![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Vlaams Belang (en vroeger Vlaams Blok) heeft steeds de vrijheid verdedigd: de vrijheid ongecomplexeerd Vlaming te kunnen zijn, de vrijheid voor de Vlamingen, weg van het knechtend België, de vrijheid van meningsuiting, enzovoort.
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
En beiden totalitaire tyrannie. En "heropvoedingskampen" is hun versie van die mensen "leren chinees te zijn". Het ultieme rascisme dus. Laatst gewijzigd door betabyte : 17 december 2021 om 01:30. |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Anti-Semitism - Its A Trick : We Always Use It https://www.youtube.com/watch?v=5zjaSlP2OxE
|
|
|
|
#164 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 december 2021 om 05:04. |
|||
|
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De nieuwe joden
Ik vind Hans Teeuwen zelden nog grappig, maar soms weet hij de vinger nog wel op de wonde te leggen.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 17 december 2021 om 07:15. |
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Abstractie is het behouden van het essentiele en het wegdenken van de details. Als dusdanig hangt het er van af wat we essentieel vinden, en wat details zijn. Het spreekt vanzelf bijvoorbeeld, dat het huidige regime niet anti-semitisch is. Als men de essentie van de Holocaust dus laat draaien rond anti-semitisme, dan is het juist dat er "geen parallellen" zijn. Dan zouden we bijvoorbeeld geen parallellen mogen trekken tussen negers op treinen zetten en naar concentratiekampen voeren, en de Holocaust, want negers extermineren is geen anti-semitisme. Iedereen die dan parallellen zou trekken met de Holocaust zou dan ook veroordeeld worden door die rechter. Geen parallellen ! Als we de essentie van de Holocaust het organiseren van een exterminatie met concentratie kampen en uitroeiingen vinden, ja dan zijn er ook geen parallellen. Maar dan zouden er wel parallellen kunnen getrokken worden de dag dat we juiste exterminaties toepassen van echte vijanden van ons volk. Dat zou ook vervelend zijn, om zo een potentieel nuttig instrument dan op dwaze manier gaan te vilifieren. Maar als we - zoals ik het zie - beschouwen dat de essentie van de Holocaust draaide rond een waanzinnig totalitair regime dat om irrationele en totaal ongefundeerde concepten en een gekke ideologie een ganse maatschappij orienteerde op het doen van een ding dat onaangenaam was voor de zondebokken, in casu ze uitroeien hier maar het kon ook iets anders zijn, dan zitten we toch wel midden in exact hetzelfde fenomeen he. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#169 |
|
|
Niet alle totalitaire wegen leiden tot een holocaust.
We zijn een totalitaire weg ingeslagen. Zo, nu goed?
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 17 december 2021 om 08:50. |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
|
Citaat:
Teeuwen weet ook niet waarheen deze variant van een totalitair regime ons brengt. Maar 1 ding hebben ze allemaal gemeen; er moeten eerst heel veel mensen sterven voor de voorstanders het “doorhebben.”
|
|
|
|
#171 |
|
Minister-President
|
Ik ben het niet gewoon om Teeuwen nuance te horen missen.
De vergelijking die doorgaans wordt gemaakt, is louter op de maatregelen gesteund. Los van de intentie. Los van de context. Er word een groep (of dat nu joden zijn of niet gevaccineerden) onttrokken aan de samenleving, door het invoeren van enkele vrijheidsberovende maatregelen. En over 'die' maatregelen gaat het. Daar heeft de vergelijking betrekking op. Dat joden niet konden kiezen jood te zijn of niet; en mensen vandaag kunnen kiezen om wel of niet gevaccineerd te zijn; neemt niet weg dat de maatregelen die vandaag worden genomen, vergelijkbaar zijn met de maatregelen die werden genomen in de jaren '20 en '30. Ik had van iemand als Teeuwen toch verwacht die nunace te willen onderkennen.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 17 december 2021 om 09:13. |
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je denkt toch niet dat de leiders van de communistische revolutie iets anders voor ogen hadden dan hun eigen onaanraakbaar aristocratisch bestaan binnen hun communistisch ideaal he. Je denkt toch niet dat een Stalin, een Bresjnev of een Mao van plan waren te leven zoals zij het volk opdroegen van te leven, niewaar ? Het "kapitalisme" zoals jij het ziet, namelijk de elite die de gemonopoliseerde financiele systemen in handen hebben (en niet zoals de originele betekenis ervan is: eigen bezit van productie middelen), is gewoon een zoveelste variatie op een thema om tot collectivisme te komen met een bestuurlijke elite die zich laat dienen door een onderworpen volk dat braaf gehoorzaamt want geindoctrineerd. Dat er zulk een streven is, is normaal trouwens, in mijn kader van a priori strijd van iedereen tegen iedereen. Wat erger is, is dat ganse massa's in de propaganda trappen. Maar het is nu eenmaal blijkbaar de zwakte van onze soort, om collectivistisch te gaan en zichzelf tot slaaf om te vormen voor een elite. Doorheen de geschiedenis krijgen die dingen andere namen en worden daar andere verhaaltjes rond verteld, maar da's al. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2021 om 09:30. |
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het CIDI is een Joods, maar vooral linkse organisatie. Waar was het CIDI toen Job Cohen Marokkanen vergeleek met Joden toentertijd?
Voor het CIDI is deze periode een machtsmiddel, en zij geven autorisatie aan mensen die de vergelijking mogen maken. Baudet heeft die niet gekregen. Nu gaat vrijwel elke vergelijking met het lot van de Joden tijdens de nazi periode wat mij betreft volledig mank. Maar de uitsluiting van ongevaccineerde lijkt er altijd nog meer op dan Nederlands-Marokkaanse ratdraaiers willen aanpakken. |
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In België zou dat rechtstreeks onder de negationismewet vallen, met bijna zekere veroordeling. |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen rechtsstaat, maar emo-staat. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een staat zonder onafhankelijke rechters is geen rechtsstaat. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
|
Eigenaardig, je bent als politieker tegen het coronabeleid en wordt daarvoor als antisemiet veroordeeld.
't Zijn rare tijden.
|