![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als uw vader rond de 90 was en in een rusthuis na zo een lange lockdown waar hem 2 maanden geen bezoek en enkel gans alleen op zen kamer tegen u zou zeggen. “ zoon da vond ik nu erger dan wat ik meegemaakt heb in de oorlog”. Uw antwoord zou zijn,” oh Pa in onze tijd was het allemaal veel erger en daarbij gij hebt maar de light versie meegemaakt van de oorlog, zijt blij dat ge niet gelijk Anne Frank 4 jaar in een kastje hebt gezeten.” Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 november 2020 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om de 6 weken mocht je toen voor 5 dagen naar huis. Er was geen internet telefoon alleen bij hoge nood . Enig contact met het thuisfront waren de brieven. Het enige verzet in de kazerne was een saaie kantine. Voor de rest was het vooral verveling, je laten uitkafferen en militaire oefeningen. En dan heb ik het nog even niet over het volledige jaarloon dat verloren ging. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2020 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke studies volgen die ? Cursus cafébaas ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 november 2020 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, om 40 000 bomma's te redden, 4 miljoen mensen opsluiten dat is zwaar overdreven. Het is veel beter van 40 000 dode bomma's te hebben en 4 miljoen mensen die geen jaar lastig gevallen worden. Die 40 000 dode bomma's stellen maar 400 000 verloren levensjaren voor. Die 4 miljoen die een jaar opgesloten worden, 4 miljoen jaar verloren levensjaren. Maar nog eens, ik overdrijf heel heel zwaar. Er gaan helemaal geen 40 000 bomma's gered worden. Waarschijnlijk zelfs geen een. Iedereen die ziek had moeten worden, zal het worden, en wie eraan had moeten sterven, zal eraan sterven, voor men dit "wegvaccineert". Er is zelfs veel kans dat we MEER doden hebben dan zonder de maatregelen. Met andere woorden, de totale winst gaan nul komma nul zijn, en wel miljoenen levensjaren verknoeid. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij grootmoeder is 89 jaar en was dus 9-14jaar tijdens de oorlog. Duitser lagen bij hen in het veld tegenover hun huis. Die liepen daar gewoon tussen door en die kregen dan nog regelmatig een stuk chocolat van die Duitsers. België heeft zich redelijk rap overgegeven en buiten dat daar een avondklok was en veel minder eten gingen de mensen gewoon door met leven. Mijn grootmoeder heeft me veel verhalen verteld van vroeger. En ja, ook de oorlog toen was niet voor iedereen even erg, net zoals dat nu met die lockdown ook niet voor iedereen even erg is. Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 14 november 2020 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Anne Frank wel het voorbeeld is van iemand die besefte dat het opgesloten zitten vele malen beter was dan het alternatief, wat na ontdekking ook gebleken is. En nog jeugd uit die periode, de kindsoldaten van de hitler jugend, vele malen beter af dan de watjes van nu die niet kunnen gaan feesten ocharme
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2020 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op maatschappelijk vlak is corona qua sanitair effect TOTAAL TE VERWAARLOZEN. Dat gaat niet eens meer doden veroorzaken dan een fractie van een normaal jaar doden. Een normaal jaar doden is, eh, normaal en heeft dus niet de minste maatschappelijke impact. Doe daar eens een slecht jaar 20 of 30% bij, en je MERKT dat zelfs niet, tenzij in statistieken. Met andere woorden, hadden we ons corona niet aangetrokken, het als een "zware griep" beschouwd, en gewoon voortgedaan met ons leven, dan zouden we het NIET GEMERKT HEBBEN. Er zouden dit jaar in Belgie 140 000 doden gevallen zijn misschien, in plaats van de gangbare 110 000. Big deal. Wij zouden, zoals ik het al zegde, totaal geen enkele last ervan gehad hebben, behalve dat sommige mensen dood zouden zijn, maar niet zoveel dat het voor enige hinder voor de anderen zou gezorgd hebben boven wat normale doden als hinder veroorzaken. Wij zouden economisch normaal voortgedaan hebben, de jeugd zou normaal gaan studeren en feesten zijn, kortom, er zou geen vuiltje aan de lucht zijn. Het jaar daarop zouden we statistiekjes kunnen zien en zeggen, tiens, kijk eens, er zijn wat meer doden gevallen ! 99% van de maatschappij is niet zwaar gehinderd door corona. Het is hem daarom te doen he. Het is DIE maatschappij van die 99% die telt, niet die 1% die zwaar ziek zal zijn en waar een deel van gaat sterven, zoals er elk jaar 1% sterft. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Bijkomend wil ik nog zeggen dat degene die het minst last van de lockdown hebben ook die groep is die voor de meeste belasting op de ziekenzorg zorgen en zelf het meeste profijt eruit halen.
Mijn bijna 90 jarige grootmoeder ziet heel hard af van die lockdown om zo haar laatste jaren te slijten. Die heeft als ze geen bezoek mag krijgen niemand. En als die ziek wordt zullen ze die ook niet meer naar het ziekenhuis brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() Ook is de lockdown minder erg voor mij als voor mijn kinderen die nu 16-18 zijn. Ik ga normaal ook nog wel 1 x per week voetballen en 1 x per week pintje drinken. Maar in mijn jeugd deed ik dat toch vele vele meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je snapt het niet: je moet vergelijken met de doden, niet met een groep mensen, he. Als in een groep van 100, 1 dood zal gaan, dan is dat maar 1 dode he. Daar de granse groep voor dwingen, is de 99 overlevers dwingen, om die ene dode te vermijden. Ook al weet men niet op voorhand wie dat is, dat speelt geen rol. Het wordt allemaal gedaan om 1 enkele dode te vermijden. Wie dat ook is. Die is dat niet waard.
Natuurlijk kan men INDIVIDUEEL wel een andere risico analyse maken maar EIGENLIJK is die dan overdreven risico-avers. Als het in het algemeen te kostelijk is om 100 mensen op te sluiten om 1 leven te redden, dan is dat individueel eigenlijk ook zo: jezelf opsluiten omdat je 1% kans hebt van "het slechte lotje" te trekken is eigenlijk even verkeerd als kosten baten analyse. Maar iedereen is vrij om risico-aversie te hebben. Risico aversie hebben op grote schaal is echter nefast omdat men gaat voor slechtere verwachte resultaten. Een oma die niet doodgaat van corona, is geen te redden oma he. Het zijn enkel de oma's die zullen sterven van corona, die te redden vallen. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
alleen ezels met een geheugen stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen Laatst gewijzigd door spherelike : 14 november 2020 om 09:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ken gelukkig ook de anderkant van de verhalen uit WWI en WWII. Verhalen waarin de jeugd vrij rondliep en regelmatig naar de café's ging. Tijdens WWII waren er enkel in het gehucht hier 4 drankgelegenheden, die geen dag gesloten zijn geweest. De cinemazaal in het dorp is tijdens WWII geen dag gesloten geweest. De scholen zijn slechts enkele uren gesloten geweest. Er is nooit een verbod geweest om elkaar te zien en samen ergens gezellig te feesten. Citaat:
Citaat:
Stop dus met jullie verhalen over het opsluiten van een generatie waar vele van jullie zelfs niet toe behoren. Er zijn voldoende bewijzen dat er nooit een lockdown is geweest in die periode. Stop er dus mee de opoffering van de jongeren uit WWII op jullie naam te willen schrijven. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouderlingen die thuis ziek worden en de ziekenhuizen niet nodig hebben, die moeten niet beschermd worden he. De enige winst die er te boeken is met dat "opsluiten" is een dooie vermijden. Die die niet dood gaan, die spelen uiteraard niet mee. Wat is daar zo moeilijk aan ? Wat is het DOEL van dit alles ? Het doel is toch om een aantal levens te redden dacht ik. Welnu, de enige levens die TE REDDEN zijn, zijn die die zouden sterven, nee ? Iemand die niet sterft, die zijn leven moet niet gered worden. Welnu, ik zeg dat de WINST IN LEVENS (en dat zijn essentieel ouderlingen) zo PIEPKLEIN is, en waarschijnlijk onbestaande, dat de KOST in VERKNOEIDE LEVENSJAREN veel en veel groter is. Wat verstaat gij daar niet aan ? Een ouderling die 14 dagen ziek is, die kan niet "gered" worden he. Daarvoor moet niemand enige inspanning doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 november 2020 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een vrijheid toch voor die jeugd van toen
![]() |
![]() |
#179 | |