![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb werkzekerheid (net een hele dikke klant binnengehaald, ik heb werk voor 3 jaar) maar ik ken veel hardwerkende en goede zelfstandigen die echt in de problemen komen als we het voorjaar herhalen. En dan heb ik het niet over de horeca, maar bvb een fotograaf (feesten, huwelijken, enz...), een eventplanner, grafische vormgevers, enz.... Laatst gewijzigd door Tavek : 21 oktober 2020 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mocht er een komen, dan zal het voor heel het land moeten zijn. Voor het opsplitsen naar regio's, daar is ons landje te klein voor vrees ik.
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() ik verwacht dat het onderwijs blijft draaien, ik verwacht dat de economie (buiten de vrijetijds economie) blijft draaien, 2 dingen waarvan men weet dat deze volledig opslot doen de remedie erger maakt dan de kwaal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die André ging al na een paar weken lopen uit de toenmalige Veiligheidsraad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Europees Commissaris
|
![]() Vandaag in De Standaard:
Citaat:
Net zoals in de zomer pas maatregelen genomen werden op het moment dat het vanzelf stil begon te vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er Bergamo-toestanden dreigen is de lockdown onvermijdelijk.
![]() |
#169 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Dus moet je wel kijken naar de cijfers, en zien dat de piek al bereikt was op 13/10. Nu in paniek nieuwe maatregelen nemen helpt niet, wacht even rustig af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hoe weet jij wat ik wel of niet volg? Media is mentaal vergif en dient zo behandeld te worden. Ik doe mijn eigen research, consulteer verschillende bronnen, aanhoor verschillende standpunten, denk logisch na en trek dan conclusies zonder er emoties bij te betrekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ranzige Marc pleit voor een "korte" lockdown van 4 weken.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DUS MOET MEN IN LUIK MAATREGELEN NEMEN. LOKAAL DENKEN.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met youtube kan je alles bewijzen. Verre van betrouwbaar laat staan een bron te zijn voor 'serieus research'.
Voor iet of wat deftig research heb je idd betere bronnen. ![]()
![]() |
#176 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een epidemie is een extern, natuurlijk, gegeven, en we moeten in onze reactie rekening houden met de MOGELIJKHEDEN die we hebben om te reageren op zo een epidemie. Wat sinds het begin een fabeltje is, is dat we een epidemie zouden kunnen tegenhouden eens ze ongeveer overal zit. Op dat fabeltje is gans onze "strategie" gebaseerd, en zoals we nu kunnen vaststellen, is het een onzinnig fabeltje geweest: men kan dat niet tegenhouden. Wat moeten we dus "aanvaardbaar" vinden ? De hoeveelheid schade die we aan de maatschappij willen aandoen om een aantal levensjaren te redden, waarbij we moeten enige zekerheid hebben over het LUKKEN van dat "redden". Maw, welke strategie gaat NIET lukken ? Dat is "de curve platslaan". Dat was voorzienbaar, dat heb ik hier veel geschreven, en nu hebben we daar het bewijs van: alle moeite sinds midden april om die curve plat te slaan is IN DE VUILNISBAK, daar blijft NIKS positiefs van over vandaag. Erger, dat platslaan heeft waarschijnlijk gezorgd voor een HOGER PIEKEN VANDAAG. Alle zieken die we deze zomer UITGESTELD hebben krijgen we nu tegelijkertijd op ons dak. Wat moesten we dus aanvaardbaar vinden ? Kosten maken om de ziekenzorg zodanig stevig te maken dat het de CONSTANTE STROOM AAN ZIEKEN zo goed mogelijk kon opvangen. Ja, daar hadden we best een paar tiental miljard kunnen tegenaangooien, eerder dan die nutteloos door de WC te spoelen met NIKS als resultaat. En ja, we hadden een ECHTE politiek kunnen hebben van SPREIDEN VAN DE EPIDEMIE IN DE TIJD zoals men in het begin stelde. Van veel zieken te hebben deze zomer, om de piek in het najaar (nu dus) zachter te maken EN door extra capaciteit voorzien te hebben. Inderdaad is de politiek van 'paniek lockdown' en de 'curve ombuigen' totaal idioot, want dat is het erger maken voor de volgende piek. Daar heeft Erika gelijk, dat is geen manier van doen. Je moet de curve zo vlak mogelijk krijgen, dus MEER zieken als je er weinig hebt, en MINDER als je er veel zou hebben. Deze zomer hebben we er nog minder willen hebben toen we er al weinig hadden, met als gevolg dat het nu ontploft, zoals te voorzien was. Gaan we dat nu weer "ombuigen" dan krijgen we de volgende zware opstoot in januari-februari of zo. En doen we dat dan nog eens, dan krijgen we nog een opstoot in april-mei. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een lockdown organiseer je de VOLGENDE Bergamo toestand. Bergamo: 1 miljoen levenden, 6000 doden. Waar zat hem het probleem ? Laatst gewijzigd door patrickve : 23 oktober 2020 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |