![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 januari 2020 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou je hetzelfde zeggen als jouw vastgoed in waarde zou boeten als jouw gemeente uitvoer diende te geven aan dergelijk vonnis ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand zou dat leuk vinden, maar dat zal de rechter worst wezen.
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof er de Schoof z'n kloten van. De activist moet aantonen dat hij belanghebbende is, en dat is niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat er ondertussen veel fiets- en voetpaden bijgekomen zijn, paden die wel gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als elke gemeente zijn ongebruikte wegen laat schrappen uit de atlas hoeven ze ze niet langer te onderhouden. Zolang ze dat niet doen moeten ze ze wel onderhouden.
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen: de wetgeving is uitermate helder als het om behoud en afschaffing van buurtwegen gaat. Nalatigheid of moedwiligheid van een gemeente zorgt er niet voor dat de buurtweg ophoudt te bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik stuk van de grond van mijn buurman inpik en aldus de waarde van mijn vastgoed verhoogt, mag ik mij dan blijvend verzetten tegen een vonnis waarbij mijn buurman gelijk krijgt en ik geboden word om dat stuk grond weer af te staan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet is die nog wel geloofwaardig in 'ons' land?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad. Maar voor het zover kan komen wordt men wel serieus op kosten gejaagd. Door de daden van die onkreukbaren. Mijn moeder heeft een advokaat opgedragen om haar rechten te verdedigen omdat de uitweg van haar gronden afgesloten werd. Ook de gemeente zelf werkte daar aan mee. De betonnen boorden van de betonnen rijweg werden op vijf en twintig cm hoogte geplaatst. Resultaat van de procedure? Die boorden staan nog altijd op die hoogte. Hoe geraak je dan in volle dorpskom met een landbouwvoertuig op een landbouwgrond? Soit! Mijn moeder won het proces voor de vrederechter. En ik gebruik die uitweg toch omdat die vervalt als ik hem dertig jaar niet zou gebruiken. Gelukkig heb ik een jeep en een dikke houten balk om hem nog op die gronden te kunnen. Eind goed. Alles goed dus. Maar de eigenaar van het ten onrechte gebouwde huis vond dat proces wel vermakelijk want hij vertelde aan iedereen dat het mijn moeder geld gekost had om haar rechten te vrijwaren. Rond de ganse straat ligt een zachte berm waarin de gemeente op twintig cm diepte een noodriolering aanbracht. Die werd herhaaldelijk stuk gereden door die persoon met zijn autobus. En ook hersteld door de gemeente met eigen personeel. Uiteindelijk na lang aandringen kreeg ik het zover dat er twee plastieken palen met reflectielicht op die zachte berm werden aangebracht. Twee dagen hebben ze gestaan en mijnheer met zijn bus reed ze de grond in. En wat nadien? Opnieuw procederen? Dat ze naar de kloten lopen. De noodriolering van mijn huis is waarschijnlijk terug kapot gereden. En dan maar zich afvragen waarom die klassieke politiekers minder en minder stemmen behalen. Vernieuwing en verandering brullen ze; dat wel. Maar er is niks anders geworden. Ze drinken een glas en zeiken een plas en alles blijft zoals vroeger. Het wordt nooit meer een land waar de woorden égalité; rechtvaardigheid en gelijkheid meer betekenen dan losse flodders op verkiezingspamfletten. Wit op zwart zoals Tobback ooit schreef. Hij ging ooit op de treinsporen liggen maar de DVT reed voorbij naast de sporen en Tobback leeft nog. Hoe dikwijls zal hij de voorbije decennia al gedacht hebben: "Luister naar mijn woorden en kijk niet naar mijn daden". Kijk simplisten op dit forum. Er zijn nog veel levenden waartegen je kan vechten i.p.v. tegen dode collaborateurs. Er lopen er in dit land veel rond in alle vrijheid waarvoor je beter oppast. Levenden zijn gevaarlijker. Veel gevaarlijker. Ook ik zou ook tegen doden kunnen gaan vechten maar ik heb geen doel om voor mezelf te verantwoorden waarom ik het nog zou gaan doen. Het lost niks op dus. Tenzij je een beoogd doel hebt. Maar in de politiek ligt dat doel niet op de straatstenen maar wel er onder. De kwestie is wel van dat doel te willen vinden. Maar ik wil het ook niet meer vinden. Geen zaken meer mee! Ge kunt er in dit land met dat zoeken alleen maar in valkuilen trappen. Dus los het ditmaal maar alleen op. Of beter nog. Laat het over aan uw nazaten. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2020 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter eerst vragen aan je buurman of hij er mee akkoord gaat dat je zijn grond pikt? Dat belooft! Als het VB promoot voor rechtvaardig te zijn voor alle Vlamingen dan vind ik toch dat uw stelling of vraag daar absoluut niet mee overeen stemt. Om is het weer een spitsvondigheid om proberen af te wijken van de topic? Of om jezelf weer interessant te maken in een steriel debat? Vraag het eens aan uw partijtop. Uw eventueel verzet is altijd toegelaten natuurlijk. Maar uw vraag is te hypothetisch. Maar je kunt altijd proberen natuurlijk. Als je te veel geld hebt moet je het zelfs zo aanpakken. Mogelijk lachen ze bij het gerecht ook eens graag. Waarom ook niet? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 27 januari 2020 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat de notaris jouw niet correct ingelicht had.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger is nu niet.