![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elk begrip is theoretisch.
Een unitaire staat heeft één enkele regering en één enkel parlement. Een federale staat heeft meerdere uitvoerende en wetgevende machten, waarbij de centrale staat de bevoegdheden verdeelt. Een confederatie tenslotte is geen staat, het is een verdrag tussen onafhankelijke landen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....61#post8438161 Dat heeft er allemaal niets mee te maken. U kunt evengoed luisteren naar Mohammed Wardi. Helaas wijlen. Een groot performer die Wardi. Meeslepende Soedanese muziek en totaal niet gekend ( en onbegrepen ) in het Westen. https://m.youtube.com/watch?v=7LpwWXbREk4 Laatst gewijzigd door cato : 28 april 2017 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() 1. Op welke zinvolle manier verschilt de EU van een staat?
2. Op welke manier is het verschil tussen de EU en een staat relevant voor uw argument over confederaties? Edit: Hola, wat bespiedt mijn oog later in de draad? Dus u sluit een confederatie definitioneel uit als staat, en gaat dan het (verluidde) gebrek aan confederale staten gebruiken als bewijsstuk voor uw gelijk? Sterk staaltje circulaire logica. Laatst gewijzigd door Nyquist : 28 april 2017 om 07:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontken het zoveel u wil, maar de EU gebruikt regio's op zijn minst deels in dezelfde zin als dat N-VA dat in dit concrete geval deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat jij het vermogen hebt om kritisch te lezen. Waar zit ik volgens jou fout ?
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebrek aan soevereiniteit.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus Vlaanderen heeft dat ook dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister-President
|
![]() Wel, dat zal blijken wanneer u probeert uit te leggen hoe soevereiniteit niets te maken heeft met bevoegdheden en hun oorsprong, wat tenslotte mijn vraag was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
2. De EU is een voorbeeld van een confederatie, niet van een staat (zoals gezegd). Binnen een Belgische confederatie zouden de Belgische deelgebieden zich niet meer tot elkaar als Beieren tot Württemberg, maar wel als Griekenland tot Polen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Confederale ''staten'' zijn een contradictio in terminis. Ze kunnen niet bestaan en hebben nooit bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een kwalijke trend - één waar veel partijen zich aan bezondigen - om de term 'confederatie' niet in zijn juiste betekenis te gebruiken. Het maakt discussiëren over de gewenste staatsvorm erg verwarrend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met betrekking tot de bevoedheden die de deelstaten hebben afgestaan aan de EU is deze laatste ook soeverein, en zijn de deelstaten ondergeschikt aan de besluitvorming op EU niveau. Wat ik niet heb gelezen is een zinvol verschil tussen een staat en een entiteit zoals de EU, behalve wat gemompel over de definities die u persoonlijk hanteert. Wat kan een staat zoals Belgie bijvoorbeeld dat de EU niet kan? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het verleden had ik dus weinig tijd om te besteden aan diepgaande studie van het politieke reilen en zeilen. Wat echter niet betekent dat ik mijzelf achtergesteld voel. Ieder zijn deskundige job. Maar het verschil tussen leugens en waarheid kan ik wel onmiddellijk doorgronden. Daar had mijn vroeger beroep wel mee te maken. En ook met objectiviteit en eerlijkheid. Maar.....er zitten er hier op dit forum die zelfs deze primaire vereisten de nek omwringen. Mogelijk heeft dit wel te maken met hun politieke opvoeding? Maar goed. Ik moei mij dus niet met jullie diepgaande discussies. Of dit een vorm van logika; verstand of eerlijkheid is weet ik niet. Wel alleszins een veiligheid om mij te behoeden voor stommiteiten uit te kramen. En voor mij volstaat dat. Wel triestig dat er hier zijn die dit voor wat henzelf betreft dit niet beseffen. Laatst gewijzigd door werkman : 28 april 2017 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |