![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn de grote die van de regering de cadeaus krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat u nu zeggen dat deze regering van ons land een model-natie aan het maken is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mechanisme dat uw partij wil uitkleden. Erg hypocriet om daarmee af te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een nmbstreinbestuurder met al zijn priveleges, extra verlof en steevast lekker binnen (tenzij hij weer op het spoor staat te staken) en mag stoppen aan zijn 56ste, zal inderdaad merkelijk meer pensioen hebben dan die bouwvakker die zich 45 jaar kapot heeft gewerkt. Dat heb je goed gezien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nva werkt in die richting. De oude machtspartijen klungelden maar aan, en blijven klungelen; tot en met het stokken in de wielen steken van wie dat spel wil moderniseren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met horten en stoten, maar toch.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Meest eerlijke zou zijn al die manipulatie zaken met regel dit en voordeel dat af te schaffen, pensioen, werkloosheid uitkering, zieken en invaliden uitkering, aftrek van belastingen en bedrijf auto vergoeding enz.. enz. >>> Afschaffen en vervangen door 1 duidelijk iets! Voor Iedereen gelijk. Vervang het voor mensen met een nationaliteit Belg door van geboorte tot de dood maandelijks 1000€. Als invaliden kunnen leven van 1000 € kunnen gezonde mensen dat ook! Wie meer pensioen wil kan dan aan pensioen sparen doen.....
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat voor ligt, is realistischer en beter. Iedereen vindt dat, behalve de vakboungden en de gelieerde partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je voorstelt, trekt van ver op het ideale beeld, namelijk wat men in Nederland toepast. Licht je gerust verder in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() In Nederland werkte jij waarschijnlijk nu nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daar het te laat is om nu hier aan pensioen intrestopbouw te doen, het gesjoemel met zilverfond bewees het, schreef ik: Stop met alles waar nu om het electoraal gewin via politiek en hun stoottroepen de vakbonden en belangengroepen mee gefoefeld word. Waar de een meer krijgt dan de andere, waar een bouwvakker met jaren labeur minder heeft dan omkoop "schoon plaatske" de staats ambtenaar. Waar bv bus chauffeur veel minder pensioen heeft dan trein chauffeur omdat de spoorweg de bevolking beter kan gijzelen via de vakbond acties!!!. Terwijl een bus chauffeur op duizend en een zaken moet letten terwijl hij rijd in het verkeer, zelf contact heeft met de reizigers goed of slecht en zefs moet zorgen dat zijn ontvangst kas klopt enz. Terwijl de trein chauffeur alleen op de lichten moet letten, er nu zelfs al automatische stop voorzien zijn voor als hij/zij in slaap valt!! >>>> Vervang het voor alle mensen met 1 nationaliteit-Belg door van geboorte tot de dood voor iedereen gelijk maandelijks 1000€ verzekerd minimum inkomen. Einde foefel met pensioen, kindergeld, werklozen uitkering, ziekenkas/invaliden uitkering, belasting aftrek voordelen, bedrijf auto, maaltijd checks enz. enz. Alleen nog tijdelijke steun en opvang voor mensen die rampen meegemaakt hebben zoals hun huis dat afgebrand is , ongeval/ ziekte/invaliditeit waar zei en het gezin alles verloren ….
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 januari 2018 om 06:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de antwoorden zijn, simpel. Sommige hebben de foute mentaliteit, andere vinden het gemakkelijk, de huisbaas draait op voor alle kosten, nog andere krijgen niet genoeg bij elkaar gespaard om een lening te kunnen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zitten nog als jonge dertiger in "reizen en uitgaan" modus en jagen er alles doorheen door twee keer per jaar VS/Australie/enz...reis te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom vind ik de trend van de ouders, babyboomers of hoe men ze ook noemen wil om eens goed te genieten van hun resterende tijd erg leuk, des te minder blijft er over om te erven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk nooit na over onmogelijke hypotheses.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe komt het dat een belangrijk thema als pensioenen blijkbaar weinig animo oogst ?
Onze Belgische pensioenen in de privé sector behoren tot de laagste in Europa. Komt daar nog recent bij dat langer werken blijkbaar geen hoger pensioen oplevert. |
![]() |
![]() |