Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2018, 20:50   #161
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zelfstandigen hebben dan ook veel minder sociale bescherming dan werknemers en ambtenaren. En mag ik vragen wie de sociale bijdragen van die werknemers betaalt? Juist, dat komt ook van de zelfstandigen en bedrijven.

U hebt het trouwens alleen over sociale bijdragen maar de lasten van zelfstandigen en bedrijven gaan veel verder dan dat.
Kleine zelfstandigen en kmo’s betalen veel meer aan de staat dan grote

Het zijn de grote die van de regering de cadeaus krijgen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 20:52   #162
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb nooit bezwaar geuit om een zaak of een dienst te betalen volgens de marktwaarde.
Dat zit dus nog altijd niet goed in dit apenland, maar het gaat tenminste zeer traag maar zeker de goede richting uit.
Gaat u nu zeggen dat deze regering van ons land een model-natie aan het maken is ?
Oud 3 januari 2018, 20:55   #163
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom zijn pensioenen gekoppeld aan de index.
En met het rugzakje zullen ook de privé pensioenen gekoppeld kunnen worden op een manier die gelijkaardig is aan de perequatie (namelijk aan de welvaartsevolutie dan)
Een mechanisme dat uw partij wil uitkleden. Erg hypocriet om daarmee af te komen.
Oud 3 januari 2018, 20:56   #164
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de ambtenarenparasieten moeten met onmiddellijke ingang de helft van hun pensioen inleveren.
Als ik dat hier zo allemaal lees hebben ze dan nog steeds meer dan een bouwvakker die 45 jaar zijn kloten afgedraaid heeft.
Oud 3 januari 2018, 21:00   #165
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als ik dat hier zo allemaal lees hebben ze dan nog steeds meer dan een bouwvakker die 45 jaar zijn kloten afgedraaid heeft.
een nmbstreinbestuurder met al zijn priveleges, extra verlof en steevast lekker binnen (tenzij hij weer op het spoor staat te staken) en mag stoppen aan zijn 56ste, zal inderdaad merkelijk meer pensioen hebben dan die bouwvakker die zich 45 jaar kapot heeft gewerkt. Dat heb je goed gezien
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 21:08   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleine zelfstandigen en kmo’s betalen veel meer aan de staat dan grote

Het zijn de grote die van de regering de cadeaus krijgen.
Ik zou het ideaal vinden dat een bedrijf dat werkgelegenheid verschaft, daarvoor (daarvoor) niet belast zou worden.
De nva werkt in die richting. De oude machtspartijen klungelden maar aan, en blijven klungelen; tot en met het stokken in de wielen steken van wie dat spel wil moderniseren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 21:09   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat u nu zeggen dat deze regering van ons land een model-natie aan het maken is ?
Wat betreft onze actuele bevoegdheden, is Vlaanderen al flink op weg daartoe.
Met horten en stoten, maar toch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 januari 2018, 21:10   #168
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is toch duidelijk dat pensioen enz de speeltuin is van Politieke partijen/ vakbonden en belangengroepen die dit enz. gebruiken om hun kiesvee/aanhang te behagen/om te kopen. Juist daarom werden de ambtenaren zo massaal omgekocht met hoge pensioen regels!

Meest eerlijke zou zijn al die manipulatie zaken met regel dit en voordeel dat af te schaffen, pensioen, werkloosheid uitkering, zieken en invaliden uitkering, aftrek van belastingen en bedrijf auto vergoeding enz.. enz. >>> Afschaffen en vervangen door 1 duidelijk iets! Voor Iedereen gelijk.

Vervang het voor mensen met een nationaliteit Belg door van geboorte tot de dood maandelijks 1000€. Als invaliden kunnen leven van 1000 € kunnen gezonde mensen dat ook!

Wie meer pensioen wil kan dan aan pensioen sparen doen.....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2018, 21:11   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mechanisme dat uw partij wil uitkleden. Erg hypocriet om daarmee af te komen.
Wat is dat nu voor zever ? De perequatie zelf is al aan alle kanten uitgehold.
Wat voor ligt, is realistischer en beter.
Iedereen vindt dat, behalve de vakboungden en de gelieerde partijen.

Oud 3 januari 2018, 21:14   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Het is toch duidelijk dat pensioen enz de speeltuin is van Politieke partijen/ vakbonden en belangengroepen die dit enz. gebruiken om hun kiesvee/aanhang te behagen/om te kopen. Juist daarom werden de ambtenaren zo massaal omgekocht met hoge pensioen regels!

Meest eerlijke zou zijn al die manipulatie zaken met regel dit en voordeel dat af te schaffen, pensioen, werkloosheid uitkering, zieken en invaliden uitkering, aftrek van belastingen en bedrijf auto vergoeding enz.. enz. >>> Afschaffen en vervangen door 1 duidelijk iets! Voor Iedereen gelijk.

Vervang het voor mensen met een nationaliteit Belg door van geboorte tot de dood maandelijks 1000€. Als invaliden kunnen leven van 1000 € kunnen gezonde mensen dat ook!

Wie meer pensioen wil kan dan aan pensioen sparen doen.....
Je rammelt een aantal zaken door mekaar.
Wat je voorstelt, trekt van ver op het ideale beeld, namelijk wat men in Nederland toepast. Licht je gerust verder in.

Oud 3 januari 2018, 21:51   #171
Tavek
Banneling

Standaard

In Nederland werkte jij waarschijnlijk nu nog.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 06:42   #172
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je rammelt een aantal zaken door mekaar.
Wat je voorstelt, trekt van ver op het ideale beeld, namelijk wat men in Nederland toepast. Licht je gerust verder in.
Hebben ze in Nederland dan een verzekerd inkomen? Wel een ander pensioen stelsel, ja dat hebben ze!

Maar daar het te laat is om nu hier aan pensioen intrestopbouw te doen, het gesjoemel met zilverfond bewees het,

schreef ik: Stop met alles waar nu om het electoraal gewin via politiek en hun stoottroepen de vakbonden en belangengroepen mee gefoefeld word. Waar de een meer krijgt dan de andere, waar een bouwvakker met jaren labeur minder heeft dan omkoop "schoon plaatske" de staats ambtenaar.

Waar bv bus chauffeur veel minder pensioen heeft dan trein chauffeur omdat de spoorweg de bevolking beter kan gijzelen via de vakbond acties!!!.

Terwijl een bus chauffeur op duizend en een zaken moet letten terwijl hij rijd in het verkeer, zelf contact heeft met de reizigers goed of slecht en zefs moet zorgen dat zijn ontvangst kas klopt enz. Terwijl de trein chauffeur alleen op de lichten moet letten, er nu zelfs al automatische stop voorzien zijn voor als hij/zij in slaap valt!!

>>>> Vervang het voor alle mensen met 1 nationaliteit-Belg door van geboorte tot de dood voor iedereen gelijk maandelijks 1000€ verzekerd minimum inkomen.

Einde foefel met pensioen, kindergeld, werklozen uitkering, ziekenkas/invaliden uitkering, belasting aftrek voordelen, bedrijf auto, maaltijd checks enz. enz.

Alleen nog tijdelijke steun en opvang voor mensen die rampen meegemaakt hebben zoals hun huis dat afgebrand is , ongeval/ ziekte/invaliditeit waar zei en het gezin alles verloren ….
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 januari 2018 om 06:44.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 07:17   #173
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het ideaal vinden dat een bedrijf dat werkgelegenheid verschaft, daarvoor (daarvoor) niet belast zou worden.
De nva werkt in die richting. De oude machtspartijen klungelden maar aan, en blijven klungelen; tot en met het stokken in de wielen steken van wie dat spel wil moderniseren.
Heb je er al eens over nagedacht dat jij dan geen pensioen had en zeker niet met een halve loopbaan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 07:24   #174
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heb je er al eens over nagedacht dat jij dan geen pensioen had en zeker niet met een halve loopbaan.
Hij heeft toch zijn verworven rechten
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 08:36   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hij heeft toch zijn verworven rechten
Alleen interessant als ze goed uitkomen.
Oud 4 januari 2018, 10:01   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen idee, ik verhuur alleen nieuwbouw en ik verkoop na 15 jaar.
nog nooit problemen gehad, niet met panden, niet met huurders.

vraag me niet waarom huurders zulke bedragen willen ophoesten waar ze evengoed zelf vastgoed voor zouden kunnen aankopen, dat is een mysterie waar ik nog altijd geen antwoord op heb gevonden.
Dit is wel een heel andere draad waard.
Maar de antwoorden zijn, simpel.
Sommige hebben de foute mentaliteit, andere vinden het gemakkelijk, de huisbaas draait op voor alle kosten, nog andere krijgen niet genoeg bij elkaar gespaard om een lening te kunnen krijgen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:04   #177
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Dit is wel een heel andere draad waard.
Maar de antwoorden zijn, simpel.
Sommige hebben de foute mentaliteit, andere vinden het gemakkelijk, de huisbaas draait op voor alle kosten, nog andere krijgen niet genoeg bij elkaar gespaard om een lening te kunnen krijgen.
Bij mijn leeftijdsgenoten die huren is dit vaak het geval.

Die zitten nog als jonge dertiger in "reizen en uitgaan" modus en jagen er alles doorheen door twee keer per jaar VS/Australie/enz...reis te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:10   #178
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Bij mijn leeftijdsgenoten die huren is dit vaak het geval.

Die zitten nog als jonge dertiger in "reizen en uitgaan" modus en jagen er alles doorheen door twee keer per jaar VS/Australie/enz...reis te doen.
Als ze tot de 1,5% bevolkingsaangroei behoren maken ze veel kans om goed te erven, als hun verdomde ouders maar snel willen sterven.

Daarom vind ik de trend van de ouders, babyboomers of hoe men ze ook noemen wil om eens goed te genieten van hun resterende tijd erg leuk, des te minder blijft er over om te erven.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 10:40   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik denk nooit na over onmogelijke hypotheses.

Oud 7 januari 2018, 11:31   #180
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe komt het dat een belangrijk thema als pensioenen blijkbaar weinig animo oogst ?

Onze Belgische pensioenen in de privé sector behoren tot de laagste in Europa.

Komt daar nog recent bij dat langer werken blijkbaar geen hoger pensioen oplevert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be