Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2004, 10:44   #161
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Juist Dixie... als we eerst eens zorgen dat al onze eigen mensen niet dakloos op straat moeten dolen in deze winterperiode, als we eerst eens zorgen dat al onze eigen mensen hebben waar ze recht op hebben, als we eerst eens zorgen dat al onze mensen menswaardig kunnen leven... dan en pas dan kunnen we eens zien of we nog wat over hebben en eventueel andere mensen helpen.

Overlaatst een gesprek gehad met mensen van Kamiano uit Antwerpen. Jongens er is nog miserie genoeg (veel verborgen miserie) in onze grote steden hoor. En al het geld dat nu naar financiele asielzoekers gaat is geld dat niet naar deze mensen kan gaan. Mensen die door omstandigheden alles verloren hebben... Laat ons deze mensen eens eerst helpen en dan pas de rest van de wereld.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 10:47   #162
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

eigenlijk dus eigen volk eerst of ben ik weer 'racistisch'
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 10:55   #163
Tegendradigaard

Standaard

Ja als men het "racistisch" wil noemen, dan noemt men het maar zo.
Voor Vlaamse daklozen bestaan er bijna alleen prive initiatieven die draaien op vrijwilligers en vrijwillige bijdragen en giften.
Voor vreemde asielzoekers bestaan er allerlei diensten en instellingen die die mensen onderdak geven, eten geven, drinken geven, kleren geven BETAALD MET BELASTINGSGELD.

Noem dat inderdaad maar racisme, maar dan naar het eigen volk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 24 december 2004, 14:44   #164
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ja als men het "racistisch" wil noemen, dan noemt men het maar zo.
Voor Vlaamse daklozen bestaan er bijna alleen prive initiatieven die draaien op vrijwilligers en vrijwillige bijdragen en giften.
Voor vreemde asielzoekers bestaan er allerlei diensten en instellingen die die mensen onderdak geven, eten geven, drinken geven, kleren geven BETAALD MET BELASTINGSGELD.

Noem dat inderdaad maar racisme, maar dan naar het eigen volk.
kan jij mee eens vertellen hoe je in onze maatschappij, met al die sociale voorzieningen,nog dakloos kan worden? want dat begrijp ik niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 14:48   #165
Haiduc
Burger

Standaard

Citaat:
Juist Dixie... als we eerst eens zorgen dat al onze eigen mensen niet dakloos op straat moeten dolen in deze winterperiode, als we eerst eens zorgen dat al onze eigen mensen hebben waar ze recht op hebben, als we eerst eens zorgen dat al onze mensen menswaardig kunnen leven... dan en pas dan kunnen we eens zien of we nog wat over hebben en eventueel andere mensen helpen.

Overlaatst een gesprek gehad met mensen van Kamiano uit Antwerpen. Jongens er is nog miserie genoeg (veel verborgen miserie) in onze grote steden hoor. En al het geld dat nu naar financiele asielzoekers gaat is geld dat niet naar deze mensen kan gaan. Mensen die door omstandigheden alles verloren hebben... Laat ons deze mensen eens eerst helpen en dan pas de rest van de wereld.
Iets zinnigers heb de laatste tijd niet meer gehoord..
Haiduc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 14:51   #166
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kan jij mee eens vertellen hoe je in onze maatschappij, met al die sociale voorzieningen,nog dakloos kan worden? want dat begrijp ik niet.
Dat begrijpen niet je eerste gave was heb ik ook al op andere threads kunnen lezen
Oud 24 december 2004, 15:38   #167
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
NOg nooit van bvb falingen gehoord ? of echtscheidingen ? Of drankduivels ? Of drugduivels ? gokverslaafden ?
Er zijn verschillende manieren om alles ter verliezen ingenious. En vele Vlamingen zijn dan te koppig om naar het ocmw of zo te gaan. Of ze zien helemaal niet in dat ze aan het afglijden zijn van de maatschappelijk ladder.

Er zijn nog mazen genoeg in het vangnet hoor...

Oud 24 december 2004, 15:39   #168
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Tussen de mensen die behoren tot de zogenaamde 4de wereld zitten enerzijds mensen die door spijtige omstandigheden in het gootje beland zijn maar je mag er ook zeker van zijn dat er ook vele profiteurs tussen zitten die weigeren om maar iets te moeten inzake werken.
Ook heb je dan talloze dronkaards die elke cent in het café uitgeven.En voor deze mensen wil ik toch ook wel niet opdraaien zenne.
Voor de mensen in deze wereld die blijven zoeken naar werk en steeds worden geweigerd om de een of andere redenen daar heb ik wel iets voorover alsook de kinderen die hierin leven want meestal hebben zij nooit de keuze kunnen maken en zijn niet schuldig aan hun levensomstandigheden.
Voorbeeldje:ik weet niet wie ooit dat programma over het ocmw toen heeft gekeken?Er was daar dat gezin.Zij trok invidaliteits steun en hij weigerde te werken omdat hij aan het wachten was op zijn muzikale doorbraak.Het gezin had ook 2 kinderen.
Voor de vrouw en de kinderen vond ik het enigszins erg maar voor die vent die mocht van mij op straat leven die zou gene eurocent van mij krijgen.
Maar het ergste vond ik het voor die bediende van het ocmw.Dat meisje werd uitgemaakt voor weet ik veel(ook vele ocmw bediendes worden steeds meer en meer bedreigd en krijge nte maken met agressieve mensen)en die moest dan vriendelijk blijven voor zulk marginaal volk die hun erbarmelijk bestaan hebben te danken door luiheid(andere door hun eigen stommiteiten,verslavingen en zo meer).Die mensen verdienen in mijn ogen geen hulp meer,willen ze hulp krijgen dan moeten ze eerst zelf maar laten zien dat ze alles doen voor een beter leven en niet lui zijn of duizend en één verslavingen hebben.
maar dit is niet waarover dit topic ging.

Ons land is een welvarend land en om dit te blijven moet je een goede gezonde economie blijven hebben.En laat dit nu het enige zijn waar politiekers in deze tijden nog maar weinig vat op hebben en zeker onze politiekers van dit kleine landje.
Mulinationals en andere zakenlui en zo meer beslissen over de economie en dus ook over de welvaart in de wereld.
Als men in een duf kantoortje beslist dat ergens een bepaalde fabriek dicht moet om te verhuizen naar een goedkoper land dan hebben de politiekers hier niets meer op te zeggen.
De vrije handel en het kapitalisme maken de wereld onleefbaar en maakt de democratie stilletjes aan kapot.
Dus op dit vlak kan geen enkele partij iets veranderen.Men kan wel altijd bedrijven die blijven steunen en zo maar waar eindigd dat dan.
Wat betfreft de programma's van het blok is het zo dat ze wel degelijk sommige goede ideeën hebben en dat deze partij wel eens mag mee regeren.
Wie denkt dat er dan zeker een nieuwe holocaust ontstaat moet maar eens beter de geschiedenisboeken induiken en lezen hoe hitler aan de macht kwam.
Enerzijds was er armoede in duistland en het verlies van WO1 weegde zwaar op duitsland met als gevolg een zeer zwakke economie en daar de meeste joden een welvarender leven hadden waren de frustraties van hitler ten opzichte van dit volk zeer groot maar met hem was er ook een massa die dezelfde frustraties hadden.Men heeft ook geprobeerd hitler op alle mogelijke manieren weg te krijgen op het politieke niveau (zelfs in de gevangenis gezeten)maar juist dit alles heeft in hitlers voordeel gespeeld en heeft hij alsnog de macht kunnen grijpen met WO2 als gevolg en de holocaust.

En wat doen die linkse sukkels in dit land.Inderdaad een rechtste partije proberen te verbieden en te verbannen met als gevolg dat deze partij dan extremer en groter word naarmate de economie aan het achteruit gaat en wat zie we op wereldniveau?juist de economie verhuisd langzaam naar andere oorden en onze economie word langzaam maar zeker zwakker en zwakker.En de welvaart daalt en de spanningen tussen de volkeren stijgt.Frustaties worden groter en het moslim terrorisme stelt onze verdraagzaam heid enorm op de proef.

een rechtse partij in de meerderheid is geen schande en heeft op lange termijn meer voordelen dan en te linkse overheid zoals nu die de problemen ontkent en negeert en probeert met alle middelen in de doofpot probeert te steken.

Laat het vlaams belang gewoon meedoen en pak die criminaliteit nu eens echt goed aan(maar neen,nu word het zelf zo erg dat wanneer je een straf van minder dan 3 jaar krijgt je nog niet eens moet zitten,dus misdaad loont en word beloond)
pak de vluchtelingen problematiek aan en het is geen schande om de realiteit te zeggen en die is dat europa en dus ook belgië niet alle zorgen van de wereld kan dragen.
onze welvaart is geen oneindige put met geld waar iedereen zomaar een stukje van kan krijgen dus harde maatregelen dringen zich op.
Het kan ook niet blijven duren dat europa miljarden euro blijven storten in vele landen waar er armoede is en dat deze landen niets ondernemen om hun volk in eigen land te houden sterker nog dit geld word steeds meer gebruikt voor oorlogen te bekostigen of het fortuin van een of andere corrupte politici te vergroten.
Een beetje egoisme kan geen kwaad tenzij het gaat over milieu en dierenwelzijn want de dieren hebben geen keuze in dit alles en zij leiden het meeste eronder alsook onze kostbare natuur.

dus conclusie,laat vlaams belang meedoen en kijk wat er van komt in plaats van niets te doen.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 15:41   #169
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Dat begrijpen niet je eerste gave was heb ik ook al op andere threads kunnen lezen
jij bent echt wel een stalkertje hé. ga je nu in alle threads waar ik post ook komen? leuk, al die aandacht.

Citaat:

Laatst gewijzigd door ingenious : 24 december 2004 om 15:42.
Oud 24 december 2004, 15:46   #170
ingenious

Standaard

Citaat:
NOg nooit van bvb falingen gehoord ? of echtscheidingen ? Of drankduivels ? Of drugduivels ? gokverslaafden ?
Er zijn verschillende manieren om alles ter verliezen ingenious. En vele Vlamingen zijn dan te koppig om naar het ocmw of zo te gaan. Of ze zien helemaal niet in dat ze aan het afglijden zijn van de maatschappelijk ladder.

dat je alles kan kwijtspelen weet ik ook. maar zoals je zegt, wij hebben daar iets voor, namelijk het ocmw. ik begrijp niet hoe wij nog daklozen kunnen hebben. moeten we stoppen met azielzoekers te helpen omdat er mensen zijn die te koppig zijn van naar het ocmw te stappen? en die drank- en drugsverslaafden mogen ze gerust in een afkickcentrum steken van mij. maar vaak willen ze dat niet. je moet ook willen geholpen worden natuurlijk.

als er nog andere mazen in het net zijn, moeten die wel gedicht worden.

Citaat:
Oud 24 december 2004, 15:48   #171
Tegendradigaard

Standaard

jammer genoeg zijn er inderdaad "overbeterbare" mensen. Maar laat dit geen excuus zijn om deze mensen ook te laten vallen.
Das althans mijn gedacht.
Nu zijn er mensen die speciaal misdaden plegen met de bedoeling om in de winter opgesloten te worden en zo de koude te ontlopen ... en eten te hebben....

Waarom halen we die mensen niet van straat en geven ze opvang in een centrum dat nu gebruikt wordt door asielzoekers ? Geef ze eten en leer ze terug werken. Eerst in dat centrum en dan begeleiden naar werk.

a propos ik besef ook dat voor elke dakloze die je zo terug op weg helpt er ook misschien wel ergens een nieuwe bijkomt. Maar waarom kunnen mensen van hier niet krijgen wat we mensen, die uit den vreemde komen, wel geven ?

Oud 24 december 2004, 15:51   #172
Tegendradigaard

Standaard

Je moet natuurlijk ook wat moeite doen om die mensen te bereiken he. Sommige mensen hebben zo nog altijd hun trots hoor. Weigeren uiterlijk hulp die ze innerlijk met beide handen willen vastpakken, maar hun trots staat in de weg...

misschien is het geen slechte zaak om wat dwang uit te oefenen ? Met dwang bedoel ik de mensen in gesloten centra steken (�* la asielzoekers he) en ze daar zoals hierboven al gezegd terug in de maatschapij begeleiden....

Niet simpel, maar verdomme als we het kunnen doen voor asielzoekers, waarom dan niet voor de eigen mensen ?

Oud 24 december 2004, 15:54   #173
Fille van de Foor
Gouverneur

Fille van de Foor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, inderdaad. Vandaar dan ook de VB "oplossing" om dan maar de kleinste visjes te elimineren...
Fille van de Foor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 15:59   #174
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

hoe kan het VB nu voor oplossingen zorgen dat ze in geen een regering zitten ... en stilaan zwelt het aantal problemen maar aan!
Oud 24 december 2004, 16:10   #175
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
eigenlijk dus eigen volk eerst of ben ik weer 'racistisch'
eigen volk eerst is inderdaad per defenitie racistisch. DEF racisme, vooroordelen tegen bepaalde groepen of individu (mensen die bel. nationaliteit niet hebben) op basis van biologische en culturele eigenschappen en de hiermee gepaarde achteruitstelling (inferioriteit) van deze groepen/ individuen
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 16:20   #176
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ik vind trouwens ook dat er een nieuwe kreet moet komen 'eigen volk laatst' of 'vreemd volk eerst' ... uiteraard op de kosten van de linkse autochtonen en niet van vlaams belangstemmer ... maw laat de linkies voor de multicul betalen dan zijn wij daar toch al vanaf misschien met deze dagen enkele ilegalen in huis nemen zou al positief zijn
Oud 24 december 2004, 16:25   #177
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
ik vind trouwens ook dat er een nieuwe kreet moet komen 'eigen volk laatst' of 'vreemd volk eerst' ... uiteraard op de kosten van de linkse autochtonen en niet van vlaams belangstemmer ... maw laat de linkies voor de multicul betalen dan zijn wij daar toch al vanaf misschien met deze dagen enkele ilegalen in huis nemen zou al positief zijn
[size=4]dat ze hun ballen eens in de kerstboom hangen !![/size]

[size=5]Vrolijk Kerstfeest !![/size]
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 16:26   #178
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Ja, inderdaad. Vandaar dan ook de VB "oplossing" om dan maar de kleinste visjes te elimineren...
wie het kleine niet eert... is het grote meer dan weert...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2004, 16:29   #179
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoogdravende taal voor een eigen-persoonlijke-portemonee-eerst aanhanger. Laat dat Vlaamse maskertje toch vallen.
Oud 24 december 2004, 16:30   #180
Fille van de Foor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
wie het kleine niet eert... is het grote meer dan weert...
Best niet meer rijden vandaag... er zijn alcoholcontroles!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be