Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2018, 15:27   #161
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Wel niet Bokrijk maar wel op de rustige boerenbuiten. Waar gelukkig geen homo's zitten

@ alice : seksuele geaardheid is wel een keuze. Maar als je geen karakter hebt om iets onnatuurlijk te kunnen onderdrukken? Tja dan is het soms gemakkelijker om toe te geven en maar een perverse rugridder te worden. En terzijde gezegd : ik ben niet bang voor homo's. Of gaan ze met hun handtas slaan Maar uw verweer zegt voor mij genoeg. Bi of homo dus. Genoteerd en geklasseerd.
Op welke leeftijd heeft u ervoor gekozen hetero te worden? En hoe heb je dat precies gedaan?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik me ertoe zou kunnen dwingen homo te worden (als in mannen seksueel aantrekkelijker beginnen vinden dan vrouwen).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:32   #162
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het is natuurlijk niet omdat iets zich nog niet veruitwendigt als baby, dat het niet (deels) genetisch is.

Als baby had ik ook nog geen borsthaar.
Het is niet " deels genetisch".
Maar aangeboren, en wanneer de omgeving niet dwingt tot bepaald gedrag, zal dit geen probleem vormen.
Had jij als baby geen borsthaar? Dat is pas een afwijking!
Vordert de therapie wat?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:32   #163
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk hebben baby's dat al wel, hun seksuele geaardheid . Dat ontwikkelt zich al in de baarmoeder onder invloed van hormonen en volgens de meest recente inzichten verklaart dit ook homoseksualiteit, met die verdeling van hormonen( in de baarmoeder aan de foetus) die de seksuele geaardheid bepaald, loopt het net anders dan de norm.
Maar de menselijke seksualiteit ontwikkelt pas met de jaren. Dacht dat u dit wel zou weten.

Maar wanneer ik u goed begrijp, is alles voorgeprogrammeerd ,van wie je haar tot waar je voor stemt of net niet, maar je seksuele geaardheid? Die komt dus aanwaaien volgens u...
Even hier op in hakend: dit is inderdaad wat de huidige staat van het onderzoek sterk suggereert. In het (heel, heel mega super) kort gezegd: als een embryo in de vroege fase veel testosteron krijgt ontwikkeld het een mannelijk lichaam, bij weinig testosteron een vrouwelijk lichaam, bij ontregelingen in het systeem kan een intersex lichaam ontstaan. Als het brein in de vroege fase veel testosteron krijgt ontwikkeld zich een mannelijke persoonlijkheid, bij weinig een vrouwelijke persoonlijkheid. Als het brein in een latere fase veel testosteron krijgt ontwikkeld er zich een romantische en seksuele voorkeur voor vrouwen, bij weinig voor mannen. Geaardheid is een van de laatste grote bouwblokken van persoonlijkheid die wordt ontstaat, en wordt pas bepaald als veel van de basale aanleg voor een persoonlijkheid al klaar is. Vandaar dat homoseksualiteit vaak voorkomt los van trans- of intergender zijn. Maar tegelijkertijd zie je ook dat homomannen toch vaak net een paar "verwijfde" trekjes hebben, of lesbische vrouwen net een aantal traditioneel mannelijke eigenschappen. Dit komt omdat het ontstaan van een genderidentiteit en een geaardheid dus wel verbonden zijn.

Verder is je onderbuurman het ziekenhuis in meppen omdat hij homo is natuurlijk helemaal fout, en dat wordt niet minder fout als je religieus moslim of van niet-Belgische afkomst bent. Maar die conclusie was al redelijk bereikt volgens mij.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 augustus 2018 om 15:33.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:33   #164
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke leeftijd heeft u ervoor gekozen hetero te worden? En hoe heb je dat precies gedaan?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik me ertoe zou kunnen dwingen homo te worden (als in mannen seksueel aantrekkelijker beginnen vinden dan vrouwen).
Het kan wel, maar er is ook geen garantie op.

Kijk naar de gelovige priester die het werkelijk meent met zijn celibaat, hij verdringt zijn (hetero/homo of welke vorm dan ook) seksualiteit naar het onbewuste.

Een seksualiteit die niet bewust is die slaat regelmatig uit van uit het onbewuste met oncontroleerbare kracht in een vorm die even oncontroleerbaar is. Die seksualiteit kan dus eender welke vorm aannemen, bijvoorbeeld homoseksualiteit of pedofilie, nu we toch over priesters bezig zijn.

Niet dat ik u dat aanraad.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 15:34.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:34   #165
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het is niet " deels genetisch".
Maar aangeboren, en wanneer de omgeving niet dwingt tot bepaald gedrag, zal dit geen probleem vormen.
Had jij als baby geen borsthaar? Dat is pas een afwijking!
Vordert de therapie wat?
Door 'genetisch' te gebruiken in plaats van 'aangeboren' wou ik vermijden dat ik opnieuw het tegenargument zou krijgen dat een net geboren baby helemaal nog geen seksuele voorkeur heeft.

Met mijn voorbeeld van het borsthaar wou ik aantonen dat iets dat genetisch/aangeboren is, zich nog niet per se bij de geboorte al veruitwendigt.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2018 om 15:35.
Oud 8 augustus 2018, 15:36   #166
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het kan wel, maar er is ook geen garantie op.

Kijk naar de gelovige priester die het werkelijk meent met zijn celibaat, hij verdringt zijn (hetero/homo of welke vorm dan ook) seksualiteit naar het onbewuste.

Een seksualiteit die niet bewust is die slaat regelmatig uit van uit het onbewuste met oncontroleerbare kracht in een vorm die even oncontroleerbaar is. Die seksualiteit kan dus eender welke vorm aannemen, bijvoorbeeld homoseksualiteit of pedofilie, nu we toch over priesters bezig zijn.

Niet dat ik u dat aanraad.
Een geaardheid verdringen is nog iets anders dan voor een geaardheid kiezen vind ik.

Iets dat men niet heeft, hoeft niet verdrongen te worden.

Een priester die zijn seksuele gevoelens verdringt, verliest zijn heteroseksuele of homoseksuele geaardheid niet. Hij veruitwendigt ze enkel niet.

Een tolerante maatschappij mag niet eisen dat individuen hun geaardheid verdringen, tenzij deze geaardheid schadelijk is voor derden.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2018 om 15:37.
Oud 8 augustus 2018, 15:44   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een geaardheid verdringen is nog iets anders dan voor een geaardheid kiezen vind ik.

Iets dat men niet heeft, hoeft niet verdrongen te worden.

Een priester die zijn seksuele gevoelens verdringt, verliest zijn heteroseksuele of homoseksuele geaardheid niet. Hij veruitwendigt ze enkel niet.

Een tolerante maatschappij mag niet eisen dat individuen hun geaardheid verdringen, tenzij deze geaardheid schadelijk is voor derden.
Neen, als de seksualiteit verdrongen wordt naar het onbewuste, dan behoudt het bewuste individu niet de controle. De onbewuste seksualiteit kan zich manifesteren in eender welke vorm en waarschijnlijk richt deze zich op de mogelijkheden die uitwendig geboden worden, in het geval van de priester die veel met kinderen werkt is de kans groot dat deze de pedofilievorm aanneemt.

Verder, iemand dwingen van zijn geaardheid/seksuele energie te verdringen is onmogelijk, dit kan alleen dan gebeuren als dit een bewuste keuze is van het individu.
Zoals daar zijn de celibatairen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 15:45.
Oud 8 augustus 2018, 15:47   #168
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En daar geloof ik nu eens niks van.
Het is niet omdat uw vrouw het met een collega doet dat iemand anders wel een gelukkig huwelijk kan hebben
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:48   #169
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, als de seksualiteit verdrongen wordt naar het onbewuste, dan behoudt het bewuste individu niet de controle.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 15:56   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Als een psychologische functie onbewust is, dan hebt u daar als bewuste persoon geen controle over.

Dat begrijp je, ja?

Stel even dat bij u de psychologische functie, het analytisch nadenken/denkvermogen, onbewust is, dan kan u niet bewust analytisch nadenken, dit gebeurt dan onbewust. U bent dan zoals de mensen die over een beslissing beter één of meer nachten slapen.

Denk bijvoorbeeld over traumatische ervaringen in uw jeugd die verdrongen zijn uit het bewustzijn, dat maakt ze onbewust.

Zo ook kan de seksualiteit verdrongen worden uit het bewustzijn naar het onbewuste.
Oud 8 augustus 2018, 16:06   #171
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Nogmaals begrijpt u niet wat ik schrijf!! Er is geen 'slechte' manier, dat is een WAARDEOORDEEL. Dat homosexualiteit bestaat, ook in de dierenwereld bewijst dat het in een bepaalde omgeving efficient is. Of een secundaire eigenschap is van een zeer efficient gedrag. Dat in bepaalde landen homos gedood worden is geen toeval, men probeert een inefficiente omgeving te scheppen.
Okay, geert.

Maar wij zijn geen beesten. Het beestenrijk is makkelijk te doorgronden. Ordelijk. De beestjes eten wat en hebben seks en ze gaan dood.

Slaven van hun passies, geen vrije wil. Een programma.

Met mensen is dat net iets anders. Of jij gelooft dat de mens ook maar een programma is zonder vrije wil.

Prima. Maar dan ben jij wel een beest en ik een mens als je het niet erg vindt...
Oud 8 augustus 2018, 16:25   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Okay, geert.

Maar wij zijn geen beesten. Het beestenrijk is makkelijk te doorgronden. Ordelijk. De beestjes eten wat en hebben seks en ze gaan dood.

Slaven van hun passies, geen vrije wil. Een programma.

Met mensen is dat net iets anders. Of jij gelooft dat de mens ook maar een programma is zonder vrije wil.

Prima. Maar dan ben jij wel een beest en ik een mens als je het niet erg vindt...
Met geloof heeft het niets te zien, de neurologen kunnen u aanwijzen waar in de hersens een beslissing genomen wordt een fractie voor de bewuste persoon zegt, ik heb een goed idee.

Met andere woorden, alle beslissingen worden genomen door het onbewuste.
Oud 8 augustus 2018, 16:26   #173
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Het is niet omdat uw vrouw het met een collega doet dat iemand anders wel een gelukkig huwelijk kan hebben
Wat een debiel antwoord, nu weet ik zeker dat ge ons grote BS probeert te verkopen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 17:46   #174
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met geloof heeft het niets te zien, de neurologen kunnen u aanwijzen waar in de hersens een beslissing genomen wordt een fractie voor de bewuste persoon zegt, ik heb een goed idee.

Met andere woorden, alle beslissingen worden genomen door het onbewuste.
Maar Xeno als wij onbewuste automatons zijn dan is er geen vrije wil. Dan ben jij een puppet en "God aka de natuur" is de puppetmaster.

Dus als ik naar de psycholoog ga zeg ik dat gewoon. Dan wil ik hun smoel wel eens zien. Jij bent een puppet zonder vrije wil!
Oud 8 augustus 2018, 17:55   #175
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Blijkt er toch een andere kant aan het verhaal te zijn:

“Er ontstond een dispuut op de parking naast het gebouw in de Scandinaviëstraat”, reageert de lokale politie op het voorval. “Een vrouw zocht daar de confrontatie met een van de slachtoffers die in de auto zat. Ze spuwde naar hem, waarop hij uitstapte. De man kreeg een vijftal slagen in het aangezicht. Daarop wilde de man van het slachtoffer tussenbeide komen en ter verdediging nam hij een soort van fietsslot mee. Het ging echter pas echt mis toen de mannelijke partner van de agressieve vrouw het slot kon bemachtigen, waarna hij hen allebei lelijk toetakelde.”

Vrouw heeft het aan de stok (what's in a name) met een van de homo's en verkoopt die een paar slagen in zijn gezicht. De andere homo komt zijn partner verdedigen met een fietsslot. Fietsslot wordt afgenomen en tegen hen gebruikt. Eigenlijk is dit toch zelfverdediging, niet?
Zoals ik in een ander draadje ergens ten velde al wel eens schreef dat elk wapen dat iemand bij heeft/draagt en iemand anders pakt het tijdens een opstand af, dan kan dat wapen wel eens tegen jezelf gebruikt worden.

Te simpele logica?
Oud 8 augustus 2018, 17:59   #176
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zoals ik in een ander draadje ergens ten velde al wel eens schreef dat elk wapen dat iemand bij heeft/draagt en iemand anders pakt het tijdens een opstand af, dan kan dat wapen wel eens tegen jezelf gebruikt worden.

Te simpele logica?
Dit is niet te simpel, dat kan gebeuren, ja.
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2018, 18:10   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Xeno als wij onbewuste automatons zijn dan is er geen vrije wil. Dan ben jij een puppet en "God aka de natuur" is de puppetmaster.

Dus als ik naar de psycholoog ga zeg ik dat gewoon. Dan wil ik hun smoel wel eens zien. Jij bent een puppet zonder vrije wil!
Je smijt "vrije wil, bewustzijn en het onbewuste" door mekaar. We zijn wel bewust of beter gezegd, we hebben een zekere mate van bewustzijn, het grootste deel van de psyche is onbewust.
Verder bestaat in wezen de vrije wil wel, alleen niet onder de controle van het bewustzijn.
Oud 8 augustus 2018, 18:14   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Te simpele logica?
Te anekdotisch van aard om iedereen aan te raden van geen wapen te gebruiken in zulke situatie.

Maar misschien alleen de homo's, ja, ik weet het niet.

Soms loopt het raar, als de homo de andere kerel nu doodgeslagen of kreupel geklopt had met dat stuurslot- want dat was het, dan had de meerderheid hier gejuicht.

Nu hebben ze zijn wapen afgepakt en hem van hetzelfde laken een pak gegeven, en iedereen is verontwaardigt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 18:20.
Oud 8 augustus 2018, 18:38   #179
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je smijt "vrije wil, bewustzijn en het onbewuste" door mekaar. We zijn wel bewust of beter gezegd, we hebben een zekere mate van bewustzijn, het grootste deel van de psyche is onbewust.
Verder bestaat in wezen de vrije wil wel, alleen niet onder de controle van het bewustzijn.
Hehe.

Dan is de enige echte vraag hoe je volledig bewust wordt. Het onbewuste interesseert mij niet. Dat is toch alleen maar wat psychologisch gezever. Meeste van die ventjes zijn zelf gek. Die horen in de zoo...

Ja, de meeste keuzes maken mensen onbewust. De discipline om het bewustzijn te versterken is interessant. Niet de discipline die het beestenrijk verheerlijkt...

Wahahaha...
Oud 8 augustus 2018, 18:45   #180
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hehe.

Dan is de enige echte vraag hoe je volledig bewust wordt. Het onbewuste interesseert mij niet. Dat is toch alleen maar wat psychologisch gezever. Meeste van die ventjes zijn zelf gek. Die horen in de zoo...

Ja, de meeste keuzes maken mensen onbewust. De discipline om het bewustzijn te versterken is interessant. Niet de discipline die het beestenrijk verheerlijkt...

Wahahaha...
Jung.

Verdiep u daarin.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be