![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Wat zou Israël met de Palestijnen moeten doet opdat die laatste Israëlische militairen zouden mogen aanvallen?
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Haat is een mening. Ergo, het uiten van haat valt onder de vrijheid van meningsuiting. Waarom zou haat en het oproepen daartoe niet onder die vrijheid vallen?
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hypocrisie wou ik efkes aanklagen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U keurt deze aanval duidelijk af. Mijn vraag is wat de Israëlische regering nog allemaal zou moeten doen opdat u een aanval als deze wel legitiem zou vinden?
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Er is natuurlijk wel een onderscheid tussen een private krant en een staatszender. De Standard mag volledig kiezen welke meningen ze aan bod laat komen. VTM ook. De VRT niet.
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wordt het eens geen tijd dat ze dat inzien? De bezetting is er gekomen vanwege de aanvallen met als doel de vernietiging van de Joodse staat. Jahjah is een relnicht die graag patserig poseert met een kalasjnikov en veel lawaai maakt over legitiem verzet, maar terzelfdertijd er zich heel erg bewust van is dat dergelijke aanslagen voor keiharde represaille-maatregelen zullen zorgen. Het heldhaftig verzet, dat zoals overal in die regio erg religieus van aard is, ziet er geen graten in zich laf tussen de burgerbevolking te verschuilen, en da's ook een oorlogsmisdaad, al denken ze daar in die regio natuurlijk heel anders over met hun door religie vertroebelde visie op "by all means". Jahjahs retoriek is symptomatisch voor de toestand van de hele regio, en Israël is de perfecte schietschijf voor alles wat extreem-links, extreem-rechts en islamitisch is en hun afkeer voor Joden en Israël is het enige waarin ze elkaar allemaal vinden. Wat heeft deze ramkoers hen in 40 jaar opgeleverd? Ik herhaal: wordt het eens geen tijd dat ze dat inzien? (Ik koester weinig hoop, gezien de ideologische verblinding die zich in het conflict heeft genesteld, maar soit...) Groot gelijk dat Israël zich fors opstelt. Hele volksstammen willen hen nog steeds van de aardbodem vegen. Bezetting of geen bezetting, er zal altijd wel een kapstok worden gevonden om de virulente jodenhaat aan op te hangen en deze afkeer zal dan ook nooit verdwijnen. De Standaard heeft overschot van gelijk: Jahjah laat geen ruimte meer. Dit is een journalistiek forum als De Standaard onwaardig en heeft derhalve niks met vrije meningsuiting te maken. Hij mag weer verongelijkt staan roepen vanop de kasseien van Borgerhout waar hij thuis hoort, het zal niet meer vanop het forum zijn dat De Standaard hem bood. Case closed.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2017 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door de Standaard, neen. Maar velen hier willen blijkbaar dat hij zijn mening nooit mag uiten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VRT mag dat ook, uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Minister-President
|
![]() De VRT moet uiteraard afgeschaft worden, maar zolang ze bestaat, dient ze zich neutraal op te stellen, en moet ze dan ook alle meningen aan bod laten komen.
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te nuanceren. Haar autonoom redactiestatuut laat de nieuwsdienst zeker toe om daarin vrij te kiezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het leven zijn er vragen die geen simpel antwoord hebben helaas ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Minister-President
|
![]() Haar infuus van belastinggeld maakt dat ongedaan.
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Ik vraag geen simpel antwoord. Ik vraag een antwoord.
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |