Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2020, 22:00   #161
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
neen dat doe jij met het als autoriteit incluis de mening van Zuhal naar voren te schuiven en door je opponent het zwijgen te willen opleggen door een ad hominem.

Het discussiepunt, althans dacht ik.... en tevens jou ergernis, is dat die Turken zich vermeend niet of minder aan de opgelegde regels zou houden

Ik heb daar nog niet veel argumenten voor gezien
De cijferkes van het ZOL zeggen daar in feite weinig of niks over...dus blijft er alleen maar het vermoeden over
Die zijn van horen zeggen, nergens bevestiging van.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:05   #162
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen dat doe jij met het als autoriteit incluis de mening van Zuhal naar voren te schuiven en door je opponent het zwijgen te willen opleggen door een ad hominem.

Het discussiepunt, althans dacht ik.... en tevens jou ergernis, is dat die Turken zich vermeend niet of minder aan de opgelegde regels zou houden

De cijferkes van het ZOL zeggen daar in feite weinig of niks over...dus blijft er alleen maar het vermoeden over
Juist. Het zou vooral om oud-mijnwerkers gaan volgens het ZOL zelf. Indien het om een 'Turks' fenomeen zou gaan dan zullen ongetwijfeld dezelfde cijfers in het Gentse, Antwerpse, Brusselse, enz. te vinden zijn. Er word hier vooral uit de dikke duim gezogen.

Ondertussen in Vlaanderen...

#Blijfinuwkot maar niet in Antwerpen: mensen genieten samen van de zon op de Scheldekaaien

Politie sluit voor tweede keer café met tiental klanten in Hooglede
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:07   #163
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen ?

Dit is een noodkreet vanwege de artsen en verplegend personeel in het ZOL : "We vragen ons af of de quarantainemaatregelen wel worden nageleefd. De moskeeën en cafés zijn gesloten, maar zijn er bijeenkomsten waar we niets van weten?"

De reden is vermoedelijk hierin te vinden : "Alleen merken we ook na de richtlijnen van de overheid onvoldoende mentaliteitsverandering. De Vlaamse media worden onvoldoende bekeken en opgevolgd. Mensen trekken nog steeds met elkaar op of laten hun lot in de handen van hun God. We bereiken ze niet op hun eiland. Het virus wel. Moeiteloos."

We zullen wij wel in ons kot blijven...
Laat ze toch doen. Hun allah zal ze wel met open armen ontvangen, en wij zijn er vanaf.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:07   #164
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Heb je het artikel eigenlijk wel gelezen ?

Dit is een noodkreet vanwege de artsen en verplegend personeel in het ZOL : "We vragen ons af of de quarantainemaatregelen wel worden nageleefd. De moskeeën en cafés zijn gesloten, maar zijn er bijeenkomsten waar we niets van weten?"

De reden is vermoedelijk hierin te vinden : "Alleen merken we ook na de richtlijnen van de overheid onvoldoende mentaliteitsverandering. De Vlaamse media worden onvoldoende bekeken en opgevolgd. Mensen trekken nog steeds met elkaar op of laten hun lot in de handen van hun God. We bereiken ze niet op hun eiland. Het virus wel. Moeiteloos."

We zullen wij wel in ons kot blijven...
Neem pen en papier en schrijf op:

Kojak is het eens eens met u.

In hetgeen ik in het vet gezet heb, die vraag is nu wel terecht.
Als ik de situatie in Iran er ff naast leg, zie ik een gemeenschappelijke factor.
Mohammed. 'Ons lot ligt in zijn handen.'

Ik wil er nu ook geen Islam probleem van maken, maar wel een mentaliteitsprobleem.
In Italië, (niet Islam) hebben ze een similair probleem.

Werk aan de winkel ginder. Hen nog eens duidelijk maken dat alleen het volgen van de opgelegde regels hun ( en ons ) kunnen helpen. Doen ze dat niet, moeten ze maar met de boetes die er aan gekoppeld zijn leren leven en die zijn niet mals.
Iederen gelijk voor de wet.

Het blijft hier naturlijk allemaal wel een vermoeden, maar ik vermoed persoonlijk dat bovenstaande er wel ergens iets mee te maken heeft.
Mss zijn er nog zaken die we niet of nog niet weten.
Oud 22 maart 2020, 22:08   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zuhal praatjes ze Staat niet genoeg in de aandacht.
Ze heeft totaal geen contact met de Turkse gemeenschap.
De overgrote meerderheid kotst haar uit omdat ze alleen maar kan polariseren.
Kan jij met EEN bron je haatspeach bewijzen?

Citaat:
Je zult dan ook geen beelden vinden dat ze op een of andere culturele feest aanwezig is in tegenstelling tot andere allochtoonse politici.
Je bedoelt dat er op de Turkse feestjes waarop JIJ aanwezig was alleen rode politici van allochtone origine aanwezig waren?
Oud 22 maart 2020, 22:11   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het zal toeval zijn dat....

Citaat:
“Meer dan de helft van coronapatiënten in Ziekenhuis Oost-Limburg in Genk van Turkse origine is”

Oud 22 maart 2020, 22:11   #167
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Laat ze toch doen. Hun allah zal ze wel met open armen ontvangen, en wij zijn er vanaf.
Dat zou in dit geval niet écht slim zijn vrees ik.
Hen overtuigen om hun mentaliteit wat aan te passen zou veel nuttiger zijn.
Zeker voor ons. (en de rest)
Hopelijk gaan ze dan ook doorhebben dat hun 'God' niet is wat ze er van denken.
2 klappen in één vlieg. (of toch zoiets wat er op lijkt. )

Laatst gewijzigd door kojak : 22 maart 2020 om 22:13.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:13   #168
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht

Als ik de situatie in Iran er ff naast leg, zie ik een gemeenschappelijke factor.
Mohammed. 'Ons lot ligt in zijn handen.'

Ik wil er nu ook geen Islam probleem van maken, maar wel een mentaliteitsprobleem.

Werk aan de winkel ginder. Hen nog eens duidelijk maken dat alleen het volgen van de opgelegde regels hun ( en ons ) kunnen helpen. Doen ze dat niet, moeten ze maar met de boetes die er aan gekoppeld zijn leren leven en die zijn niet mals.

Het blijft hier naturlijk allemaal wel een vermoeden, maar ik vermoed persoonlijk dat bovenstaande er wel ergens iets mee te maken heeft.
Halleluja !
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 22:26   #169
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Mohammed. 'Ons lot ligt in zijn handen.

Ik wil er nu ook geen Islam probleem van maken, maar wel [b]een mentaliteitsprobleem.

Bron van dat citaat is Zuhal en daarmee is ook alles gezegd.
Oud 22 maart 2020, 22:31   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hen overtuigen om hun mentaliteit wat aan te passen zou veel nuttiger zijn.
Dat probeert Zuhal dus. Dat verhoudingsgewijs méér Turken in het ziekenhuis belanden dan alle andere Genkenaars samen is géén toeval maar het resultaat van de Turkse mentaliteit.
Oud 22 maart 2020, 22:33   #171
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat probeert Zuhal dus. Dat verhoudingsgewijs méér Turken in het ziekenhuis belanden dan alle andere Genkenaars samen is géén toeval maar het resultaat van de Turkse mentaliteit.
Dat zal wel het resultaat zijn van heel veel Turken in België.
Zeker in Limburg!
Oud 22 maart 2020, 22:45   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Bron van dat citaat is Zuhal en daarmee is ook alles gezegd.

Inderdaad dpg. Daarmee is alles gezegd. Door jou toch.
Wat Zuhal haar landgenoten aanraadde is wel heel wat méér dan een "citaat" van een bevoegde minister of van haat doordrenkt gelul van een onbenul.
Oud 22 maart 2020, 22:54   #173
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Géén toeval is mss wel wat cru gezegd. Er kunnen nog andere zaken meespelen ook. Ik zou eerder voorzichtig zijn met zo'n uitspraken.
Conclusies trekken als je niet alles weet kan soms gevaarlijk zijn.
Oud 22 maart 2020, 22:55   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zal wel het resultaat zijn van heel veel Turken in België.
Zeker in Limburg!
Het is het resultaat van de Turkse mentaliteit. Toen ik in Limburg woonde had ik jarenlang een Turkse vriendin. Die mensen hebben inderdaad een heel andere mentaliteit wat betreft omgangsvormen tussen familie en vrienden....en daarbuiten. Noem het maar multiculturele verrijking. De trouwstoeten die pas sinds korte tijd het nieuws halen waren een kwart eeuw geleden al schering en inslag in Limburg. Die groepsmentaliteit krijg je er zelfs anno 2020 niet zomaar uit.
Oud 22 maart 2020, 23:04   #175
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Juist. Het zou vooral om oud-mijnwerkers gaan volgens het ZOL zelf. Indien het om een 'Turks' fenomeen zou gaan dan zullen ongetwijfeld dezelfde cijfers in het Gentse, Antwerpse, Brusselse, enz. te vinden zijn. Er word hier vooral uit de dikke duim gezogen.
Dat weten we niet, we hebben dit niet vernomen van ZOL maar via iets op social media(?) van een Turkse die het te horen kreeg van een Turkse verpleegster en een dokter.

Ze zeggen ons geen kloten, in Antwerpen kan het evengoed vol Marokkanen liggen, weet jij het?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 23:09   #176
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat probeert Zuhal dus. Dat verhoudingsgewijs méér Turken in het ziekenhuis belanden dan alle andere Genkenaars samen....
Dat was voordien ook al het geval hoor, moslims overspoelen het zorgsysteem al een hele tijd, dit is dus niet zo verwonderlijk.

Volgens mij een combinatie van slechte hygiëne bij voedsel en barbiers, naast natuurlijk inteelt. Uiteindelijk gaan we hier zien dat we heel onze economie naar de kloten brengen vanwege een deel moslims die het zelf gezocht hebben, prachtig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2020, 23:09   #177
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Géén toeval is mss wel wat cru gezegd. Er kunnen nog andere zaken meespelen ook. Ik zou eerder voorzichtig zijn met zo'n uitspraken.
Conclusies trekken als je niet alles weet kan soms gevaarlijk zijn.
Zelfs Zuhal weet waar de hond gebonden ligt: bij de omgangsvormen en de mentaliteit van haar eigen volkske. Alle andere zaken die zouden kunnen meespelen, spelen ook voor alle andere mensen mee, en toch zijn meer dan helft van de besmette coronagevallen in het Genkse ziekenhuis Turken.
Alleen het feit dat dit feit de krantenkoppen haalt is veelzeggend.

Dit is immers hoe er bericht hoort te worden over Limburgers van allochtone afkomst:

Citaat:
23 patiënten in ZOL

In het ZOL in Genk liggen momenteel 23 patiënten, van wie er vier op intensieve verblijven. Het Sint-Franciscus Ziekenhuis in Heusden Zolder telt momenteel 19 patiënten (2 op intensieve), in het Ziekenhuis Maas en Kempen in Maaseik gaat het om 13 patiënten (1 op intensieve), het Mariaziekenhuis in Pelt telt negen patiënten (1 op intensieve) en in het az Vesalius Ziekenhuis in Tongeren verblijven momenteel zes besmette coronapatiënten, van wie er twee op intensieve liggen. Eerder vandaag raakte bekend dat Limburg de zwaarst getroffen provincie in de coronacrisis is. Zo staat de teller van het aantal bevestigde besmettingen in Limburg op 380. Dat wil zeggen dat 44 op 100.000 Limburgers al besmet geraakten met het coronavirus. Het werkelijke aantal besmette personen ligt in Limburg nog een stuk hoger, omdat mensen die lichte symptomen hebben en waarvoor een ziekenhuisopname niet noodzakelijk is, al een tijdje niet meer getest worden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200321_...-in-ziekenhuis
Oud 22 maart 2020, 23:10   #178
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat weten we niet, we hebben dit niet vernomen van ZOL maar via iets op social media(?) van een Turkse die het te horen kreeg van een Turkse verpleegster en een dokter.

Ze zeggen ons geen kloten, in Antwerpen kan het evengoed vol Marokkanen liggen, weet jij het?

Dit is de officiele mededeling van ZOL al de rest is zever van die limburgse NVA aandachtszoeker die totaal geen voeling heeft met de Turkse gemeenschap.

Citaat:
OFFICIËLE MEDEDELING

De voorbije uren werd via sociale media het bericht verspreid dat een aanzienlijk deel van de corona COVID-19 patiënten die opgenomen zijn in het ZOL, van Turkse origine zijn.
Als ZOL kunnen we bevestigen dat er zich onder de opgenomen patiënten inderdaad verschillende mensen van de Turkse gemeenschap bevinden.
Het coronavirus maakt geen onderscheid, het treft brede lagen van de bevolking. Dat daar in het zorggebied van het ZOL ook mensen bij zijn met Turkse roots, is niet abnormaal en is zeker geen reden tot extra paniek.
Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen kan iedereen zijn steentje bijdragen.
Het is belangrijk om je aan de richtlijnen en voorschriften te houden:
Cijfers over aantallen of verhoudingen werden niet gegeven.

Laatst gewijzigd door dpg : 22 maart 2020 om 23:13.
Oud 22 maart 2020, 23:37   #179
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat was voordien ook al het geval hoor, moslims overspoelen het zorgsysteem al een hele tijd, dit is dus niet zo verwonderlijk.

Volgens mij een combinatie van slechte hygiëne bij voedsel en barbiers, naast natuurlijk inteelt. Uiteindelijk gaan we hier zien dat we heel onze economie naar de kloten brengen vanwege een deel moslims die het zelf gezocht hebben, prachtig.
Door mijn relaties met Turken weet ik dat de oorzaak niet bij de hygiëne, op welk vlak ook ligt, maar bij de sociale omgang, de gebruiken, de mentaliteit. En ja, daar speelt de islam een belangrijke rol in.

Turken zijn doorgaans niet vies van werken.
Hun probleem is hun mentaliteit, hun omgangsvormen, voor een belangrijk deel gerelateerd aan hun religie.

Hun kinderen groeien van kleins af op met een schotelantenne gericht op hun land van herkomst. Ze kennen geen Nederlands als ze schoolplichtig worden, waardoor ze niet alleen zélf achter geraken vanaf dag één, maar ook het onderwijsniveau naar beneden halen.
Hun dochters worden streng opgevoed maar ze laten hun zonen als ordinair straatkrapuul opgroeien.
En last but not least: wie een Turk of Turkse als partner wil moet zich "aanpassen" aan hun religie, cultuur en....mentaliteit. Niet andersom.
DAT is dus het probleem met Turken. Zij komen naar hier, maar wij moeten ons aan hen aanpassen.
In situaties zoals het vandaag met coronavirus zijn zij, door hun "sociale", aan hun eigen cultuur gerelateerde leefwijze, de ideale vogels voor de coronakat.
Oud 22 maart 2020, 23:45   #180
Tavek
Banneling

Standaard

Turken, zijn net zoals Italianen, inniger in de omgang. Zeker de oude garde. Daar is alles mee gezegd.

In Duitsland zijn er veel minder doden. De reden is simpel: afstandelijker volk.

Virussen gaan nu eenmaal vlot de ronde in landen waar er gekust, gehugt en handen worden gegeven. Spanje, Frankrijk, Italie....

Daar een "Turken kijken enkel turkse tv" van maken is ronduit racistisch en heeft geen basis in de werkelijkheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be