![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed nieuws uit Argentinië;
https://apollo-news.net/argentinien-...haftswachstum/ 8,5% economische groei 3de kwart van 2024. 1 zwaluw maakt de zomer niet, uiteraard, dus we volgen verder op. Doet Millei dan wat hij beloofd heeft? Wat denkt U?
![]() |
#2 |
|
![]() Los despiadados números de la econom?*a mile?*sta
Over bijvoorbeeld de toename van de armoede van 42 naar 52,9 procent van de bevolking sinds begin dit jaar zullen we dan maar niet hebben zeker? Wat voor de een een succes is is voor de ander rampzalig te noemen. Argentinië staat er nu slechter voor dan vóór Milei op zowat alle economische indicatoren. Laten we minstens nog een jaar wachten vooraleer victorie te kraaien over dit fake libertarisch beleid. Buitenlandse schuld nam ook toe onder Milei trouwens. Milei heeft wel het Argentijnse goud stiekem naar het buitenland verscheept. Zijn broodheren daar zullen zeker tevreden zijn en positieve propaganda maken voor dergelijk vazalbeleid. Laatst gewijzigd door Bach : 23 november 2024 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Daarnaast, deze draad startte ik om een “dagboek over Argentinië” te kunnen bijhouden, en Milei af te rekenen op zijn daden, en niet zijn woorden. We zullen zien, zei de blinde…
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 23 november 2024 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.indec.gob.ar/uploads/inf...8CA9B9DE49.pdf
Blijkbaar mag "de regering Milei" wel degelijk successen noteren, met name in de bosbouw, de landbouw en de mijnbouw. Maar in andere sectoren - zoals bijvoorbeeld de visserij, de constructie, de maak-industrie, de groot- en kleinhandel en de horeca - slaat de balans tot nu toe eerder de negatieve kant uit. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Temidden van de economische 'desastre' richten de westerse main stream media zich op details waar nog iets positiefs over te zeggen is. Laatst gewijzigd door Bach : 23 november 2024 om 18:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 23 november 2024 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 'toeval' wil dat de sectoren waar het nog een beetje goed lijkt te gaan - met name bosbouw, landbouw & mijnbouw - niet direct de sectoren zijn waar véél volk in tewerk gesteld en véél geld aan/mee verdiend wordt. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() "Goed" is dan relatief als je lokale inwoner bent. Niet als je een corporatie bent gericht op export en je hoeft je niets meer aan te trekken van de reguleringen geïmplementeerd omwille van veiligheid, milieu, gezondheid, arbeidsrechten en dergelijke. Argentinië terug een ordinaire export van grondstoffen staat met een snel groter wordende kloof tussen arm en rijk en afbouw van alles wat sociaal model is. Dat is uiteindelijk een korte termijn après nous le deluge model. Dat is juist waaraan de meeste staten net willen ontsnappen. Net zoals wij in Europa daar post wo2 aan ontsnapt zijn.
Laatst gewijzigd door Bach : 23 november 2024 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Er is fysiek goud, en er is papieren goud. Het fysieke goud is al 200 keer verkocht.
https://www.gata.org/taxonomy/term/23 Ik las er vorige week nog een pertinent artikel over, maar ik vind de link niet meer.
![]() |
#15 |
|
![]() Jazeker, maar dat is een andere discussie. Argentinië is of was een land in compleet verval.
En dan moeten zelfs individuele mensen meer produceren dan consumeren, om er terug bovenop te komen.
![]() |
#16 |
|
![]() https://weltwoche.ch/daily/milei-vor...e-abschneiden/
De prestaties van 1 jaar Milei beginnen in positieve zin op te vallen.
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
De aandelen doen het trouwens wel goed in Argentinië sinds Milei. De economie wordt niet meer geboycot maar nu worden westerse landen aangespoord te investeren in het land. Het voordeel van soevereiniteit op te geven aan het imperium. Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2024 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat er over dat ook andere observators iets zien "gebeuren" in Argentinië. Meer niet. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Ik hoor erg goed nieuws vanuit Argentinië.
https://www.youtube.com/watch?v=xnTdDJxWELc https://www.youtube.com/watch?v=nxnb_zBNTv4
![]() |
#20 |
|
![]() Milei blijft goede beslissingen nemen;
https://www.zerohedge.com/energy/mil...-energy-player