Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2021, 04:44   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik hoor het bij vele mensen ....iedereen is dik teleurgesteld in die vaccins.
Die vaccins werken zoals men van vaccins kan verwachten en het is zelfs een klein mirakel dat ze er zijn. Het enige probleem is dat onze kwakzalvers en overheid aan die vaccins magische eigenschappen hebben toegeschreven en ferm zitten lullen hebben hierover.

Er was eigenlijk geen echt probleem met corona. Maar voor zover sommigen vonden van wel, hebben deze vaccins het probleem daarvan definitief opgelost. Die vaccins zorgen ervoor dat mensen die dat willen, 10 keer minder kans lopen om zwaar ziek te zijn, en dat volstaat ruimschoots, om de maatschappelijke last die al niet groot was totaal verwaarloosbaar te maken en U van corona niks aan te trekken.

Alleen hebben wij vorig jaar den onnozelaar uitgehangen en gedaan alsof corona een ramp was, en werden die vaccins voorgesteld alsof ze die "ramp" definitief zouden ruimen. Nee, zo werkt dat niet: de vaccins tegen griep elimineren ook de griep niet, en maken ook niet dat er geen griepdoden meer zijn. Dat we vaccins hebben die zelfs beter werken dan griep vaccins is een klein mirakel. Dat ze voorgesteld werden als corona eliminerend was totaal waanzinnig.

En ja, na iemand de maan te beloven is die natuurlijk altijd teleurgesteld. Maar dat komt omdat gans deze crisis door een bende arrogante kwakzalvers wordt gestuurd en ja, van kwakzalvers moet ge geen werkende resultaten verwachten. Maar het is heel spijtig dat die vaccins nu zo een slecht beeld krijgen, want het is goed spul. Maar geen toverspul ook niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 04:49   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben gevaccineerd. In mijn familie is iedereen gevaccineerd. In mijn vriendenkring is de overgrote meerderheid gevaccineerd.

Ik heb wel enkele vrienden die niet gevaccineerd zijn, ik begrijp hun redenering niet maar ik zal ze natuurlijk niet laten vallen omdat ze niet zoals ik denken. Dit zou belachelijk zijn.
Maar ik geef wel toe dat ik hun redenering niet betreft.

Voor mij was het een evidentie gevaccineerd te zijn.
Dat is het ironische aan gans deze affaire. Behalve voor jongeren, is het voor iedereen lichtjes voordelig om gevaccineerd te zijn, tot sterk voordelig om gevaccineerd te zijn als ge bejaard zijt. Maar het is TEVENS IN UW VOORDEEL DAT DE ANDEREN NIET GEVACCINEERD ZIJN.

Inderdaad zijn mensen van een zekere leeftijd die zich niet vaccineren (en het nog niet gehad hebben) mensen die voor zichzelf een (lichtjes) foute redenering maken ; maar tevens zijn zij - misschien zonder het te beseffen - voordelig voor alle gevaccineerden. Zij "offeren zich op" als het ware, ook al beseffen ze het misschien niet. En het grappige is dat het zij zijn die daar voordeel aan hebben, de gevaccineerden, die die mensen scheef bekijken !

Dat is net zoals vorig jaar, toen mensen niet door hadden dat als hun buur een corona feestje gaf, dat in HUN voordeel was ! Omdat men aan die mensen zever wijsgemaakt had, namelijk dat die buur "verantwoordelijk zou zijn voor het onderhouden van de epidemie" terwijl die buur bijdroeg tot wat TOCH moest gebeuren: namelijk uitwoekeren.

En dat vindt zijn grond in EEN ENORME LEUGEN die sinds het begin verteld wordt over corona, namelijk dat natuurlijke immuniteit slecht of niet zou werken. Dat is iets dat zoals ivermectine sinds het begin door allerlei eufemismen door de medische top werd tegengehouden, tot de wetenschappelijke bewijzen zo huizenhoog zijn opgestapeld nu, dat men het EINDELIJK moet toegeven maar zonder alle redeneringen die daarop gebaseerd waren, en dus sinds het begin fout zijn, te duiden. Meer nog, met een ganse waslijst van nog meer sofismen om proberen die foute redeneringen te ontkoppelen van de wetenschappelijke evidentie die nu na anderhalf jaar liegen hierover, niet meer kan tegengehouden worden.

Er is een rode draad door gans dit gedoe: de natuur tegenwerken. NIET normaal doen. Zeggen dat de natuur de vijand is. Artificieel de zaak willen controleren. Stellen dat het ENKEL MAAR door interventie kan aangepakt worden.

De leugenpasjes zijn daar een voorbeeld van: vaccinatie 1 jaar geldig, natuurlijke immuniteit 6 maanden. Terwijl ondertussen iedereen weet dat natuurlijke immuniteit meer dan 1 jaar werkt, en vaccins 4 maanden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2021 om 05:08.
Oud 15 september 2021, 13:53   #163
Eurosceptic
Minister

Standaard

De oplossing om te maskeren dat vaccins niet werken, is al gevonden. Men kondigt een zwaar griepseizoen aan. Straks hebben alle dubbel gevaccineerden die toch ziek worden "griep" in plaats van covid. En natuurlijk zal 80% van de schapen die naar het nieuws kijken dit geloven.

De Nederlanders hebben de staat van medische apartheid afgekondigd. Nochtans bestaat er een recente video van Hugo De Jonge (Nederlandse Marc Van Ranst) die openlijk stelde dat deze indirecte verplichting er nooit zou komen.
Oud 15 september 2021, 16:28   #164
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
De oplossing om te maskeren dat vaccins niet werken, is al gevonden. Men kondigt een zwaar griepseizoen aan. Straks hebben alle dubbel gevaccineerden die toch ziek worden "griep" in plaats van covid. En natuurlijk zal 80% van de schapen die naar het nieuws kijken dit geloven.

De Nederlanders hebben de staat van medische apartheid afgekondigd. Nochtans bestaat er een recente video van Hugo De Jonge (Nederlandse Marc Van Ranst) die openlijk stelde dat deze indirecte verplichting er nooit zou komen.
Goed nieuws toch?

Dat is een teken dat men probeert uit de waanzin te geraken. Gewoon de chinese methode, niet meer testen en doen alsof het niet meer bestaat.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:35   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat gevaccineerde banger zijn van niet gevaccineerde dan omgekeerd. Het is de eerste maal ik dit ervaar met een vaccin. Ik ben bv gevaccineerd tegen hepatitis A en B maar geen haar op mijn hoofd is bang van iemand die niet is gevaccineerd tegen hepatitis.
Er klopt toch blijkbaar iets niet met die vaccins.
Velen hebben ondertussen al honderden keren uitgelegd wat het verschil is tussen bang en voorzichtig.
Als je blijft ons uitmaken voor bangeriken, dan wordt dat op den duur wel ambetant.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:38   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ik aan een anti-vaxxer maar één vraag zou stellen, en op voorhand duidelijk maken dat als het antwoord "ja" is, dat dan de boeken toe gaan.

De vraag is: zijn uw kinderen gevaccineerd toen ze baby waren?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:52   #167
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat ik aan een anti-vaxxer maar één vraag zou stellen, en op voorhand duidelijk maken dat als het antwoord "ja" is, dat dan de boeken toe gaan.

Schoof, uw onvermogen zelfs maar iets van kennis op te doen begint pathetisch te worden.
Neem uw spuiten en wees gelukkig en laat de rest gerust.
Er gaan helemaal geen boeken toe, een polio vaccin kunt ge niet vergelijken met wat ze nu zetten.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 16:52   #168
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:

Waaruit blijkt dat sommige mensen echt achterlijk zijn en dat het makkelijker is om een hond te leren spreken dan
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 17:50   #169
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Schoof, uw logica is totaal zoek.
Wat heeft vaccinatie van baby's met corona in godsnaam te maken.
En wat bedoel je met "boeken die toegaan" ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 17:50   #170
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat sommige mensen echt achterlijk zijn en dat het makkelijker is om een hond te leren spreken dan
Inderdaad!
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 17:51   #171
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je verleden jaar dan wel ziek geweest ?
Ik vermoed dat ik in september 2018 in China een vorm van corona heb opgedaan. Een week later was ik ziek met koorts in Bangkok (ben of was omzeggens nooit ziek). Een paar weken daarna in Belgie hoestend rondgelopen en toch naar de dokter geweest. Volgens haar kon ze niets verkeerd horen aan mijn longen. De maand later ben ik half ziek naar Libanon geweest en daar dacht ik te gaan sterven.

Onmiddelijk terug naar de dokter als ik terugkwam en eindelijk stuurde ze mij voor een longen scan naar de kliniek. Amper een uur nadien bellen ze mij in paniek op dat mijn longen één grote witte vlek zijn. En week lang extra zware antibiotica genomen en toen begon het beter te gaan. 6 maand lang elke maand onder de scan om te zien hoe het evolueerde. De vlek werd gelukkig altijd kleiner.
Achteraf denk ik een covid avant la lettre gehad te hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 18:41   #172
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik vermoed dat ik in september 2018 in China een vorm van corona heb opgedaan. Een week later was ik ziek met koorts in Bangkok (ben of was omzeggens nooit ziek). Een paar weken daarna in Belgie hoestend rondgelopen en toch naar de dokter geweest. Volgens haar kon ze niets verkeerd horen aan mijn longen. De maand later ben ik half ziek naar Libanon geweest en daar dacht ik te gaan sterven.

Onmiddelijk terug naar de dokter als ik terugkwam en eindelijk stuurde ze mij voor een longen scan naar de kliniek. Amper een uur nadien bellen ze mij in paniek op dat mijn longen één grote witte vlek zijn. En week lang extra zware antibiotica genomen en toen begon het beter te gaan. 6 maand lang elke maand onder de scan om te zien hoe het evolueerde. De vlek werd gelukkig altijd kleiner.
Achteraf denk ik een covid avant la lettre gehad te hebben.
Gij lijkt me de wereld verspreider geweest te zijn. Weet je hoeveel doden je misschien op uw geweten hebt?
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2021, 21:30   #173
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zo’n ene op Cooke en Verhulst show:
“overtuig uw buur, overtuig iedereen tot vaccineren en dan zijn we misschien van corona vanaf.”
Oud 16 september 2021, 04:51   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We hebben hem !!
Oud 16 september 2021, 04:55   #175
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gewoon op de negeerlijst, daar staat hij bij mij al een tijdje.

Waarom zou je de moeite nog doen om te reageren op iemand die hier blijkbaar geen enkele post leest? Waarom zou je nog argumenten of bronnen geven als hij ze toch straal negeert?

Water naar de zee. De intellectuele capaciteiten zijn er niet meer, de ouderdom is blijkbaar al te ver gevorderd.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 04:57   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Velen hebben ondertussen al honderden keren uitgelegd wat het verschil is tussen bang en voorzichtig.
Als je blijft ons uitmaken voor bangeriken, dan wordt dat op den duur wel ambetant.
Dat is dan wel eigenaardig, want uw soort gedrag kan niet "voorzichtig" genoemd worden, maar wel "bang". Want gij neemt geen voorzorgen voor uzelf die werken, maar ge gaat wel fetishen eisen bij anderen, fetishen die eigenlijk in uw nadeel werken.

Jij denkt dat je met je pasje overal binnenkan, want "niet voorzichtig", haha. Maar je gaat wel eisen dat anderen zich vaccineren, wat voor U een nadeel is. "bang".

Een ECHT voorzichtig gedrag zou zijn: "ik blijf afgezonderd leven van de anderen, en als ik toch nog eens gedwongen ben om onder de mensen te komen, dan draag ik FFP2 masker en gelaatskap ; ondertussen hoop ik dat covid zo hard mogelijk uitraast want hoe meer mensen natuurlijke immuniteit hebben, hoe meer zijn veiliger zullen zijn voor mij nadien".

Het verschil tussen "voorzichtig" en "bang" kan je hierin vinden:

- voorzichtig gedrag is er een dat TOT DAADWERKELIJKE eigen risico vermindering leidt.

- bang gedrag is er een DAT IN FETISHEN EN RITUELEN vlucht, en aan vingerwijzen doet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2021 om 05:17.
Oud 16 september 2021, 05:16   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen griep ? Heb jij je kinderen elk jaar tegen griep laten vaccineren toen ze baby waren ?
Oud 16 september 2021, 10:19   #178
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij denkt dat je met je pasje overal binnenkan, want "niet voorzichtig", haha.
Schoof & co zijn er aan voor de moeite:

Als gevaccineerde toch positief getest: binnenkort geen groen Covid Safe Ticket meer in app

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...ve-coronatest/

Hebben ze die aanpassing in Frankrijk al doorgevoerd of kunnen besmette gevaccineerden daar ook nog ongestoord anderen besmetten ?
Oud 16 september 2021, 10:26   #179
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Schoof & co zijn er aan voor de moeite:

Als gevaccineerde toch positief getest: binnenkort geen groen Covid Safe Ticket meer in app

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/09...ve-coronatest/

Hebben ze die aanpassing in Frankrijk al doorgevoerd of kunnen besmette gevaccineerden daar ook nog ongestoord anderen besmetten ?
Vallen ze dan na die 11 dagen terug op de 6 maanden die een besmetting geldig is of het jaar van de eerdere vaccinatie?

De klucht wordt grappiger met de dag
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2021, 10:28   #180
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoe ga je om met bewust niet-gevaccineerden in de vriendenkring of familie

Bijlage 114846

Vooral luisteren blijkt het sleutelwoord te zijn.

Het coronavaccin blijkt dé splijtzwam in heel wat vriendenkringen en families. Niet alleen wegens de meningsverschillen, maar ook omdat het samenzijn zelf in het gedrang komt. Filosoof Patrick Loobuyck legt uit waarom uitgerekend het covid-vaccin zo’n probleem is en wat eraan te doen valt.

Probeer actief te luisteren naar elkaar en erkenning te geven aan hun opvattingen zonder dat je moet toegeven op je eigen standpunt, maar dat is geen gemakkelijke oefening."

Bron: VRT NWS - Antivax overtuigen of niet

Ik dacht eerst een enquête te maken, maar het aantal antwoordmogelijkheden is nogal uitgebreid.
Hoe ga je om met mensen die zich bewust niet laten vaccineren.
Om de oorspronkelijke vraag nog eens te nemen.

Eerst was mijn directe familie er niet blij mee en vermeden ze ons zelfs, ondertussen kan het ze geen zak meer schelen en staan ze niet te wachten op die booster.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be