Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Wie zit er achter de sabotage van Nord Stream?
quasi zeker de Russen! (>95% kans) 12 26,67%
ik denk eerder de Russen (>50% kans) 6 13,33%
ik denk eerder Het Westen (VS, EU, Duitsland,...) (>50% kans) 1 2,22%
quasi zeker Het Westen (VS, EU, Duitsland,...)! (>95% kans) 11 24,44%
Niet genoeg info - ik doe geen voorspelling met de info die we nu hebben. 9 20,00%
Prins Laurent 6 13,33%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2022, 11:10   #161
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Als gepensioneerde baas weet ik daar alles over, IJsboer.

Erger nog: ik kon geen opslag vragen aan, of krijgen van iemand anders.
'k Moest het toen nog zelf beslissen ook. Merkwaardige tijden waren het.
Oud 4 oktober 2022, 11:22   #162
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zeg patrickske

de russen kunnen toch gewoon via die pijp een inspectiecamera laten gaan met een ladingske explosieven... moet er niemand duiken en geen GPS en timing toestanden ?
Dan ziet het westen dat de buis van binnen uit tot ontploffing is gebracht
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 11:39   #163
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het voorlaatste antwoord is het enige rationele antwoord. De rest zijn emotionele antwoorden van mensen die makkelijk gebrainwashed of met de kudde meelopen en dus waarschijnlijk een 9-5 job hebben bij een baas waarbij ze nét niet genoeg verdienen.
Ik vind het laatste daardoor ook een goed.
Oud 4 oktober 2022, 11:40   #164
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het voorlaatste antwoord is het enige rationele antwoord. De rest zijn emotionele antwoorden van mensen die makkelijk gebrainwashed of met de kudde meelopen en dus waarschijnlijk een 9-5 job hebben bij een baas waarbij ze nét niet genoeg verdienen.
het idee dat we nu 5x meer geven omdat de amerikaan dat geregeld heeft is eigenlijk volledig FOUTIEF

we geven ten eerste meer omdat Putin de gaskraan toedraait, dat is één duidelijk marktgegeven, op het moment dat we de winter voor de deur krijgen moeten we energie opslaan en de lange termijn contracten schieten door het dak. Dus er is maar één oorzaak: dat is mijnheer deonnozelaar van RU die de gaskraan dichtdraait, en dit is eigenlijk in het zog van de oorlog omdat wij zo lekker stoer de betalingen bevriezen in euro's en weigeren om te zetten in roebelcontracten..;

En voor de meesters in het manipuleren van de gegevens: die hoge prijzen waren begonnen en al bezig vanaf begin dit jaar en veroorzaakt door de EUROECOLOMARXISTISCHE planning van energietransie en lopen al meer dan een jaar mee tijdens de oorlog nu al 9maand extra. Dus NOWAY dat het de AMERIKAAN is die dat geregeld heeft. Alles is eenvoudig terug te brengen naar RU die onnozel doet, en onze dwaze politiekers die vergeten zijn dat ze moeten minder extreem denken en gewoon altijd moeten diversifieren

we geven ten tweede meer omdat er onzekerheid is op de markt, ook daar is dat een gegeven die meegaat met de oorlog

ten derde zitten we de LNG schepen die Normaal naar JPN gaan te overbieden en af te kopen van de japanners. Dus die 300euro is een tijdelijk overbieden. Overbieden leidt idd tot die excessen omdat we een ALTERNATIEF zoeken...

De alternatieven zijn gekend maar duren wel een tijdje,
1° PYROLYSE van afval, biomassa, steenkool en petroleum wordt omgezet haar H2/CH4/CO/ of gasvormen die energie bevatten die we kunnen transporteren via gasnetwerk en verbranden in gascentrales, je maakt daar energie aan 20-40€/MWh

2° H2 opwekken met wind/zon die idd komt aan een prijs van rond de 80€/MWh en helemaal niet aan die prijs van 300€

3° gewoon petroleum verbranden in gascentrales gaat zonde rprobleem , ook dat kost geen 300€/MWh maar eenvoudigweg 100€/MWh

4° gewoon weer steenkool opstarten en fucktheCO2 story dat kost dan gezellig 10-20€/MWh

5° kernenergie en fuck die groene neuzemakers desnoods steken ze allemaal een kernstaaf in hun transgendergat dan hebben we energie aan 10€/MWh
dus een van de hoofdoorzaken van deze energietransitiecrisis is de schuld van groen... ze hebben de politiek overtuigd dat de CO2 omlaag moet
EN de politiek doet de gemakkelijkheidsoplossing door met aardgas te werken.

IN feite moet de ovlledig gediversifieerde MIX van steenkool/aardgas/petroleum/wind/zon/hydro/nuke naar een lager CO2 punt...

Al die alternatieven gaan dus energie opwekken aan 50€-100€/MWh en zorgen dat het marktprijs veel lager uitkomt dan wat we nu betalen. We moeten gewoon zorgen dat aardgas NOOIT de marginale kostprijs bepaalt

ten vierde zakt de prijs zelfs na de explosie van de leiding wat illustreert dat de markt al lang begrepen heeft dat dieprijs gewoon oelewapperzot is 100€ is gewoon het maximum da tje kna geven voor gas

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 oktober 2022 om 11:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 12:03   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
't Is voornamelijk zielig dat er bang zijn om op eigen benen te staan, en denken dat wij beschermheren nodig hebben.
Ik zie de Amerikanen niet als los van ons, omdat de Amerikanen uiteindelijk uit ons zijn voortgekomen, en min of meer het beste gedistilleerd hebben van wat wij op een zeker ogenblik realiseerden. Natuurlijk is er nadien een divergentie gekomen, maar uiteindelijk zijn de Amerikanen gestoeld op uitgeweken Europeanen die de beste concepten van het Europese wezen meegenomen hebben, en die inderdaad grotendeels Angelsaksisch waren: kapitalisme en democratie. Dat er natuurlijk binnen de club van kapitalistische democratieen onderling concurrentie is, soms wat getrek en geduw is normaal, want dat maakt zelfs deel uit van die goeie concepten: het zijn tenslotte concepten die een vorm van strijd en concurrentie als fundamenten hebben. Zoals er binnen Europa ook geduw en getrek is, en de Duitsers de Fransen ook een kloot willen aftrekken en andersom: DAT is namelijk de essentie van wat juist die goeie concepten waren. En dat er bij de ene of de andere soms ook dingen verkeerd gaan, is daar ook deel van. Dat Amerika in de groep nu eenmaal de grootste en de sterkste is, is gewoon een te aanvaarden gegeven, maar het is wel degelijk deel van de club waar wij ook toe behoren: die van westerse democratieen. Dat Amerika gebruik maakt van zijn sterkere positie is normaal, en dat maakt juist DEEL UIT van de concepten die de essentie zijn van een westerse democratie he: elkaar proberen een kloot af te trekken, maar altijd binnen zekere grenzen, zoals pas in het allerlaatste ogenblik met tanks binnenvallen, en in de meeste gevallen in het geval van externe agressie van niet-westerse-democratieen, de rangen sluiten, geschillen die essentieel zijn, opzij leggen, en de anderen tonen dat het ONZE CLUB is die de baas is in de wereld.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 12:04   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Gij zijt verslaafd aan geloof in sinterklaas, me dunkt.
Ik vrees dat het groene gedachtengoed gaat blijven.
Ik hoop gewoon dat de waanzin weg gaat uit dat gedachtengoed. In de grond is er niks mis met "uw omgeving niet omzeep helpen". Dat is zelfs een goed idee. Dus de basis van waarop men een groen gedachtengoed wil bouwen, is niet eens verkeerd. Maar als men ideologieen gaat navolgen die juist het omgekeerde doen, dan hebben we te maken met zotten, en DAT is het zotte Groene Denken dat nu blootgelegd wordt.
Oud 4 oktober 2022, 12:07   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Amerika (fuck the EU) zijn niet onze vrienden, ze zien ons als concurrenten en melkkoeien.
Kijk, dat is normaal binnen westerse kapitalistische democratieen. Gans onze westerse cultuur is gebaseerd op "anderen als melkkoeien zien", dus we zijn hier perfect in onze club. Wij zien de Amerikanen OOK als concurrenten en melkkoeien, en DAT is precies de reden waarom wij tot dezelfde groep behoren: die van de westerse kapitalistische democratieen.
Oud 4 oktober 2022, 12:09   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er is niets verkeerd met goedkoop Russisch gas, indien nodig kunnen we overstappen op 5x duurder gas. Nu hebben we die keuze veel minder, het is nu sowieso 5x duurder gas. Welk voordeel hebben we nu er een keuze wegvalt?
Er is alles verkeerd met goeiekoop Russisch gas. Als er iets is dat 5 keer goeiekoper is dan iets equivalents, dan is het evident dat er een de facto monopolie ontstaat, en dat is precies waar we nu problemen mee hebben.

Mocht het waar zijn wat gij zegt, dan zou er nu niet het minste energie probleem zijn. Het is omdat vanwege het goeiekope, alle eieren in dezelfde mand werden gegooid, omdat de anderen te duur waren, dat we erin vast zaten he.

Maar nog eens, we moeten niet kiezen tussen Russisch gas en 5 keer duurder gas: we moeten OPHOUDEN met gas. En dat is moeilijk als er veel goeiekoop gas door de lokale maffioos aangeboden wordt, die onze vijand eigenlijk is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 12:10.
Oud 4 oktober 2022, 12:18   #169
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Tja, terug 'ns Tucker Carlson.
https://www.foxnews.com/video/6313215712112
Oud 4 oktober 2022, 12:23   #170
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik hoop gewoon dat de waanzin weg gaat uit dat gedachtengoed. In de grond is er niks mis met "uw omgeving niet omzeep helpen". Dat is zelfs een goed idee. Dus de basis van waarop men een groen gedachtengoed wil bouwen, is niet eens verkeerd. Maar als men ideologieen gaat navolgen die juist het omgekeerde doen, dan hebben we te maken met zotten, en DAT is het zotte Groene Denken dat nu blootgelegd wordt.
Ik ben het daarmee eens, maar er is een zekere religiositeit in dat gedachtengoed, die maakt , zoals gij zelf ooit geschreven hebt , dat dat groen gedachtengoed (niet alleen de groenen, als zodanig) de omgeving boven de mens (luxe en confort) stelt.
Dat gaat zo maar niet van zelf weg, ook al zien we ondertussen af.
Oud 4 oktober 2022, 12:26   #171
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem het religieeus dogmatische in hun denken.

Als ik de vandenbosche hoor zeggen dat zijn uiteindelijke doel is dat we geen vlees meer gaan eten... Dan denk ik fundametalist ! mompel ik iets of gij gaat mij niet ... en bedenk ik spontaan een paar minder leuke dingen voor Vandebosche. Al kan ik mij wel vinden in het feit dat ge niet met beesten moet onozel doen of ze nodeloos pijn moet doen.
Oud 4 oktober 2022, 12:57   #172
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en de anderen tonen dat het ONZE CLUB is die de baas is in de wereld.
Ooit wel, ja.

Tot ze met die woke onzin en vax-dwang begonnen. Toen heeft "onze club" laten zien dat wij niet meer de sterkste zijn.

"Wij" zijn geen kapitalisten meer, die met een bepaalde mate van "controle" mekaar af en toe eens ne kloot aftrekken, en de andere de rekening willen laten betalen.

Wij zijn "full-blown" communisten/fascisten geworden.

Het is zoals de rijke zakenman, met de dure horloge, de dikke wagen en het zijden kostuum een bank binnenstapt om een verhoging van zijn kaskrediet te vragen.

"De barbaren" hebben het in de gaten, dat het westen alleen nog maar "show" is.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 oktober 2022 om 13:04.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 13:18   #173
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
According to Ryzhenko, the Russian Federation refused to supply in contracted volumes: "But when it comes to contracts, political solutions don’t work. Europeans could demand billions in compensation from Gazprom in the event of supply interruption. Therefore, bombing the pipe is a way to avoid fines."
https://www.ukrinform.net/rubric-eco...rs-expert.html

zie het belang van RU komt via de contractuele verplichtingen en gekoppelde boetes. Op het eerste zich in eigen voet schieten maar op het tweede zicht ontsnappen aan boetes...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 13:33   #174
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat een heel kromme redenering.
En ik formuleer dat zo omdat ik anders op mijn kloten ga krijgen.
Sorry, maar ik begrijp je antwoord niet? Van wie een kromme redenering? Van Duitsland?
Oud 4 oktober 2022, 13:37   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit wel, ja.

Tot ze met die woke onzin en vax-dwang begonnen. Toen heeft "onze club" laten zien dat wij niet meer de sterkste zijn.

"Wij" zijn geen kapitalisten meer, die met een bepaalde mate van "controle" mekaar af en toe eens ne kloot aftrekken, en de andere de rekening willen laten betalen.

Wij zijn "full-blown" communisten/fascisten geworden.

Het is zoals de rijke zakenman, met de dure horloge, de dikke wagen en het zijden kostuum een bank binnenstapt om een verhoging van zijn kaskrediet te vragen.

"De barbaren" hebben het in de gaten, dat het westen alleen nog maar "show" is.
Ik denk dat gij in de val getrapt zijt van het beste dat de vijand is van het goede.

Er zijn inderdaad totalitaire problemen bij ons die de kop opsteken, en het sovietiseren van de EU is een van die problemen (waarbij het bijvoorbeeld spijtig is dat de Britten het verlaten hebben, maar waar we kunnen hopen dat petsen van de Amerikanen maken dat het begrensd blijft).

Het is echter niet omdat de kanker van het totalitarisme ook bij ons toeslaat, dat je dat moet gelijkstellen met absolute totalitaire regimes zoals de Russen of de Chinezen nooit anders gekend hebben he.
Oud 4 oktober 2022, 14:18   #176
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
https://www.ukrinform.net/rubric-eco...rs-expert.html

zie het belang van RU komt via de contractuele verplichtingen en gekoppelde boetes. Op het eerste zich in eigen voet schieten maar op het tweede zicht ontsnappen aan boetes...
Ik las ergens dat contractueel overeengekomen is dat Duitsland per jaar, tot 2030, 300 miljoen kuub gas van RU moet kopen, onafgezien of het gas daadwerkelijk geleverd wordt of niet.
Oud 4 oktober 2022, 14:20   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik las ergens dat contractueel overeengekomen is dat Duitsland per jaar, tot 2030, 300 miljoen kuub gas van RU moet kopen, onafgezien of het gas daadwerkelijk geleverd wordt of niet.
En Angela van Kiekengem zou dat getekend hebben ?
Oud 4 oktober 2022, 14:24   #178
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik denk dat gij in de val getrapt zijt van het beste dat de vijand is van het goede.

Er zijn inderdaad totalitaire problemen bij ons die de kop opsteken, en het sovietiseren van de EU is een van die problemen (waarbij het bijvoorbeeld spijtig is dat de Britten het verlaten hebben, maar waar we kunnen hopen dat petsen van de Amerikanen maken dat het begrensd blijft).

Het is echter niet omdat de kanker van het totalitarisme ook bij ons toeslaat, dat je dat moet gelijkstellen met absolute totalitaire regimes zoals de Russen of de Chinezen nooit anders gekend hebben he.
Die eerste zin "does not make sense."

Soit, mijn positie blijft duidelijk, en voor mij het meest correct. Zowel "het westen" als "het oosten" zijn criminelen. En de criminele daden die "het westen" op zijn kerfstok heeft zijn weliswaar meer "extern" gericht, maar daarom niet minder talrijk (nee, vééél talrijker) of minder "erg." (atoombommen, anyone???)

Het feit dat "de chinezen" en "de russen" intern totalitair(der) zijn, dan "het westen" geeft "het westen" géén absolutie voor de absoluut wanstaltelijke manier waarop zij nu sinds dik een eeuw met de wereld omgaan.
Oud 4 oktober 2022, 14:27   #179
gunter5148

Standaard

Citaat:
En Angela van Kiekengem zou dat getekend hebben ?
dat is het hem juist. Da was nen oost-duitser hé. de vlad had met die pijp duidelijk "leverage" over geografisch Europa en heeft dat nu niet meer.

Die leverage is terug overgegaan naar "het westen."

Een zoveelste "teken aan de wand" dat "het westen" die leiding opgeblazen heeft, en echt niet uit altruïstische redenen hoor.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 oktober 2022 om 14:34.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2022, 15:29   #180
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vlad had met die pijp duidelijk "leverage" over geografisch Europa en heeft dat nu niet meer.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar voor mij is dat helemaal niet duidelijk.

Verbeter mij indien nodig maar...
- North-Stream 2 is sinds begin Maart 2022 dood en begraven.
- North-Stream 1 werd sinds begin September 2022 voor onbepaalde tijd stilgelegd.

Hoe kan iets dat niet meer in gebruik is nog als leverage gebruikt worden? Dreigen om voor een nog onbepaaldere tijd de leveringen stil te leggen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be