Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Laat jij je vaccineren?
Ja, zonder meer, primair uit gezondheidsoverwegingen 4 22,22%
Ja, zonder meer, primair om terug naar normaal te kunnen 2 11,11%
Nee, in geen geval, ook later niet 6 33,33%
Ja, als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten 1 5,56%
Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet 3 16,67%
Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten 2 11,11%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2021, 21:45   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dan ook idioot om zulke enquetes te doen. Want de beslissing van de mensen zal afhangen van de resultaten die ze zien. Terecht. Bij mij is dat ook zo. Ik wil weten of het vaccin de zaken soms erger maakt of niet. Eens ik vaststel dat dat het geval niet is, dan neem ik zonder problemen een vaccin. Maar eerst wil ik dat wel weten - ik zou het te gek vinden om mijn klein risico te vergroten.
Een enquête dient niet om de beslissing van mensen te wijzigen. Maar wel om te weten wat op dat ogenblik de toestand is.

Eens te meer mix je de zaken grondig door mekaar. Met veel bravoure. Maar des te minder sérieux.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 00:08   #162
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De intensiviste van dat Brussels ziekenhuis, die nog op tv geweest is als top-arts, heeft zelf covid gehad en verklaarde in de pers dat zij vooraan ging staan in de rij om gevaccineerd te worden, want dat heeft wel degelijk medisch zin.

Je zal je niet verwonderen dat ik haar veel meer geloof en jou voor geen snars.
Sorry, maar dat is onzin. Als er via een test bewezen wordt dat ge nog antilichamen hebt dan is vaccinatie een verspilling. Dat is geen rocket sciense he!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 04:28   #163
Yog Sothoth
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Vertel dat aan de ouders van de dode kinderen door het poliovaccin van de vaccinatiecampagnes van kill bill gates, die zich mag gaan verdedigen in rechtszaken voor kindermoord in de rechtszaal.
Leugens

https://www.snopes.com/fact-check/bi...es-india-sued/
Yog Sothoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 06:04   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een enquête dient niet om de beslissing van mensen te wijzigen. Maar wel om te weten wat op dat ogenblik de toestand is.

Eens te meer mix je de zaken grondig door mekaar. Met veel bravoure. Maar des te minder sérieux.
Eens te meer begrijp je niet wat ik zeg. Het heeft totaal geen belang om te weten of nu 20% of 80% VANDAAG van zin zou zijn van zich te laten vaccineren, als je voor 3% van de bevolking spuitjes hebt, en het is nog veel idioter van op basis van die resultaten beslissingen te nemen (zoals het plannen van vaccinatie, of het plaatsen van bestellingen, of het opdrijven van een of andere propaganda).

Omdat dat getal totaal anders zal zijn in functie van de bekomen resultaten eens die er zijn. Met andere woorden, zich NU afvragen hoeveel mensen zich NU zouden willen laten vaccineren, dient tot niks. Men moet zich concentreren op het bekomen van resultaten, en dat is alles.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 06:07   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De intensiviste van dat Brussels ziekenhuis, die nog op tv geweest is als top-arts, heeft zelf covid gehad en verklaarde in de pers dat zij vooraan ging staan in de rij om gevaccineerd te worden, want dat heeft wel degelijk medisch zin.

Je zal je niet verwonderen dat ik haar veel meer geloof en jou voor geen snars.
Als zij het in maart-april gehad heeft, ja, dan zal dat een booster shot zijn, he. Als zij dat over 't laatst gehad heeft is het totaal nutteloos. Maar het is dan ook in intensiviste en geen immunologe he

Zoals iemand anders aangaf, eigenlijk zou een bloedonderzoek op haar antilichamen toestand moeten aangeven waar ze aan toe is: als zij antilichamen heeft, dan is dat vaccin zo goed als totaal nutteloos. Heeft ze er geen meer, dan is het een boostershot, die gewoon haar geheugen B cellen weer zal activeren en er misschien wat bijmaken.

Als ze al een hoog niveau van antilichamen heeft, riskeert ze van een wat heviger reactie op het vaccin te hebben, maar dat is meestal niet erg.

Het is wel een verspild vaccin, dus als "arts" mag dat tellen.

https://www.huffpost.com/entry/coron...b690d5d3052aa1

Citaat:
“People probably will become re-infectable based on antibodies dropping when people have been naturally infected. We don’t know what the timing is going to be, though, like how soon they become susceptible to reinfection,” Yang said.

Ogbuagu said he would recommend the vaccine for someone who had COVID-19 three to four months ago (or longer), especially if it was a milder case. Evidence suggests that those who had a more serious go of it may emerge with more durable protection that could last for several months.
Citaat:
There isn’t much research on how previously infected patients respond to the coronavirus vaccine.
Citaat:
One theory is that the vaccine could increase antibody levels in people who’ve already been infected, essentially working like a booster shot. But there’s also a chance ? at least, “a theoretical possibility,” Ogbuagu said ? that vaccination on top of natural immunity could lead to a severe reaction in certain people.
In dat artikel staat natuurlijk 1 zeverpunt:

Citaat:
Researchers currently suspect that immunity conferred by the vaccine will be more robust than immunity achieved from natural disease. This theory is still being tested, Ogbuagu said, and regardless of whether you had a mild or severe case, you’ll want to get the shot at some point.
Er is totaal geen reden om te denken dat een vaccin op een of andere manier magisch een veel langduriger immuniteit zou geven dan een echte infectie, maar men moet dat wel zeggen he.

Want anders moet men toegeven dat die vaccins uitgewerkt zouden zijn binnen 3 maanden OF dat natuurlijke immuniteit even goed zou werken - wat uiteraard het geval is.

Wat WEL mogelijk is, is dat een heel lichte infectie U geen stevige immuniteit geeft, terwijl een vaccin U de immuniteit geeft van iemand die goed symptomatisch ziek is geweest.

Maar iemand die na 3 maanden van natuurlijke immuniteit die nog heeft, die is even goed of slecht beschermd als iemand die een vaccin genomen heeft natuurlijk. Zelfs beter, want die heeft een breder spectrum aan antilichamen.

Om de doodeenvoudige reden dat dat het werkingsmechanisme is van een vaccin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 februari 2021 om 06:23.
Oud 4 februari 2021, 06:24   #166
^_^
Parlementslid

Standaard

Ja, ik laat mij vaccineren. Ik heb Covid gehad in juni vorig jaar, en de tweede infectie zou zwaarder zijn dan de eerste, dus zeker wel.
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 08:42   #167
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Ja, ik laat mij vaccineren. Ik heb Covid gehad in juni vorig jaar, en de tweede infectie zou zwaarder zijn dan de eerste, dus zeker wel.
Is dat zo? Waar haalt ge dat vandaan? (Ik weet dat het zou kunnen maar ik heb hier nog geen evidentie van gezien)
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 08:44   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Is dat zo? Waar haalt ge dat vandaan? (Ik weet dat het zou kunnen maar ik heb hier nog geen evidentie van gezien)
Het is trouwens een rare redenering. Als de tweede infectie zwaarder zou zijn dan de eerste, dan is het enige verschil natuurlijk het feit dat men een verkeerde immuunreactie gestimuleerd heeft. Het is inderdaad de kleine twijfel die ik weg wil hebben alvorens een artificiele immuunreactie te veroorzaken met een vaccin.

Natuurlijk is het niet idioot om een boost te willen, maar de redenering is wel eigenaardig "immuniteit geeft zwaardere infectie dus ik wil meer immuniteit"
Oud 4 februari 2021, 08:55   #169
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De poliovaccins veroorzaakten de grootste kindersterfte in 2017-2018 in congo, filipijnen en afghanistan, dat zijn FEITEN waar men zich niet kan uitlullen.
Bizar dat je die onzin klakkeloos gelooft. Zonder enige bronvermelding uiteraard.

Zoals altijd geldt de regel van Hitchens ook hier :

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 09:57   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De regering zal nog eens een sensibiliseringscampagne voeren.
Ditmaal om mensen aan te sporen zich te laten vaccineren.
Zo'n campagnes hebben al fantastische resultaten opgeleverd...
De vraag is: wiens portemonnee wordt er gespekt met zo'n nutteloze zaken ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 10:26   #171
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is trouwens een rare redenering. Als de tweede infectie zwaarder zou zijn dan de eerste, dan is het enige verschil natuurlijk het feit dat men een verkeerde immuunreactie gestimuleerd heeft. Het is inderdaad de kleine twijfel die ik weg wil hebben alvorens een artificiele immuunreactie te veroorzaken met een vaccin.

Natuurlijk is het niet idioot om een boost te willen, maar de redenering is wel eigenaardig "immuniteit geeft zwaardere infectie dus ik wil meer immuniteit"
Inderdaad.
Dat is alweer iemand die na 10 maanden nog altijd geen flauw benul heeft waar het over gaat.

Als het doel van onze overheid en media het verspreiden van foute informatie zou zijn dan waren ze bij de besten in de wereld.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 12:36   #172
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Dan zou ik mij toch eerst laten informeren alvorens die spuit te laten zetten. Ik neem aan dat je er ziek van was, of was het gewoon positief getest zonder symptomen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 12:39   #173
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Inderdaad.
Dat is alweer iemand die na 10 maanden nog altijd geen flauw benul heeft waar het over gaat.

Als het doel van onze overheid en media het verspreiden van foute informatie zou zijn dan waren ze bij de besten in de wereld.
Stop eens met anderen te verwijten. Of denk je dat iedereen zo goed op de hoogte is zoals jij ?
Daarbij, dit punctueel geval gaat helemaal niet over het verspreiden van valse informatie.
Oud 4 februari 2021, 12:40   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan zou ik mij toch eerst laten informeren alvorens die spuit te laten zetten. Ik neem aan dat je er ziek van was, of was het gewoon positief getest zonder symptomen ?
Als het van juni geleden is, zal het geen kwaad kunnen. Of het iets bijdraagt, is een andere kwestie. Mocht ik recent ziek geweest zijn, dan is het ten eerste totaal nutteloos om te vaccineren, maar is het risico van grotere bijwerkingen er ook potentieel.
Oud 4 februari 2021, 12:41   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarbij, dit punctueel geval gaat helemaal niet over het verspreiden van valse informatie.
Het gaat over de uitspraak dat een tweede infectie erger is dan de eerste, neem ik aan. Dat is niet uitgesloten, maar als dat het geval is, dan is het een *heel slecht* idee om te vaccineren in 't algemeen.
Oud 4 februari 2021, 12:41   #176
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Voor mij geen vaccin. Ik zal wel uitzieken (of de geest geven) als ik het virus krijg.

Geef mijn dosis maar aan een jongere.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 februari 2021 om 12:41.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2021, 12:42   #177
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een mens kan toch besmet worden zonder symptomen. Misschien ben ik al 10 keer besmet. Ik zou het begot niet weten.
En dan ? Vaccineren of niet ?

Of wordt er een onderscheid gemaakt tussen infectie en besmetting ?
Oud 4 februari 2021, 12:51   #178
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor mij geen vaccin. Ik zal wel uitzieken (of de geest geven) als ik het virus krijg.

Geef mijn dosis maar aan een jongere.
Dat klinkt zeer nobel.
Oud 4 februari 2021, 12:57   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mens kan toch besmet worden zonder symptomen. Misschien ben ik al 10 keer besmet. Ik zou het begot niet weten.
En dan ? Vaccineren of niet ?

Of wordt er een onderscheid gemaakt tussen infectie en besmetting ?
Het punt is: hebt ge antilichamen of niet ? Het is zo dat als ge stevig symptomatisch ziek waard, dat evenveel (of meer) waard is als een vaccinatie. Voor heel lichte infecties of asymptomatisch drager zijn, is dat minder evident.

https://www.medrxiv.org/content/10.1....12.20230508v1

Hier zeggen ze dat de ernst van de infectie weinig correlatie heeft met uw immuunreactie.

Maar hier:

https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.20248447v1

Lijken ze te zeggen dat asymptomatischen wat minder immuniteit opbouwen dan symptomatischen.

Als ge een behoorlijk niveau van antilichamen hebt, dan is een vaccin waarschijnlijk *nutteloos*. Of het problemen geeft of niet is een open vraag.

Als ge al 10 keer covid hebt opgedaan zonder het te merken, dan kunt ge ertegen he, en is er geen reden om een vaccin te nemen

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 februari 2021 om 12:58.
Oud 4 februari 2021, 12:57   #180
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Werkgever die vaccinatie voor personeel verplicht, riskeert zware boete

Dit is goed, en hopelijk blijft dat zo.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210204_93753116
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be