Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2017, 17:00   #161
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Om nog verder inhoudelijk te zijn. Geertvdb is iemand met wie ik het vaak faliekant oneens ben. Ik zal echter nooit zeggen dat hij een neonazi is. Rechts-radicalen als Max wijs ik wel op hun hypocrisie en dat blijf ik doen.
Is dit inhoudelijk?

Dat gij schrijft dat ge het 'vaak faliekant oneens ' bent met mij is helemaal een grap, gij leest gewoon nooit wat ik schrijf. Ik zou het dolgraag hebben dat ge het eens oneens met mij zijt!

Kijk hierboven , ge reageert ook op mijn post die ge niet eens gelezen hebt!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 17:35   #162
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge hebt wel een idee, ge wilt het gewoon niet zeggen.
De EU die waterputten bouwt met raketten? Bron?

Nee hoor, dat is een vergissing. Dat is rechtvaardigheid NET NIET!
Ik heb er echt geen idee van wanneer we het leger zouden inzetten. Met het laten patrouilleren van militairen op publieke plaatsen als doen alsof bescherming tegen terreurdaden is er een bepaalde stap gezet.

Hoe zou de Belgische overheid moeten reageren indien een stel terroristen met alle man en macht een gebouw(waterput/toen) en/of een hoop burgers gijzelen?

De EU bouwt geen waterputten met raketten.

Een hoopje Palestijnse vrijheidsstrijders vuurt groot uitgevallen vuurpijlen richting Israël, met eendert welk excuus. Is dat nu excuus een waterput of een remspoor in de onderbroek van hun overleden held/vliegtuigkaper Arafat.

En ja, uw gevoel van rechtvaardigheid is anders dan mijn mening, so wat?

Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2017 om 17:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 17:56   #163
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb er echt geen idee van wanneer we het leger zouden inzetten. Met het laten patrouilleren van militairen op publieke plaatsen als doen alsof bescherming tegen terreurdaden is er een bepaalde stap gezet.
Huh? Wat?
Citaat:
Hoe zou de Belgische overheid moeten reageren indien een stel terroristen met alle man en macht een gebouw(waterput/toen) en/of een hoop burgers gijzelen?
Huh? Wat? Leest gij wat ik schrijf? Of is dit een reactie op een andere forummer?
Citaat:

De EU bouwt geen waterputten met raketten.
Waarom begint gij dan over raketten?
Citaat:

Een hoopje Palestijnse vrijheidsstrijders vuurt groot uitgevallen vuurpijlen richting Israël, met eendert welk excuus. Is dat nu excuus een waterput of een remspoor in de onderbroek van hun overleden held/vliegtuigkaper Arafat.
Huh? Wat?

Ge hoeft niet op mijn posten te antwoorden. Maar als ge het doet, doe dan wel een inspanning om het voor mij interessant te maken.
Citaat:
En ja, uw gevoel van rechtvaardigheid is anders dan mijn mening, so wat?
Nee, nee nee! Gij verwart 'recht van de sterkste' met rechtvaardigheid. Het is niet dat wij 'een verschillende mening' hebben.
Oud 9 december 2017, 18:04   #164
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Huh? Wat?
Huh? Wat? Leest gij wat ik schrijf? Of is dit een reactie op een andere forummer?
Neen, het is een eerlijke reactie op uw schrijfsel.
Citaat:
Waarom begint gij dan over raketten?
Ik verwijs gewoon naar het feit dat Palestijnse vrijheidsstrijders zware wapens gebruiken om hun gelijk te halen, en een "ouwe Belg" met een illegale waterput niet.
Gij vraagt voor een bron waarin staat dat de EU waterputten graaft met raketten.
Die bron is er niet, aangezien de EU geen raketten gebruikt om waterputten te graven.
Citaat:
Ge hoeft niet op mijn posten te antwoorden. Maar als ge het doet, doe dan wel een inspanning om het voor mij interessant te maken.
Ik denk dat uw medicatie verkeerd gedosseerd is.
Citaat:
Nee, nee nee! Gij verwart 'recht van de sterkste' met rechtvaardigheid. Het is niet dat wij 'een verschillende mening' hebben.
Heel spijtig voor u, maar mijn mening is nog steeds de mijne.
Het recht van de sterkste is het enige recht dat echt telt, al de rest van de zogenaamde rechten zijn gunsten.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2017 om 18:07.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 20:36   #165
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Indien de familie daadwerkelijk feest omdat hun zoon wat willekeurige joden heeft neergestoken, dan ja.

Nu, over het algemeen ben ik niet zo'n fan van collectieve bestraffing.

Vermits Hamas door de EU (terecht) echter als terroristische organisatie wordt beschouwd en Hamas meer dan 50% van de stemmen haalt bij verkiezingen, is de kans echter heel groot dat men het huis treft van aanhangers van een terroristische organisatie.

In dat geval heb ik weinig medelijden.
Wat een ranzigheid. Je moet de dader bestraffen, niet zij die niets met de daad te maken hebben. Ook niet als de daad wel goed vinden.

Je hebt het niet zo op een rechtsstaat?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 20:40   #166
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is een protestanste zienswijze, beste. Vooral onder calvinisten.
Wat is de zienswijze onder katholieken in deze dan?
Oud 9 december 2017, 20:45   #167
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Troll jij nog steeds op deze website?
Kritiek op Israel = nazisme en trollen.
Oud 9 december 2017, 20:47   #168
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope.

Israel heeft een hele bevolking verjaagd om plaats te maken.

Je kan wel stellen dat het slimme, productieve mensen zijn, betrouwbaarder dan de moslims...en daar volg ik u ook in.

Maar je kan niet zomaar een land binnenvallen en manu militari de autochtone bevolking doen oprotten.

De hele essentie is dat Israel eigenlijk nooit had mogen bestaan in zijn huidige vorm. Nu de boel afschaffen gaat niet, dus laten we gewoon kiezen voor een tweestatenoplossing en hopen dat er eindelijke wat vrede kan komen.
Mwau, daarmee ben ik ook niet akkoord. Het is niet alsof joden geen oorsprong hebben in het Midden-Oosten. Sterker nog: uit wetenschappelijke studies blijkt dat bij joden (overal vandaan) midden-oosters DNA is te vinden. Waarschijnlijk daar wat nu Israëlisch-grondgebied is.
Oud 9 december 2017, 20:48   #169
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was wel degelijk inhoudelijk, zij het kort.

Post 1: Jan van Berghe pleit voor een Groot-Palestina. Eliyahu pleit(te) voor een Groot-Israël. De Israëli's gaan nooit akkoord met het eerste en de Palestijnen nooit met het tweede. Van den Berghe vindt een tweestatenoplossing, waarbij beide partijen water bij de wijn moeten doen, geen oplossing, terwijl juist beide dan zaken moeten toe en opgeven. Hij is dus radicaal en niet oplossingsgericht. Daar wees ik hem op.

Post 2: De moslimlanden hebben intern en onderling zo ontzettend veel verdeeldheid wat leidt tot burgeroorlogen en staatsgrepen. De Palestijnen zijn enkel hun nuttige idioten om de zaken af te leiden. De Arabieren geven in werkelijkheid geen reet om de Palestijnen. Sterker: er zijn meer Palestijnen gedood door Jordaniërs tijdens de Zwarte September dan door Israël in bijna 70 jaar. Van den Berghe kletst dus uit zijn nek.

Post 3: Als Van den Berghe zegt dat ik een bokaal omhoog mag houden, zeg ik inhoudelijk dat ik dat ga doen.

Post 4: Nietzsche is een troll. Hij provoceert om het provoceren en geeft misschien in 5 procent van zijn bijdrages zijn echte mening die dan vaak ook tegenvalt.
Wat een mensenkennis heeft deze man he. Zou die iets mee moeten doen
Oud 9 december 2017, 21:00   #170
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het recht van de sterkste is het enige recht dat echt telt, al de rest van de zogenaamde rechten zijn gunsten.
Dat is dus het verschil tussen 'democratie' en 'democratie met erkenning van de Mensenrechten'.

Democratie = recht van de sterkste

Israel erkent het Internationale Strafhof niet omdat het de Mensenrechten niet eerbiedigt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 december 2017 om 21:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 21:22   #171
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is dus het verschil tussen 'democratie' en 'democratie met erkenning van de Mensenrechten'.

Democratie = recht van de sterkste

Israel erkent het Internationale Strafhof niet omdat het de Mensenrechten niet eerbiedigt.
Tja, mensenrechten. Als die niet gegeven of afgedwongen worden heeft iemand die niet.
Oud 9 december 2017, 21:24   #172
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is een protestanste zienswijze, beste. Vooral onder calvinisten.
Het is vooral een foute zienswijze, vermits de Bijbel letterlijk tegenspreekt dat de joden het uitverkoren volk zouden zijn (en bij uitbreiding dat zij recht zouden hebben op het beloofde land).
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 21:25   #173
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, mensenrechten. Als die niet gegeven of afgedwongen worden heeft iemand die niet.
In de EU is dat gewoon normaal hoor.
Oud 9 december 2017, 21:25   #174
geertvdb

Standaard

Citaat:
Neen, het is een eerlijke reactie op uw schrijfsel.
Dat? Een eerlijke reactie? Geef dan eens een oneerlijke reactie, misschien heb ik daar meer aan.

Citaat:
Ik verwijs gewoon naar het feit dat Palestijnse vrijheidsstrijders zware wapens gebruiken om hun gelijk te halen, en een "ouwe Belg" met een illegale waterput niet.
Gij vraagt voor een bron waarin staat dat de EU waterputten graaft met raketten.
Die bron is er niet, aangezien de EU geen raketten gebruikt om waterputten te graven.
Ik her haal de vraag: waarom begint gij over raketten?
Citaat:

Ik denk dat uw medicatie verkeerd gedosseerd is.
Hebt ge niets beter?
Citaat:

Ik zal nog eens opnieuw uitleggen wat ik steeds aan ultra libertairen moet uitleggen:
Het recht van de sterkste is eigenlijk een eufemisme, een woordgrap. Het betekent eigenlijk net het omgekeerde: de sterkste pakt gewoon, er is geen 'recht' of 'rechtvaardigheid'.
Ik zal een ander voorbeeld geven: de uitzondering die de regel bevestigt. Dat is ook eigenlijk omgekeerd bedoeld. Snapt ge?

Extremistische mensen hebben het altijd heel moeilijk met ironie. En deze laatste zin is ook ironisch bedoeld. Raad eens wat ik echt bedoel.
Oud 9 december 2017, 21:29   #175
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mwau, daarmee ben ik ook niet akkoord. Het is niet alsof joden geen oorsprong hebben in het Midden-Oosten. Sterker nog: uit wetenschappelijke studies blijkt dat bij joden (overal vandaan) midden-oosters DNA is te vinden. Waarschijnlijk daar wat nu Israëlisch-grondgebied is.
Euh, nee hoor!

Ethopische en Chinese joden zijn respectievelijk 100% Ethiopisch en Chinees.

Wbd Europese Joden is er meer verwantschap met volkeren rond de Kaspische zee.

Palestijnen, die blijken voor 90% verwant te zijn met de oorspronkelijke Joden. Niet verwonderlijk, het zijn de afstammelingen van de mensen die daar al duizenden jaren leven, en in de middeleeuwen gedwongen geislamiseerd zijn.
Oud 9 december 2017, 21:33   #176
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, nee hoor!

Palestijnen, die blijken voor 90% verwant te zijn met de oorspronkelijke Joden. Niet verwonderlijk, het zijn de afstammelingen van de mensen die daar al duizenden jaren leven, en in de middeleeuwen gedwongen geislamiseerd zijn.
Daar in het Midden-Oosten was het nogal een soep. Ze werden daar om de haverklap nestorianen, orthodoxen, joden, zoroasters en later ook islamieten.
Oud 9 december 2017, 21:57   #177
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Het is vooral een foute zienswijze, vermits de Bijbel letterlijk tegenspreekt dat de joden het uitverkoren volk zouden zijn (en bij uitbreiding dat zij recht zouden hebben op het beloofde land).
Neen, het is geen foute zienswijze. Er zijn genoeg aanwijzingen waaruit je kan opmaken dat joden wel degelijk als het uitverkoren volk wordt gezien binnen het christendom.
Oud 9 december 2017, 21:58   #178
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, nee hoor!

Neen. Nogmaals: recente studies wijzen uit dat veel joden gemeenschappelijke voorouders hebben in het Midden-Oosten.
Oud 9 december 2017, 22:02   #179
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In de EU is dat gewoon normaal hoor.
Yep, en de meesten van ons nemen het voor waar aan. Tot er eens iets gebeurd, waarbij bepaalde gunsten niet meer verleend worden.
Oud 9 december 2017, 22:04   #180
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal de vraag: waarom begint gij over raketten?
Effe recappen.
Het begon bij de waterpolitiek van Israël en de vernietiging van niet vergunde Palestijnse infrastructuur.
Ik vraagt wat er gebeurd als een "ouwe Belg" betrapt wordt met een illegaal geboorde waterput.
Uw reactie.
Citaat:
Komt het leger dan in actie om het te vernietigen?
Ik geef aan dat ik het niet weet. We hebben namelijk geen vergelijkingsmateriaal. We hebben hier namelijk een gebrek aan ouwe Belgen met RPG's, Kalashnikovs en zelfbouwraketten. Materiaal waar geen gebrek aan is bij de Palestijnse vrijheidsstrijders.

En daar blijft u nu hangen, als een naald op een versleten plaat.

En wat betreft mensenrechten, rechten en gunsten.

Ik heb mijn idee daarover, u uw waanbeeld. Ik ga daar niet meer woorden aan vuil maken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be