Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2022, 01:01   #161
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pak het niet (te) persoonlijk op.
Maar in 't algemeen sta ik er wel op dat mensen hun verantwoordelijkheid oppakken voor de medemens. Zeker als 't over gezondheid gaat.
Dat heb ik ook gedaan, ik heb mij laten vaccineren, daarna de boosterprik genomen.
Nu gaat het over een 2e boosterprik waarvan Beke zegt dat het een soort vakantievaccin is.
Misschien raadpleeg ik beter eens een Duitse site om te zien waarom zij het wel nuttig vinden.

Dat is wel het verwarrende van Europa.
Ieder land zegt dat ze hun beleid baseren op wetenschappelijke inzichten, maar ze doen wel allemaal iets anders.
Oud 21 februari 2022, 08:46   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die landen zijn wat strikter in de beoordeling van de medische redenen.
Die beoordeling is niet zo strikt als " smeltend water is nul graden, daaronder bevriest het, daarboven bevriest het niet".
Maar er is wel een medische reden.
Mogen we dan ook vernemen wat die medische reden is om kinderen en tieners te boosteren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 09:07   #163
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mogen we dan ook vernemen wat die medische reden is om kinderen en tieners te boosteren?
"Het kan nooit kwaad."

Dus daarom neemt iemand met lichte slaapproblemen 20 pillen. Het kan nooit kwaad.

Aah nu snap ik het, zo dom van mij. (Bijtende sarcastische toon.)
Oud 21 februari 2022, 09:25   #164
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag dat maar eens aan je huisarts.
Maar toch beter niet op die manier, want als hij/zij denkt dat je hem/haar wilt belachelijk maken ...
Er was tijdens de eerste golf voor de bevolking jonger dan 50 al geen medische reden om zich te laten vaccineren. De meeste mensen worden immers niet zwaar ziek van covid. Tenzij je een dag minder lang ziek wil zijn of u ietwat minder mottig wilt voelen, is er medisch dus weinig noodzaak tot vaccineren. Bovendien betreft het een vaccin dat niet geweldig veel besmetting tegenhoudt, dus om anderen te beschermen heeft het ook weinig nut. Ondertussen zijn we enkele golven later, het vaccin werd niet aangepast aan de nieuwe varianten en biedt nauwelijks bescherming tegen het virus: gevaccineerden worden even goed ziek.. zowel van het vaccin, als van het virus.

Dus als u beweert dat er een medische reden is, verwacht ik van u een antwoord waarom dat zo is, maar het feit dat u geen waardevol tegenargument heeft, is veelzeggend.. En mijn huisarts heb ik al ruim twee jaar niet meer gezien..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 21 februari 2022 om 09:26.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 09:31   #165
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat heb ik ook gedaan, ik heb mij laten vaccineren, daarna de boosterprik genomen.
Nu gaat het over een 2e boosterprik waarvan Beke zegt dat het een soort vakantievaccin is.
Misschien raadpleeg ik beter eens een Duitse site om te zien waarom zij het wel nuttig vinden.

Dat is wel het verwarrende van Europa.
Ieder land zegt dat ze hun beleid baseren op wetenschappelijke inzichten, maar ze doen wel allemaal iets anders.
Zeker doen ze.

Zoals bij de luchthaven controle gelijk u al begonnen uitkleden en u laten betasten door wildvreemden. Ik zou al naakt aanschuiven, ben je zeker dat ze u pakken.

-lol-

En als er een bende dieven langskomt moet je die aanwijzingen geven van waar de buit ligt enzo.

Met een trouw zou ik gelijk je hele banksaldo overschrijven naar die griet. Je kan maar zeker zijn.

Dat zijn zo van die handige tips in t leven e.
Oud 21 februari 2022, 16:01   #166
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Mijn natuurlijke immuniteit is wat me weerbaarder gemaakt heeft tegen dat virus.
Neen, met besmetting (risico) of vaccinatie bereik je dat.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 16:10   #167
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn natuurlijke immuniteit is wat me weerbaarder gemaakt heeft tegen dat virus.

Voor de rest; zie Vanderzapig hierboven, want blijkbaar blijft die kwakkel maar opduiken.
Variant op de zwarte kousen kerk 'god'
Oud 21 februari 2022, 16:32   #168
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
We wachten nog altijd op die bronvermelding van jouw 99%.
Het adviesorgaan van de regering bestaat uit enkele dramaqueens die de wetenschappelijke consensus verloochenen en ons blaasjes wijsmaken op bevel van de politiek. Volgens schoof vertegenwoordigen die 99% van de wetenschappelijke wereld... Lol
Oud 21 februari 2022, 16:56   #169
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Met vaccinatie bereik je dat de eerste 4 tot 6 maanden. Daarna begint het vaccin averechts te werken en wordt je kans op besmetting groter dan die van een niet-gevaccineerde.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 17:15   #170
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fout. Je lichaam kan een beginnende virus-infectie in de kiem smoren. Ook als je nooit gevaccineerd was voor dat virus, en dat virus nooit eerder bent tegengekomen. Dat geldt voor elk virus, ook voor sars-cov-2.

Best mogelijk dat Jan besmet raakt als hij 100 virusdeeltjes binnenkrijgt, terwijl Piet, dankzij een beter werkend immuunsysteem, 100 virusdeeltjes gemakkelijk de baas kan. Maar misschien raakt Piet wel besmet als hij 1000 virusdeeltjes tegelijk binnen krijgt. Het verhaal is dus wel iets complexer dan simpel ja of nee.

Maar werken aan je gezondheid, zorgen voor een correct gewicht en gezonde voeding, genoeg beweging, genoeg sociaal contact, enzovoort, kan die grens serieus verhogen - en dus de kans dat je besmet geraakt serieus verlagen. En dat werkt langduriger, en in veel gevallen zelfs effectiever, dan vaccinaties.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 17:32   #171
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, die natuurlijke immuniteit heb ik door besmetting.
Beter dan om 't even welk vaccin of booster.
M'n buurvrouw heeft meer dagen platgelegen van haar prik dan ik van mijn natuurlijke besmetting.
Daarenboven is zij èn haar echtgenoot besmet geraakt ná haar booster (3de prik), èn redelijk ziek geweest.
(Zo ben ik wss besmet geraakt, door haar, waarvoor ik haar eigenlijk dankbaar ben).

Nu moogt gij weer.
Maar lees eerst ook eens wat gertc schrijft, over correct gewicht, gezonde voeding, veel sociaal contact edm. dat leidt tot 'n goed & sterk immuunsysteem.
Ik heb op 't mijne vertrouwd.
Mijn immuunsysteem heeft er perfect op gereageerd.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 17:37   #172
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Variant op de zwarte kousen kerk 'god'
Neenee, niet god heeft me besmet, waarschijnlijk m'n buurvrouw.
Zeker weten we dat natuurlijk niet.
Maar ze zal 't te gek vinden om met god vergeleken te worden.

Edit; m'n 3X gevaxte buurvrouw!

Laatst gewijzigd door SDX : 21 februari 2022 om 17:37.
Oud 21 februari 2022, 18:43   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
We wachten nog altijd op die bronvermelding van jouw 99%.
Ik heb me daarover al geëxcuseerd: het moest 99,8 zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2022, 18:45   #174
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Wat wil je eigenlijk wel Schoof? Je reputatie naar de kloten helpen?
Wat ik eigenlijk wil? Tegemoet komen aan mijn drie noden en emotionele gevoelens: seks, honger en dorst.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 21 februari 2022, 18:46   #175
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Leugenachtige quote, want stevig uit zijn context gerukt.

Oud 21 februari 2022, 18:55   #176
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me daarover al geëxcuseerd: het moest 99,8 zijn.
Dus bron is je dikke duim?
Oud 21 februari 2022, 20:20   #177
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neenee, niet god heeft me besmet, waarschijnlijk m'n buurvrouw.
Zeker weten we dat natuurlijk niet.
Maar ze zal 't te gek vinden om met god vergeleken te worden.

Edit; m'n 3X gevaxte buurvrouw!
Het is een geloof in uw gestel dat ge het zult redden zonder vaccin , naar analogie van het geloof in Gods wil van de zwarte kousen sekte dat ge het lot in Gods handen legt, de 'natuur' zijn gang laat.
Zoals in de geitenwollensokkenfilosofie.
Niks verkeerd mee met wappie te wezen zolang de gevolgen strikt tot jezelf beperkt blijven en uw geluk vind met de gedachte 'speciaal' te zijn.
Oud 21 februari 2022, 20:50   #178
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een geloof in uw gestel dat ge het zult redden zonder vaccin , naar analogie van het geloof in Gods wil van de zwarte kousen sekte dat ge het lot in Gods handen legt, de 'natuur' zijn gang laat.
Niks verkeerd mee met wappie te wezen zolang de gevolgen strikt tot jezelf beperkt blijven en uw geluk vind met de gedachte 'speciaal' te zijn.
Maar euh, ik hèb 't gered zonder vaccin.
Ik heb die besmetting overleefd.
Of beweert gij dat ik eigenlijk dood ben zonder dat ik 't zelf weet?

Laatst gewijzigd door SDX : 21 februari 2022 om 20:51.
Oud 21 februari 2022, 20:52   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leugenachtige quote, want stevig uit zijn context gerukt.
Neen, niet leugenachtig en al evenmin uit de context gerukt. Al eerder gaf ik u de referentie naar de uitzending zelf. Van Damme antwoordt hiermee op de opmerking van Sam Brokken die stelt dat je ook vaccinatie nog steeds besmet kan worden. Dit wordt dan door Van Damme ontkent om dan te verwijzen naar "wetenschappelijk bewijs" dat aantoont dat je "na vaccinatie geïmmuniseerd bent", waardoor "de transmissie van het virus stopt". Kortom, je kan niet meer besmet geraken én daardoor zal het virus verdwijnen.
Oud 21 februari 2022, 20:54   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen is corona ons huisgezin gepasseerd. Er was helemaal geen vaccin nodig om ons te beschermen tegen ziekteontwikkeling. Bij alle leden van het gezin was de impact zo goed als nul. En dat geldt trouwens voor de meeste mensen die omicron opliepen. Dus, waarom zou je plotseling "geloven" dat een vaccin hiertegen nodig is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be