Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2018, 09:23   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als niet trappen in holle slogans zoals 'Vlaamse Identiteit' 'Eigen Volk Eerst' 'Onze Normen en Waarden' betekent dat ik belgicist ben en als belgicist het tegengestelde is van 'Vlaams Nationalist' dan is dat maar zo.
Vreemd dan dat je totaal niet ziet dat de franstalige helft van ons land alleen en alleen leeft voor hun franstalige identiteit; zij doen waar de Vlamingen, volgens jou zo barbaars hun mond van vol hebben...
Dat je tegen het nationalisme zou zijn; oké; maar blijf consequent en eist het van iedereen in dit land... en niet afkomen dat de Vlaamse nationaliteit niet mag bestaan en de islam hegemonie minimaliseren, goed praten en verdraagzaamheid van de bevolking ervoor vragen...

Dat is een totale inconsequentie met zichzelf waar, om goede Belg te kunnen zijn je je totaal moet aan overgeven; want la Belgique verdraagt het niet anders...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 6 september 2018 om 09:25.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:24   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tot welke leeftijd zouden ze leden accepteren?
in de reportage was spraken van een 14K volgers, nu zitten ze al aan 2000 meer ...

de VRT in actie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:25   #163
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tot welke leeftijd zouden ze leden accepteren?
Oepsie vergeten bij te zeggen: vier van de acht leden van de raad

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:27   #164
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
probeer niet de poliriek correcte uit te hangen door dit samen op een hoop te smijten met geradicaliseerde moslims. die laatse is op dit moment de echt gevaarlijke groep.
Inderdaad. Hiertegen moet opgetreden worden.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 6 september 2018 om 09:27.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:27   #165
geertvdb

Standaard

Niemand heeft problemen met het uitgesproken vrouw onvriendelijk karakter van die vereniging? Dat viel mij het meeste op. Op dat vlak zijn ze het eens met de moslims.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:29   #166
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Daar gaat het in deze draad niet over
#VandenAldi
Tenzij er iemand over begint.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:31   #167
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de uitzending zelf niet gezien maar ik ben wel van mening dat het 'wir schaffen das' en de huidige problemen met de migratie de aanzet is geweest om die groepen de 'pap in de mond' te geven en om zo min- of meer in opstand te komen.

Zelf gezocht door politici en het open grenzen beleid dat men nog steeds voert.

Als men daar meer werk van gemaakt had, dan had je die groepen niet zien opstaan.

Zelf gezocht dus door de politici en landleiders.

Die groepen zullen nog meer volgers krijgen.

Begrijpt u mij niet verkeerd dat ik er volledig achter sta in wat zijn willen doen of laten.

Stop al eens met dat grenzen open gedoe of het gaat van kwaad naar erger gaan.
Oud 6 september 2018, 09:51   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar soms vind ik dat ze ermee flirten. Dat gedoe van ‘Vlaamse Identiteit’...ik moet er niet veel van hebben.
Ongetwijfeld is het gevoel wederkerig.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:52   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen is ook bericht dat de helft van de Jeugdraad bestaat uit leden van Schild en Vrienden.
Zo onschukdig is dat allemaal dus niet.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180906_03709807
Welke wetten zijn overtreden?
Oud 6 september 2018, 09:54   #170
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de reportage was spraken van een 14K volgers, nu zitten ze al aan 2000 meer ...

de VRT in actie.
Gratis publiciteit
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:57   #171
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

de VRT in actie.

die gastjes leken zo geplukt uit een soort "Millet-Lacoste" reportage van Jambers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 09:59   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
die gastjes leken zo geplukt uit een soort "Millet-Lacoste" reportage van Jambers.
Dat is de jeugd he man.
Oud 6 september 2018, 10:12   #173
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is de jeugd he man.
vooral HET alibi om iedere kritiek op de islam in de kiem te kunnen smoren. Altijd handig zo vlak voor verkiezingen. Let erop, binnen een paar weken de obligate herhalingen van de docu's over WOII op Canvas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:13   #174
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Schild en Vriend reportage VRT hersenspoeling?

Citaat:
In een bijna 10 minuten lang filmpje op de Facebookpagina van Schild & Vrienden, vraagt oprichter Dries Van Langenhove kijkers om niet in de val te trappen van de “framing” door de VRT, “die alle Vlamingen wil afschilderen als racisten”. Met de vele racistische en antisemitische ‘grapjes’ of zogenaamde ‘memes’ in berichten van de groep, heeft Schild & Vrienden niets te maken, beweert Van Langenhove. “Die zijn gewoon van Google gehaald.”

“Vanavond zendt VRT een PANO-reportage over Schild & Vrienden uit”, staat op de pagina te lezen. “De afgelopen maanden filmde VRT tientallen uren positief beeldmateriaal. We mochten de reportage zonet inkijken en constateerden dat VRT al dit positieve beeldmateriaal naar de prullenmand heeft verwezen omdat het hun agenda niet dient. In dit filmpje leggen we voor jullie bloot hoe VRT door framing en van de pot gerukte insinuaties wil dat jullie de mening van de VRT overnemen in plaats van te denken voor jezelf. We sporen iedereen aan om de reportage te bekijken zodat ook jullie kunnen ontdekken hoe de staatszender jullie manipuleert met jullie eigen belastinggeld.”
“Wij wisten natuurlijk wel dat Pano ons niet in een al te positief daglicht zou stellen”, vertelt Dries Van Langenhove in het filmpje. “Dat zij er alles aan zouden doen om ons positieve engagement te framen als iets negatiefs, als iets extreems en misschien zelfs als iets gevaarlijks. Toch vonden wij dat wij niets te verbergen hebben. Wij zijn een positieve en open beweging die zeker en vast journalisten welkom heet om eens een kijkje achter de schermen te komen nemen. Wij gingen dus in op die uitnodiging en waren zeer benieuwd in welke mate de VRT zou framen.”

De jongeman somt daarna op wat de VRT allemaal heeft gezien en gefilmd, en de “positieve vibe” die ze gekregen hebben. “Het jammere is dat ze van deze tientallen uren aan prachtig en positief beeldmateriaal in de uiteindelijke reportage bijna niets hebben gebruikt. Pano is dan ook een ‘duidingsprogramma’, en ‘duiding’ dat is eigenlijk een soort codewoord voor ‘framing’. Want u zal ook zien dat tijdens de reportage de verteller de hele tijd negatief aan het praten is over Schild & Vrienden. Ze willen niet dat u zelf op basis van het beeldmateriaal een mening gaat vormen, ze willen vooral dat u de mening overneemt van de persoon die vertelt tijdens de reportage, van dus Tim Verheyden, die zelf ook toegeeft dat hij ons eigenlijk niet zo goed gezind is.”
“Deze reportage is dus in tegenstelling tot wat het zou kunnen zijn – een goed en realistisch beeld schetsen van Schild & Vrienden – vooral verworden tot een hitpiece. Deels omdat VRT ons niet zo goed gezind is omdat wij hun leugens aan het licht brengen, deels omdat er heel wat journalisten en de staatsomroep ook gewoon gefrustreerd zijn omdat de Vlaamse jeugd en de Europese jeugd in het algemeen veel minder naar televisie kijkt.”
Hij legt uit hoe de framing volgens hem in zijn werk gaat: duistere muziek onder beelden plakken, beelden donkerder maken, de hele tijd duiding geven, “zeer zelden mij aan het woord laten”. “Zij willen helemaal niet dat u zal nadenken over de beelden die u te zien krijgt, zij willen gewoon dat u de mening van de VRT overneemt.”
Wat met de racistische memes?
Over de schokkende ‘grapjes’ over “negers”, joden en met verwijzingen naar het nazisme die achter gesloten deuren worden uitgewisseld in een gesloten Facebookgoep en een chatgroep, volgens het onderzoek van VRT, zegt de jongeman: “Het beste voorbeeld van die framing moet toch wel zeker de memes zijn. In plaats van te kiezen uit die tientallen uren aan beeldmateriaal, wenst men de hele tijd het te hebben over memes, vulgaire memes, gortige memes, memes die helemaal niet grappig zijn.”

“Omdat journalisten niet zo goed kunnen plaatsen vanwaar die memecultuur juist komt, die vaak politiek incorrect is, proberen ze ons te vereenzelvigen met alle memes die ooit zijn gepubliceerd. In de reportage krijgt u memes te zien van 5, 6, 7 jaar oud waar Schild & Vrienden absoluut niets mee te maken heeft, maar omdat het memes zijn, wordt er bij Pano gezegd dat die memes sowieso van ons zouden komen. Onzin natuurlijk, wij hebben helemaal niets te maken met deze vulgaire beelden en wij wensen daar ons dan ook helemaal niet mee te associëren, iets wat VRT wel probeert te doen. Ze proberen ons zelfs het meest gortige van al aan te praten, dat wij antisemieten zouden zijn. Volledig ongegrond uiteraard, want met die memes hebben wij niets te maken.”
In de reportage zelf beweerde hij ook al dat iemand onder zijn naam en met zijn profielfoto berichten had gepost of dat de berichten vals waren, met het argument “u kan al die afbeeldingen gewoon online vinden of zelf maken”.
“Zoals Vlaams Belang vroeger”
“Het was niettemin een interessant experiment voor ons”, besluit Van Langenhove in het Facebookfilmpje. “We hebben nu, net zoals Vlaams Belang vroeger en N-VA nu, zelf aan den lijve kunnen ondervinden hoe de VRT probeert te framen. Zij proberen alles wat Vlaamsgezind is te framen als extremistisch of racistisch, gewelddadig, en ja zelfs antisemitisch. Wij hebben nu hun trukendoos ontdekt en kunnen ons er in de toekomst beter op voorbereiden.”
Volgens Dries Van Langenhove heeft VRT ook tegen de afspraak in de reportage een maand vroeger uitgezonden dan gepland omdat er nu “een momentum gaande is in Vlaanderen om de Vlaming af te schilderen als racistisch”. Volgens hem probeert de VRT dat ook, met “verzonnen memes, memes van Google gehaald”.
Ook de afspraak dat ze vooraf inzage zouden krijgen en opmerkingen konden maken waarmee de VRT rekening kon houden, werd volgens hem gebroken. “Men heeft alle positieve beelden naar de prullenmand verwezen om enkele gekke insinuaties te doen van antisemitisme en extremisme op basis van memes die ze van Google hebben geplukt.”
Volgens Van Langenhove stuurde de VRT de security op hem af toen hij zelf iemand meenam om te filmen hoe de VRT hem filmde, “zodat wij niet in beeld konden brengen hoe zij ons proberen te framen”.
uit het Nieuwsblad online
Tja, in hoeverre we de nieuwsduiding van de VRT mogen vertrouwen is inderdaad een vraag die we ons niet mogen vergeten te stellen! Zonder iets of wat goed te keuren of af te keuren van de "Schild en Vriend-groep", ik ken ze niet, valt me toch een beetje teveel het moment op, eventjes voor de verkiezingen, waarop ze daarmee afkomen!
We kennen ondertussen de manier waarop de VRT bepaalde gebeurtenissen ten tonele voert, welke wel en veel, en welke ze onder de mat vegen!
Hebben ze ook al een reportage klaar over "racisme", haat en bedreigingen, gewelddadige wensen enz tov ons vanwege "bepaalde delen van bepaalde bevolkingsgroepen" en wat er daar zoal achter de schermen gebeurt?

Echt racisme moet absoluut bestreden worden, is onaanvaardbaar. De vraag is maar wat sommigen tegenwoordig onder racisme verstaan en of er "racisme bestrijding" is dat past in een bepaald kraam en een "racisme" waar men in alle talen over zwijgt!
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:19   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Al die geveinsde verontwaardiging bij het vb en n-va uitschot terwijl dit het soort volk is die ze graag hebben.
U probeert mij op stang te jagen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:22   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die is absoluut oprecht. maar Demir zit op bepaalde vlakken dan ook bij de verkeerde partij. ze is helemaal niet zo conservatief-rechts als de kern van de partij.
...
Oei, hebben we het Belang langs rechts voorbij gestoken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 september 2018, 10:23   #177
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U probeert mij op stang te jagen?
geven ze geen N-VA stemadvies mss?

ge zit er mee Schoof, het zijn mss kloothommeltjes, maar wel uw kloothommeltjes!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:23   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk dat dit kort door de bocht is. Van VB weet ik het niet maar ik denk dat de verontwaardiging bij Demir bijvoorbeeld oprecht is.
Volkomen mee eens. dpg overdrijft schromelijk door n-va hier op dezelfde mesthoop te smijten als waar het vlaams blok op zit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 10:24   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar soms vind ik dat ze ermee flirten. Dat gedoe van ‘Vlaamse Identiteit’...ik moet er niet veel van hebben.
Oei, moeten we zo'n gevoelens overlaten aan Amerikanen, Fransen en UK-ers?
Horror: oranje feestvierders in Nederland.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 september 2018 om 10:24.
Oud 6 september 2018, 10:30   #180
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
die is absoluut oprecht. maar Demir zit op bepaalde vlakken dan ook bij de verkeerde partij. ze is helemaal niet zo conservatief-rechts als de kern van de partij.

Maar ook die kern moet in principe niets weten van Schild en Vriend maar ze laten wel toe dat ze lid zijn, dat ze de beveiliging opnemen van bepaalde manifestaties ed. Ze kennen die mensen hé, ze weten hoe ze denken maar nemen er te weinig afstand van. Ondanks dat ze een volledig anders wereldbeeld hebben.
Als ze tactisch verstandig zijn, dan trekken ze de lidkaart van die kerels in en distantiëren ze er zich van als partij. Feit is natuurlijk dat de kieslijsten al vast liggen, dus voor Aalst zitten ze met een probleem.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be