Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2021, 23:30   #161
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Nee, in begin mochten we niks hier doen omdat wij de slechtste waren. Nu willen ze de grenzen sluiten omdat we het veel beter doen als de andere landen. Als we het toch zo goed doen en ze willen de grenzen sluiten zoals in Australie, dan kunnen hier ook meteen de restaurants en cafés open, niet?
Als je de grenzen van Europa sluit misschien wel. En dan nog, de eensgezindheid wat aanpak betreft (en ook op andere vlakken) tussen de Europese landen is niet altijd zo optimaal.
Australië heeft misschien dat probleem niet. Ik weet het niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 01:26   #162
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Voor reizen ver en fijn, moet je bij de Fred zijn.
Oud 20 januari 2021, 05:04   #163
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Dat is inderdaad een zeer groot voordeel. Maar dat Europa het niet doet, heeft (vrees ik) niets te maken met niet kunnen; wel met niet willen.
Heeft volgens onze expert huis virologen dan ook totaal geen zin. Australië stelt het alleen wat langer uit. Ze kunnen zich niet blijvend isoleren.

Weet niet of daar waarheid achter zit ja dan neen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 05:22   #164
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
... want België is gekend voor zijn kwaliteitsvolle 'Contact Tracing' ....
Citaat:
'Contact Tracing' ....
Ik hoop alvast dat dat beter werkt dan de enkelbanden?
Oud 20 januari 2021, 05:44   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Dus eigenlijk zijn ze in Australië veel strenger dan bij ons het geval is met als gevolg dat ze een pak minder streng zijn dan bij ons.

Maw, je moet ff door de zure appel bijten en dan is het bijna een 'normaal' leven nadien.
Je moet het wel op tijd doen. Eens het vertrokken is, is het de moeite niet meer. En het is niet "effe". Ze zijn ginder nog altijd aan beperkingen onderworpen.

De vraag is of zelfs die beperkingen de moeite waard zijn he. Mijn idee blijft dat het gewoon laten razen veel minder schade veroorzaakt op maatschappelijk vlak dan zelfs dat reisverbod dat moet blijven duren. Maar in elk geval is die Australische situatie geen optie voor een land waar het reeds inheems is. En het blijft een heel riskante situatie die op elk ogenblik door een "lek" kan omslaan.

Ik denk dat het veel en veel beter ware geweest om het van in 't begin laten te razen. Er gaat maar een zodanig klein stukje van je maatschappij aan dood / zwaar ziek, dat het de moeite echt niet is om voor die heel grote meerderheid die er geen last van heeft, problemen te veroorzaken.

Elk land kan voort met een paar procenten minder van zijn bevolking ; en dan nog vooral met een paar procenten minder van zijn ouderen. De maatschappij (ttz, het gros van het volk) heeft die niet nodig om vrolijk verder te leven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:24   #166
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Heeft volgens onze expert huis virologen dan ook totaal geen zin. Australië stelt het alleen wat langer uit. Ze kunnen zich niet blijvend isoleren.

Weet niet of daar waarheid achter zit ja dan neen.
Het heeft zin als je er vanuit gaat dat corona binnenkort volledig van de aardbol gaat verdwijnen.
Maar dat ziet er niet naar uit, dus zullen ze voor eeuwig en altijd hun maatregelen moeten blijven aanhouden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 06:58   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het verschil met de Spaanse griep, waar ze inderdaad die mop uitgehaald hebben, en het in 1919 in hun bakkes gekregen hebben ipv 1918 zoals de rest van de wereld, dat er nu wel een voordeel kan zijn als ze zich ginder kunnen vaccineren.

De enige vraag is gewoon of het sop de kool waard is. Dat is de eeuwige vraag bij dat corona gedoe. Het gaat hem - in tegenstelling met de Spaanse griep - om een piepklein en misbaar deel van de bevolking.

Het is zinvol om inspanningen te doen als je ZELF risico loopt. Het is totaal van de pot gerukt om zulke inspanningen voor anderen te doen. Dat is veel te veel gevraagd. Zelf zulke zware moeite doen voor het wat overleven van anderen, dat is alle gekheid op een stokje.

Vooral als het gros van de maatschappij perfect voort kan zonder die waarvoor men het doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 07:00.
Oud 20 januari 2021, 19:52   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De enige vraag is gewoon of het sop de kool waard is. Dat is de eeuwige vraag bij dat corona gedoe. Het gaat hem - in tegenstelling met de Spaanse griep - om een piepklein en misbaar deel van de bevolking.
Misbaar in welke zin ? Niet meer productief ?
Oud 20 januari 2021, 20:26   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misbaar in welke zin ? Niet meer productief ?
Misbaar in de zin dat de anderen gewoon hun leven kunnen voortzetten en door die afwezigheid niet zwaar gehinderd worden hierin.

Als je op reis gaat met het vliegtuig, zijn de meeste medereizigers misbaar voor uw reis, maar de piloot niet, bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 januari 2021 om 20:26.
Oud 20 januari 2021, 20:45   #170
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Lol, nu gaan ze de grenzen nog sluiten voor niet-essentiële reizen

Kunnen we eindelijk onze eigen variant ontwikkelen. Wiens schuld gaat het dan zijn ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 21:07   #171
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misbaar in de zin dat de anderen gewoon hun leven kunnen voortzetten en door die afwezigheid niet zwaar gehinderd worden hierin.

Als je op reis gaat met het vliegtuig, zijn de meeste medereizigers misbaar voor uw reis, maar de piloot niet, bijvoorbeeld.
Goed ja. Als ik het woord misbaar hoor dan associeer ik dat doorgaans met overbodig, last.
Als ik sommige discussies op dit forum lees heb ik soms het gevoel dat bepaalde groepen van mensen als overbodig worden beschouwd, en het liefst zo snel mogelijk mogen verdwijnen. Uiteraard vindt een meerderheid dat niet.
Misverstand dus.
Oud 20 januari 2021, 21:14   #172
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Lol, nu gaan ze de grenzen nog sluiten voor niet-essentiële reizen

Kunnen we eindelijk onze eigen variant ontwikkelen. Wiens schuld gaat het dan zijn ?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2021, 21:14   #173
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
djezus fuckin christ, die vrouw is al aan de schandpaal genageld en veroordeeld in de ogen van de volksjury, en nu blijkt dat ze niks verkeerd heeft gedaan??
Ik vind het spijtig dat enkel GVA dit wilt verkondigen.

De skiester is de zondebok, maar deed niets dat verboden is
De moeder die de Britse variant heeft meegebracht uit Zwitserland, heeft de quarantaineregels niet geschonden. Ze bracht wel een cascade op gang waarbij op het einde niets anders restte dan de sluiting van twee scholen.

Bron: GVA
https://www.gva.be/cnt/dmf20210119_95579240

Eerherstel. Dat zou op z'n plaats zijn.
En die burgemeester. Daar moet eens mee worden gepraat.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 januari 2021 om 21:18.
Oud 21 januari 2021, 06:27   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed ja. Als ik het woord misbaar hoor dan associeer ik dat doorgaans met overbodig, last.
Als ik sommige discussies op dit forum lees heb ik soms het gevoel dat bepaalde groepen van mensen als overbodig worden beschouwd, en het liefst zo snel mogelijk mogen verdwijnen. Uiteraard vindt een meerderheid dat niet.
Misverstand dus.
Inderdaad, ik bedoel helemaal niet "beter ervan af".

Ik denk dat een maatschappij enkel maar maatschappelijke zware hinder mag opleggen aan het gros van zijn leden, als die hinder noodzakelijk is voor het FUNCTIONEREN van de maatschappij als een geheel, NIET voor de voordelen van een kleine groep. Tenminste als je een maatschappij als een "systeem" ziet en niet als een soort van "verzorgingstehuis dat het individu in de watten moet leggen". Als je de maatschappij ziet als een "lichaam" dan ga je dat lichaam niet aan een zware behandeling blootleggen omdat een klein onderdeeltje van dat lichaam een probleem heeft. Het is enkel als het lichaam IN ZIJN GEHEEL bedreigd is dat je dat doet.

Welnu, ik beweer dat het "lichaam van de maatschappij" niet bedreigd is door corona. Dat corona is zoals een ontstoken teen of zo, en dat je daarvoor geen radiotherapie gaat toepassen die veel schade aan de rest van het lichaam veroorzaakt. Dat is nochtans wat wij doen.

Dat wil niet zeggen dat het niet beter zou zijn van geen ontstoken teen te hebben, maar als je moet kiezen tussen "uw teen kwijt" of "zware radiotherapie om proberen een stuk van uw teen te redden", dan is de keuze wat mij betreft toch duidelijk. Nochtans gaan wij voor de zware radiotherapie.

Het zou helemaal anders zijn mocht corona "een kanker" zijn die uiteindelijk de vitale functies van het "lichaam" zal aantasten. Mocht corona door zijn sanitair effect de transportsector kapot maken wegens teveel chauffeurs dood, mocht het de bedrijven kapot maken wegens het gros van het personeel dood, en zo voort. Maar dat is het geval helemaal niet.
Oud 21 januari 2021, 06:28   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het spijtig dat enkel GVA dit wilt verkondigen.
[color="Blue"]
De skiester is de zondebok, maar deed niets dat verboden is
Maar de enige bedoeling van die reisbetuttelingen was om zondebokken aan te duiden he. Wie heeft dat nu nog niet door ?
Oud 21 januari 2021, 07:13   #176
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar de enige bedoeling van die reisbetuttelingen was om zondebokken aan te duiden he. Wie heeft dat nu nog niet door ?
Velen helaas.

Je moet altijd in gedachten houden dat de helft van de bevolking dommer is dan het gemiddelde.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 17:58   #177
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Velen helaas.

Je moet altijd in gedachten houden dat de helft van de bevolking dommer is dan het gemiddelde.
De hamvraag is welke helft?
De slimste is meestal niet diegene die het "denkt" te zijn.
Oud 22 januari 2021, 18:13   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik durfde het nog niet te zeggen.
Als je honderden keren hoort dat het om een Britse variant gaat, dan worden de Britten de zondebokken.
Idem dito voor de Zuid-Afrikaanse variant.
Zo hebben we geleerd dat de Spaanse griep uit Spanje kwam.
En zo kunnen we tijdje blijven doorgaan.
Toegegeven, in het VK is het momenteel geen pretje.
Oud 23 januari 2021, 05:34   #179
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Korte maar verre trip naar het buitenland.
Hoe bewijs je dat je minder dan 48 uur van huis bent?
https://www.hln.be/binnenland/kerstr...gie~ac673af7d/

Alsof je 48 uur nodig hebt om besmet te raken, dat zou pas hoopgevend zijn zelfs zijn.
Dweilen met de kraan open zo zou je dat kunnen noemen.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 23 januari 2021 om 05:36.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 05:52   #180
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Waarom is een besmette die van op reis terug komt anders als een besmette van hier?

Waarschijnlijk is die besmette van hier reeds besmet door enen die van ginder terug kwam, dus slachtoffer ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be