![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik me ertoe zou kunnen dwingen homo te worden (als in mannen seksueel aantrekkelijker beginnen vinden dan vrouwen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aangeboren, en wanneer de omgeving niet dwingt tot bepaald gedrag, zal dit geen probleem vormen. Had jij als baby geen borsthaar? Dat is pas een afwijking! ![]() Vordert de therapie wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder is je onderbuurman het ziekenhuis in meppen omdat hij homo is natuurlijk helemaal fout, en dat wordt niet minder fout als je religieus moslim of van niet-Belgische afkomst bent. Maar die conclusie was al redelijk bereikt volgens mij.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 augustus 2018 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar de gelovige priester die het werkelijk meent met zijn celibaat, hij verdringt zijn (hetero/homo of welke vorm dan ook) seksualiteit naar het onbewuste. Een seksualiteit die niet bewust is die slaat regelmatig uit van uit het onbewuste met oncontroleerbare kracht in een vorm die even oncontroleerbaar is. Die seksualiteit kan dus eender welke vorm aannemen, bijvoorbeeld homoseksualiteit of pedofilie, nu we toch over priesters bezig zijn. Niet dat ik u dat aanraad. ![]() Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met mijn voorbeeld van het borsthaar wou ik aantonen dat iets dat genetisch/aangeboren is, zich nog niet per se bij de geboorte al veruitwendigt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2018 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets dat men niet heeft, hoeft niet verdrongen te worden. Een priester die zijn seksuele gevoelens verdringt, verliest zijn heteroseksuele of homoseksuele geaardheid niet. Hij veruitwendigt ze enkel niet. Een tolerante maatschappij mag niet eisen dat individuen hun geaardheid verdringen, tenzij deze geaardheid schadelijk is voor derden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 augustus 2018 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, iemand dwingen van zijn geaardheid/seksuele energie te verdringen is onmogelijk, dit kan alleen dan gebeuren als dit een bewuste keuze is van het individu. Zoals daar zijn de celibatairen. Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een psychologische functie onbewust is, dan hebt u daar als bewuste persoon geen controle over.
Dat begrijp je, ja? Stel even dat bij u de psychologische functie, het analytisch nadenken/denkvermogen, onbewust is, dan kan u niet bewust analytisch nadenken, dit gebeurt dan onbewust. U bent dan zoals de mensen die over een beslissing beter één of meer nachten slapen. Denk bijvoorbeeld over traumatische ervaringen in uw jeugd die verdrongen zijn uit het bewustzijn, dat maakt ze onbewust. Zo ook kan de seksualiteit verdrongen worden uit het bewustzijn naar het onbewuste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wij zijn geen beesten. Het beestenrijk is makkelijk te doorgronden. Ordelijk. De beestjes eten wat en hebben seks en ze gaan dood. Slaven van hun passies, geen vrije wil. Een programma. Met mensen is dat net iets anders. Of jij gelooft dat de mens ook maar een programma is zonder vrije wil. Prima. Maar dan ben jij wel een beest en ik een mens als je het niet erg vindt...
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, alle beslissingen worden genomen door het onbewuste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als ik naar de psycholoog ga zeg ik dat gewoon. Dan wil ik hun smoel wel eens zien. Jij bent een puppet zonder vrije wil!
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Te simpele logica? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder bestaat in wezen de vrije wil wel, alleen niet onder de controle van het bewustzijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar misschien alleen de homo's, ja, ik weet het niet. Soms loopt het raar, als de homo de andere kerel nu doodgeslagen of kreupel geklopt had met dat stuurslot- want dat was het, dan had de meerderheid hier gejuicht. Nu hebben ze zijn wapen afgepakt en hem van hetzelfde laken een pak gegeven, en iedereen is verontwaardigt. Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 augustus 2018 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is de enige echte vraag hoe je volledig bewust wordt. Het onbewuste interesseert mij niet. Dat is toch alleen maar wat psychologisch gezever. Meeste van die ventjes zijn zelf gek. Die horen in de zoo... Ja, de meeste keuzes maken mensen onbewust. De discipline om het bewustzijn te versterken is interessant. Niet de discipline die het beestenrijk verheerlijkt... Wahahaha...
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdiep u daarin. |
|
![]() |
![]() |