![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U antwoordt niet op de vraag. Wat voor oplossing staat u voor als de inwoners van Hongkong van China weg willen?
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat men zich in de EU met de eigen problemen moet bezig houden, voor men anderen de les gaat spellen. Een variant op "wie zonder zonden is, werpe de eerste steen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gooiden, gebouwen in brand staken. Zeker 20 politieagenten overleefden het niet. Ze konden de beslissing van de democratisch verkozen president niet aanvaarden, en bestonden voor een groot stuk uit uiterst-rechtse nationalisten. Vergeleken daarmee zijn onze gele hesjes maar koorknapen. Net die bende werd aangemoedigd door Verhofstadt en andere westerse leiders en ambassadeurs. Maar ja, dat is natuurlijk geen "bemoeienis met interne zaken". Wat aandacht besteden aan de gele hesjes op RT, DAT is pas onaanvaardbare bemoeienis niet waar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen nationalist, de Sovjet-Unie was een unie van volkeren, en de grenzen werden zo getrokken dat veel gebieden die traditioneel bij Rusland hoorden en waar etnische Russen wonen, toch bij de andere republieken werden ingekleurd. Men wilde een etnische balans. Allemaal goed en wel, maar dan moet iedereen meewerken natuurlijk. Vanaf 1989 kreeg je allerlei nationalisten die allerlei gebied claimden waar ook etnische Russen woonden, je kreeg oorlogen en etnische zuiveringen, en als gevolg daarvan een enorme groei van het Russisch nationalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit werd zo afgesproken, en daar moeten beide partijen zich aan houden. China zal deze Chinees sprekende ex-kolonie nooit opgeven. China heeft een ander systeem dan onze landen. En Hong Kong heeft een koloniale geschiedenis tot zeer recent. Er werden afspraken gemaakt tussen de Britten en de Chinezen, de mening van de lokale Hong Kong'ers werd noch door de Britten, noch door de Chinezen gevraagd. Echter het Hong Kong'se bestuur is grotendeels pro-China, wat aangeeft dat de meerderheid van de bevolking de opstandelingen niet steunt. Spanje beweert een democratie te zijn, Catalanen zijn een apart volk geen Spanjaarden, toch zitten separatistische leiders nu al jaren in de gevangenis. In Hong Kong bij mijn weten zit er niemand al jaren in de gevangenis voor het pleiten voor separatisme. Laatst gewijzigd door tomm : 26 juli 2019 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
|
![]() Ik heb nergens gezegd dat het in Rusland 'beter' is dan in België. Enkel het doorprikken van leugens in onze media over wat u noemt 'de vijand' is voor u voldoende om te reageren met 'trap het af'. Het is niet de leugen die u stoort maar het doorprikken ervan. U (en verschillende anderen met u hier) prefereert foutieve informatie van onze eigen media en valt de boodschapper aan. Die moet het maar afstappen naar 'Rusland', niet omdat hij zegt dat Rusland zo geweldig zou zijn, maar omdat hij het vijandsbeeld dat wordt opgehangen via leugens doorziet en daarover niet zijn mond houdt.
Citaat:
Citaat:
Ik prefereer een onafhankelijk Europa. Weer Russische propaganda, spionage en beïnvloeding van verkiezingen, maar eveneens die van de VS of anderen. De koude oorlogsmentaliteit in Europa is een feit en dat is niet in het voordeel van Europa. We hoeven niet te kiezen voor de VS noch Rusland noch China, maar ook niet tegen geen van die. En vooral dienen we ons niet te laten manipuleren om te kiezen voor of tegen een van die landen. En daarom dienen we ons te baseren op waarheidsgetrouwe informatie. En daarom ook is het van belang de koude oorlogspropaganda in onze media te ontmaskeren. Maar dat stoot op weerstand. Ondertussen dat op geen van de 3 voorbeelden in deze draad van valse informatie op de VRT concreet wordt ingegaan. Ik vermoed omdat men inderdaad (nu althans) weet dat het om een leugen gaat (Dat bv in het geval van het derde voorbeeld, de EU richtlijn om geen oliehandel te drijven met Syrië volgens het internationaal recht niet extraterritoriaal kan toegepast worden, en dat dus het kapen van een Iraanse oorlogstanker in feite een oorlogsdaad was en geen legale actie zoals de VRT ons deed geloven door een woordvoerder van de kapers zelf aan het woord te laten met zijn leugen, en zonder mogelijkheid van repliek of eigen analyse). Die koude oorlogsmentaliteit is echt een pest in Europa. Als we niet van dat primitief gedachtegoed af geraken zal het ons nog duur te staan komen. Nu reeds betalen we een prijs. Europese bedrijven zouden niets liever dan handel kunnen drijven met Iran bv. Maar Europa krijgt dat niet eens voor mekaar ondanks een internationaal akkoord. Daar merk je de boycot en afpers invloed van de VS in Europa. Die is vele malen groter dan die van Rusland of China in de praktijk. Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 11:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier weer veel bijgeleerd van Tommy en zijn politiek 'efficiënt' inzicht m.b.t. onze lokale zaken hier.
Gelukkig moeten we zijn efficiënte expertise niet ondergaan om onze treinen vlotjes te doen rijden, ook in de hitte. Just saying, he!? ![]()
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spionage... degene die de regimes als vyandig beschouwen zitten niet meer in andere landen het is hun "eigen bevolking". Ze hebben onze omgeving geinfesteerd met camera's (incluis de www versies ervan), hekkens, blokkades met vergunnings en legitimatie eisen om erdoor te mogen.
Wat is het verschil nog tussen de gemiddelde stad hier anno 2019, en het Duitse Berlijn anno 1975?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
En zeker nogmaals, waarom blijft gij over verhofstadt muzzen, gezien uw achterlijke debiele kemel, eerder in deze draad! Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 juli 2019 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
Uw manier van discussieren op dit forum is: gij poneert een mening, and that's it. dat uw nonsens weerlegd wordt, gij negeert dat gewoon. Gij detecteert dat zelfs niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
|
![]() Buiten persoonlijke aanvallen en insinuaties van u niets inhoudelijks. U knipt het inhoudelijke deel zelfs weg als u me quote. De inhoud gaat verloren tussen rommel. Ik zal in de toekomst best telkens een nieuwe draad best openen als ik nog eens het VRT nieuws onderzoek op waarachtigheid in hun internationaal nieuws en er over wil schrijven.
Laatst gewijzigd door Bach : 26 juli 2019 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() maar alstublieft, op geen enkele manier heb ik u persoonlijk aangevallen. Uw extremistische overtuiging, daarentegen, die is toch vatbaar voor kritiek. Of vindt u dat dat niet mag?
Ik insinueer niets. mijn betoog is steeds super direct. alles wat u schrijft na 'ik vermoed...' is waardeloos. Pure speculatie waarvoor u geen enkel bewijs hebt. tenzij u telepathisch bent en de gedachte kan lezen van journalisten en hoofdredacteurs. maar ik geloof niet in het bovennatuurlijke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Op de inhoud geen reactie:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een tegenstander van "Gezag" pakt een microfoon, spreekt, maar "Gezag" schakelt de luidsprekers uit. Een aanhanger van "Gezag" pakt een microfoon, spreekt, en "Gezag" schakelt de luidsprekers in.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben hier een gevoelige snaar geraakt bij u he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() ge moet u eens proberen in de plaats te stellen van andere mensen; en u af te vragen: is het wel interessant wat ik vertel: over een olietanker en een EU embargo, en dat zou dan een propaganda move zijn van de VRT?? BORING!
En ge begint uw betoog met 'ik vermoed'. hebt ge niks waar ge zeker van zijt? zodat we onze tijd niet verdoen met uw vermoedens? ik heb ook een heleboel vermoedens, en ik val u daar toch ook niet mee lastig? Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 juli 2019 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
dat is straf. ik kan dat niet. |
|
![]() |
![]() |