Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2019, 22:06   #161
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moet ik hieruit besluiten dat als links aan de macht komt dat het een frontale aanval op het Vlaams vermogen zal worden ?
Die aanval komt er onafhankelijk van links of rechts. Die zal er komen om België wat langer te laten bestaan. Desnoods zeggen ze dat het moet van Europa.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 22:20   #162
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals: waar leest u ergens bij Marx dat culturen gelijk zijn
Mss heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt en in dat geval, m’n gemeende excuses daarvoor.
Ik had het niet over de grondslag van Marx zelf, maar over degenen die later inzagen dat de doelstellingen van hem niet verwezenlijkt werden:

“Eén groep marxistische intellectuelen loste deze schijnbare tegenstelling van de marxistische theorie op door een analyse die focuste op de culturele "bovenbouw" van de maatschappij eerder dan op de economische "onderbouw" zoals Marx deed. De Italiaanse marxist Antonio Gramsci en de Hongaarse marxist Georg Lukacs hebben het meest bijgedragen tot dit nieuwe cultuurmarxisme.

Onder marxisten is Gramsci gekend voor zijn theorie dat culturele hegemonie het middel is voor het domineren van een klasse. Volgens hem moest een nieuwe "communistische man" gecreëerd worden door een gewijzigde cultuur vooraleer een politieke revolutie mogelijk zou zijn. Dit leidde tot een focus op de inzet van intellectuelen in het onderwijs en de media.”

http://www.jobra.be/archief/038-cultuurmarxisme.htm
Citaat:
of dat de westerse cultuur overgewaardeerd wordt?
‘De westerse cultuur overgewaardeerd’ ? Waar leest u dat ?
Ik dacht dat het tegenovergestelde duidelijk genoeg was:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Cultuurmarxisme is een nivellering naar beneden toe tov van niet-westerse culturen, die daardoor ‘hoger’ dienen aangeslagen te worden dan hun werkelijke maatschappelijke verdienste (in het westen) toelaat.
De islam of Afrikaanse cultuur zijn zo’n vb-den van ‘gelijkstelling’ tov de westerse cultuur.
Oud 22 mei 2019, 22:43   #163
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke regering zal een coalitie zijn. Maar in dit geval dan een linkse coalitie.
Dat is niet zo zeker: kijk naar het stadsbestuur in A'pen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 05:18   #164
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Die aanval komt er onafhankelijk van links of rechts. Die zal er komen om België wat langer te laten bestaan. Desnoods zeggen ze dat het moet van Europa.
Zet uw gekend geld maar snel om in iets anders dat niet geweten is....
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 05:21   #165
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Men kan ook besparen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 05:25   #166
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zet uw gekend geld maar snel om in iets anders dat niet geweten is....
Woningen in Marokko of zo ? Voor de gewone man blijft er niet zoveel over. Goud en cash, ja. Dingen zoals kunst en wijn zijn niet mijn ding.
Oud 23 mei 2019, 05:28   #167
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is niet zo zeker: kijk naar het stadsbestuur in A'pen.
Allé om terug bij ons vertrekpunt te komen: "als links aan de macht komt, zal het via een linkse coalitie zijn". En natuurlijk zal niet elke coalitie een linkse coalitie zijn, het kan zelfs een rechtse coalitie zijn. Maar dan is links niet aan de macht.
Oud 23 mei 2019, 05:44   #168
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Woningen in Marokko of zo ? Voor de gewone man blijft er niet zoveel over. Goud en cash, ja. Dingen zoals kunst en wijn zijn niet mijn ding.
Je geeft zelf het antwoord. En het is niet de woning in Marokko.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 06:54   #169
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cash is gevaarlijk he. dat kunnen ze altijd devalueren. Wijn en kunst zullen hun waarde behouden tenzij heel de wereld economie instuikt.
Oud 23 mei 2019, 07:42   #170
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Hou je vast daar zijn ze weer om geld.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...engt~a084b788/
Oud 23 mei 2019, 08:14   #171
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Cash is gevaarlijk he. dat kunnen ze altijd devalueren. Wijn en kunst zullen hun waarde behouden tenzij heel de wereld economie instuikt.
Veel van die dingen zijn toch modegevoelig. Ook moet men er interesse voor hebben, en toch ook minstens een voldoende kennis van de markt. Zeg niet dat ze niet waardevol zijn. Heb alleen geen kennis van het product, ken de markt niet, volg ze niet.
En cash kan inderdaad devalueren, en is daarom alleen een alternatief bij lage/negatieve intresten.
Oud 23 mei 2019, 08:20   #172
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Veel van die dingen zijn toch modegevoelig. Ook moet men er interesse voor hebben, en toch ook minstens een voldoende kennis van de markt. Zeg niet dat ze niet waardevol zijn. Heb alleen geen kennis van het product, ken de markt niet, volg ze niet.
En cash kan inderdaad devalueren, en is daarom alleen een alternatief bij lage/negatieve intresten.
Bij wijn is het zo dat de extreme prijzen hoofdzakelijk bepaald worden door veel te rijke chinezen. Die zelfs de wijn niet drinken maar de flessen kopen om ze te hebben. Dus zolang er veel te rijke chinezen zijn kan je ervan op aan dat flessen boven de 5000€ een afzetmarkt zullen hebben.
Oud 23 mei 2019, 08:47   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk speculatief goed loopt het risico van zijn waarde kwijt te zijn hoor. Enkel levensnoodzakelijke dingen die geen alternatief hebben, zijn een gegarandeerd waardevol iets. Als je bijvoorbeeld alle zuurstof van de atmosfeer zou kunnen bezitten, dan koop je daar gegarandeerd alles mee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 08:56   #174
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
opmerkelijke factcheck :
Dat is nu echt de onnozelste gevolgtrekking van de eeuw.

Alsof de spilindex zonder die extra BTW op electra niet zou overschreden geworden zijn.....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 09:02   #175
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Elk speculatief goed loopt het risico van zijn waarde kwijt te zijn hoor. Enkel levensnoodzakelijke dingen die geen alternatief hebben, zijn een gegarandeerd waardevol iets. Als je bijvoorbeeld alle zuurstof van de atmosfeer zou kunnen bezitten, dan koop je daar gegarandeerd alles mee.
Ja natuurlijk. Maar bepaalde zaken gaan altijd waarde hebben behalve in apocalyptische gebeurtenissen. En als dat gebeurt maakt het toch niet meer uit hoor.

Punt is die zaken te nemen die het kleinste risico bevatten. Huizen, cash en bankrekeningen gaan er het eerste aan lijkt me.
Oud 23 mei 2019, 09:10   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk. Maar bepaalde zaken gaan altijd waarde hebben behalve in apocalyptische gebeurtenissen. En als dat gebeurt maakt het toch niet meer uit hoor.
Wijn en kunst zijn nu niet direct de dingen die bij mij opkomen als "pas hun waarde verliezend bij een apocalyps". Tenzij dingen zoals een Rembrandt of zo. Ik zou eerder aan goud denken als "vaste waarde doorheen de eeuwen".

Maar goed, ik kan dat totaal mis inschatten.

Citaat:
Punt is die zaken te nemen die het kleinste risico bevatten. Huizen, cash en bankrekeningen gaan er het eerste aan lijkt me.
Dat lijken mij eerder dingen die enkel maar bij een apocalyptische gebeurtenis totaal hun waarde zouden verliezen.

Stel U even voor dat de dollar een factor 10 of 100 in waarde verliest. Gaat dat kunnen zonder apocalyps ?

Huizen ook. Kunt gij U indenken dat huizen hun waarde een factor 10 of 100 daalt zonder apocalyps ?

Ik heb het niet over factoren 2 of 3 he, die je in de kunst of de wijn ook wel zal meemaken.
Oud 23 mei 2019, 09:17   #177
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wijn en kunst zijn nu niet direct de dingen die bij mij opkomen als "pas hun waarde verliezend bij een apocalyps". Tenzij dingen zoals een Rembrandt of zo. Ik zou eerder aan goud denken als "vaste waarde doorheen de eeuwen".

Maar goed, ik kan dat totaal mis inschatten.

Dat lijken mij eerder dingen die enkel maar bij een apocalyptische gebeurtenis totaal hun waarde zouden verliezen.

Stel U even voor dat de dollar een factor 10 of 100 in waarde verliest. Gaat dat kunnen zonder apocalyps ?

Huizen ook. Kunt gij U indenken dat huizen hun waarde een factor 10 of 100 daalt zonder apocalyps ?

Ik heb het niet over factoren 2 of 3 he, die je in de kunst of de wijn ook wel zal meemaken.
Na een beurscrash kan het rap gaan met devaluaties hoor.

En goud is een solide investering, maar brengt niet veel op ook niet. Er zijn veel betere metalen om je geld dan in te steken.

En inderdaad, je moet duur genoeg gaan als je wijn of kunst kiest. Want superrijken zullen er steeds zijn, maar het moet exclusief genoeg zijn dus ook. Daarom dat ik zei dat je flessen boven de 5000€ moest nemen.
Oud 23 mei 2019, 09:30   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na een beurscrash kan het rap gaan met devaluaties hoor.
Op lange termijn is de beurs een van de zekerste investeringen, als je over de ganse economie spreidt. Je moet wel minstens 30-40 jaar rekenen om "zeker" te zijn.

Citaat:
En goud is een solide investering, maar brengt niet veel op ook niet. Er zijn veel betere metalen om je geld dan in te steken.
Historisch gezien is goud het zekerste. Niet om winst mee te maken, maar om waarde in tijd te transporteren over lange perioden.

Als je winst wil maken, ga je automatisch ook risico nemen.

Citaat:
En inderdaad, je moet duur genoeg gaan als je wijn of kunst kiest. Want superrijken zullen er steeds zijn, maar het moet exclusief genoeg zijn dus ook. Daarom dat ik zei dat je flessen boven de 5000€ moest nemen.
Stel dat er zoiets komt als universeel alcohol verbod. Je weet nooit he. Denk je dat je fles nog steeds zoveel zal waard zijn ?
Oud 23 mei 2019, 09:32   #179
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Op lange termijn is de beurs een van de zekerste investeringen, als je over de ganse economie spreidt. Je moet wel minstens 30-40 jaar rekenen om "zeker" te zijn.

Historisch gezien is goud het zekerste. Niet om winst mee te maken, maar om waarde in tijd te transporteren over lange perioden.

Stel dat er zoiets komt als universeel alcohol verbod. Je weet nooit he. Denk je dat je fles nog steeds zoveel zal waard zijn ?
Net nog veel meer. Alleen zit er dan meer rendement in de goedkoopste flessen alcohol...

Laatst gewijzigd door Sneaky : 23 mei 2019 om 09:33.
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2019, 19:35   #180
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vastgoed blijft de beste en veiligste investering.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be