Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2023, 18:04   #161
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Met christenen terug aan de macht is het gedaan met blowen, coke snuiven of zuipen. Dronkenschap is zeer zondig volgens christenen.

Veel christenen doen dit wel in het geniep. Nu ja, hun opstandige jongeren, en leren het vervolgens af of vallen hun geloof af. De lat van de Bijbel ligt nu eenmaal torenhoog. Iets van zondig gedrag, al dan niet verborgen, blijft altijd wel aanwezig in een mens.

Zelf vind ik het een beetje van het andere extreem. Met alle respect voor gelovige mensen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 6 april 2023 om 18:09.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 21:16   #162
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hebt u toevallig een paar al dan niet historische voorbeelden van wat u als een 'gezonde maatschappij' beschouwt?

Ik probeer mij daar een idee van te vormen, maar het lukt niet zo goed.
Zo ongeveer het tegenovergestelde van wat we nu hebben. Of anders gezegd, ik ben er quasi zeker van dat we zo goed als op de bodem van het vat zitten.

Het beest eet altijd zichzelf op, maar schrokt het meeste als het het einde voelt naderen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 april 2023 om 21:16.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 20:42   #163
gunter5148

Standaard

Governor desantis has balls;

https://www.zerohedge.com/political/...xes-road-tolls
Oud 7 april 2023, 20:51   #164
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Het beest eet altijd zichzelf op, maar schrokt het meeste als het het einde voelt naderen.
Om enkel het hoofd over te houden en opnieuw te beginnen.
Een zelf consumerend systeem. Het consumeert nu feminisme en lgbqt om transgederisme in te lijven en ons fenotype zodanig veel aan te passen tot er een heel nieuw genotype is. De antichrist is zeer actief.

CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 07:41   #165
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo ongeveer het tegenovergestelde van wat we nu hebben. Of anders gezegd, ik ben er quasi zeker van dat we zo goed als op de bodem van het vat zitten.

Met zo'n vage literaire repliek kan ik jammer genoeg niet veel aanvangen.

Als u met concrete voorbeelden van een 'gezonde maatschappij' voor de dag zou kunnen komen, zou ik dat erg weten te waarderen.

Ik heb eigenlijk maar twee gegevens nodig; een geografische begrenzing en een tijdperk, zoals pakweg: "Ierland, tussen 400 en 800 n.C.".

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 07:47   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb eigenlijk maar twee gegevens nodig; een geografische begrenzing en een tijdperk, zoals pakweg: "Ierland, tussen 400 en 800 n.C.".
Europa, tussen 60 000 en 120 000 jaar geleden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 08:41   #167
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Europa, tussen 60 000 en 120 000 jaar geleden

Nu zouden we nog moeten kunnen achterhalen of en in hoeverre destijds het 'biologische gezin' al dan niet een 'hoeksteen' van de 'gezonde maatschappij' was (/kon & mocht zijn).

Maar hoe gaan we dat aanpakken?

Oud 8 april 2023, 21:00   #168
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu zouden we nog moeten kunnen achterhalen of en in hoeverre destijds het 'biologische gezin' al dan niet een 'hoeksteen' van de 'gezonde maatschappij' was (/kon & mocht zijn).

Het woordje "destijds" laten we best weg: de "goeien" ouwen tijd was helemaal niet goed.

Er bestaan wel tonnen studies over de relatieve risico's voor kinderen met niet-biologische ouders ten opzichte van biologische ouders.

Een kleine bloemlezing:

Fourth National Incidence Study of Child Abuse and Neglect (NIS–4) - Report to Congress

An assessment of some proposed exceptions to the phenomenon of nepotistic discrimination against stepchildren

Martin Daly, Margo Wilson: Homicide (1988) ISBN 978-0-202-01178-3

En vooraleer er enen begint te neuten: "Meuh, ... correlatie ... causatie ... sociaal-economische factoren ..."; indien een ouder zowel biologische als niet-biologische kinderen in zijn gezin heeft (die dus samen in hetzelfde sociaal-economische schuitje zitten), dan zijn het alleen de niet-biologische kinderen die een hoger risico lopen:

Foundations of evolutionary psychology - edited by Charles Crawford and Dennis Krebs

Hoofdstuk 20: Is the “Cinderella Effect” Controversial? A Case Study of Evolution-Minded Research and Critiques Thereof - Martin Daly and Margo Wilson

Citaat:
A final confound hypothesis is that the effect is a by-product of the traits of those who become stepparents: in principle, the population of remarried adults might include disproportionate numbers of violent people, elevating victimization rates for those living in remar- riages regardless of relationship. However, although those who become stepparents may indeed be atypical of parents in general, one fact speaks against the idea that this could account for Cinderella effects: abusive stepparents typically spare their own children. In a U.S. study of abusive families, for example, only the stepchildren were abused in every 1 of 10 households containing both step- children and children of the current marital union (Lightcap, Kurland, & Burgess, 1982); similarly, in Canada, only the stepchildren were abused in 9 of 10 such families in one study (Daly & Wilson, 1985), and in 19 of 22 in another (Rodney, 1999). This tendency for stepchildren to be targeted is especially striking in light of two additional facts: (1) when child abuse is detected, it is often found that all children in the home have been victimized, and (2) an abused stepchild is almost always the eldest child in the home, whereas the general (albeit slight) tendency in genetic-children-only families is for the youngest to be the most frequent victims (Rodney, 1999).
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2023, 21:05   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat heette een stam en dat was een kleine rondtrekkende groep die meestal nogal verwant was he.

Citaat:
Wat een vraag ! Door een gigantische genocide natuurlijk he

Als de bevolkingsdichtheid kleiner wordt dan 0.1 persoon per vierkante kilometer, heeft een gemiddeld groepje van 10 personen dus een territorium van een 100 vierkante kilometer. Maw het volgende groepje is gemiddeld 10-20 km verder weg.
Oud 9 april 2023, 20:14   #170
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

1) Dat heette een stam en dat was een kleine rondtrekkende groep die meestal nogal verwant was he.

2) Wat een vraag ! Door een gigantische genocide natuurlijk he

Als de bevolkingsdichtheid kleiner wordt dan 0.1 persoon per vierkante kilometer, heeft een gemiddeld groepje van 10 personen dus een territorium van een 100 vierkante kilometer. Maw het volgende groepje is gemiddeld 10-20 km verder weg.

1) In heel wat 'primitieve stammen' die wél nog bestudeerd konden worden, speelde een 'biologische vader' amper een rol in de opvoeding van kinderen. Nogal dikwijls werd een broer van de moeder daarmee belast.

2) Wat ik bedoelde was: hoe kunnen we te weten komen op welke manier een 'biologisch gezin' toen een 'hoeksteen' was van de 'gezonde samenleving'?

Niet: hoe komen we tot een 'gezonde samenleving'?

Oud 10 april 2023, 07:44   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) In heel wat 'primitieve stammen' die wél nog bestudeerd konden worden, speelde een 'biologische vader' amper een rol in de opvoeding van kinderen. Nogal dikwijls werd een broer van de moeder daarmee belast.
Dat is dan ook wat ik bedoelde met "verwant zijn"

Citaat:
2) Wat ik bedoelde was: hoe kunnen we te weten komen op welke manier een 'biologisch gezin' toen een 'hoeksteen' was van de 'gezonde samenleving'?

Niet: hoe komen we tot een 'gezonde samenleving'?
Ah OK

Het is waarschijnlijk juist dat het concept van vader en moeder die alleen hun kinderen opvoeden niet zo "natuurlijk" is al we nu zouden denken, en inderdaad gaat het meer om een groep die een stam is.

Er wordt zelfs gezegd dat homoseksualiteit daarin een positieve rol heeft, dat maakt enkele ooms en tantes vrij, de zelf dan geen kinderen hebben en kunnen bijdragen bij het dragen van de last die zo een bende mormels veroorzaakt. Natuurlijk moet niet iedereen homo worden ook niet, maar een beetje niet-voortplantende stamleden is altijd goed meegenomen om de snotters mee op te voeden.

Je ziet dat ook bij de primitieve volkeren die bij ons ingeweken zijn: zij voeden ook hun mormels in grote aantallen op in familieverband, vooral dan de familie van de vrouw.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2023 om 07:45.
Oud 11 april 2023, 09:56   #172
gunter5148

Standaard

Citaat:
Met zo'n vage literaire repliek kan ik jammer genoeg niet veel aanvangen.

Als u met concrete voorbeelden van een 'gezonde maatschappij' voor de dag zou kunnen komen, zou ik dat erg weten te waarderen.

Een groepje van een 20 tot 40 mensen. Gecentraliseerd rond een pater en mater familias. Meer is niet nodig.

Voor zover ik de rest van de wereld niet nodig heb, mogen die doodvallen. Of niet.
I couldn't care less.
Oud 11 april 2023, 10:00   #173
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Enkel in dergelijke kleine groepen kan communisme ietwat werken, in grotere groepen is dat altijd tirannie.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2023, 10:19   #174
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door te repenten.
Maak de Bijbel terug Wet, Jezus Koning en keer de politiek de linkerwang door niet meer te stemmen maar ze tot bekering te roepen.
Oud 11 april 2023, 12:06   #175
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Een groepje van een 20 tot 40 mensen. Gecentraliseerd rond een pater en mater familias. Meer is niet nodig.

Voor zover ik de rest van de wereld niet nodig heb, mogen die doodvallen. Of niet.

2) I couldn't care less.

1) Hopelijk is die pater of die mater dan geen perverse narcist(e) of zo, hé.

2) Gezien de inhoud van nogal wat van uw berichten, durf ik dat toch te betwijfelen.

Oud 11 april 2023, 12:12   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Door te repenten.
Maak de Bijbel terug Wet, Jezus Koning en keer de politiek de linkerwang door niet meer te stemmen maar ze tot bekering te roepen.

Over mijn lijk.

Maar eigenlijk had ik u eerst het volgende moeten melden:

< Wat ik bedoelde was: hoe kunnen we te weten komen op welke manier een 'biologisch gezin' toen een 'hoeksteen' was van de 'gezonde samenleving'?

Niet: hoe komen we tot een 'gezonde samenleving'? >

zie: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=170

Oud 11 april 2023, 12:56   #177
gunter5148

Standaard

Citaat:
1) Hopelijk is die pater of die mater dan geen perverse narcist(e) of zo, hé.

2) Gezien de inhoud van nogal wat van uw berichten, durf ik dat toch te betwijfelen.
1. Dan groeit daar inderdaad niets goed uit. Het moet een natuurlijke evolutie zijn.
2. Ik ben hier nog maar sinds het huisarrest van 2020. Daarin was mijn stelling dat ik tegen vaxdwang/huisarrest/mondvodden ben. Daarna kregen we als groot topic "oekraïne" waarin mijn stelling is dat de russen exact even grote smeerlappen zijn, dan we zelf zijn.
3. Ik ben voorstander van maximaal gedevolueerde machtsstructuren. Tot op hoogte van het gezin, en de "stam" rond een gezin.
4. Ik ben voorstander van het eigendomsvoorbehoud op uw eigen lichaam, met dien verstande dat een menselijk lichaam als oorsprong de zygote heeft. Niemand heeft het recht dat leven te vernietigen, ook de moeder niet.

Wat jij dan denkt de mogen durven denken over mij, bwa, evengoed, I don't care.
Oud 11 april 2023, 13:49   #178
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over mijn lijk.

Maar eigenlijk had ik u eerst het volgende moeten melden:

< Wat ik bedoelde was: hoe kunnen we te weten komen op welke manier een 'biologisch gezin' toen een 'hoeksteen' was van de 'gezonde samenleving'?

Niet: hoe komen we tot een 'gezonde samenleving'? >

zie: https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=170
We zien het nu toch na interventie van overheden en grootmachten?
Genderdysforie en vervuilde grond en lucht.
Vroeger hadden we eigen grond om op te boeren, nu zijn dat sociale woningen om hun nieuw kiesvee in op te vangen.
Repent!
Oud 11 april 2023, 14:44   #179
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Dan groeit daar inderdaad niets goed uit. Het moet een natuurlijke evolutie zijn.
2. Ik ben hier nog maar sinds het huisarrest van 2020. Daarin was mijn stelling dat ik tegen vaxdwang/huisarrest/mondvodden ben. Daarna kregen we als groot topic "oekraïne" waarin mijn stelling is dat de russen exact even grote smeerlappen zijn, dan we zelf zijn.
3. Ik ben voorstander van maximaal gedevolueerde machtsstructuren. Tot op hoogte van het gezin, en de "stam" rond een gezin.
4. Ik ben voorstander van het eigendomsvoorbehoud op uw eigen lichaam, met dien verstande dat een menselijk lichaam als oorsprong de zygote heeft. Niemand heeft het recht dat leven te vernietigen, ook de moeder niet.

Wat jij dan denkt te mogen durven denken over mij, bwa, evengoed, I don't care.

Ik denk gewoon dat u minder onverschillig bent dan heel wat andere mensen die ik (een beetje) ken.

Oud 11 april 2023, 14:58   #180
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ik denk gewoon dat u minder onverschillig bent dan heel wat andere mensen die ik (een beetje) ken.
Ik discuteer graag hé, zoals iedereen hier.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be