Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2019, 15:18   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
De onzekerheid want ze kunnen zich temidden van ons bevinden...
Ja, en ?

Je lijkt iets te hebben tegen kannibalen, niettemin...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 15:19   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wie krijgt iets door de strot geramd? Vrouwen hebben geen enkele verplichting inzake abortus... Zij zijn immers vrij. De wet breiddt die vrijheid uit. Als jij dat "onzin" vindt, dan is dat jouw goed recht, al weet ik niet in welke hoedanigheid jij HUN vrijheid weer wenst te beknotten.
2
Oud 3 december 2019, 15:22   #163
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ik ook, maar moet het daarom hier ook zo ver doorgevoerd worden???
Ik vind het ergens een heel persoonlijk gegeven, maar ik blijf erbij dat ik totaal het nut er niet van inzie om het op dit ogenblik, met politiek veel en veel grotere problemen, om het uit de kast te halen... Ik zie het dan ook alleen als een afleidingsmanoeuver van la Belgique om de mensen, de Vlamingen nog meer te verdelen en tegen elkaar op te zetten, zodat la Belgique ongestoord verder kan gaan met zijn criminele bestuur van dit land...
denk dat dit niet aan de orde is, nu wanneer ze de termijn uitbreiden zal daar toch wel een reden voor zijn?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 15:25   #164
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat gaat over geloof... dat jullie duidelijk niet hebben of heel, heel erg klein, kleiner dan een mosterdzaadje...
Gods koninkrijk, als argument in een discussie over abortus? Kwenie hoor...beetje bizar denk je niet?
Oud 3 december 2019, 15:26   #165
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2
In eerste instantie van waar kwamen die problemen met abortus... Dikke pées die hun verstand in de geul van een prostitué staken en absoluut geen bastaards wouden, want die zouden wel eens op hun patrimonium kunnen azen... en dat patrimonium is en was heilig...
Weet maar dat er toen vele vrouwen tegen hun wil in geaborteerd werden...
Enfin, later zijn er de voorbehoedsmiddelen bijgekomen en heeft zich het hele verhaal een beetje verlegd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 15:28   #166
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ongeboren leven zal echter niet geboren worden zonder de wil van de moeder en dat vergeet u... vandaar dat ik pleit om niet te ver door te stoten alvorens dat de moeder de beslissing neemt...
Abortus een duivelse handeling...waar praten we eigenlijk mee? Lijkt me het Opus Dei standpunt ten voeten uit! Mag gerust hoor maar een argument in discussies kun je dit toch echt niet noemen? Gods koninkrijk...duivelse handelingen...lijken de middeleeuwen wel!
Oud 3 december 2019, 15:29   #167
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
denk dat dit niet aan de orde is, nu wanneer ze de termijn uitbreiden zal daar toch wel een reden voor zijn?
Welke reden is er om de Vlamingen verder uit te buiten??? Dat is ook een reden ... maar dat wil niet automatisch zeggen dat het een goede is...
Oud 3 december 2019, 15:33   #168
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Abortus een duivelse handeling...waar praten we eigenlijk mee? Lijkt me het Opus Dei standpunt ten voeten uit! Mag gerust hoor maar een argument in discussies kun je dit toch echt niet noemen? Gods koninkrijk...duivelse handelingen...lijken de middeleeuwen wel!
Wie spreekt hier over een duivelse handeling...??? Wie spreekt hier over Godsdienst reden???
Maar je moet het ook niet omslaan in de andere richting van oh maar dat is een goede daad, nog maar eens een bijkomende abortusje uitvoeren...

Je laat ook niet voor je plezier je apendix uithalen, en abortus is toch nog altijd wat anders...

Maar schuldgevoelens zijn niet op zijn plaats; hoef niet, maar totaal neutraal is het ook niet...
Oud 3 december 2019, 15:43   #169
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In eerste instantie van waar kwamen die problemen met abortus... Dikke pées die hun verstand in de geul van een prostitué staken en absoluut geen bastaards wouden, want die zouden wel eens op hun patrimonium kunnen azen... en dat patrimonium is en was heilig...
Weet maar dat er toen vele vrouwen tegen hun wil in geaborteerd werden...
Enfin, later zijn er de voorbehoedsmiddelen bijgekomen en heeft zich het hele verhaal een beetje verlegd...
Voorbehoedsmiddelen bestaan al langer marie.

Moslims gebruiken al meer dan duizend jaar schapendarm.

Natuurlijk, het was wachten tot in 1850 toen de Engelsen op het idee kwamen om die darm eerst uit de schapen te halen.
Oud 3 december 2019, 15:46   #170
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Natuurlijk, het was wachten tot in 1850 toen de Engelsen op het idee kwamen om die darm eerst uit de schapen te halen.
Oud 3 december 2019, 15:52   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke reden is er om de Vlamingen verder uit te buiten??? Dat is ook een reden ... maar dat wil niet automatisch zeggen dat het een goede is...
Marie daar gaat het toch niet over? Misschien wordt de beslissing genomen omdat er te vaak naar Nederland wordt gegaan omwille van de langere termijnen of evengoed kan een factor zijn dat nu tot meer dan 12 weken de ingreep zonder te grote risico's kan worden uitgevoerd, wie weet?
Oud 3 december 2019, 15:53   #172
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gij zot geval! maar wel een leuke...
Oud 3 december 2019, 15:55   #173
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie spreekt hier over een duivelse handeling...??? Wie spreekt hier over Godsdienst reden???
Maar je moet het ook niet omslaan in de andere richting van oh maar dat is een goede daad, nog maar eens een bijkomende abortusje uitvoeren...

Je laat ook niet voor je plezier je apendix uithalen, en abortus is toch nog altijd wat anders...

Maar schuldgevoelens zijn niet op zijn plaats; hoef niet, maar totaal neutraal is het ook niet...
Jan , jij reageert op die uitspraken...ik val echt omver van dat soort " argumentatie".
Marie, de meeste vrouwen doen niet " zomaar een abortusje" hoor. Maar vaak is het wel een goede en terechte beslissing.
Oud 3 december 2019, 16:17   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 3 december 2019, 17:06   #175
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Niet echt. Casanova was de Engelsen voor.

Giacomo Casanova tests his condom for holes by inflating it
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 17:51   #176
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie daar gaat het toch niet over? Misschien wordt de beslissing genomen omdat er te vaak naar Nederland wordt gegaan omwille van de langere termijnen of evengoed kan een factor zijn dat nu tot meer dan 12 weken de ingreep zonder te grote risico's kan worden uitgevoerd, wie weet?
Luister Alice, er zijn andere draden opgestart over het al of niet goed zijn van de nieuwe abortusregeling en ik heb deze draad dan ook niet opgezet om die discussies, waar ik niet aan deelneem, te herhalen...
Mijn vraag gaat over de hoogdringendheid op dit ogenblik van een nieuwe abortus regeling en daar heb ik zwaar mijn twijfels over en zie ik het eerder als een gemakkelijk afleidingsmanoeuver om de Vlamingen weer wat meer onderling te verdelen en/of tegen elkaar in het harnas te jagen... zodat de grote poenpakkers hen verder kunnen bestelen (want ik kan heel dit Belgische gedoe niet meer anders noemen).
Oud 3 december 2019, 17:53   #177
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan , jij reageert op die uitspraken...ik val echt omver van dat soort " argumentatie".
Marie, de meeste vrouwen doen niet " zomaar een abortusje" hoor. Maar vaak is het wel een goede en terechte beslissing.
Spreek ik ook niet tegen... Alleen is voor mij op het ogenblik het moment heel slecht gekozen om daarover te onderhandelen... Doet het abortusdebat, noch de omstandigheden ook maar enig goed...
Oud 3 december 2019, 18:06   #178
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek ik ook niet tegen... Alleen is voor mij op het ogenblik het moment heel slecht gekozen om daarover te onderhandelen... Doet het abortusdebat, noch de omstandigheden ook maar enig goed...
Het is nu net het moment. Er bestaat een parlementaire meerderheid, er is geen risico op een regeringscrisis, en er is tijd. Zodus, go for it als je dit dossier wilt aanpakken.

Nu ja, als jij zelfs hierachter een complot ziet, kan niemand, vrees ik, jou helpen.
Oud 3 december 2019, 18:09   #179
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is nu net het moment. Er bestaat een parlementaire meerderheid, er is geen risico op een regeringscrisis, en er is tijd. Zodus, go for it als je dit dossier wilt aanpakken.

Nu ja, als jij zelfs hierachter een complot ziet, kan niemand, vrees ik, jou helpen.
Het ben niet ik die in een noodsituatie zit... La Belgique is een ander paar mouwen...
Oud 3 december 2019, 18:13   #180
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ben niet ik die in een noodsituatie zit... La Belgique is een ander paar mouwen...
Stop dan te klagen, hé. Of is het niet goed dat La Belgique uit elkaar aan hervallen is terwijl het Parlement over het geslacht der engelen ruzie aan het maken is?

Zelfs Kaproen zou reageren: tweede lectuur voor wet abortus, parlement geraakt er niet uit. Weer een paar dagen dichter bij Vlaamse onafhankelijkheid.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be