![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 10 juli 2020 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
lol, laat dan maar
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- het kan helpen; - het is een kleine moeite; - baat het niet dan schaadt het niet; Trouwens, als wij moeten bewijzen dat het niet helpt, moet jij ook bewijzen dat God een imaginaire vriend is. Als je iets wilt verplichten moet er op zijn minst worden aangetoond dat de verplichting effectief nut heeft. Het is niet omdat de tegenpartij niet kan bewijzen dat de verplichting nutteloos is, dat de verplichting zinvol is. Daarom graag een bewijs dat het doen van een weesgegroetje niet nuttig kan zijn in de strijd tegen Corona. Graag een link naar een onderzoek dat dit heeft vastgesteld. Tot zolang er geen tegenbewijs is, lijkt mij de verplichting wel te rechtvaardigen. Zo redeneren jullie immers ook als het aankomt op die mondmaskers in winkels. Wij moeten blijkbaar bewijzen dat het niet helpt.
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() Tja, u laat zich door emotie en drama leiden (als je wist wat ik gezien heb in het hospitaal) en ik door concrete cijfers.
Vertel me eens, welke basiscijfers waren niet juist ? En wat mijn servetberekening betreft, ben ik nog best gul geweest door het aandeel van de winkelbesmettingen extra ruim te nemen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat China zo'n zware maatregelen zou nemen om hun aantal Covid19 doden van miljoenen naar duizenden te reduceren ? Ze hebben meer dan genoeg Chinezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet dat u het ermee eens moet zijn, maar u snapt de argumentatie niet (of wil het niet snappen).
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 10 juli 2020 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat de Chinezen betreft, ik betwijfel dat de partij wakker ligt van enkele doden meer of minder. Wat ze wel wil vermijden, is een opstandige bevolking moest dat dodentol beginnen oplopen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 10 juli 2020 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
de enigen die emotioneel en met drama reageren op deze maatregel zijn niet diegenen die er achter staan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een imaginaire vriend zou zijn, hoe weet jij dat het Maria is en niet iets anders dat een gruwelijke hekel heeft aan ketters die andere goden aanbidden ? Heb jij de Ilias al eens gelezen, hoe die Goden tegen elkaar vechten en mekaars aanbidders gruwelijke ellende aandoen ? Van dat mondmaskertje kan je in elk geval aantonen dat je minder druppels verspreidt.
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen is het besmettingsrisico in winkels zo belachelijk laag, dat het effect daar verwaarloosbaar is. Graag van u concrete cijfers die het tegendeel bewijzen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er zullen ongetwijfeld wetenschappelijke publicaties bestaan die het theoretische nut van mondmaskers aantonen of het nut van mondmaskers in bepaalde situaties (zoals bijv. ziekenhuizen) maar niet over het nut ervan in winkels. Een hamer is ook een bewezen nuttig instrument. Als ik het echter ga gebruiken om vliegen mee dood te meppen zal dat juist een ineffectief instrument blijken te zijn. Met veel geluk zal ik eens een vlieg doodslaan ermee. Dan kan ik uiteraard ook weer beginnen verwijzen naar casussen waar een hamer wel nut heeft. Niemand die zegt dat mondmaskers tout court nutteloos zijn, wel dat de effectiviteit ervan in omstandigheden als een supermarkt nooit is aangetoond. Als dat dan toch niet belangrijk is, waarom draag je het dan niet de hele tijd? Dus ook buiten, als je thuis bent of desnoods mee in bed? Die maatregel is juist zo populair enkel en alleen omdat ze simpel en zichtbaar is. Mensen houden daarvan. Das gelijk die militairen op straat na de aanslagen. Enorm zichtbaar maar het nut ervan is nooit duidelijk geweest. Aanslagen voorkomen? Met heel veel chance misschien. Net zoals die mondmaskers in supermarkten misschien met heel veel chance eens een besmetting zullen voorkomen. Maar nu doet men of deze maatregel de ultieme sleutel tot succes is: mondmaskers in supermarkten= wij winnen, geen mondmaskers in supermarkten=het virus wint. Ook raar dan dat het tot vandaag blijkbaar geen kwalijke gevolgen had om zonder mondmaskers te gaan winkelen. Maar praktijkervaring, wie doet daar aan mee eh?
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het enige dat je hier als antwoord krijgt, is dat corona geen griep is. Van selectief antwoorden gesproken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In de omstandigheid van een supermarkt maakt het geen verschil of je veel of weinig druppels verspreidt aangezien iedereen daar op relatief grote afstand van mekaar kan blijven. Het is ook niet dat je deze druppels continu verspreidt. Moesten we in een maatschappij leven waar het de gewoonte is om in een supermarkt met iedereen die we tegen komen te babbelen, te hoesten in mekaars gezicht en minutenland vlak naast elkaar te blijven staan, dan ben ik overtuigd van het nut van mondmaskers in supermarkten. Als men simplistisch redeneert van minder druppels= minder kans op besmetting dan moet je ze gewoon overal verplichten. Het begrip "probabiliteit" is hier een parameter die gewoon genegeerd wordt. Als ik zeg dat er een kans is dat de aarde volgend jaar geraakt wordt door een meteoor dan ga jij ook direct beginnen panikeren zonder eerst af te vragen of die kans 99% is of 0,000001%?
![]() |
![]() |
#177 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Moest de griep tot nu toe niet bestaan hebben en ze duikt nu op, dan gaat heel België ook door het dolle heen. Zie ook in de tijden van de kolonisten de griep bij de Indianen terecht kwam Ik schat dat volgende jaar niemand nog wakker ligt van corona of van dat vaccin. Net zoals de griep en kanker zal het er nu eenmaal bij horen terwijl we nu liever 1.000 kankerdoden hebben dan 1 coronadode. We accepteren het voorlopig niet omdat het nieuw is en dus nog niet beschouwen als deel van het leven. Moest diefstal tot nu toe niet bestaan en men zou er nu mee beginnen dan roept men ook moord en brand en moet elke diefstal ten alle koste worden vermeden. Terwijl nu: fiets gestolen? klote maar zo'n dingen gebeuren nu eenmaal.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil liever in een vliegtuig zitten met een mondmasker dan helemaal niet meer in een vliegtuig zitten. Ik verkies hier en daar een mondmasker te gebruiken dan weer mee te maken dat alles weer op slot gaat. Alles te verkiezen boven een nieuwe lockdown Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2020 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De besmettingsgraad van vrouw naar man zou ongeveer 1 kans op de 400 zijn op voorwaarde uiteraard dat die vrouw seropositief zou zijn. Dus de kans op besmetting bij normale hetero seks is ook zeer laag. Dat neemt niet weg dat ik geen condoom zou gebruiken en ook nooit seks zou willen hebben zonder. En ja ik heb vrienden die daarmee lachen......ze wippen al jaren zonder en ze hebben nog nooit iets opgelopen zeggen ze..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juli 2020 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |