![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Laat jij je vaccineren? | |||
Ja, zonder meer, primair uit gezondheidsoverwegingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 22,22% |
Ja, zonder meer, primair om terug naar normaal te kunnen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Nee, in geen geval, ook later niet |
![]() ![]() ![]() |
6 | 33,33% |
Ja, als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
Tijdens deze vaccinatieronde (tot de zomer) nog niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 16,67% |
Enkel later én als ik bepaalde vaccins mag uitsluiten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 11,11% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens te meer mix je de zaken grondig door mekaar. Met veel bravoure. Maar des te minder sérieux.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.snopes.com/fact-check/bi...es-india-sued/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat dat getal totaal anders zal zijn in functie van de bekomen resultaten eens die er zijn. Met andere woorden, zich NU afvragen hoeveel mensen zich NU zouden willen laten vaccineren, dient tot niks. Men moet zich concentreren op het bekomen van resultaten, en dat is alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals iemand anders aangaf, eigenlijk zou een bloedonderzoek op haar antilichamen toestand moeten aangeven waar ze aan toe is: als zij antilichamen heeft, dan is dat vaccin zo goed als totaal nutteloos. Heeft ze er geen meer, dan is het een boostershot, die gewoon haar geheugen B cellen weer zal activeren en er misschien wat bijmaken. Als ze al een hoog niveau van antilichamen heeft, riskeert ze van een wat heviger reactie op het vaccin te hebben, maar dat is meestal niet erg. Het is wel een verspild vaccin, dus als "arts" mag dat tellen. https://www.huffpost.com/entry/coron...b690d5d3052aa1 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want anders moet men toegeven dat die vaccins uitgewerkt zouden zijn binnen 3 maanden OF dat natuurlijke immuniteit even goed zou werken - wat uiteraard het geval is. Wat WEL mogelijk is, is dat een heel lichte infectie U geen stevige immuniteit geeft, terwijl een vaccin U de immuniteit geeft van iemand die goed symptomatisch ziek is geweest. Maar iemand die na 3 maanden van natuurlijke immuniteit die nog heeft, die is even goed of slecht beschermd als iemand die een vaccin genomen heeft natuurlijk. Zelfs beter, want die heeft een breder spectrum aan antilichamen. Om de doodeenvoudige reden dat dat het werkingsmechanisme is van een vaccin. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 februari 2021 om 06:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementslid
|
![]() Ja, ik laat mij vaccineren. Ik heb Covid gehad in juni vorig jaar, en de tweede infectie zou zwaarder zijn dan de eerste, dus zeker wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet idioot om een boost te willen, maar de redenering is wel eigenaardig "immuniteit geeft zwaardere infectie dus ik wil meer immuniteit" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals altijd geldt de regel van Hitchens ook hier : ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regering zal nog eens een sensibiliseringscampagne voeren.
Ditmaal om mensen aan te sporen zich te laten vaccineren. Zo'n campagnes hebben al fantastische resultaten opgeleverd... De vraag is: wiens portemonnee wordt er gespekt met zo'n nutteloze zaken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is alweer iemand die na 10 maanden nog altijd geen flauw benul heeft waar het over gaat. Als het doel van onze overheid en media het verspreiden van foute informatie zou zijn dan waren ze bij de besten in de wereld. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zou ik mij toch eerst laten informeren alvorens die spuit te laten zetten. Ik neem aan dat je er ziek van was, of was het gewoon positief getest zonder symptomen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, dit punctueel geval gaat helemaal niet over het verspreiden van valse informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het van juni geleden is, zal het geen kwaad kunnen. Of het iets bijdraagt, is een andere kwestie. Mocht ik recent ziek geweest zijn, dan is het ten eerste totaal nutteloos om te vaccineren, maar is het risico van grotere bijwerkingen er ook potentieel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over de uitspraak dat een tweede infectie erger is dan de eerste, neem ik aan. Dat is niet uitgesloten, maar als dat het geval is, dan is het een *heel slecht* idee om te vaccineren in 't algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij geen vaccin. Ik zal wel uitzieken (of de geest geven) als ik het virus krijg.
Geef mijn dosis maar aan een jongere. ![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 4 februari 2021 om 12:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ? Vaccineren of niet ? Of wordt er een onderscheid gemaakt tussen infectie en besmetting ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....12.20230508v1 Hier zeggen ze dat de ernst van de infectie weinig correlatie heeft met uw immuunreactie. Maar hier: https://www.medrxiv.org/content/10.1....18.20248447v1 Lijken ze te zeggen dat asymptomatischen wat minder immuniteit opbouwen dan symptomatischen. Als ge een behoorlijk niveau van antilichamen hebt, dan is een vaccin waarschijnlijk *nutteloos*. Of het problemen geeft of niet is een open vraag. Als ge al 10 keer covid hebt opgedaan zonder het te merken, dan kunt ge ertegen he, en is er geen reden om een vaccin te nemen ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 4 februari 2021 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Werkgever die vaccinatie voor personeel verplicht, riskeert zware boete
Dit is goed, en hopelijk blijft dat zo. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210204_93753116 |
![]() |
![]() |