![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergelijk het nu en op alle niveau's kun je nu beter ambtenaar zijn; dus het excuus van uitgestelde wedde gaat totaal niet meer op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Yvan Mayeur, burgemeester van Brussel, cumuleert al jaren zijn burgemeesterschap met een aanstelling als bestuurder van de Brusselse intercommunale Vivaqua. En dat terwijl sinds 2014 expliciet een cumulverbod geldt.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...ime=1486457036 Zoals gezegd, politici zijn uitschot! |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wie geldt dat dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".
http://www.knack.be/nieuws/belgie/wi...ime=1486480087 Uitschot, toch? |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mogelijk dat het nu inderdaad zo is. Maar niets belet U om ook deel te nemen aan de wervingsexamens. En zelfs daar baseer ik mij niet op. Maar evenmin belet er U iets om het dikwijls ondankbare werk te doen. Want dikwijls worden ambtenaren beschouwd als zakkenvullers die het geld uit bedrijven of particulieren hun zak komen stelen. Terwijl ze niet meer doen dan hetgeen hun taak en opdracht is. Ook hun sociaal leven is problematisch. Elk van hun daden wordt uitvergroot en waar mogelijk gebruikt om hun in een slecht daglicht te plaatsen. Ik heb ingevolge mijn opdrachten in vele bedrijven ter plaatse geweest. En meestal werden de mensen waarmee ik contact had veel beter bezoldigd dan ikzelf. Bovendien werden ze ook meestal nog bijgestaan door fiscalisten-boekhouders. Ik klaag en zeur niet. Maar wat belet degenen die het hier beter weten om ook de job te komen doen? Als het toch allemaal rozengeur en maneschijn is zoals sommigen voorspiegelen. Ik zou zelfs adviseren om te komen werken aan Financiën. Dan weet je uiteindelijk ook zelf wel vlug wat werken is onder de omerta. En wat uitkijken is om ongestraft te blijven als je op zere tenen trapt. Ik kan niet spreken over andere departementen. Maar dat gezaag dat hier reeds maanden bezig is raakt mij niet het minst. Kom ook aan de staat werken is het enige advies dat ik kan geven. ![]() Maar heeft advies wel zin? Ze weten het hier toch allemaal beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Begrijp niet waarom je in deze draad die vraag stelt Jack. Maar kort ditmaal geef ik antwoord. Alleen forel en snoekbaars staan op mijn menu. En dan nog heel occazioneel. Want ik ben heel selectief voor wat de herkomst van deze soorten betreft. Als het voor eigen gebruik is toch. ![]() Tilapia uit de Mekong-delta en nog andere gekweekte smurry (o.a. gekweekte zalm) laat ik voor andere fijnproevers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het beste geval smaken ze naar niks... Is inlandse zoetwatervis echt zoveel beter dan? Vanwaar komt de forel in de handel? Wat is er mis met gekweekte zalm? Ik stel deze vragen omdat ik je visie over de visserij hoger inschat dan je politieke analyses. Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 februari 2017 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Politieke analyses zijn een gevolg van persoonlijke bevindingen. Sommigen op dit forum hebben een andere benadering dan ik. Daarom beperk ik hier mijn inbreng. Het heeft toch geen zin. Zowat elke soort gekweekte vis wordt grootgebracht met slachtafval van vis en vlees. En rode zalmforel krijgt daarbij nog kreeftjes die zijn vlees roze kleurt. Proef het vlees van een gekweekt varken en dan weet je wel wat het verschil is met een vaken gekweekt door de boer voor eigen gebruik. En Tilapia vreet daarenboven nog zijn eigen uitwerpselen en zelfs deze van de overbevolking uit de regio. Smakelijk! En nu sluit ik opnieuw af. Het debat op dit forum leidt nooit tot enige analyse. Ik ken mijn beperkingen en het was aanbevelenswaardig dat meerderen ook rekening houden met hun eigen beperkingen. Maar het omgekeerde is hier waar. Groetjes nog. Doei! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit systeem werkt niet en dit systeem verarmt ons land zienderogen... Daar en over niets anders gaat het... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ze in hun beginperiode aan de macht wat flaters beginnen was hun excuus dat ze te weinig verdienden en dat de goede krachten in het privé bleven hangen... Daarna hebben ze hun lonen schandalig verhoogd en blijkt het nog niet genoeg te zijn want ze vinden nieuwe en nieuwe manieren uit om hun zakken schandaliger en schandaliger te vullen en wat hun flaters betreft, die zijn ze alleen maar veel groter en wanhopiger geworden... Denk jij nu echt dat het parlement en de regering er is om hun eigen profijten meer en meer op te schroeven en op te tellen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() Het doet mij hier een beetje denken aan een dronkemansgevecht...
Je weet op het eind niet meer wie naar wie slaat... |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Doei!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is jouw mening over de analyse van bijvoorbeeld politicoloog Maddens die van mening is dat N-VA niets verloren heeft in deze regering omdat ze (volgens hem) niets van haar 'programma' kan verwezenlijken. (art 1 van hun statuten) Denk je dat ze in die gegeven omstandigheden daar enkel zitten om hun eigen profijt meer en meer op te schroeven en op te tellen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Ja ja, interessante inzichten die Marie ons meegeeft.
Onze regering maakt geen schulden, maar profijt! Nu nog wachten tot de kranten deze scoop overnemen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, nee Jack. Ze zijn nuchter. Ze moeten niet dronken zijn. Als ze maar naar mekaar kunnen slagen! Zelfs bij een gat in de lucht slagen zijn ze tevreden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er een cumulverbod of niet?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In eerste instantie de puntjes op de i zetten en eisen dat de francofonie ook inderdaad uitvoert wat ze zelf, samen met Vlaanderen, besloten hebben, dat op zich is al een hele omwenteling in de francofone Belgische politiek waar de francofonie altijd en alleen aan zichzelf dacht en alle zogezegde toegevingen die ze gedaan hadden om Vlaanderen over de brug te krijgen en verder uit te buiten, eens de overeenkomsten gesloten stelselmatig op de lange baan schoof en niet uitvoerde... Ziet hoe ze kermen en kreunen... Eindelijk kan ik weer fier zijn Vlaming te zijn en mijn enige vrees is dat de sossen, de tseven en/of de blauwen aan Vlaamse kant het weer alleen voor het zeggen gaan krijgen om Vlaanderen verder de verdoemenis in te sturen... Maar ja, onze lieve objectieve Vlaamse media kan het niet laten om verder nepberichten als de grote waarheid de ether in te sturen... Het blijkt dat er een NVa'er benoemd is en ik hoop echt dat het inhoudsgehalte en het waarheidsgehalte van onze openbare omroep eindelijk een beetje recht getrokken wordt... |
|
![]() |
![]() |