Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2021, 21:14   #161
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Geen woorden in mijn mond leggen. Abortus als geboortebeperking toepassen valt onder genocide.

Ik sprak ook nergens over zwangere vrouwen, behalve dat we ons best vragen mogen stellen bij 50 miljoen abortussen per jaar.
“Baas over eigen buik” begint bij op je vruchtbaarheid waken en verantwoord seksen.
Als er 50 miljoen abortussen per jaar zijn dan betekent dat toch dat de vraag er naar groot is? Moeten vrouwen dan zoals vroeger naar een of andere kwakzalver gaan met gevaar voor eigen leven? Nu kunnen ze dit tenminste doen in een veilige omgeving en uitgevoerd door een wettelijk erkende arts.

U wijst graag met dat moraliserend vingertje over verantwoord sexen terwijl u zelfs verkrachting geen reden voor abortus vindt.

Sorry, ik moet nu even kotsen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 21:19   #162
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als er 50 miljoen abortussen per jaar zijn dan betekent dat toch dat de vraag er naar groot is? Moeten vrouwen dan zoals vroeger naar een of andere kwakzalver gaan met gevaar voor eigen leven? Nu kunnen ze dit tenminste doen in een veilige omgeving en uitgevoerd door een wettelijk erkende arts.

U wijst graag met dat moraliserend vingertje over verantwoord sexen terwijl u zelfs verkrachting geen reden voor abortus vindt.

Sorry, ik moet nu even kotsen.
Ik vind taferelen zoals uit die laatste youtube zum kotsen.
Je legt verder weer woorden in mijn mond en gaat emo tekeer om aan de feiten voorbij te gaan

Dat de vraag zo groot is vonden vrouwen in mijn omgeving zelfs hallucinant. Geen enkele onder hen is ooit ongewenst zwanger geweest. Dus dat de vraag zo groot is, is teken dat die 50 miljoen vrouwen kennis tekort schieten. Geef ze kennis in voortplanting en het cijfer verlaagt. Je moet een probleem niet voeden en groter maken.

Ik ben niet 100% tegen abortus en ik vind ook niet dat een verkrachtte vrouw een kind moet houden. Maar beter is natuurlijk dat ze een morning after pill slikt.
Oud 5 januari 2021, 21:24   #163
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind taferelen zoals uit die laatste youtube zum kotsen.
Je legt verder weer woorden in mijn mond en gaat emo tekeer om aan de feiten voorbij te gaan

Dat de vraag zo groot is vonden vrouwen in mijn omgeving zelfs hallucinant. Geen enkele onder hen is ooit ongewenst zwanger geweest. Dus dat de vraag zo groot is, is teken dat die 50 miljoen vrouwen kennis tekort schieten. Geef ze kennis in voortplanting en het cijfer verlaagt. Je moet een probleem niet voeden en groter maken.

Ik ben niet 100% tegen abortus en ik vind ook niet dat een verkrachtte vrouw een kind moet houden. Maar beter is natuurlijk dat ze een morning after pill slikt.
Tiens, elders prees je dat een vrouw een kind liet geboren worden nadat ze verkracht werd. Je gaf dit als antwoord nadat ik je vroeg hoe je stond to abortus na verkrachtingen.

Neem het me dan ook niet kwalijk als ik daaruit afleidde dat je abortus in die omstandigheden niet kunnen vond.

In het vervolg een beetje duidelijker zijn.

Maar goed abortus moet idd een laatste middel zijn. Helaas zijn er blijkbaar vrouwen die niet onmiddellijk weten dat ze zwanger zijn.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 januari 2021 om 21:28.
Oud 5 januari 2021, 21:30   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, elders prees je dat een vrouw een kind liet geboren worden nadat ze verkracht werd. Je gaf dit als antwoord nadat ik je vroeg hoe je stond to abortus na verkrachtingen.

Neem het me dan ook niet kwalijk als ik daaruit afleidde dat je abortus in die omstandigheden niet kunnen vond.

In het vervolg een beetje duidelijker zijn.
Ja ik prijs dat natuurlijk. Maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat dat de norm moet zijn.
Ik bracht je op de hoogte dat er vrouwen bestaan die zulk kind houden. Het is een non argument, abortus na verkrachting is bij mijn kennis nooit verboden geweest.

Wie die 50 miljoen vrouwen zijn brengen we beter eens in kaart om ze beter op de hoogte te brengen over hun seksualiteit. Minder genderfluid zever bespreken en meer daadwerkelijke biologie bv? We leven in een wereld waar mannen hun maandstonden kunnen krijgen, waar kinderen levend uit elkaar gerukt worden, levend ter aarde komen en barbaars te sterven worden gelegd.

Neem me niet kwalijk dat ik daar iets bij voel en een duidelijk standpunt in neem.
Oud 5 januari 2021, 21:36   #165
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ik prijs dat natuurlijk. Maar dat wilt niet zeggen dat ik vind dat dat de norm moet zijn.
Ik bracht je op de hoogte dat er vrouwen bestaan die zulk kind houden. Het is een non argument, abortus na verkrachting is bij mijn kennis nooit verboden geweest.

Wie die 50 miljoen vrouwen zijn brengen we beter eens in kaart om ze beter op de hoogte te brengen over hun seksualiteit. Minder genderfluid zever bespreken en meer daadwerkelijke biologie bv? We leven in een wereld waar mannen hun maandstonden kunnen krijgen, waar kinderen levend uit elkaar gerukt worden, levend ter aarde komen en barbaars te sterven worden gelegd.

Neem me niet kwalijk dat ik daar iets bij voel en een duidelijk standpunt in neem.
Neem me niet kwalijk dat ik uw non-argument als een argument beschouwde.

Dus u denkt dat gender fluidity een belangrijke oorzaak is van meer abortussen? Heeft u daar een bron voor?
Oud 5 januari 2021, 21:45   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus u denkt dat gender fluidity een belangrijke oorzaak is van meer abortussen? Heeft u daar een bron voor?
Neen. Dat wil ik niet zeggen.
Maar er wordt wel meer aandacht gegeven aan zaken die niet synchroon lopen met de biologie. Het is letterlijk marginaal en abnormaal, maar krijgt massa aandacht. Als ze die tijd eens zouden steken in daadwerkelijke biologie en hoe je ongewenste zwangerschap kan voorkomen, dan zal het cijfer misschien omlaag gaan.

Abortus is geen na conceptie zoals Jan Van Den Berghe reeds stelde.

Laatst gewijzigd door CUFI : 5 januari 2021 om 21:45.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 21:50   #167
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Dat wil ik niet zeggen.
Maar er wordt wel meer aandacht gegeven aan zaken die niet synchroon lopen met de biologie. Het is letterlijk marginaal en abnormaal, maar krijgt massa aandacht. Als ze die tijd eens zouden steken in daadwerkelijke biologie en hoe je ongewenste zwangerschap kan voorkomen, dan zal het cijfer misschien omlaag gaan.

Abortus is geen na conceptie zoals Jan Van Den Berghe reeds stelde.
Ik vind ook dat abortus een laatste middel is. Anderzijds stel ik me de vraag of ouders die niet in staat zijn aan gezinsplanning te doen wel in staat zouden zijn een kind op te voeden.

Mensen die kinderen willen adopteren moeten vaak aan strenge voorwaarden voldoen. Terecht. Mss moeten we daar ook eens over nadenken bij biologische ouders.

En ja, ik heb in mijn leven en ook beroepshalve mensen gekend die kinderloos waren en een diepe kinderwens hadden en wsl zeer gemotiveerde ouders zouden geweest zijn. Maar ook mensen die wel verscheidene kinderen hadden waarvan je afvroeg waarom die in godsnaam aan kinderen begonnen waren.

Hier in Oklahoma wemelt het van de tienerzwangerschappen. In vele gevallen kun je met een spijtig precisie voorspellen hoe dat toekomstig leven er zal uitzien.
Oud 5 januari 2021, 23:07   #168
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi. Wetgeving a la carte hoe het u naar believen uitkomt. Want um persoonlijke mening weegt veel zwaarder dan een democratisch proces dat door een parlement in een wet werd gegoten.

Ik weet niet of in de DDR daar een democratische besluitvorming over plaats had gevonden. Heeft u een link?
Je hebt daar inderdaad een punt, besluitvorming in de DDR was nièt democratisch, in sommige landen is abortus wel op een democratische manier legaal gemaakt. Echter, wanneer we het over het moraliteitsprincipe hebben, dan moet je wel zeggen dat ook wetgeving amoreel kan zijn.

Trouwens moest je écht alle wetgeving laten afhangen van wat mensen écht willen, dan zouden morgen ook al snelheidsbeperkingen op de weg moeten worden afgeschaft.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 23:07   #169
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat abortus een laatste middel is. Anderzijds stel ik me de vraag of ouders die niet in staat zijn aan gezinsplanning te doen wel in staat zouden zijn een kind op te voeden.

Mensen die kinderen willen adopteren moeten vaak aan strenge voorwaarden voldoen. Terecht. Mss moeten we daar ook eens over nadenken bij biologische ouders.

En ja, ik heb in mijn leven en ook beroepshalve mensen gekend die kinderloos waren en een diepe kinderwens hadden en wsl zeer gemotiveerde ouders zouden geweest zijn. Maar ook mensen die wel verscheidene kinderen hadden waarvan je afvroeg waarom die in godsnaam aan kinderen begonnen waren.

Hier in Oklahoma wemelt het van de tienerzwangerschappen. In vele gevallen kun je met een spijtig precisie voorspellen hoe dat toekomstig leven er zal uitzien.
Jeugd in Oklahoma moet dringend worden voorgelicht over anticonceptiva
Oud 5 januari 2021, 23:21   #170
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp wel waar CUFI heen wil. Net zoals er een correlatie is tussen pro life en religie is er m.i. een correlatie tussen pro choice en de theorie van de genderfluidity aanhangen. Wie biologische hocus-pocus zoals genderfluidity predikt/gelooft, is m.i. ook minder begaan met het correct onderwijzen van dingen zoals contraceptie.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 23:25   #171
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je hebt daar inderdaad een punt, besluitvorming in de DDR was nièt democratisch, in sommige landen is abortus wel op een democratische manier legaal gemaakt. Echter, wanneer we het over het moraliteitsprincipe hebben, dan moet je wel zeggen dat ook wetgeving amoreel kan zijn.

Trouwens moest je écht alle wetgeving laten afhangen van wat mensen écht willen, dan zouden morgen ook al snelheidsbeperkingen op de weg moeten worden afgeschaft.
Slippery slope mijn beste. Je mag aanemen dat de meeste wetgeving in democratische landen steun vindt bij een meerderheid. Dat is een goede fundering om wetten tot stand te laten komen. Als we het over moraliteitsbeginsels hebben dan nader je wel een hele heikele zone want elk individu heeft zijn eigen waardensysteem en eenieder vindt zijn eigen waarden en normen superieur.
Oud 5 januari 2021, 23:26   #172
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik begrijp wel waar CUFI heen wil. Net zoals er een correlatie is tussen pro life en religie is er m.i. een correlatie tussen pro choice en de theorie van de genderfluidity aanhangen. Wie biologische hocus-pocus zoals genderfluidity predikt/gelooft, is m.i. ook minder begaan met het correct onderwijzen van dingen zoals contraceptie.
Ik ga er nog altijd van uit dat gender fluidity slechts een klein percentage vd bevolking betreft dat verhoudingsgewijs heel erg veel aandacht krijgt. Ik denk dat dit maar voor een klein deeltje de 50 miljoen abortussen verklaart.
Oud 5 januari 2021, 23:27   #173
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jeugd in Oklahoma moet dringend worden voorgelicht over anticonceptiva
In sommige kringen is zelfs dat niet conform de christelijke leer.
Oud 6 januari 2021, 00:59   #174
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat moet ik mij daar bij voorstellen? . Barakken met alcoholistische mannen en jonge ongekamde vrouwen. Blonde kinderen spelen tussen krottige woonbarakken, tenten en caravans. Slechte scholing. Rassenscheiding. Geïmproviseerde kerkjes.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 01:19   #175
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Wat moet ik mij daar bij voorstellen? . Barakken met alcoholistische mannen en jonge ongekamde vrouwen. Blonde kinderen spelen tussen krottige woonbarakken, tenten en caravans. Slechte scholing. Rassenscheiding. Geïmproviseerde kerkjes.
Google eens "Jennings 8", dan krijg je een idee: https://www.youtube.com/watch?v=a8uTZL5qiVk
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 02:13   #176
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Tenten is wat overdreven. Maar er zijn genoeg belabberde appartementsblokken en trailer parks waar drugs en alcohol het enige tijdverdrijf zijn. En straatbendes de rol overnemen van school en ouders.
Oud 6 januari 2021, 08:28   #177
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Slippery slope mijn beste. Je mag aanemen dat de meeste wetgeving in democratische landen steun vindt bij een meerderheid. Dat is een goede fundering om wetten tot stand te laten komen. Als we het over moraliteitsbeginsels hebben dan nader je wel een hele heikele zone want elk individu heeft zijn eigen waardensysteem en eenieder vindt zijn eigen waarden en normen superieur.
Mja, menselijk leven niet doden is mijns inziens een universele waarde, maar ik begrijp je redenering, en volg ze ook grotendeels.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 6 januari 2021 om 08:29.
Oud 6 januari 2021, 08:29   #178
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
In sommige kringen is zelfs dat niet conform de christelijke leer.
Wat stellen zij dan voor? Geen buitenhuwelijkse seks? Klinkt mooi, maar het moet realistisch blijven.
Oud 6 januari 2021, 11:02   #179
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga er nog altijd van uit dat gender fluidity slechts een klein percentage vd bevolking betreft dat verhoudingsgewijs heel erg veel aandacht krijgt. Ik denk dat dit maar voor een klein deeltje de 50 miljoen abortussen verklaart.
Maar de seksuele opvoeding daar rond moet wel de hele wereld aangaan. Laten we bij de gewone biologie blijven zonder de duivel een strobreed te geven.
Oud 6 januari 2021, 11:25   #180
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi. Wetgeving a la carte hoe het u naar believen uitkomt. Want um persoonlijke mening weegt veel zwaarder dan een democratisch proces dat door een parlement in een wet werd gegoten.

Ik weet niet of in de DDR daar een democratische besluitvorming over plaats had gevonden. Heeft u een link?
Dus als een staat democratisch voorstelt (via referenda) om een genocide uit te voeren op een minderheid, is het oke?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be