![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig verdienen de meeste mensen (een pak meer), gemiddeld 3300 bruto, en dan verandert uiteraard dit verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, dat zijn dan ook ambtenaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan gerust zijn dat de vrachtwagen na bij u te zijn geweest nog zoveel vracht oppikt dat hij te zwaar geladen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hangt veel van de persoonlijke situatie af ook. Bvb kinderopvang, als je dat 'gratis' kan organiseren bij familie of je bent verplicht om dure opvang voor een paar kinderen te betalen als je gaat werken maakt al een enorm verschil. En dan zijn er nog heel wat andere factoren die een grote rol spelen. Typisch zullen je transportkosten een pak omhoog gaan als je gaat werken bvb. Een ander punt is bvb of je ook inkomsten verliest. Als je als werkloze wat in het zwart kan bijverdienen maakt ook al een wereld van verschil. Ik geloof dat je ook behoorlijk wat voordelen verliest al ben ik niet meer zo op de hoogte van de belgische situatie. (eg gratis openbaar vervoer) Maar grosso modo kan je bvb wel stellen dat een alleenstaande met twee of meer kinderen die geen gratis opvang heeft al wel een bovengemiddeld betaalde job moet vinden om het puur financieel bekeken interessant te maken. Er zijn natuurlijk tal van andere redenen waarom je toch liever kan gaan werken dan thuis te zitten zelfs al is het financieel niet echt voordelig. Eg kinderen groeien op, 'nuttig/zelfstandig' voelen, contact met collega's...
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kon zelf tijdstip van ophalen en levering opvragen. De camion ging speciaal voor ons naar Brugge rijden. Het is niet alsof ik het bij een andere lading stak. En dit was geen kleintje, die transportfirma... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de regering buitenlandse werkkrachten voor de werkgever zouden kapotbelasten zodat het voordeliger uitkomt iemand van hier te werk te stellen lossen we twee problemen in een keer op.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij betreft hadden we al lang uit dat gedrocht moeten uitstappen, of beter, er nooit aan begonnen zijn.
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij mag dat willen maar het is absolute zotternij. De armoede gaat gigantisch zijn onder de arbeidersklasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In ons dorp wonen twee steuntrekkers onder één dak (niet officiëel natuurlijk). Zij zuipen zich iedere dag te pletter en hangen heel de dag voor de TV. Een kuisvrouw van het OCMW komt dan nog hun kot opkuisen. En dan zwijg ik nog over de vele andere gratis voordeeltjes. Op kosten van de belastingbetaler. Op wie zouden deze profiteurs stemmen om hun luilekker leventje te kunnen behouden?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 augustus 2020 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat wel over brutolonen. Je moet daar dus +/-1/3 aftrekken om aan het netto te geraken. Dus tussen de 1500 en 2160€ netto per maand. Trek daar dan nog de kosten voor verplaatsing en kinderopvang af en in veel gevallen houd men een hoger besteedbaar inkomen over door te gaan doppen. Tel daar dan bij dat men +/-120€ aan verwilligerswerk en 400€ aan wijkwerking ( vroegere PWA) mag bijverdienen per maand. Dan is het voor vele zelfs beter om te blijven doppen. Werken loont niet voor die mensen. Als SWT'er krijg je dan nog eens een bijpassing van de werkgever. +/-20€ per dag komt op +/-420€ per maand voor een havenarbeider. En voor een +60er die 40 jaar dienst is den dop als SWT'er +/- 1900€ per maand. 1900+420+400+120= 2840€ per maand om te doen waar je zin in hebt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. wie op ziekenkas staat, krijgt na een jaar ziekte automatisch het statuut invaliditeit, dat doen ze dus niet zelf en zegt ook niets, behalve over de duur van ziekte. 2. Bewust thuis blijven omdat de partner genoeg verdient? Met welke uitkering dan? 3. Wie een opleiding volgt heeft daar toestemming voor, bijvoorbeeld bij de mutualiteit gaat het dan om mensen die om medische redenen hun job niet meer kunnen of mogen doen en dus wel moeten omschakelen. 4. Met welke uitkering zitten moedeloze mensen thuis? Wie zwaar depressief is zoekt even geen werk, dat klopt ja. Binnen deze groep zou veel sneller aan progressieve gedacht mogen worden, enkel thuis zitten draagt meestal niets bij. 5. OCMW heeft een activeringsbeleid via art 60..ook daar wordt je aan het werk gezet. Dus sorry wat u ervan maakt raakt kant noch wel.. ook al zijn er zeker misbruiken, meestal omdat( sommige) huisdokters eindeloos schrijven en te weinig aan activering doen.. daar ligt echt ruimte voor verbetering, vooral bij psychische problemen laten ook mutualiteiten dit zo en veel te lang. Vaak kan progressieve na pakweg 3 maand wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet een eventuele Vlaamse poetsvrouw die mij zou komen bedienen, nocht een eventuele Poolse poetsvrouw die mij zou komen bedienen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als uw Vlaamse poetsvrouw geen werk kan vinden omdat uw Poolse poetsvrouw zwaar onder de prijs werkt, dan is er wel degelijk een probleem voor uw arbeidsmarkt.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tussen de lijnen door toch wel begrepen dat men ook bijna evenredig loon zou inleveren. Eigenlijk bestaat dat dus al. Je mag altijd opteren om vier vijfden te gaan werken; je betaalt dan automatisch minder belastingen. Ik heb dat gedaan, het laatste jaar van mijn reusachtig professioneel leven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volledig akkoord (alhoewel, die haartooier-meisjes vinden genoeg oude dozen die hun grijze haren elke week moeten vernissen)
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn de Duitse vakboungden die dat voorstellen.
Tenzij ik niet meer kan lezen en onthouden.
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het probleem is eerder dat het tarief waaraan het voor een vlaamse poetsvrouw financieel interessant zou worden om voor u te werken dermate hoog ligt dat u het zich niet meer kan permitteren.