Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2021, 19:59   #161
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U gaat niets doen. Dat is het net.
Dat klopt omdat hier in de buurt niemand zo gek is om die vod nog uit te hangen, zelfs niet in Jupiler-versie. Dat is enkel en in beperkte mate als de salonvoetballers nog eens de pretentie hebben om tevergeefs om aan een of ander kampioenschap deel te nemen.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 20:02   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fantastische hobby dat u hebt. Vlaggen tellen.
In Merelbeke hebben ze korte metten gemaakt met de verontreiniging van het publiek domein met collabo-vlaggen.

https://www.hln.be/merelbeke/n-va-di...gjes~aa8cbb93/

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2021 om 20:02.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 20:02   #163
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
In uw gemeente leven ze waarschijnlijk allemaal nog in de Tweede Wereldoorlog, als u zich zo representatief acht voor de rest van 'uw' gemeente.
Belgisch-nationalisten die brood zien in het oprakelen van het verleden, gaan dat niet aan zich laten voorbijgaan. Money is alles wat telt.
Oud 12 juli 2021, 20:05   #164
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In Merelbeke hebben ze korte metten gemaakt met de verontreiniging van het publiek domein met collabo-vlaggen.

Haatsmurfen vind je overal. Het is zoals onkruid. Ze duiken op waar ze het meest gemist kunnen worden.
Zelfs blauwalgen verzieken alles. Zeer gevaarlijk zoals al wat blauw is, volgens experten.
https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210712_..._BT=6961597374

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 12 juli 2021 om 20:17.
Oud 12 juli 2021, 20:36   #165
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Haatsmurfen vind je overal. Het is zoals onkruid. Ze duiken op waar ze het meest gemist kunnen worden.
Zelfs blauwalgen verzieken alles. Zeer gevaarlijk zoals al wat blauw is, volgens experten.
https://www.hbvl.be/cnt/DMF20210712_..._BT=6961597374
Ja, je hebt ook je blauw ergeren, je blauw betalen, de blauwziekte, de zaken blauw blauw laten, een blauwtje oplopen, blauwe plekken, bont en blauw slaan, weinig positieve uitdrukkingen met 'blauw'...
Oud 12 juli 2021, 20:37   #166
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:

Bij niet-VLD'ers heet zoiets gewoon diefstal, hoor.
Maar ik begrijp dat er bij jouw partij wel wat normvervaging is...
Oud 12 juli 2021, 20:41   #167
Den beer van b
Partijlid

Standaard

Citaat:

Dat zijn verzamelaars, hopen daar binnen 30 jaar nog geld van te krijgen
Serieus nu. Gisteren was er in een naburig dorp 11 juli feestje, wat 2de en 3de rang optredens, veel bier, veel opgetutte vrouwkes, relatief veel te dure wagens op de parking vergeleken met het gemiddeld inkomen per inwoner, maar een vlag heb ik in de buurt sinds de uitschakeling van de Belgische ploeg op het EK amper gezien, laat staan een Vlaamse vlag op 11 juli.
Ik verblijf ongeveer 8 tot 10 dagen per maand in Wallonië, daar was men verleden week al enthousiast bezig met de voorbereidingen van de 21 juli viering, iedereen welkom, geen vlaggenkwestie.
Den beer van b is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 20:41   #168
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
We gaan de Belgische vodden tellen op 21 juli. Da beperkt het Belgisch-nationalisme zich tot vodden tellen
En soms gebeurt er dit:

[/url]

Jawel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2021 om 20:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 20:42   #169
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Rare jongens daar in Limburg.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 20:46   #170
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Fantastische hobby dat u hebt. Vlaggen tellen.
Waar haalt u het?
Als ik thuiskom en ik stap uit mijn auto, moet ik dan mijn ogen dichtdoen om de vlaggen niet te zien?
Daar maakt u dan een hobby van.
De enigen die ik hier heb zien tellen zijn de belgicisten.
Oud 12 juli 2021, 20:47   #171
Den beer van b
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Rare jongens daar in Limburg.
Ice Tea drinken, eikes.
Oud 12 juli 2021, 20:47   #172
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu weet iedereen hier wel dat ik Groot-Nederlandse sympathieën heb. Maar hypernationalisme is niet aan mij besteed en ik kan vaak nog door één deur met andersdenkenden. Belgovlaggen in de poubelle gooien is niet iets wat ik ooit zou doen van mijn leven.

Sowieso is het een statement en de meningen zijn vrij. Er zijn ook anderen die Belgovlaggen verbrand hebben. Dat is waar.

Het enige jammere vind ik wanneer men elkaar dingen misgunt of elkaar opzettelijk niet begrijpt. Dat gebeurt ook al te vaak. Voor de rest kijk ik uit naar 14 juli en 21 juli.

Nu pas op, stel Groot-Nederland ligt binnen handbereik, misschien loop ik dan wel harder van stapel. Dat kan. Volgens sommigen zal dat experiment nooit plaatsvinden. Het zij zo. Al bij al kan ik leven met een België dat rationeel en met erkenning van onze historische banden als buurlanden met gelijkaardige oorsprong met onze noorderburen hoor. En zelfs zonder die erkenning, maar dan als dissidente stem.

Die Limburger was wel slim genoeg om de strijdvlag erin te gooien.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2021 om 20:55.
Oud 12 juli 2021, 20:54   #173
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En soms gebeurt er dit:

[/url][url=https://postimages.org/nl/]

Jawel.
Dat kan gerust, stel dat men mij zo ongevraagd een Belgische collaboratievlag in de hand duwt, dan kan het zijn dat ik die ook in de vuilbak gooi.
Soms worden die bij evenementen uitgedeeld, en dan kun je dat dus wel verwachten, zeker met van die kinderachtige reacties, zoals je hier op het forum bij de blauwe partijslaafjes ziet.
Anderzijds deed Theo Francken een vlaguitdelingsactie en in recordtijd was heel de stock leeg.
Oud 12 juli 2021, 20:57   #174
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat kan gerust, stel dat men mij zo ongevraagd een Belgische collaboratievlag in de hand duwt, dan kan het zijn dat ik die ook in de vuilbak gooi.
Soms worden die bij evenementen uitgedeeld, en dan kun je dat dus wel verwachten, zeker met van die kinderachtige reacties, zoals je hier op het forum bij de blauwe partijslaafjes ziet.
Anderzijds deed Theo Francken een vlaguitdelingsactie en in recordtijd was heel de stock leeg.
Volgens mij is dat zo verlopen. Iemand deelde die uit in het centrum en enkelen waren daar niet mee gediend. Het houdt opeens steek. Dat is er ook om vragen eigenlijk.
Oud 12 juli 2021, 20:59   #175
Den beer van b
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Volgens mij is dat zo verlopen. Iemand deelde die uit in het centrum en enkelen waren daar niet mee gediend. Het houdt opeens steek. Dat is er ook om vragen eigenlijk.
Het waren dan tenminste nette opgevoede mensen die de moeite genomen hebben ze in de vuilbak te steken. Kunnen we van de Ice Tea drinker niet zeggen.
Oud 12 juli 2021, 21:00   #176
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dat is iets dat ik nu net bij de belgicisten hier gezien heb.
Ik heb niets geteld, het viel mij gewoon op dat ik geen enkele officiële Vlaamse vlag met rode klauwen gezien heb.
Vanavond trouwens nog altijd wat leeuwenvlaggen gezien, nog altijd, zonder rode klauwen.
Belgische vlaggen kon ik nergens zien.
Als u met de wagen rijdt zit u dus vlaggen te bekijken. Roflol. I don't give a shit.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:04   #177
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Als u met de wagen rijdt zit u dus vlaggen te bekijken. Roflol. I don't give a shit.
U heeft toch echt problemen met begrijpend lezen.
Als ik thuiskom, stap ik uit mijn wagen, en zie ik die vlaggen.
Volgens jou zou ik dan mijn ogen moeten dichtdoen of zo?
Ja, die belgicisten hebben altijd rare ideeên.

En ja, als je rondrijdt, dan valt zo'n gigantische Vlaamse Leeuw natuurlijk ook niet op, die mag je helemaal niet zien.
Reclameborden langs de weg staan er ook omdat niemand die kan zien.
Rare jongens, die belgicisten.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 12 juli 2021 om 21:05.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:06   #178
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Pajosje

De Maaslanders vochten aan Vlaamse zijde en werden daardoor als Vlamingen aangezien.
Jaja en als een aantal Vlaamse huurlingen in Congo gaan vechten worden alle Vlamingen als Congolezen aanzien volgens uw stelling.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Wat nu als Limburg beschouwd wordt, heeft niets met het Hertogdom Limburg te maken (afgezien van enkele Voerdorpen). U zwijgt daarover in alle talen terwijl u ook de verschillende betekenissen van Vlaanderen nog steeds niet blijkt te snappen. De Walen noemen de Maaslanders al eeuwen "Vlamingen" (flamands).
Ofwel leest gij mijn antwoorden op uw beweringen niet ofwel zijt gij een echte leugenaar. Ik denk vooral dat laatste. Ik heb al altijd geschreven dat de naam Limburg voor oze provincie een historische fout is die we te danken hebben aan de hoogheidswaanzin van de Nederlandse koning Willem. Ik heb u ook al geantwoord dat er in de provincies Limburg niemand aanspraak maakt op de geschiedenis van het hertogdom Limburg. Terwijl men in het gewest Vlaanderen met alle geweld, en tegen elke historisch gegeven in wil aantonen dat de bevolking van gans het gewest iets te maken heeft met de guldensporenslag en de geschiedenis van het graafschap Vlaanderen.

Gij doet hier aan geschiedenisvervalsing.

Minachtende groeten van een echte Maaslander, inwoner van de Provincie Limburg. Afstammeling van inwoners uit hertogdom-Limburg, Gulik, het Land van Loon, Graafschap Reckheim, Land van Overmase,Wallonië, Duitsland, ...allen uit de de omgeving van Maastricht. Maar geen enkele Vlaamse voorouder.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:15   #179
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
U heeft toch echt problemen met begrijpend lezen.
Als ik thuiskom, stap ik uit mijn wagen, en zie ik die vlaggen.
Volgens jou zou ik dan mijn ogen moeten dichtdoen of zo?
Ja, die belgicisten hebben altijd rare ideeên.

En ja, als je rondrijdt, dan valt zo'n gigantische Vlaamse Leeuw natuurlijk ook niet op, die mag je helemaal niet zien.
Reclameborden langs de weg staan er ook omdat niemand die kan zien.
Rare jongens, die belgicisten.
En? Krijg je daar een stijve van? Van een Vlaamse Leeuw te zien?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2021, 21:17   #180
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Belgische Limburgers/Loonlanders hebben de naam Limburg als erfenis aanvaard doorheen de jaren net zoals wij de naam Vlaanderen als pars-pro-toto naam hebben aanvaard. Dat is een normaal fenomeen dat je in veel landen terug ziet.

De cultuur rond de rivier de Maas verklaart ook de affiniteit met Nederlands Limburg en misschien ook Luik.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2021 om 21:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be