams Nationalisme naar anti-islam.

Het grappige is dat de NVA net dezelfde weg aan het opgaan is/was. Niet 'anti-islam' uiteraard, maar 'law and order'
Absoluut niet.
Beiden zijn belangrijke thema's. DE THEMA'S.
Oud 27 september 2016, 10:57   #172
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt een probleem rond begrijpend lezen, blijkbaar.
Ik tracht begrijpend te lezen. Liefst eenvoudige taal en weinig stadhuiswoorden die jij echter regelmatig gebruikt om de tegenstander te imponeren.
Citaat:
Mijn afschuw over het vlaams blok, inderdaad een nazi-partij, is 100% intact en zal dat uiteraard blijven. Het is en blijft een hoop stront.
Van stadhuiswoorden naar de stront, term waar je een voorkeur voor hebt. Je bent veelzijdig, d�*t moet ik je toegeven.
Citaat:
N-VA was vroeger, is nu en zal ook morgen wat mij betreft een politieke tegenstander zijn en blijven.
D�*�*r kan ik mee leven.

Citaat:
Ik kan enkel hopen dat je het verschil ziet tussen een hoop stront enerzijds, en een politieke tegenstander. Zoniet, dan kan ik je ook niet helpen.
Ik vraag je helemaal niet om me te helpen. Ik denk nog voor mezelf.
Citaat:
Waar ik een hekel aan heb is het slijmerige, larmoyante en hypocriete gedoe om commentaren richting een forumdeelnemer te posten alsof die "van het rechte pad is geweken" en hoe dat nu toch in hemelsnaam mogelijk is...
Oeioei. Drie bijzonder pejoratieve ondeugden die je mij toedicht. Daar kan ik absoluut niet tegen op, je tracht me volledig voor schut te zetten. Alhoewel, het is maar pandapraat, zwaar til ik daar niet aan.
Citaat:
Iedereen zal hier zelf wel zijn mening bepalen.
Precies.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 11:50   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pathetische poging om iemand te beïnvloeden...
Alhoewel mijn emmer hoe dan ook al zo goed als vol was, slaat Robert de nagel op de kop.

Daar kan jouw pathetische poging om feiten te ontkennen die niet in jouw kraam passen niets aan veranderen.
Oud 27 september 2016, 11:57   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dit is de tekst van het Charter voor Vlaams-nationale eenheid, waar Robert t voor uit de N-VA werd gebonjourd.
Citaat:
Charter voor Vlaams-nationale eenheid
CHARTER VOOR VLAAMS-NATIONALE EENHEID

Deze oproep van ongebonden Vlamingen is gericht aan al wie met de toekomst van Vlaanderen begaan is en in het bijzonder aan de leden van de N-VA en het Vlaams Belang
België loopt steeds meer vast op de onoverbrugbare visies van zijn twee gemeenschappen, die bovendien steeds verder uit elkaar groeien. Voorbeelden uit de recente actualiteit zijn er bij de vleet voor wie zijn ogen niet wil sluiten. Om te kunnen overleven wordt de Belgische staat verplicht de wil van zijn grootste gemeenschap te negeren (vreemdelingenstemrecht, BHV) en broodnodige beslissingen (pensioenen, vergrijzing) voor zich uit te schuiven.

In het licht van deze dramatische toestand, komen de institutionele status quo en het uitblijven van gepaste maatregelen neer op een misdadige verwaarlozing van onze economie en onze welvaart.

Zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië moet ons bevrijden van de steeds weerkerende, energie-opslorpende spanningen van een land met twee snelheden. In dat Vlaanderen is plaats voor eenieder die onze democratische spelregels, vrijheden én plichten respecteert
Wij sturen aan op een boedelscheiding, maar richten ons niet tegen Wallonië. Wij pleiten voor een doorzichtige en redelijke solidariteit, en wensen de Walen een voorspoedige toekomst.

Wij veroordelen het cordon sanitaire, dat één Vlaamse kiezer op vier buitenspel zet met de bedoeling Vlaanderen blijvend te minoriseren binnen de Belgische structuren. Tegelijk stellen wij vast dat beide Vlaams-nationale partijen steeds verder verstrikt raken in onderlinge concurrentie. Die verdeeldheid bestaat nauwelijks aan de basis, maar des te meer tussen de leiding van N-VA en VB, en belemmert de verwezenlijking van het gemeenschappelijke doel: de Vlaamse onafhankelijkheid.

Daarom vragen wij dat N-VA en Vlaams Belang:

-de doelstellingen van de ruime Vlaamse Beweging en de vijf resoluties van het Vlaams Parlement van 3 maart 1999 voorop plaatsen

-een positieve houding aannemen ten aanzien van elkaars verschillende inzichten en strategie

-samenwerking tussen leden en afdelingen toelaten.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande …
Oud 27 september 2016, 12:00   #175
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Marie woont in Durbuy, zij kan op de N-VA, noch op het VB stemmen.
is een stem op de PS in feite ook niet een stem op de N-VA?
Oud 27 september 2016, 12:01   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

waarom blijf je het dan doen?
Oud 27 september 2016, 12:04   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dit is de tekst van het Charter voor Vlaams-nationale eenheid, waar Robert t voor uit de N-VA werd gebonjourd.
straf, ttz hoogstzielig eigenlijk, wanneer was dat mss?
Oud 27 september 2016, 12:09   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar hij terecht voor buiten gebonjourd werd.
Oud 27 september 2016, 12:10   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom blijf je het dan doen?
Dat is een sofisme : wie tegen n-va ageert doet dat niet pro het blok.
Oud 27 september 2016, 12:14   #180
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een sofisme : wie tegen n-va ageert doet dat niet pro het blok.
beetje doordenken hé Panda,

op dit moment gaat het over de clash V nationalisten en N-VA, waar denk je dat V nationalisten die mogelijk afhaken van N-VA naartoe KUNNEN??

maw jij ageert pro VB. t kan zijn dat je je daar niet bewust van was, maar t blijft wel zo.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be