![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn vaccins nuttig? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 76,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 24,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, wat is't nu eigenlijk?
https://www.hln.be/nieuws/pfizer-vac...sing~a1dbc4a7/ en even later : https://www.hln.be/wetenschap/pfizer...aart~a9854964/
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Was mij ook opgevallen! Straf, zelfde krant, berichtje gisteren met update van vandaag en tweede berichtje vandaag.
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij enorm veel manipulatie bij. Veel van die professoren hebben dan ook belangen in de farma. Als je iets kunt lanceren gaan de aandelen gelijktijdig mee de hoogte in. Het gaat al langer over andere dingen dan een virus zoveel is me stilaan duidelijk geworden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 december 2021 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik nam het onnozele voorbeeld van "als ik de wet volg gaan Sirianen mijn lichamelijke integriteit schenden", waaruit dan zou volgen dat je die wet niet kan volgen, want je hebt zogezegd een absoluut recht op je lichamelijke integriteit. Die vlieger zal niet opgaan. Een volgende stap is dan: als jij lid wil blijven van de groep, en het is aantoonbaar dat de lichamelijke integriteit van de meerderheid problemen krijgt als jij aanwezig blijft zonder een zekere behandeling te ondergaan, terwijl dat een behandeling is die aantoonbaar ook voordelig is voor jou, en enkel in het kader van INGEBEELDE irrationele overwegingen (zoals die Sirianen) zou kunnen aanleiding geven tot een eigen nadeel, dan lijkt het mij logisch dat die meerderheid U voor de keuze kan stellen om die behandeling te ondergaan, oftewel de groep en het territorium te verlaten ; kortom, dat de groep geen leden meer aanvaardt die die behandeling niet ondergaan, juist omdat dat een statistisch aanwijsbaar probleem oplevert voor de anderen (en jij inbegrepen). Als de enige redenen om die behandeling niet willen te ondergaan, op een irrationele argumentatie berusten (zoals die Sirianen) want ze is objectief voordelig voor jou, en het niet ondergaan door jou van die behandeling is aantoonbaar nefast voor velen van de groep, dan zie ik het probleem niet om die behandeling voor alle leden van de groep verplicht te maken. Want uw argument om dat niet te doen op basis van gelijk welke irrationele reden (ttz, je wil je onttrekken aan een verplichting binnen de groep, en daardoor veroorzaak je statistisch schade aan andere leden van de groep, en jouw argument is dat jouw lichamelijke integriteit zou primeren op het nadeel dat andere leden ondergaan hierdoor) is equivalent aan het argument dat omwille van jouw absoluutheid van lichamelijke integriteit, op basis van een irrationeel argument (Sirianen die U verkrachten) je wel verplicht bent om mijn kop in te slaan (een ander lid nadeel te berokkenen). Je zegt: "als ik uw kop niet insla, gaat mijn lichamelijke integriteit geschonden worden door irrationeel uitgevonden Sirianen, dus mag ik uw kop inslaan". Dat is voor mij equivalent aan: "als ik een vaccin zou nemen, is dat voor mij een schending van mijn lichamelijke integriteit en de irrationele voordelen die ik daaruit haal, dus mag ik de ziekte blijven propageren in de maatschappij". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit waar is dan mogen ze hun zever van die goedwerkende vaccins best in hun gat steken. De laatste kandidaten zijn amper gevaccineerd of er is al een variant waartegen ze geen fluit beschermen. Ik blijf erbij het zijn vaccins op paar weken in elkaar geflanst amper getest wel mee gesjoemeld en die er vooral op gericht zijn miljarden binnen te rijven op heel korte tijd. Voor dat laatste zijn ze dan wel heel goed geslaagd. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211208_94877080 Ha 5 minuten later beschermen ze weer wel. Allee toch als ge er 3 ophebt . Wordt die ook al gesponsord door Pfizer. https://www.hln.be/wetenschap/pfizer...aart~a9854964/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 december 2021 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb collega's die hun derde prikje pas einde januari zullen hebben, dat is pas sneu he ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() zegelkes sparen voor een actie die voorbij is
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Uw punt; U heeft bezit over uw lichaam maar als dit en dat en dees ent geen gebeurt, en men stemt een "wet" dan ga je dat bezit niet kunnen uitwinnen. Mijn punt; Biologie en fysica trekt zich geen kloten aan van wetten, en mijn eigendomsrecht op mijn eigen lichaam heeft een biologische oorsprong. Dat eigendomsrecht ontstaat bij de conceptie (met als enige punt van discussie of de conceptie ontstaat bij de bevruchting of bij de eerste celdeling.) Daar veranderen 1000 wetten zelfs niets aan. Zelfs al stemmen we morgen terug wetten dat de aarde plat is, dan is dat nog steeds niet zo. Ook al zeggen 10.999.999 Sirianen dat.
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja Fred. Ze zijn functioneel, maar niet lang genoeg zoals initieel verhoopt. Boosteren dus, voor wie het nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net in het nieuws.
De vaccins helpen niet tegen het omnicron. Opletten ...niet dus 0 Maar een booster beschermt u 25 keer beter. Nog beter opletten ....0 x 25 Al een geluk dat het een zeer mild virus is waar niemand van dood is .
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 december 2021 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
En zo ontstaat de totalitaire staat. Millimeter per millimeter. Bovendien, Patrick, ik hoop dat jij beseft dat louter om je eigen lichaam te beschermen, je best vecht tegen wetten die gemaakt zijn om gelijk te krijgen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 8 december 2021 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) aantoonbaar sanitair voordeel voor *iedereen* individueel 2) een collectief effect dat maakt dat daardoor het voordeel voor *iedereen* groter wordt. Wie dan niet mee wil is toch een saboteur van de groep zou ik denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een lekker Calvadoske vanop mijn dakterras of mini balkonneke. Toegegeven, 't heeft zijn charme ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 9 december 2021 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen probleem boek nog maar wat citytrips in de buurt. Barcelona is ook leuk (wel uw pas documenten testen en maskers niet vergeten) Hou de geldigheid van uw pas in het oog (nu nog 9 maanden maar binnekort misschien nog 1 maand) net als het tijdstip van uw PCR ( maximum 2 uren voor vertrek ![]() En altijd verplicht binnen de twee weken terugkeren voor uw nieuwe booster verplicht te nemen. ![]() Geloof het of niet maar ze zullen ons wel temmen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2021 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slogan moet zijn: 'Levet wel'.
![]() |