Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2025, 09:08   #161
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

van mij moogt ge met vuurwerk knallen, maar als ge uw poten eraf knalt of leeg bloed in een goot naar keuze, moet ge bij mij niet komen voor compasie, hulp of mededogen.

als ge dat vuurwerk tegen mij wil inzetten als wapen, ga je ook niet moeten rekenen dat ik mijn andere wang toekeer.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2025, 10:42   #162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
van mij moogt ge met vuurwerk knallen, maar als ge uw poten eraf knalt of leeg bloed in een goot naar keuze, moet ge bij mij niet komen voor compasie, hulp of mededogen.

als ge dat vuurwerk tegen mij wil inzetten als wapen, ga je ook niet moeten rekenen dat ik mijn andere wang toekeer.
Dat van die hulp daar draaien we allemaal, via de SZ, voor op.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2025, 16:41   #163
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
...

Collectivisme moet verbannen worden. Politiek, cultureel en economisch.

De strijd is maar net begonnen.

Vindt u zo'n categorische imperatief niet zelf ook een béétje (te) 'autoritair'?

Wat vangt u aan met die mensen die om wat voor reden dan ook niet van hun 'collectivisme' verlost willen worden?

Maar kijk, ik ga u niet proberen tegen te houden.

Ik leef sowieso niet lang genoeg meer om het resultaat van uw inspanningen te kunnen aanschouwen.

Ik denk echter wel dat u om alsnog te slagen diepgaand zult moeten durven in te grijpen in de genenpoel van de soort Homo Sapiens Sapiens.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2025, 17:23   #164
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Vindt u zo'n categorische imperatief niet zelf ook een béétje (te) 'autoritair'?

Wat vangt u aan met die mensen die om wat voor reden dan ook niet van hun 'collectivisme' verlost willen worden?
Daar hebt u zeker een punt. Ik denk dan aan een oplossing a la "Escape From New York" (1981). https://www.youtube.com/watch?v=x7DpMq6hbJY

Die collectivisten die eisen zich te kunnen onderwerpen aan een collectief mogen van mij in alle vrijheid een groot stuk land op de wereld kiezen om te gaan samenhokken.

Ik roep dan, vrijwillig uiteraard, op om daar een grote muur rond te bouwen.

We zullen zien of de collectivisten er dan onder mekaar een utopia van kunnen maken.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 januari 2025 om 17:24.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2025, 17:36   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebt u zeker een punt. Ik denk dan aan een oplossing a la "Escape From New York" (1981). https://www.youtube.com/watch?v=x7DpMq6hbJY

Die collectivisten die eisen zich te kunnen onderwerpen aan een collectief mogen van mij in alle vrijheid een groot stuk land op de wereld kiezen om te gaan samenhokken.

Ik roep dan, vrijwillig uiteraard, op om daar een grote muur rond te bouwen.

We zullen zien of de collectivisten er dan onder mekaar een utopia van kunnen maken.

Volgens mij doet u er toch beter aan een eiland te kopen, waar u dan samen met uw libertarische bondgenoten & vrienden (m/v, en wellicht géén 'x') uw/jullie paradijs-op-aarde kunt beginnen te verwezenlijken.

Als dat een éclatant succes wordt, zullen ongetwijfeld steeds méér andere mensen (m/v, en misschien zelfs hier en daar een 'x') uw/jullie voorbeeld willen volgen en worden 'de collectivisten' inderdaad ooit een beheersbare/controleerbare minderheid.

Ik wens u/jullie uit de grond van m'n hart en héél oprecht véél succes toe.

Oud 7 januari 2025, 18:09   #166
gunter5148

Standaard

Citaat:
Volgens mij doet u er toch beter aan een eiland te kopen, waar u dan samen met uw libertarische bondgenoten & vrienden (m/v, en wellicht géén 'x') uw/jullie paradijs-op-aarde kunt beginnen te verwezenlijken.

Als dat een éclatant succes wordt, zullen ongetwijfeld steeds méér andere mensen (m/v, en misschien zelfs hier en daar een 'x') uw/jullie voorbeeld willen volgen en worden 'de collectivisten' inderdaad ooit een beheersbare/controleerbare minderheid.

Ik wens u/jullie uit de grond van m'n hart en héél oprecht véél succes toe.

Waarom moeten mensen die van individuele vrijheid houden onderdoen voor slaven? Waarom gaan die slaven in al hun slavernij niet op een eiland zitten? Is er slaaf moreel superieur aan een vrij-mens?

Dat gezegd zijnde, ik hou m'n ogen goed open vis-a-vis Argentinië. In het gesprek dat hij met Lex Friedman had heeft Milei duidelijk te kennen gegeven dat hij goed weet wat libertarisme is.
We zullen Argentinië dan beschouwen als het "experiment."

https://forum.politics.be/showthread.php?t=273205
Oud 7 januari 2025, 18:30   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten mensen die van individuele vrijheid houden onderdoen voor slaven? Waarom gaan die slaven in al hun slavernij niet op een eiland zitten? Is er slaaf moreel superieur aan een vrij-mens?

Dat gezegd zijnde, ik hou m'n ogen goed open vis-a-vis Argentinië. In het gesprek dat hij met Lex Friedman had heeft Milei duidelijk te kennen gegeven dat hij goed weet wat libertarisme is.
We zullen Argentinië dan beschouwen als het "experiment."

https://forum.politics.be/showthread.php?t=273205

De 'échte libertariërs'/'vrij-mensen' blijken nu eenmaal - nog altijd - véél geringer in aantal te zijn dan de 'slaven'/'collectivisten'.

Dat heeft niks te maken met 'morele superioriteit', maar is wél een gevolg van het nogal tamelijk érg hoog leggen van de lat.

Maar goed, misschien wordt Argentinië inderdaad het 'kristallisatiepunt' van een 'libertaire revolutie' die even ingrijpend zal blijken als pakweg de ontdekking/uitvinding van de landbouw.

Nogmaals: mij zou het niet storen, maar ik zal het ongetwijfeld niet meer beleven.

Oud 7 januari 2025, 22:43   #168
gunter5148

Standaard

Citaat:
De 'échte libertariërs'/'vrij-mensen' blijken nu eenmaal - nog altijd - véél geringer in aantal te zijn dan de 'slaven'/'collectivisten'.

Dat heeft niks te maken met 'morele superioriteit', maar is wél een gevolg van het nogal tamelijk érg hoog leggen van de lat.

Maar goed, misschien wordt Argentinië inderdaad het 'kristallisatiepunt' van een 'libertaire revolutie' die even ingrijpend zal blijken als pakweg de ontdekking/uitvinding van de landbouw.

Nogmaals: mij zou het niet storen, maar ik zal het ongetwijfeld niet meer beleven.

Mij interesseert gelijk krijgen niet. Ik zoek gewoon elke dag naar de waarheid, ook al vind ik die nooit, en ook al zoek ik alleen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 januari 2025 om 22:45.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2025, 15:35   #169
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht

Idem. Dit oud-nieuw weer enkele doden en anderen een paar vingers kwijt. Zalig toch. Ik zou zelfs nog niet de 112 bellen. Gewoon laten liggen en hopen dat ze creperen. En vuurwerk als wapen = met 9mm reageren. Dat zouden ze in Brussel moeten doen hebben. In plaats van dat crapuul nog wat te bepamperen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2025, 02:37   #170
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij interesseert gelijk krijgen niet.
Ik zoek gewoon elke dag naar de waarheid, ook al vind ik die nooit, en ook al zoek ik alleen.
Een betere definitie van een idioot nutteloos bestaan gaat moeilijk te vinden zijn.
Oud 10 januari 2025, 18:13   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Een betere definitie van een idioot nutteloos bestaan gaat moeilijk te vinden zijn.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2025, 18:21   #172
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mocht iemand niet naar de waarheid gezocht hebben toen iedereen geloofde dat de aarde het centrum van het heelal was, dan zouden we dat nu nog denken.

Met die sneer hierboven getuig je intellectueel zelfs niet mediocre te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be