![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() Zowat iedere R&D job in de private sector is bijvoorbeeld heel sterk gesubsidieerd via de terugstorting van de patronale bijdragen voor Master en PhD profielen die R&D activiteiten uitvoeren. En dat zijn er veel in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat jij en ik eigenlijk hadden moeten betalen zijn pensioenkassen die ervoor zorgen dat jij en ik ondertussen ons eigen pensioen konden betalen. Onze generaties politici hebben alles verbrast. En of het nog niet erger kon ... hun eigen werknemers onderbetalen en hun een riant pensioen beloven ... te betalen door de jonge mensen en gezinnen van vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed solidair bezig gast... Mijn vader heeft 53 jaar gewerkt,en 4 jaar pensioen,mijn zus 38 jaar gewerkt zonder enig pensioen wegens voortijdig overlijden..... ![]() ![]() ![]() Hoeveel duizenden zijn er nog die in hetzelfde geval verkeren mijn beste... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Ik durf die jonge gezinnen die voor alles dienen op te draaien bijna niet meer in hun ogen kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig doet Wallonië het beter want daar hoort niemand jou ooit over klagen.....
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie hebben de pensioenen van jullie ouders betaald. Die met minder waren & die ook minder pensioen kregen (wegens het bijna totaal afwezig zijn van de vrouw op de arbeidsmarkt in die generatie). En nog steeds waren die bijdragen van jullie onvoldoende om de sociale uitgaven te dekken, waardoor we en masse schulden moesten maken in de jaren 70-80-90. In de tussentijd hebben we een goede opstoot van inflatie gekend, de levensverwachting is sterk gestegen (met een kost, dure zorg) en de boomergeneratie is met veel, heel veel, itt haar kinderen en kleinkinderen. Kortom, de ultieme profiteurgeneratie biedt zich aan, om nu pensioen te trekken. Een gigantische schuldenberg opgebouwd waardoor ze boven hun stand konden leven, en nu de schuld daarvoor geven aan de nakomende generatie en ook van hun verwachten dat ze de rekening betalen. En neen, dat ge in de jaren 70 300 dagen per jaar werkte tegen 20 fr per uur doet er echt niet toe hoor.... Vrij cynisch allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is aan het de-industrialiseren aan supertempo. In Limburg alleen is de sector logistiek een van de grootste werkgevers geworden (Nike, Essers, enz...). Sectoren die slecht betalen & zeer cyclisch zijn. Bij de eerste recessie dumpen die volk af. Limburg kan op 5 jaar tijd, bij een voldoende sterke recessie, zo Wallonie v 2.0 zijn. En wat dan, zijn we dan Limbabwezen ofzo ? Die mensen, die met de heftruck rijden in een magazijn vol schoenen die niemand meer wilt hebben, zijn dat dan "traag sprekend uitschot" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vervangen door heftruckchauffeurs, orderpickers & camionchauffeurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je nog herverdeling.... Daardoor voelde ik mij dus misdadig tegenover de gemeenschap.... Op al die overuren betaalde ik dus destijds een hoog percentage aan belastingen... Eigenlijk te hoog om nog te moeten gaan werken,maar niet te hoog om de tijdelijke problematiek in de productie op te lossen... En nu komt er een clown hier mij doodleuk vertellen dat het mijn fout is... Let we laughin all at loud.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 17 februari 2020 om 00:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tobback won in volle Agusta-schandaal de verkiezingen door te beloven voor ons pensioen te zullen zorgen. De rooien leverden een kwart eeuw ononderbroken de minister van pensioenen. Vande Lanotte zijn zilverfonds is nooit anders dan een dure lege doos geweest, en Verhofstadt roofde de enige pensioenkas die geld in kas had leeg om zijn begroting te doen kloppen. En wie betaalt de huidige gepensioneerden? WIJ betalen ondertussen de miljoenenhuur voor de gebouwen die Verhofstadt, Vandela én Di Rupo, om dezelfde reden, verkochten. Daar zat geen énkele Vlaamse regering voor iets tussen. Uiteraard horen we jou daar nooit over toeteren.
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Wallonië gaat het gelukkig veel beter dan in Vlaanderen. Morgen gaan de miljardentransfers van Wallonië naar Vlaanderen.
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zij zijn de enigste niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN