Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 15 november 2004, 16:32   #161
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Extinct
Welke topic?
Excuseer, ik dacht dat het den deze was

http://forum.politics.be/showthread....&page=14&pp=20

Vanaf daar ongeveer. Let vooral niet op Peace

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 15 november 2004, 16:52   #162
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Ik volhard in de boosheid, maar ik ga het zelf niet meer uitleggen.

Skip de zever over 'het gevaar voor de vakbonden' en dergelijke meer, maar lees wel de uitleg over het arrest zelf.

http://www.bbtk.org/img/nl/db/blok-arrest.pdf
Oud 15 november 2004, 17:06   #163
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ja het gaat er om dat bijvoorbeeld in dit land politieke partijen niet vrij uit hun mening en standpunten mogen innemen want het inquisitieregime beoordeelt de standpunten van politieke partijen en wijzigt desnoods wetten om die standpunten te verbieden. Bon daar is al genoeg over gezegd zou ik denken.
Uit je titel kan ik besluiten dat jij dacht dat er in belgie vrije maningsuiting was? Die is er nooit geweest in belgie is de mening altijd aan banden gelegd.

En inderdaad er is al genoeg over gezegd die vzw's zijn terrecht veroordeelt

Citaat:
Maar gisteren zag ik op ATV een interview met Herman Brusselmans. En ik vond het verbijsterend daarin te moeten horen en zien dat hij zichzelf in de toekomst zou censureren. Het is algemeen geweten dat Brusselmans niet veel van de islam moet weten. Na de moord op Van Gogh zei hij de voorbije dagen goed nagedacht te hebben en zich in de toekomst zelf zou censureren als hij de islam nog eens op de korrel zou nemen. Zoals hij zelf zei : noem het intelectuele lafheid maar hij wilde niet eindigen zoals Van Gogh.
ja en? typisch VB'er zou ik zeggen 2 losstaande feiten aan elkaar koppelen

Citaat:
Nondedomme, onze lage landen gaan naar de kloten dedju.
Verhuis dan.

Citaat:
De vrije meningsuiting is echt in gevaar en de meeste staan het nog toe te juichen ook.
Die is er nooit geweest, de rest beseft dat waarschijnlijk, jij niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 12:21   #164
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Misschien moest je ook maar 'ns de INHOUD en de commentaren van het Hof proberen te lezen, i.p.v. alleen de titeltjes...
Wat het blok gezegd zou hebben dat is niet relevant voor mij. Wat wel belangrijk is voor mij is dat zij aan de hand van het uiten van hun mening veroordeeld werden.

Wat het hof voor commentaar geeft laat mij ook koud in feite. zoals al eerder gezegd van mij mag iedereen zeggen wat hij wilt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 16 november 2004, 12:30   #165
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Uit je titel kan ik besluiten dat jij dacht dat er in belgie vrije maningsuiting was? Die is er nooit geweest in belgie is de mening altijd aan banden gelegd.

En inderdaad er is al genoeg over gezegd die vzw's zijn terrecht veroordeelt

ja en? typisch VB'er zou ik zeggen 2 losstaande feiten aan elkaar koppelen

Verhuis dan.

Die is er nooit geweest, de rest beseft dat waarschijnlijk, jij niet.
Waarom bekamp ik (oander andere) Belgie dan ook zo hevig denk je.
Tja kan ik er aan doen dat ik misschien zowat een van de weinigen ben die wel geloven in een absolute vrijheid van mening ? Is het mij toegestaan ?

Verhuizen ? tja ik heb er al aan gedacht.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 16 november 2004, 12:35   #166
k9

Standaard

Citaat:
Waarom bekamp ik (oander andere) Belgie dan ook zo hevig denk je.
Die ligt al decenia aan banden waar zijn de topics daarover van jou?

Citaat:
Tja kan ik er aan doen dat ik misschien zowat een van de weinigen ben die wel geloven in een absolute vrijheid van mening ? Is het mij toegestaan ?
Tuurlijk , ik heb toch nooit iets anders gezegd. Doe dus niet zo dramatisch.

Citaat:
Verhuizen ? tja ik heb er al aan gedacht.
Naar waar? En waarom doe je het niet?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 12:39   #167
Tegendradigaard

Standaard

Voor mij is het zo.

het Blok uit zijn mening.
Aan de hand van die geuite mening heeft men wetten gefabriceerd (in verschillende afleveringen want het was weer knoeiwerk )om het blok te kunnen veroordelen.

Hoe had het blok een veroordeling kunnen voorkomen ? Door zijn mening niet te uiten he.
Want het gebruikt bewijsmateriaal is allemaal terug te vinden in papieren die vol inkt werden gezet in de mening dat men zijn mening vrij mag uiten ... what a mistake te make....

En net zoals Jahjah van mij mag zeggen : 'hamas, alle Joden aan het gas' mag voor mij een ander zeggen : "vreemdelingen buiten".
Ook mag eenieder die er zin in heeft van mij zeggen : Vlaams Blokkers moeten in zee gegooid worden.

No problem voor mij.

Alleen de uitvoering.. dat zou voor mij een probleem zijn.
Maar zijn gedacht zeggen ? Wat kan daar in godsnaam verkeerd mee zijn ? Of zijn jullie allemaal zo huichelachtig en hypochriet dat we allemaal iets anders moeten zeggen dan we denken ? Komaan zeg nie me mij he.
Ligt er iets op uwen lever zeg het dan gewoon he. Waarom blabla verkopen als ge in feite boemboem wilt doen ?
Als het Blok nu alle vreemdelingen wel wil hebben en dat openlijk zegt.. so what ? Dan weet de kiezer exact waar hij voor stemt.
Want nu krijgen we misschien de situatie dat de kiezer denkt : oh die van het Vlaams Belang zeggen niet meer dat ze de buitenlanders buiten willen. Maar stel je voor dat die van het Vlaams Belang dat (onder druk van die stupide antiracismewetten) hun ware programma niet meer verwoorden.
Stel nu dat door het softere programma het Blok plots een meerderheid haalt en dan plots alle vreemdelingen wegstuurt.

zien jullie dat nu echt niet in ?
Tja dan ben ik maar den enigste die het gevaar ziet he.
kom niet janken in ieder geval.

Oud 16 november 2004, 12:47   #168
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Die ligt al decenia aan banden waar zijn de topics daarover van jou?

Tuurlijk , ik heb toch nooit iets anders gezegd. Doe dus niet zo dramatisch.

Naar waar? En waarom doe je het niet?
Decennia... tja toen zal ik nog geen internet gehad hebben zekers. Ik denk dat ik een van de weinigen ben die hier regelmatig topics over vrije meningsuiting open. aha wacht ik snap het ik mag dat niet doen omdat het 'slachtoffer' nu het Vlaams Blok is he.

Nochtans herinner ik mij nog genoeg topics waarin ik de verdediging op mij nam van abou Jahjah en zijn Moslim Democratische Partij hoor. Meestal als een van de enigen zelfs.
Voor mij speelt het dus geen rol wie het 'slachtoffer' is. Kan men dat van jou ook zeggen ?

Naar waar ? USA is mijne favoriet eerlijk gezegd. Heb ook lang getwijfeld om samen met mijn vrouw naar een ontwikkelingsland te gaan als ontwikkelingshelper (iets voor straatkinderen of zo...).
Maar mijn eigen kinderen hebben daar een stokje voor gestoken.
't was dus ofwel voor de money naar de usa ofwel voor de mensheid naar de derde wereld.
'k zijn van armoe dan maar in het bos gaan wonen.. of toch bijna.

Oud 16 november 2004, 12:49   #169
Tegendradigaard

Standaard

en met de verdediging op mij nemen van bvb abou Jahjah wil ik niet zeggen dat ik het eens was met zijn woorden op zich. Wel verdedigde ik zijn recht om die mening te uiten.
en dat kun je ook zeggen van verschillende dingen van het Vlaams Blok. Maar ze hebben net zoals Jahjah in mijn ogen even veel recht om hun mening te uiten en hun gal uit te spuwen.

As het eruit moet, dan moet het eruit... ook uw eigen mening.

Oud 16 november 2004, 12:56   #170
k9

Standaard

Citaat:
Voor mij is het zo.

Aan de hand van die geuite mening heeft men wetten gefabriceerd (in verschillende afleveringen want het was weer knoeiwerk )om het blok te kunnen veroordelen.
Je zit er compleet naast.

Het is ten eerste niet "het blok" maar enkele VZW's verbonden aan het blok.

De wetten tegen racisme en discriminatie bestaan al langer dan het VB .

De correctie versie van feiten is dus, de politieke partijen wilde het VB aanpakken in de rechtzaal, konden dit niet rechtsreeks en deden het dus via het CVGK en door de VZW's die de publicaties voor het VB doen aan te pakken. (een beetje als al capone aanpakken voor belastingsontduiking) . Omdat zelfs dit niet lukte buiten met een jury hebben ze de wet aangepast om het voor een rechter te krijgen, die rechter oordeelde dan volgens de wet dat het VB schuldig was.

Citaat:
Hoe had het blok een veroordeling kunnen voorkomen ? Door zijn mening niet te uiten he.
Nee door bijvoorbeeld afstand te doen van die discriminerende uitlatingen . Ze mogen dan nog steeds zeggen dat de multiculturele samenleveing niet werkt, vlaanderen splitsen, eigen volk eerst . Maar het VB wou dit niet doen uit angst kiezers te verliezen.

Citaat:
Want het gebruikt bewijsmateriaal is allemaal terug te vinden in papieren die vol inkt werden gezet in de mening dat men zijn mening vrij mag uiten ... what a mistake te make....
Discriminatie en racisme is al een hele tijd strafbaar hoor er is nooit een absolute vrijheid van mening in belgie geweest.

Citaat:
En net zoals Jahjah van mij mag zeggen : 'hamas, alle Joden aan het gas' mag voor mij een ander zeggen : "vreemdelingen buiten".
Ook mag eenieder die er zin in heeft van mij zeggen : Vlaams Blokkers moeten in zee gegooid worden.
Op zich zijn alledrie die uitspraken niet genoeg om veroordeelt te worden. Wat het VB deed was wel van een iets andere proportie. Jahjah mag dat nog ene miljoen keer zeggen en dan komt hij nog niet in de buurt van het VB . Daar zit het hem juist, elk VB adeptje doet alsof het VB 1 keer zoiets gezegd heeft en nu veroordeelt word.

Citaat:
Alleen de uitvoering.. dat zou voor mij een probleem zijn.
Maar zijn gedacht zeggen ? Wat kan daar in godsnaam verkeerd mee zijn ?
Ideen zijn de meeste gevaarlijke zaken ter wereld. Denk dar maar eens over na

Citaat:
Of zijn jullie allemaal zo huichelachtig en hypochriet dat we allemaal iets anders moeten zeggen dan we denken ? Komaan zeg nie me mij he.
Ligt er iets op uwen lever zeg het dan gewoon he. Waarom blabla verkopen als ge in feite boemboem wilt doen ?
Er is een verschil tussen zeggen wat je denkt en wat het VB deed. Zeggen wat je denkt is geen probleem en dat doet iedereen hier op dit forum al jaren en nooit zal daarvoor iemand veroordeelt worden. Je probeert te zaken buiten proporties op te blazen.

Citaat:
Want nu krijgen we misschien de situatie dat de kiezer denkt : oh die van het Vlaams Belang zeggen niet meer dat ze de buitenlanders buiten willen. Maar stel je voor dat die van het Vlaams Belang dat (onder druk van die stupide antiracismewetten) hun ware programma niet meer verwoorden.
Stel nu dat door het softere programma het Blok plots een meerderheid haalt en dan plots alle vreemdelingen wegstuurt.
Dat is nu eenmaal democratie, je stemt op iemand die denkt dat die jou het beste zal vertegenwoordigen.

Om jouw voorbeeld te gebruiken, als morgen de winter zegt dat hij met hoofddoeken op school geen probleem heeft dan geloof ik die doodweg niet. Net zo min als wanneer di rupo zegt dat hij het alleen maar goed bedoelt met vlaanderen. Daarom stem ik niet op die partijen.

Citaat:
zien jullie dat nu echt niet in ?
Jij ziet niet in dat een groot deel van wat je denkt te weten niks meer dan verzonnen propaganda is en het andere deel er al is.

k9 is offline  
Oud 16 november 2004, 12:59   #171
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tegendradigaard
Euh, dat is één van de spreekkoren dat gebezigd wordt op het stadium van "den Beerschot", doorgaans door kaalhoofdige supporters met lichte rechtse neigingen.

Als U de reden zoekt : aartsrivaal "den Antwerp" noemen zichzelf "Joden" omdat ze worden gesponsord door...
Jolle is offline  
Oud 16 november 2004, 13:01   #172
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Voor mij is het zo.

De wet op racisme dateert van 1981...
Jolle is offline  
Oud 16 november 2004, 13:03   #173
Tegendradigaard

Standaard

"Nee door bijvoorbeeld afstand te doen van die discriminerende uitlatingen . Ze mogen dan nog steeds zeggen dat de multiculturele samenleveing niet werkt, vlaanderen splitsen, eigen volk eerst . Maar het VB wou dit niet doen uit angst kiezers te verliezen. "

Herlees nu eens wat ge zegt K9.

Waarom mag iemand een discriminerende mening eigenlijk niet uiten ? Waarom mag men niet duidelijk zeggen wat men denkt ?

Oud 16 november 2004, 13:05   #174
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
De wet op racisme dateert van 1981...
En met die wet kon met het blok niet pakken en dus heeft men de wet 5 keer aangepast en de grondwet ook nog eens aangepast waardoor persmisdrijven niet meer voor assisen komen.

Wat jammer dat toen internet nog niet bestond..

Oud 16 november 2004, 13:08   #175
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Euh, dat is één van de spreekkoren dat gebezigd wordt op het stadium van "den Beerschot", doorgaans door kaalhoofdige supporters met lichte rechtse neigingen.

Als U de reden zoekt : aartsrivaal "den Antwerp" noemen zichzelf "Joden" omdat ze worden gesponsord door...
Euh dat is een van de spreekkoren die gehoord werden toen de bende van Jahjah plunderend door de pelikaanstraat trok en daar ramen van Joodse handelszaken vernielden bij een van hun betogingen.

En nu we toch aan het ruiten inslaan zijn : daar ligt voor mij de grens dus.
Dat zij dat roepen is voor mijn hun recht. De ruiten inslaan is hun recht niet meer. Dan moet de politie hunnen kop inslaan. Niet omdat ze iets geroepen hebben, maar omdat ze eigendom vernielen of eventueel mensen aanvallen.

Oud 16 november 2004, 13:11   #176
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Wakker worden, tegengarigaard.

Met het blok aan de macht heerst er ook geen vrije meningsuiting. Laat je niet vangen!

Vrije meningsuiting moet voor alle kanten, anders wordt het selectieve meningsuiting, ook met het blok!

dat probeer ik hier te verduidelijken. Lees de reacties op mijn rijms eens!
Wat betreft die bedreigingen van Annemans, die maken eindelijk voor iedereen 100% duidelijk dat het NIET het zwartblok is dat iets wil doen aan de politieke beïnvloeding van de magistratuur: ze willen gewoon een magistratuur naar [size=4]HUN[/size] hand..

Annemans heeft daarmee het masker vh zwartblok laten vallen: als er nu nog mensen over twijfelen..
filosoof is offline  
Oud 16 november 2004, 13:16   #177
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:

Er is een verschil tussen zeggen wat je denkt en wat het VB deed. Zeggen wat je denkt is geen probleem en dat doet iedereen hier op dit forum al jaren en nooit zal daarvoor iemand veroordeelt worden. Je probeert te zaken buiten proporties op te blazen.
Hoe heette die mens nu weer die veroordeelt is omdat hij zijn mening uitte op internetforums ? Ik ben er zeker van dat sommige pianos zijn naam moeiteloos kunnen tevoorschijn halen....

Maar neen er is niets aan de hand hoor. Ik verzin maar wat.

ps : ik ken zijn achternaam ook trouwens, van die mens die veroordeeld is he.

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 16 november 2004 om 13:17.
Oud 16 november 2004, 13:20   #178
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Wat betreft die bedreigingen van Annemans, die maken eindelijk voor iedereen 100% duidelijk dat het NIET het zwartblok is dat iets wil doen aan de politieke beïnvloeding van de magistratuur: ze willen gewoon een magistratuur naar [size=4]HUN[/size] hand..

Annemans heeft daarmee het masker vh zwartblok laten vallen: als er nu nog mensen over twijfelen..
Kunt ge dat bericht in het forum over de uitspraak van annenas zetten en liefst in iets groter lettertype en iets zwartere letters. Hier viel het enkel op omdat het niet op zijn plaats was.

Oud 16 november 2004, 15:53   #179
Tegendradigaard

Standaard

shit ze geven allemaal forfait...

Oud 16 november 2004, 15:53   #180
Tegendradigaard

Standaard

oke Pelgrim, stront...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be