![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er absoluut zeker van dat onze Charles en onze Ursula totaal niet beseften wat de gevolgen zouden zijn van hun sancties ; net zoals ik denk dat onze TV kwakzalvers in het begin totaal niet beseften in welke richting ze de maatschappij echt uitstuurden. Natuurlijk is het wel zo dat eens je domme dingen gedaan hebt, je nadien - zeker als politicus - gaat volharden in de boosheid, en misschien wel begint door te hebben wat voor een stoten ge uitgehaald hebt. Maar dan is het niet meer "wat je wilde" maar wat je achteraf besefte dat je uitgestoken hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En iets soortgelijks is nog gebeurd. Toen Gorbatsjov gewaar werd dat hij de wapenwedloop economisch gezien niet kon volgen, gooide hij zijn glasnost en perestroika handschoenen in de weegschaal en lap, daar ging de ussr.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat we hadden moeten doen was gewoon neutraal blijven, die proxy-oorlog gewoon door de V.S., Rusland en Oekraïene laten uitvechten, en de uitvoering van de Minsk-akkoorden eisen maar die ballen hadden de Europese politici natuurlijk niet.
The society that separates its scholars from its warriors will have its thinking done by cowards and its fighting by fools. Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ” Laatst gewijzigd door R. Kipling : 30 augustus 2022 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelet op mijn gezondheid toestand, moet ik 22° hebben om geen immense pijnen te hebben waar geen medicatie voor bestaat!!!!!!. Gelet op mijn gezondheid, invalide en daardoor ook het financiële ben ik sinds 1983 niet meer in het buitenland raakt om ginder bv te overwinteren in warme oorden. Ik ben echt niet alleen die warmte broodnodig heeft om te kunnen leven / overleven... reuma, enz, .....alleen >>> Wie gaat de energie kosten betalen om deze winter 22° te verzekeren in de woning. België is nu al failliet ![]() Ik denk werkelijk dat ik zal kunnen krepperen... van de pijn. Geitenwollensokken + sjaal en must in bed zal mij zelfs niet helpen !!!!! Daarom ben nu bezig met een soort tent te bouwen over mijn bed, met tweedelige winter donsdekens. Hemelbed of soort bedoeïenen tent, dat ik dan wil verwarmen tot 22° met een elektrische olie gaskachel in het tent gedeelte. Daar ik toch grotendeels van de 24u in bed vertoef. Terwijl ik het volledige huis rond de 12° denk warm te houden om de energie kosten te kunnen betalen en toch te kunnen leven van het levensminimum. En ja, ik geef de schuld hiervoor aan extreem links die om dat te camoufleren zich Groen noemde. Onze strategische kerncentrales doet sluiten!!!! Gebruikmaakte van de Russische internet trollen die jaren strategisch bezig zijn geweest dag in dag uit fake nieuws te spuwen om het westen kapot te maken, de kerncentrales als verderf beschreven. Door dat zijn de kerncentrales aan het uitsterven terwijl ze gebouwd werden om van af nu nog zeker 20 jaar veilig te kunnen functioneren, nu echt rendabel zijn door dat de bouwkosten afgeschreven zijn waardoor de geproduceerde elektriciteit in feit goedkoop zou moeten zijn.... wegkwijnen ten gevolge eigenzinnige politieke dictatoriale druk. Daardoor wij nu afhankelijk van Gas en Olie, de zon en wind niet voldoende energie levert heeft Poetin dan ook zijn energie macht als repressie tegen ons gebruikt.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 30 augustus 2022 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de Oekraïners duidelijk blijk geven dat zij de Westerse samenlevingsvorm verkiezen (wat jij zeer bevooroordeeld "de Angelsaksische (westerse) oligarchie" noemt) dan is dat hun volste recht. En dat hebben ze reeds duidelijk laten blijken door het de Russen militair erg moeilijk te maken. De door u zo misprezen Angelsaksen schatten het aantal gedode Russen op zomaar eventjes 15 000. En dat op zes maanden tijd.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 30 augustus 2022 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kortom, wat je de "lose" noemt, is het rechttrekken van 2 kapitale vergissingen uit het verleden: Groen gaan, en afhankelijke business doen met een riskant regime. Natuurlijk is het afkicken daarvan pijnlijk, maar het hoort bij het genezingsproces. We moeten ervan uit gaan dat we nooit meer zaken zullen doen op grote schaal met Rusland, tot Rusland door ons veroverd zou zijn he, wat niet in de nabije toekomst denkbaar is. Citaat:
Kortom, ja, die sancties gaan totaal niet helpen om de Russen op hun knieen te krijgen, dat is een evidentie. Maar ze gaan wel helpen om ONZE winkel op te kuisen van Groene waanzin en van afhankelijkheid van Russische handel. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel en alleen omdat wij ons hoognodig moesten moeien met het akkefietje van de Russen in Oekraïne.
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat gij uwe kop int zand steekt, dat iedereen dat doet.
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Maar onze elite weet wel beter en offert graag haar eigen bevolking op, U incluis.
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Maar daar wringt het schoentje hé. Putin is niet meer content als maffia-onderbaas.
En het feit dat hij ambities heeft, is voldoende voor onze maffia-bazen om ons honger en kou te doen lijden.
![]() |
#177 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Europa dan zo een capaciteit heeft om Rusland aan te vallen op wat wachten we dan ? Straks kunnen we met ons allen smeken of we onze euro's mogen inwisselen tegen Roebels. Doe de groetjes aan Ursula en kabouter Plop. En bedank hun voor alles wat ze voor Europa hebben bekokstooft. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2022 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op gebied van oorlogsgebied doet hij vooral zijn oude voorraad tanks van de hand. Ondertussen vult hij die aan met nieuwer materiaal. Op dat oorlogsgebied komen vooral de V.S. en Europa in de problemen. Rusland heeft zes jaar aan een stuk munitie geproduceerd. Wij moeten onze bestaande stock uitputten. https://www.wsj.com/articles/ukraine...rn-11661792188 https://taskandpurpose.com/news/ukra...tion-shortage/ Men mag op dat gebied ook niet vergeten dat de Russen nu wel serieus wat oorlogservaring hebben opgedaan, hetgeen nog altijd verschilt van militaire oefeningen. Op wetenschappelijk gebied gaat men hem iets vertragen, maar men mag niet vergeten dat hij nu de banden met China ook wel sterker zal aanschroeven, en dat liefdesverhaal begint wederzijds te worden, dus zo'n vertraging zal dat ook wel niet zijn. Economisch verzwak je hem slechts tijdelijk: het is te zeggen tot hij er in slaagt om alle producten/bedrijven die daar nu niet meer beschikbaar zijn, te vervangen door een Russisch alternatief. Dat zal dus dit jaar/de volgende twee jaar een shockeffect zijn, maar op lange termijn maak je daar dus eigenlijk een powerhouse van, omdat al die bedrijven ook Russisch gelieerd zullen zijn. Er zit veel waarheid in de spreuk: "keep your enemies close". Wij hadden dat ook beter gedaan.
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag me af wat ons Ursulaake nog uit haar hoed gaat toveren nu we straks aan de grond zullen zitten. Zou me niet verbazen dat ze straks het hazepad kiest naar een of ander exotisch land. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2022 om 08:56. |
|
![]() |
![]() |