Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2017, 19:52   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
ik denk niet dat ze er geraken met een tripartite. Dan moeten ze de groene al meenemen

dolletjes
We zien wel Eduard. Ik geloof niet zo erg in de theorie van de totale blokkage. We zijn nu eenmaal wereldkampioen om uit 'onmogelijke' coalitiebesprekingen uiteindelijk na elvendertig ultimatums toch altijd een vergelijk te vinden.
Na de periode van lopende zaken, willen al diegenen die hun levensonderhoud ervan afhangt nu eenmaal ook een toekomsttraject.

Er zal maar een probleem ontstaan, moest in 2019 een Michel II + cdh geen meerderheid vinden. D�*n zij we vertrokken voor minimum 6 maanden gelul. Anders zal het snel gaan.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 19:54   #162
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat sossen niet kunnen leven met democratie weten we al sinds Tobback opriep er op te kloppen als het via het stemhokje niet gaat.
Vande Lanotte stelde ondemocratisch na de verkiezing toen duidelijk was de mensen NIET voor links gekozen hadden: “ de kiezer heeft altijd gelijk, maar nu heeft de kiezer ongelijk
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 19:57   #163
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Vraag is of de MR nog eens een kamikaze gaat riskeren. Ze gaan ook in Wallonië/Brussel in een meerderheid moeten zitten denk ik vooraleer ze zich aan een federale wagen deze keer.
Hoe het politiek landschap er nu uitziet volgens de peilingen, moet MR beseffen dat ze kansloos zijn in wallonië tenzij ze hun unieke machtspositie op federaal vlak durven op tafel leggen als onderhandelbaar.
PS is zodanig gekrompen, dat zij geen eisen meer KUNNEN stellen. Magnette zal blij zijn als hij nog een regionale coalitie kan samenstellen met MR zonder deelname op federaal vlak. Anders blijft zijn partij volledig langs de kantlijn staan.
SPA kan het volledig op haar buik schrijven, die hebben geen enkele hefboom in handen, en PS zit niet in een positie om hen te kunnen helpen.
Oud 9 december 2017, 20:02   #164
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Er zal maar een probleem ontstaan, moest in 2019 een Michel II + cdh geen meerderheid vinden. D�*n zij we vertrokken voor minimum 6 maanden gelul. Anders zal het snel gaan.
daar heb je gelijk in. Michel II wordt het, als het kan
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 20:09   #165
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
daar heb je gelijk in. Michel II wordt het, als het kan
Als onze voorspelling uitkomt, gaan we een feestje bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=A1PAO3jgmXY
Oud 9 december 2017, 20:14   #166
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wat ook opvallend is, dat is de gestage achteruitgang van de CD&V.
Zou dit te maken hebben met het uitsterven van hun grote bejaarde achterban of zit het Arco debacle daar iets voor tussen?
De dominante positie van zowel CD&V als SP.a bij de politieke elite is nu wel definitief verleden tijd.
Hadden ze niet hun, vakjes-belangengroepen en de stoot troepen de vakbond en door decennia lange implantaten in alle cruciale sektoren van het sjoemel merk België, dan waren die machtswellustige CD&V en sp.a door hun schijnheilige leugen achtige sjoemel praktijken allang verleden tijd. Al jaren stellen de mensen "wie gelooft hen nog"

Komt er een schandaal/sjoemel/graaien/corruptie uit in Vlaanderen dan springen de “Broeders” van de ander kant van het land tot zelfs uit EU in om afleidingen maneuver te lanceren en er een taal kwestie van te maken, om hem te beschermen zodat ze kunnen verder sjoemel, daarom word federaal, senaat, Sjoemel Brussel enz. in leven gehouden…

en >>>> de laatste jaren alles af te werken, om te buigen als de GROOOOOOTE schuld van NVAAAAAA.

Alsof de mensen deze wan toestanden na al die jaren niet door hebben!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
Oud 9 december 2017, 20:40   #167
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je geeft mij dus gelijk dat het steeds moeilijke wordt om een werkbare federale regering op poten te krijgen.

De vraag is: kan er nog sprake zijn van een "normale democratie" in een land dat de wil van 40% van alle Vlaamse kiezers negeert?

Kan er een federale regering, de naam "democratisch" waard gevormd worden door veruit de grootste partij uit te sluiten?
Stel dat �*lle staatsnationalistische partijen bereid zijn om een regering te vormen, hoeveel compromissen op zijn Belgisch zal dat vereisen?
Is echt schrijnend, NVA doet alles democratisch correct, ze kunnen niet anders want alles en iedereen zit constant op de vingers en handelen van NVA te kijken! Maar word de grond ingeboord omdat ze ook weeral op democratische evoluerende wijze en eerlijk erkennen dat hun streven is >>> Vlaanderen zelf het boeltje te willen beheren.

Daar tegenover staat de vijandigheid tegen NVA en dan kiezen sommigen in zelfmoord modus nog liever voor extreme politieke stekingen, die zelf zoals Agalev-groen nooit open en eerlijk zijn dat ze extreem links nastreven en buitenlandse politieke werkwijzen importeren, zich verbergen onder groen camouflage net.

Terwijl al die extreme partijen dictatuur DNA in hun ideologie zitten hebben.

Begrijpen wie begrijpen kan. Oooooo wat ben ik jaloers op het Zwitserse politieke systeem waar de mensen beslissen en niet de partijen manipuleren!.
Oud 9 december 2017, 20:40   #168
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zien wel Eduard. Ik geloof niet zo erg in de theorie van de totale blokkage. We zijn nu eenmaal wereldkampioen om uit 'onmogelijke' coalitiebesprekingen uiteindelijk na elvendertig ultimatums toch altijd een vergelijk te vinden.
[color="Red"]Na de periode van lopende zaken, willen al diegenen die hun levensonderhoud ervan afhangt nu eenmaal ook een toekomsttraject.

Als ik letterlijk lees wat je schrijft Panda dan weet ik dat je beseft waar het om draait. Dat toekomsttraject bepaalt volledig waarom er nog steeds een nationale regering is. Blijven beweren dat de Vlaming niet voor separatisme zou zijn is momenteel juist. De burgers denken momenteel vooral aan hun leeglopende zakken. De dag dat ze het door krijgen vrees ik voor de hele regering. Tot zo lang kan het feest nog doorgaan ondanks de vele waarschuwingen. Maar als de safe geen geld meer bevat zal ook de euro van de simpelen vallen.
Wat ons recht houdt is de enorme inflatie; ook vooral op kap van de spaarders; en het gratis geld dat maar bijgedrukt wordt voor onze economie.
En een overheid die de banken niet het risico wil laten lopen door de spaargelden zelf te beleggen in risico-aandelen. Daarom worden de aandelen-winsten kunstmatig hoger gehouden. En op kap van die beleggers maken veel bedrijfsleiders grote sier. Geen probleem echter.
Daarvoor dienen falingen. We geven ongestraft te veel geld uit van een ander. Maar het is bij het einde van de rit wel die ander die zijn geld kwijt is.
Maar eens zal de puzzel voor de zoveelste keer instorten. En dan? Dan zullen de sprookjes van het pannenkoeken huisje tijdelijk weer niet meer geloofd worden. De kleine man is veel te kort van memorie.
Hij moet kunnen dromen. De mier heeft afgedaan. Maar hij beseft het nog niet. Hij wil het niet beseffen. Dromen kunnen te mooi zijn.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 20:42   #169
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bruine horde : ja, het maakt me droevig dat de voorspelling die men eerder in frankrijk maakte over FN ook bij ons blijkt te kloppen : tot 10% van de bevolking staat fundamenteel open voor extreem rechts, racisme en Nieuwe Orde ideologie. De score van 5,7% voor de bruine horde blijkt dus niet fundamenteel te zijn, we evolueren terug naar 1 burger op 10 die extreem rechts saucissenvolk is.
Als mensen niet tevreden zijn, zoeken ze bij veriezingen een partij als uitweg.
Dat kan ter linker zijde, hiervoor zijn veelal Groen en PvdA goed.
Of bij rechts, dan kom je bij VB uit.
Om dan te zeggen dat dat allemaal racisten zijn, is veel te kort door de bocht.
Oud 9 december 2017, 21:10   #170
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
bepaalt volledig waarom er nog steeds een nationale regering is. Blijven beweren dat de Vlaming niet voor separatisme zou zijn is momenteel juist. De burgers denken momenteel vooral aan hun leeglopende zakken. De dag dat ze het door krijgen vrees ik voor de hele regering.
Wat ons recht houdt is de enorme inflatie; ......
Daarvoor dienen falingen. We geven ongestraft te veel geld uit van een ander. Maar het is bij het einde van de rit wel die ander die zijn geld kwijt is.
Maar eens zal de puzzel voor de zoveelste keer instorten. En dan? Dan zullen de sprookjes van het pannenkoeken huisje tijdelijk weer niet meer geloofd worden. De kleine man is veel te kort van memorie.
Steeds meer verdenk ik de particratie Belgische broeder en zuster partijen CD&V-cdH, PS-sp.a, MR- OpenVLD, Agalev-groen-Ecolo, PVDA- PTB er alles aan te doen dat het sjoemel merk België in de faling zou gaan! Ondertussen kiesvee vergarenTegen de tijd dat....

Europa het sjoemel merk over zal nemen en ….. Vlaanderens democratische (droom) gewoon géén optie meer is! Omdat dan gans België door de mega schulden onder curatele zal zitten!

Waardoor schijnheilig de Belgische broeder en zuster partijen CD&V-cdH, PS-sp.a, MR- OpenVLD, Agalev-groen-Ecolo, PVDA- PTB gezamenlijk zullen verklaren dat Europa nu de baas is en het Vlaams project niet meer te zake is! allen daardoor nog federaal gedacht mag worden......opgelegd door curator EU

Surrealistisch paraplusysteem sjoemel merk België, liegen en bedriegen?
Oud 9 december 2017, 21:19   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als mensen niet tevreden zijn, zoeken ze bij veriezingen een partij als uitweg.
Dat kan ter linker zijde, hiervoor zijn veelal Groen en PvdA goed.
Of bij rechts, dan kom je bij VB uit.
Om dan te zeggen dat dat allemaal racisten zijn, is veel te kort door de bocht.
Elke kiezer die 2 gram hersenen heeft kent de uitspraak van Fuhrer Philip, dat het 70 puntenprogramma nog veel te braaf was en dat hij daar niets van terug wil nemen. Wie bewust wil blijven lopen achter dergelijke gauleiters, moet niet meer de onschuld komen claimen dat hij geen racist/nazi is.
Oud 9 december 2017, 21:38   #172
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Elke kiezer die 2 gram hersenen heeft kent de uitspraak van Fuhrer Philip, dat het 70 puntenprogramma nog veel te braaf was en dat hij daar niets van terug wil nemen. Wie bewust wil blijven lopen achter dergelijke gauleiters, moet niet meer de onschuld komen claimen dat hij geen racist/nazi is.
Als je nu rechts denkt, en je bent om de een of andere reden niet tevreden met de regering, voor wie zou je dan moeten stemmen?
Toch niet voor Groen of PvdA?
Of moet je je stem dan maar weggooien?
Ik vind het gemakkelijk gezegd.
Oud 9 december 2017, 21:43   #173
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je nu rechts denkt, en je bent om de een of andere reden niet tevreden met de regering, voor wie zou je dan moeten stemmen?
Toch niet voor Groen of PvdA?
Of moet je je stem dan maar weggooien?
Ik vind het gemakkelijk gezegd.
Zwak argument om een nazi partij te proberen voor te stellen als alternatief...
Oud 9 december 2017, 21:57   #174
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Steeds meer verdenk ik de particratie Belgische broeder en zuster partijen CD&V-cdH, PS-sp.a, MR- OpenVLD, Agalev-groen-Ecolo, PVDA- PTB er alles aan te doen dat het sjoemel merk België in de faling zou gaan! Ondertussen kiesvee vergarenTegen de tijd dat....

Europa het sjoemel merk over zal nemen en ….. Vlaanderens democratische (droom) gewoon géén optie meer is! Omdat dan gans België door de mega schulden onder curatele zal zitten!

Waardoor schijnheilig de Belgische broeder en zuster partijen CD&V-cdH, PS-sp.a, MR- OpenVLD, Agalev-groen-Ecolo, PVDA- PTB gezamenlijk zullen verklaren dat Europa nu de baas is en het Vlaams project niet meer te zake is! allen daardoor nog federaal gedacht mag worden......opgelegd door curator EU

Surrealistisch paraplusysteem sjoemel merk België, liegen en bedriegen?

Feitelijk is dat zelfs mijn zorg niet meer; uw democratische droom.
DE schulden zijn er. En wie heeft ze gemaakt?
En ze zullen moeten betaald worden.
De vraag die ik mij stel is :"Wie zal ze kunnen betalen?"
De werkmens? Dan moet hij wel werk hebben natuurlijk.
Het internationaal kapitalisme veegt aan dit facet zijn voeten.
Werk zal er op termijn alleen nog zijn voor dezen die willen werken aan een hongerloon. Dat dijdrukken van gelden en al die faveurkes die men aan onze bedrijven schenkt om ons recht te houden zullen op termijn niks oplossen.
Men blijft smossen met geld. Degenen die hun zakken hebben gevuld en genoeg hadden om hun geld in waardevolle zaken te beleggen zullen op hun jachten in de hele wereld hun voeten vagen dat wij hier rapen zullen eten om niet om te komen van honger. Mijn vader heeft die tijd trouwens meegemaakt. Na de school was het sprintend huistoe om den dikste boterham te bemachtigen. En een gestolen raap in het veld was welkom om de maag te kunnen vullen. Peren en appelen was voor de dorpsnotabelen.
Gelukkig was er nog vis. Van hazen; konijnen of fazanten moest men af blijven. Daar werd niet mee gelachen. Een paar maand Leuven Centraal was een weggevertje. Maar geen nood hoor. Momenteel hebben we genoeg steenmarters om al dat andere ongedierte op te vreten. En de vis.....die is voor de ten onrechte beschermde aalscholvers. Goddank! Mochten deze tijden terug aanbreken dan hebben we tenminste deze laatsten nog om op te vreten.
Groene jongens of niet. Als je honger hebt smaakt alles.
Goddank hadden we af en toe nog een haring onder de oorlog.
Want indien niet zou de helft van de overbevolking toen reeds verdwenen zijn. Maar ook weeral geen probleem. We voeren massaal bruine mannekes in. Die gaan hier vijgen en dadels kweken als het zover is.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 00:31   #175
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Zwak argument om een nazi partij te proberen voor te stellen als alternatief...
Neen, jij bent het die geen argumenten heeft, u kunt namelijk niet zeggen wat dan het alternatief zou moeten zijn.
Iemand die niet tevreden is met het beleid (en die zullen er altijd zijn), maar niet links denkt, moet ook kunnen stemmen, nietwaar?
En hij wil toch stemmen voor een partij die wel de kiesdrempel haalt?
Welja, veel keuze zal die niet hebben.
Uw redenering houdt in dat die mensen dan maar moeten blanco stemmen, waarbij ze dus niet in het parlement vertegenwoordigd worden.

Bovendien stoor ik mij enorm aan uw denigrerende "saucissenvolk" en dergelijke meer.
Die mensen waren dus geen "saucissenvolk" het moment dat ze hun stem aan SP.a, Groen, CD&V, O-VLD, etc. gaven?
Maar van het moment dat ze van stem veranderen zijn het plots marginalen?
En mochten ze morgen opnieuw voor één van die andere partijen stemmen, dan worden het plots weer verstandige burgers?

Kinderen proberen ze soms ook minder te doen snoepen, door te zeggen dat snoepen "dom" is.
Werkt dat echt met volwassenen?
Of zit de domheid eerder bij zij die dergelijke doorzichtige argumenten hanteren?

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 december 2017 om 00:34.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 00:35   #176
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een zeer goede peiling dit, op naar een independista meerderheid en doorbraak van het cordon sanitaire, dat niet met racisme te maken heeft, maar de levensverzekering is van de Belgische staat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 02:15   #177
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB'ers zijn geen socialisten.

Citaat:
Het woord 'nazi' is afkomstig van Nationalsozialist, de Duitstalige term voor een aanhanger van het nationaalsocialisme. De afkorting 'nazi' is analoog aan het iets oudere 'sozi', wat in het Duitsland van het begin van de 20e eeuw de volksnaam was voor een aanhanger van het socialisme
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 07:02   #178
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als onze voorspelling uitkomt, gaan we een feestje bouwen.

https://www.youtube.com/watch?v=A1PAO3jgmXY
We hebben uw voorspellingen hier reeds talloze keren compleet de mist in zien gaan dus wacht nog maar eventjes met het organiseren van feestjes.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 07:27   #179
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, jij bent het die geen argumenten heeft, u kunt namelijk niet zeggen wat dan het alternatief zou moeten zijn.
Iemand die niet tevreden is met het beleid (en die zullen er altijd zijn), maar niet links denkt, moet ook kunnen stemmen, nietwaar?
En hij wil toch stemmen voor een partij die wel de kiesdrempel haalt?
Welja, veel keuze zal die niet hebben.
Uw redenering houdt in dat die mensen dan maar moeten blanco stemmen, waarbij ze dus niet in het parlement vertegenwoordigd worden.

Bovendien stoor ik mij enorm aan uw denigrerende "saucissenvolk" en dergelijke meer.
Die mensen waren dus geen "saucissenvolk" het moment dat ze hun stem aan SP.a, Groen, CD&V, O-VLD, etc. gaven?
Maar van het moment dat ze van stem veranderen zijn het plots marginalen?
En mochten ze morgen opnieuw voor één van die andere partijen stemmen, dan worden het plots weer verstandige burgers?

Kinderen proberen ze soms ook minder te doen snoepen, door te zeggen dat snoepen "dom" is.
Werkt dat echt met volwassenen?
Of zit de domheid eerder bij zij die dergelijke doorzichtige argumenten hanteren?
Je hanteert een logical fallacy om de keuze voor het blok aanvaardbaar te maken. En verwacht dan dat IK die moet beargumenteren ?

-het blok is een racistische partij (cfr 70 puntenplan waar PhDW trots op is)
-jij zegt : kiezers die rechts denken, en ontevreden zijn met het beleid kunnen niet anders dan op het blok stemmen
-en dan is jouw (foute) conclusie : dus zijn zij geen racisten

Sorry hoor, 0/10
Oud 10 december 2017, 07:32   #180
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We hebben uw voorspellingen hier reeds talloze keren compleet de mist in zien gaan dus wacht nog maar eventjes met het organiseren van feestjes.
Ik heb een grote waardering voor jouw expertise in de draadjes van Demper, maar als het over politiek gaat is jouw wereld beperkt tot : "de sossen zijn slecht, N-VA is goed, en iedereen die dat niet ziet is stout"
Best niet teveel tijd en energie in steken om tegen dergelijke fanboys te discussiëren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be