Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2021, 17:29   #161
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kunt gij mij één partij in dit land opnoemen die een politieke structuur naar Zwitsers model nastreeft?
Vandaar dat ik steeds de politiek hier vergelijk met de Maffia structuur en die willen ook dat alles blijft zoals het is. Om zo steeds verder overal te kunnen in filtreren en zodoende hun clan wetten en regels te kunnen opleggen. Dit uitsluitend uit eigen belang.

Waar de burger aanzien word als de slaven om hen te dienen en aanzien word als melkvee om leeg te zuigen via alle mogelijke en onmogelijke belastingen. = wat de Maffia doet bij het uitzuigen van bedrijven…..om nadien hun corrupt geld wit te wassen door inkopen van aandelen van bedrijven waardoor hun macht en het onderdrukken over hun slaven weer sterker word. Zelfde structuur van het politiek gedrag hier.

Daarom zijn al die partijen op het vlak van de politieke structuur zoooooo conservatief om het politieke Belgische broeinest van chaos te houden zoals het is.

Daarom willen ze en vertikken ze ook maar te praten over het goed werkend Financieel en politiek structuur van Zwitserland.

Integendeel via en met hun pers aanhang houden ze de bevolking dom. En met corona angsten spuwend houden ze ons in ons kot.

En gezien de mensen nu in hun kot blijven door al die angst spuwende berichten en de Taxen en accijnzen op de auto minder zijn romen ze ons nu af via de hoge verwarming kosten!!! Maffia praktijken ja
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 oktober 2021 om 17:43.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:36   #162
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De financiële toestand van Nederland ziet er dan ook een stuk rooskleuriger uit dan die van België.
Klopt; inderdaad alles maar dan ook alles draait uiteindelijk om Geld. Spookjes bestaan alleen in de boekjes voor de kinderen.

Probleem hier in dit land is dat Links en hun Vakbond leger alles wat met geld verdienden te maken heeft bij de burger afbreekt en vergruist tot crimineel.

Terwijl zij als Maffia bendes de burger en bedrijven op alle vlakken die mogelijk zijn hun geld afromen om hun partij geneugten en hun vriendjes te betalen te onderhouden. Zodat die er alles aandoen om de massa te stropen!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 oktober 2021 om 17:38.
Oud 25 oktober 2021, 17:39   #163
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Maakt u zich over ons geen zorgen. Want nogmaals: Nederland beschikt over expertise op dit gebied. België niet.
Ik maak me geen zorgen. U zou zich zorgen moeten maken. Door de snelle smelting van het poolwater stijgt de zee vlugger dan gedacht. Daar zijn kunstwerken zoals de Deltawerken niet op berekend. Indien men de zee wil tegenhouden zijn er € 100 miljard nodig voor nieuwe Deltawerken. En daar stopt het natuurlijk niet mee.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:41   #164
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De natuur is en blijft sterker dan de mens (nu ja, we zijn er onderdeel van en een klein aandeel eerder), hopelijk heeft de natuur een niet te erge rampspoed voorzien.

Laatst gewijzigd door Weyland : 25 oktober 2021 om 17:42.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:44   #165
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
De natuur is en blijft sterker dan de mens (nu ja, we zijn er onderdeel van en een klein aandeel eerder), hopelijk heeft de natuur een niet te erge rampspoed voorzien.
Laat ons maar het beste verhopen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:48   #166
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen. U zou zich zorgen moeten maken. Door de snelle smelting van het poolwater stijgt de zee vlugger dan gedacht
Dat weet ik. Ik begon hier zelf over. Vandaar mijn stelling: Nederland beschikt over expertise op het gebied van zeeweringen, het zou goed zijn voor Vlaanderen om hiervan mee te profiteren.

P.s. U kunt natuurlijk ook vertrouwen op de deskundigheid van Wallonië op dit gebied ; )
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 17:51   #167
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik maak me geen zorgen. U zou zich zorgen moeten maken. Door de snelle smelting van het poolwater stijgt de zee vlugger dan gedacht. Daar zijn kunstwerken zoals de Deltawerken niet op berekend. Indien men de zee wil tegenhouden zijn er € 100 miljard nodig voor nieuwe Deltawerken. En daar stopt het natuurlijk niet mee.
Mijn buurman, die zei toen ik Plastieken ramen stak dat die zouden smelten als ze een atoombom smeten.......

Bovendien is nu al bereken dat 80% van alle hoofdsteden ter wereld onder de zeespiegel komen te liggen en zullen verdwijnen in zee als alle ijs ter wereld is gesmolken.

Op kaarten is te zien dat het grootste deel van Vlaanderen zee word. Men boven de 60m boven de huidige zeespiegel moet wonen om de voeten droog te houden.

Dus met zen allen in de "Walen" gaan wonen hahahah.

En snel ook, of op dat vlak zijn de Nederlanders ons ook weer voor!!!!!!!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 25 oktober 2021 om 17:57.
Oud 25 oktober 2021, 18:01   #168
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik. Ik begon hier zelf over. Vandaar mijn stelling: Nederland beschikt over expertise op het gebied van zeeweringen, het zou goed zijn voor Vlaanderen om hiervan mee te profiteren.

P.s. U kunt natuurlijk ook vertrouwen op de deskundigheid van Wallonië op dit gebied ; )
Ik denk dat de deskundigheid van Nederland wat betreft overstromingsgevaar in heuvelachtig gebied nogal beperkt is. Getuige zijn de problemen in Zuid-Limburg. O.a. Valkenburg.
Hebt ge gelezen wat het resultaat in Vlaanderen zou geweest zijn moest er een "waterbom" gevallen zijn zoals in WalloniË?

[quote]"Waterbom" op Vlaanderen zou tot 2 miljard euro schade veroorzaken en tot 100.000 mensen treffen.[/treffen]

bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/10...e-veroorzaken/

PS Minister Lydia Peeters, die de studie bestelde, woont in Lanklaar. Een dorp waar bij die hevige regenval voor een overstroming gevreesd werd omdat het binnen mijnverzakkingsgebied ligt.

Laatst gewijzigd door pajoske : 25 oktober 2021 om 18:02.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 18:03   #169
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kunt gij mij één partij in dit land opnoemen die een politieke structuur naar Zwitsers model nastreeft?
Het Vlaams Belang heeft het bindend referendum in haar programma staan. Je weet wel, één van de democratische vernieuwingen waar Verhofstadt zijn (tijdelijke) populariteit uit puurde.
Het is er nooit gekomen.

Zijn partij spiegelde de bevolking wel meer voor dat er nooit is gekomen.
ALLES wat de "liberalen" deden had als oogmerk: de bestrijding van het Vlaams Blok/Belang. Daar veranderde de VLD zelfs wetten voor.....die een activistische logerechter de wapens in handen gaf om die partij te veroordelen.

België verdraagt geen democratie, dat bewijst niet alleen het cordon sanitaire. Dat bewijst het heersende regime voortdurend en met verve.
Het mooiste bewijst is een looserspartijenregering van zeven politieke partijtjes, met een premier uit de zevende partij. Mét de uitsluiting van de twee grootste Vlaamse partijen, waardoor Vivaldi gedomineerd wordt door de Franstalige minderheid van het land. En waarin de helft van de ministers door NIEMAND verkozen werd.

Deze handelswijze wreekt zich dag na dag, en zal haar orgelpunt bereiken de volgende verkiezingen.

Devos, Sinardet én Elchardus zagen het gevaar, maar worden door de regimemedia ofwel doodgezwegen, ofwel gedemoniseerd.

Met of zonder Nederland. België is ten dode opgeschreven. Nederland niet. Dat heeft met een heel ander soort zondvloed te maken als de mogelijke gevolgen van het stijgen van de zeespiegel.
Oud 25 oktober 2021, 18:10   #170
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft het bindend referendum in haar programma staan. Je weet wel, één van de democratische vernieuwingen waar Verhofstadt zijn (tijdelijke) populariteit uit puurde.
Het is er nooit gekomen.

Zijn partij spiegelde de bevolking wel meer voor dat er nooit is gekomen.
ALLES wat de "liberalen" deden had als oogmerk: de bestrijding van het Vlaams Blok/Belang. Daar veranderde de VLD zelfs wetten voor.....die een activistische logerechter de wapens in handen gaf om die partij te veroordelen.

België verdraagt geen democratie, dat bewijst niet alleen het cordon sanitaire. Dat bewijst het heersende regime voortdurend en met verve.
Het mooiste bewijst is een looserspartijenregering van zeven politieke partijtjes, met een premier uit de zevende partij. Mét de uitsluiting van de twee grootste Vlaamse partijen, waardoor Vivaldi gedomineerd wordt door de Franstalige minderheid van het land. En waarin de helft van de ministers door NIEMAND verkozen werd.

Deze handelswijze wreekt zich dag na dag, en zal haar orgelpunt bereiken de volgende verkiezingen.

Devos, Sinardet én Elchardus zagen het gevaar, maar worden door de regimemedia ofwel doodgezwegen, ofwel gedemoniseerd.

Met of zonder Nederland. België is ten dode opgeschreven. Nederland niet. Dat heeft met een heel ander soort zondvloed te maken als de mogelijke gevolgen van het stijgen van de zeespiegel.
Gij noemt maar één onderdeel op van het Zwitserse systeem. NV-A lult ook over het Zwitserse model. Maar wat den ze? Het tegenovergestelde van het Zwitserse voorbeeld. Zij centraliseren i.p.v. te decentraliseren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2021, 18:14   #171
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=pajoske;9799831]Ik denk dat de deskundigheid van Nederland wat betreft overstromingsgevaar in heuvelachtig gebied nogal beperkt is. Getuige zijn de problemen in Zuid-Limburg. O.a. Valkenburg.
Hebt ge gelezen wat het resultaat in Vlaanderen zou geweest zijn moest er een "waterbom" gevallen zijn zoals in WalloniË?

Citaat:
"Waterbom" op Vlaanderen zou tot 2 miljard euro schade veroorzaken en tot 100.000 mensen treffen.[/treffen]

Wat de waterbom in de Waalse bergen aan slachtoffers en schade heeft gekost zou niet geweten zijn als het niet gebeurd was.
Een ding is zeker! Noch in Nederland, noch in Vlaanderen zou een gezin weken in een tent in de spoorwegberm hebben moeten overleven.
Oud 25 oktober 2021, 18:20   #172
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij noemt maar één onderdeel op van het Zwitserse systeem. NV-A lult ook over het Zwitserse model. Maar wat den ze? Het tegenovergestelde van het Zwitserse voorbeeld. Zij centraliseren i.p.v. te decentraliseren.
Jij zet ook maar één voorbeeld tegenover de directe democratie die de Zwitsers hanteren.
Je weet evengoed als ik dat directe democratie het einde van België betekent.
Of waarom denk je dat de N-VA en het Vlaams Belang de enige partijen waren die het referendum van DI RUPO over het voortbestaan van België een kans DURFDEN geven?
Oud 26 oktober 2021, 02:36   #173
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U komt niet met Transfers ?

Scheelt er iets ?

Zipper heeft gewoon gelijk, wie dat niet ziet is stekeblind.
Wie Willem Van Oranje was is interessant in de marge van de geschiedenis maar met wie ik "vandaag" wil samenwerken is uiterst belangrijk.
Oud 26 oktober 2021, 09:19   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom is het goed om te weten dat Nederland zeer deskundig is op het gebied van zeeweringen e.d. Goede voorbeelden hiervan zijn de Deltawerken in Zeeland.
Heeft België enige expertise op dit gebied? Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag wel weet ; )
Het antwoord is inderdaad gekend.
De Vlaanderen heeft niet alleen kennis in zeeweringen, Vlaanderen heeft ook de kennis om hele eilanden uit het water te doen oprijzen.

Dus daarvoor moet Vlaanderen geen Nederlandse hulp hebben, wij hebben DEME en De Nul.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 09:23   #175
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Mijn grotere vraag is: Waar haalt die vent zijn cijfers?

- Coronacijfers in België waren beduidend hoger dan al de rest omdat ze hier anders telden en zelfs vermoeden van Corona als positief benaderden.
- Werkloosheid in Vlaanderen in 2020 was 3.5%
https://www.statistiekvlaanderen.be/...loosheidsgraad
- Ik denk dat het gemiddeld inkomen in Vlaanderen ook hoger was dan €38.112. Ik kan me echter vergissen. Vind er niet direct meer info over.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 26 oktober 2021 om 09:39.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 09:26   #176
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Willem van Oranje sprak slecht Nederlands, maar wat boeit dat eigenlijk? Alva scheen wel tamelijk goed Nederlands gesproken te hebben. Je bent er vet mee.
We zijn anno 2021. En we hebben Franstalige politici (zelfs premiers) die de taal nog steeds niet deftig spreken.
Oud 26 oktober 2021, 09:28   #177
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het probleem is niet dat de Nederlanders hun eigen land niet snappen.
Nee, het probleem is dat de Nederlanders enkel door een roze bril naar het verleden van hun koningshuis kijken.
Voor de kennis- en kapitaalvlucht in 1585 van Antwerpen naar de noordelijke steden, vooral Amsterdam, was de Nederlandse economie en zeevaart trouwens bijna onbestaande en rampzalig.
Holland kende daarna gouden tijden, dankzij de kennis en het kapitaal van de naar daar gevluchte Antwerparen.

In de eeuwen daarvoor hadden de Vlaamse en Brabants schepen trouwens eeuwige vrij doorgang en toegang tot de Hollandse en Zeeuwse wateren en havens dankzij Willem II van Holland.
Wat later Floris V van Holland probeerde tegen te werken.
Het graafschap Holland was, op Vlaanderen en Brabant na, het 3de rijkste gewest binnen de Bourgondische Nederlanden. Zij hadden een rijke handel opgebouwd met de verhandeling van hout, graan en kabeljauwvangst in het Noorden en rond de Oostzee.

Dus zo non-existent was de economie daar nu ook weer niet, hoor...

Laatst gewijzigd door Schelfie : 26 oktober 2021 om 09:29.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 09:30   #178
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de deskundigheid van Nederland wat betreft overstromingsgevaar in heuvelachtig gebied nogal beperkt is. Getuige zijn de problemen in Zuid-Limburg. O.a. Valkenburg.

Citaat:
"Waterbom" op Vlaanderen zou tot 2 miljard euro schade veroorzaken en tot 100.000 mensen treffen.[/treffen]

PS Minister Lydia Peeters, die de studie bestelde, woont in Lanklaar. Een dorp waar bij die hevige regenval voor een overstroming gevreesd werd omdat het binnen mijnverzakkingsgebied ligt.
De overstroming die in Wallonië heeft plaats gehad en de schade daarvan kan in Vlaanderen niet voorkomen.

en laten we niet vergeten

Citaat:
Zeker 106 doden en tientallen vermisten na overstromingen Duitsland: "Stadjes volledig van de wereld afgesneden"

In de Duitse deelstaten Noordrijn-Westfalen en Rijnland-Palts is de schade na de overstromingen niet te overzien. Er zijn nu al zeker 106 lichamen geborgen, maar tientallen mensen worden nog vermist. Het gevaar is ook nog niet geweken. "De vrees is nu vooral dat de dammen zouden breken of barsten en enorme overstromingen zouden kunnen veroorzaken", zegt onze correspondent ter plaatse Marijn Trio.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/07...gen-in-duitsl/

Maar moest er een dergelijke dijkbreuk plaats hebben in Nederland, dat zitten we opnieuw met een overstroming zoals in 1953.

Laatst gewijzigd door Jantje : 26 oktober 2021 om 09:31.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2021, 09:36   #179
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarom is het goed om te weten dat Nederland zeer deskundig is op het gebied van zeeweringen e.d. Goede voorbeelden hiervan zijn de Deltawerken in Zeeland.
Heeft België enige expertise op dit gebied? Ik denk dat ik het antwoord op deze vraag wel weet ; )
Uiteraard. Het Sigmaplan. Het is niet zo indrukwekkend als de deltawerken omdat wij amper gigantische watermonden moesten afsluiten zoals in Zeeland, maar ons plan doet het ook niet slecht, hoor.

De Nul en DEME is wereldtop op vlak van baggerwerken en landwinning.
Oud 26 oktober 2021, 10:38   #180
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is het echt nodig om Wallonie in deze te schofferen ?

U laat hier allesbehalve uw beste kant zien.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be