Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2017, 16:10   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Met spek schieten ken ik - met peilen lijkt op een nieuwe belofte aan de ambtenaren.

Het relatief hoge pensioen van de ambtenaar werd hem/haar altijd voorgesteld als compensatie voor zijn/haar lage en traag groeiende wedde.

Vergelijk de verloning van onze ambtenaren eens met die in Nederland of Duitsland. Dan zal je zien het het hier helemaal gene vette is.
De verloning van de ambtenaren moet in eerste instantie met de verloning voor werk op hetzelfde niveau in de privé vergeleken worden en daar schortte in het verleden inderdaad wat op...
Vergelijk het nu en op alle niveau's kun je nu beter ambtenaar zijn; dus het excuus van uitgestelde wedde gaat totaal niet meer op...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 16:14   #162
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De verloning van de ambtenaren moet in eerste instantie met de verloning voor werk op hetzelfde niveau in de privé vergeleken worden en daar schortte in het verleden inderdaad wat op...
Vergelijk het nu en op alle niveau's kun je nu beter ambtenaar zijn; dus het excuus van uitgestelde wedde gaat totaal niet meer op...
Vergelijken kan, mag en gebeurt ook dikwijls.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 17:05   #163
demonen
Banneling

Standaard

Yvan Mayeur, burgemeester van Brussel, cumuleert al jaren zijn burgemeesterschap met een aanstelling als bestuurder van de Brusselse intercommunale Vivaqua. En dat terwijl sinds 2014 expliciet een cumulverbod geldt.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...ime=1486457036

Zoals gezegd, politici zijn uitschot!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 17:07   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Yvan Mayeur, burgemeester van Brussel, cumuleert al jaren zijn burgemeesterschap met een aanstelling als bestuurder van de Brusselse intercommunale Vivaqua. En dat terwijl sinds 2014 expliciet een cumulverbod geldt.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/br...ime=1486457036

Zoals gezegd, politici zijn uitschot!
Is er een cumulverbod??
Voor wie geldt dat dan?
Oud 7 februari 2017, 17:10   #165
demonen
Banneling

Standaard

Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".

http://www.knack.be/nieuws/belgie/wi...ime=1486480087

Uitschot, toch?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 17:14   #166
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mogelijk dat het nu inderdaad zo is. Maar niets belet U om ook deel te nemen aan de wervingsexamens. En zelfs daar baseer ik mij niet op.
Maar evenmin belet er U iets om het dikwijls ondankbare werk te doen.
Want dikwijls worden ambtenaren beschouwd als zakkenvullers die het geld uit bedrijven of particulieren hun zak komen stelen.
Terwijl ze niet meer doen dan hetgeen hun taak en opdracht is.
Ook hun sociaal leven is problematisch. Elk van hun daden wordt uitvergroot en waar mogelijk gebruikt om hun in een slecht daglicht te plaatsen.
Ik heb ingevolge mijn opdrachten in vele bedrijven ter plaatse geweest.
En meestal werden de mensen waarmee ik contact had veel beter bezoldigd dan ikzelf. Bovendien werden ze ook meestal nog bijgestaan door fiscalisten-boekhouders. Ik klaag en zeur niet. Maar wat belet degenen die het hier beter weten om ook de job te komen doen? Als het toch allemaal rozengeur en maneschijn is zoals sommigen voorspiegelen.
Ik zou zelfs adviseren om te komen werken aan Financiën.
Dan weet je uiteindelijk ook zelf wel vlug wat werken is onder de omerta.
En wat uitkijken is om ongestraft te blijven als je op zere tenen trapt.
Ik kan niet spreken over andere departementen.
Maar dat gezaag dat hier reeds maanden bezig is raakt mij niet het minst.
Kom ook aan de staat werken is het enige advies dat ik kan geven.
Maar heeft advies wel zin? Ze weten het hier toch allemaal beter.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 17:15   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Mogelijk dat het nu inderdaad zo is. Maar niets belet U om ook deel te nemen aan de wervingsexamens. En zelfs daar baseer ik mij niet op.
Want dikwijls worden ambtenaren beschouwd als zakkenvullers die het geld uit bedrijven of particulieren hun zak komen stelen.
Ook hun sociaal leven is problematisch. Elk van hun daden wordt uitvergroot en waar mogelijk gebruikt om hun in een slecht daglicht te plaatsen.
En meestal werden de mensen waarmee ik contact had veel beter bezoldigd dan ikzelf. Bovendien werden ze ook meestal nog bijgestaan door fiscalisten-boekhouders. Ik klaag en zeur niet. Maar wat belet degenen die het hier beter weten om ook de job te komen doen? Als het toch allemaal rozengeur en maneschijn is zoals sommigen voorspiegelen.
Eet je zelf zoetwatervis, werkman?
Oud 7 februari 2017, 17:40   #168
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eet je zelf zoetwatervis, werkman?

Begrijp niet waarom je in deze draad die vraag stelt Jack.
Maar kort ditmaal geef ik antwoord.
Alleen forel en snoekbaars staan op mijn menu.
En dan nog heel occazioneel.
Want ik ben heel selectief voor wat de herkomst van deze soorten betreft.
Als het voor eigen gebruik is toch.
Tilapia uit de Mekong-delta en nog andere gekweekte smurry (o.a. gekweekte zalm) laat ik voor andere fijnproevers.
Oud 7 februari 2017, 17:44   #169
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp niet waarom je in deze draad die vraag stelt Jack.
Maar kort ditmaal geef ik antwoord.
Alleen forel en snoekbaars staan op mijn menu.
En dan nog heel occazioneel.
Want ik ben heel selectief voor wat de herkomst van deze soorten betreft.
Als het voor eigen gebruik is toch.
Tilapia uit de Mekong-delta en nog andere gekweekte smurry (o.a. gekweekte zalm) laat ik voor andere fijnproevers.
Je hebt groot gelijk, werkman, ik laat die tropische zoetwatervissoorten ook voor wat ze zijn...de smaak is verschrikkelijk.
In het beste geval smaken ze naar niks...
Is inlandse zoetwatervis echt zoveel beter dan?
Vanwaar komt de forel in de handel?
Wat is er mis met gekweekte zalm?

Ik stel deze vragen omdat ik je visie over de visserij hoger inschat dan je politieke analyses.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 februari 2017 om 17:47.
Oud 7 februari 2017, 18:10   #170
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt groot gelijk, werkman, ik laat die tropische zoetwatervissoorten ook voor wat ze zijn...de smaak is verschrikkelijk.
In het beste geval smaken ze naar niks...
Is inlandse zoetwatervis echt zoveel beter dan?
Vanwaar komt de forel in de handel?
Wat is er mis met gekweekte zalm?

Ik stel deze vragen omdat ik je visie over de visserij hoger inschat dan je politieke analyses.

Politieke analyses zijn een gevolg van persoonlijke bevindingen.
Sommigen op dit forum hebben een andere benadering dan ik.
Daarom beperk ik hier mijn inbreng. Het heeft toch geen zin.
Zowat elke soort gekweekte vis wordt grootgebracht met slachtafval van vis en vlees. En rode zalmforel krijgt daarbij nog kreeftjes die zijn vlees roze kleurt. Proef het vlees van een gekweekt varken en dan weet je wel wat het verschil is met een vaken gekweekt door de boer voor eigen gebruik.
En Tilapia vreet daarenboven nog zijn eigen uitwerpselen en zelfs deze van de overbevolking uit de regio. Smakelijk!
En nu sluit ik opnieuw af. Het debat op dit forum leidt nooit tot enige analyse.
Ik ken mijn beperkingen en het was aanbevelenswaardig dat meerderen ook rekening houden met hun eigen beperkingen. Maar het omgekeerde is hier waar. Groetjes nog. Doei!
Oud 7 februari 2017, 18:32   #171
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een parlementslid beperken tot een betaalde functie van 4800 euro per maand? Dan zal je een wereldvreemd parlement krijgen, bevolkt door ambtenaren en leerkrachten, maar in de steek gelaten door ondernemers en advocaten. Dat soort maatregelen zal heel veel mensen die de motivatie, het talent, de intelligentie en de opleiding hebben van de politiek afwenden om een job te doen waar ze gewoonweg meer zullen kunnen verdienen. Welke ondernemer zal zijn weekends, zijn avonden en zijn vakantie willen opofferen voor 4800 euro netto per maand?".

Uitschot, toch?
Dat is goed nieuws, hoe minder zelfstandige uitschot-profiteurs in het parlement hoe beter.
Oud 7 februari 2017, 18:38   #172
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zuiver gelul Werkman. Wie betaalt die ambtenaren??? wij allemaal; dus als onze corrupte regeringsleden een totaal onbetaalbaar systeem op poten zetten waar elke burger, en dan vooral de niet ambtenaren de dupe van zullen zijn dan gaat het niet om jouw verhaal van zelfs er wel of niet aan deel te nemen om mee te profiteren.
Dit systeem werkt niet en dit systeem verarmt ons land zienderogen...
Daar en over niets anders gaat het...
Oud 7 februari 2017, 18:44   #173
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Uitschot, toch?
Hewel dat is nu eens de praat die onze sossen die zo hun zakken vullen ons voorhouden...
Toen ze in hun beginperiode aan de macht wat flaters beginnen was hun excuus dat ze te weinig verdienden en dat de goede krachten in het privé bleven hangen...
Daarna hebben ze hun lonen schandalig verhoogd en blijkt het nog niet genoeg te zijn want ze vinden nieuwe en nieuwe manieren uit om hun zakken schandaliger en schandaliger te vullen en wat hun flaters betreft, die zijn ze alleen maar veel groter en wanhopiger geworden...
Denk jij nu echt dat het parlement en de regering er is om hun eigen profijten meer en meer op te schroeven en op te tellen???
Oud 7 februari 2017, 18:47   #174
Another Jack
Banneling

Standaard

Het doet mij hier een beetje denken aan een dronkemansgevecht...
Je weet op het eind niet meer wie naar wie slaat...
Oud 7 februari 2017, 18:49   #175
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zuiver gelul Werkman. Wie betaalt die ambtenaren??? wij allemaal; dus als onze corrupte regeringsleden een totaal onbetaalbaar systeem op poten zetten waar elke burger, en dan vooral de niet ambtenaren de dupe van zullen zijn dan gaat het niet om jouw verhaal van zelfs er wel of niet aan deel te nemen om mee te profiteren.
Dit systeem werkt niet en dit systeem verarmt ons land zienderogen...
Daar en over niets anders gaat het...
Marie, ik heb geen goesting om mee te lullen.
Doei!!
Oud 7 februari 2017, 18:51   #176
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel dat is nu eens de praat die onze sossen die zo hun zakken vullen ons voorhouden...
Toen ze in hun beginperiode aan de macht wat flaters beginnen was hun excuus dat ze te weinig verdienden en dat de goede krachten in het privé bleven hangen...
Daarna hebben ze hun lonen schandalig verhoogd en blijkt het nog niet genoeg te zijn want ze vinden nieuwe en nieuwe manieren uit om hun zakken schandaliger en schandaliger te vullen en wat hun flaters betreft, die zijn ze alleen maar veel groter en wanhopiger geworden...
Denk jij nu echt dat het parlement en de regering er is om hun eigen profijten meer en meer op te schroeven en op te tellen???
Interessante invalshoek !

Wat is jouw mening over de analyse van bijvoorbeeld politicoloog Maddens die van mening is dat N-VA niets verloren heeft in deze regering omdat ze (volgens hem) niets van haar 'programma' kan verwezenlijken. (art 1 van hun statuten) Denk je dat ze in die gegeven omstandigheden daar enkel zitten om hun eigen profijt meer en meer op te schroeven en op te tellen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 18:54   #177
Another Jack
Banneling

Standaard

Ja ja, interessante inzichten die Marie ons meegeeft.
Onze regering maakt geen schulden, maar profijt!

Nu nog wachten tot de kranten deze scoop overnemen....
Oud 7 februari 2017, 18:55   #178
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het doet mij hier een beetje denken aan een dronkemansgevecht...
Je weet op het eind niet meer wie naar wie slaat...

Nee, nee Jack. Ze zijn nuchter. Ze moeten niet dronken zijn.
Als ze maar naar mekaar kunnen slagen!
Zelfs bij een gat in de lucht slagen zijn ze tevreden.
Oud 7 februari 2017, 18:58   #179
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Uitschot, toch?
Wat is het nu?
Is er een cumulverbod of niet??
Oud 7 februari 2017, 19:06   #180
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Interessante invalshoek !

Wat is jouw mening over de analyse van bijvoorbeeld politicoloog Maddens die van mening is dat N-VA niets verloren heeft in deze regering omdat ze (volgens hem) niets van haar 'programma' kan verwezenlijken. (art 1 van hun statuten) Denk je dat ze in die gegeven omstandigheden daar enkel zitten om hun eigen profijt meer en meer op te schroeven en op te tellen ?
Wat een sossenpraat... Ik woon in Wallonië en als ik het luid gekraam van de media hier hoor doet de NVa het heel, heel goed en wat Maddens vertelt interesseert mijn geen snars.
In eerste instantie de puntjes op de i zetten en eisen dat de francofonie ook inderdaad uitvoert wat ze zelf, samen met Vlaanderen, besloten hebben, dat op zich is al een hele omwenteling in de francofone Belgische politiek waar de francofonie altijd en alleen aan zichzelf dacht en alle zogezegde toegevingen die ze gedaan hadden om Vlaanderen over de brug te krijgen en verder uit te buiten, eens de overeenkomsten gesloten stelselmatig op de lange baan schoof en niet uitvoerde...

Ziet hoe ze kermen en kreunen...
Eindelijk kan ik weer fier zijn Vlaming te zijn en mijn enige vrees is dat de sossen, de tseven en/of de blauwen aan Vlaamse kant het weer alleen voor het zeggen gaan krijgen om Vlaanderen verder de verdoemenis in te sturen...

Maar ja, onze lieve objectieve Vlaamse media kan het niet laten om verder nepberichten als de grote waarheid de ether in te sturen...

Het blijkt dat er een NVa'er benoemd is en ik hoop echt dat het inhoudsgehalte en het waarheidsgehalte van onze openbare omroep eindelijk een beetje recht getrokken wordt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be